Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lince
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone

aivan uskomaton peli! luulen ettei mikään räiskintäpeli voita tätä vuosiin. pelkkä yksi lyhyt demo vakuutti täysin(olen pelannut sen läpi jo helevatan monta kertaa). netissä kanssa voittaa socomin varmasti jos ei vain lagaa paljoa.
 
Vastaus: Killzone

Pibe sanoi:
aivan uskomaton peli! luulen ettei mikään räiskintäpeli voita tätä vuosiin. pelkkä yksi lyhyt demo vakuutti täysin(olen pelannut sen läpi jo helevatan monta kertaa). netissä kanssa voittaa socomin varmasti jos ei vain lagaa paljoa.

Kuulostaa hyvältä ja varsinkin kun se tulee vanhan socom-soturin suusta :) Toivottavasti tässä tapauksessa nettikoodille on annettu enemmän painoarvoa kuin näyttävälle grafiikalle.
 
Vastaus: Killzone

joo demo tulee aina parin tunnin välein pelattua läpi :) se vaan paranee mitä enemmän pelaa.
kyllähän tämän tunnelma pesee kaikki muiden räiskintöjen vastaavat viritykset ihan kevyesti.
kohtahan tämä ilmestyykin.. toivottavasti.
 
Vastaus: Killzone

Oliver sanoi:
Ainakin meidän paikallisesta Prismasta löytyi demollista Pelaaja-lehteä. Lehti on tosiaankin muovikelmussa ja Killzone-demo näkyy siinä päällä.

Jep, jep. Lahdessa asun, niin täällä ei oo ku sokkari keskustassa, siis mistä lehtiä kannattaa ostaa. Demoa on tullu testattua, ja välillä pisti silmään nämä, tässä listattuna:

- Vaihtelevan tasoinen ruudunpäivitys vai mikä onkaan. Esim. menet kuolleen sotilaan viereen, ja siirrät katseesi ruumista kohti hitaasti, aluksi ruumis on sellasta pikselimössöä ja n. 2 sek. niin ruumiin pinta muuttuu vasta kunnolliseksi.

- Räsynukkefysiikat: Guerrillan piti ne lisätä juuri sitä varten, ettei ruumit mene seinien sisälle. Osittain hyvin tehdyt, mutta usein miten jalat, tai sormet ovat maan sisässä. Asentoihin, joihin ruumiit jää, ovat tehty hyvin. Heitin kranaatin portaikon yläpäähän, jonne Helghast rynnäköi. Kuului räjähdys, kuolonkorinoita ja aivain törkeän makee ilmalento, joissa Hellun soltut lensivät lötköinä rappusiin ja sen kaiteen päälle. Anteeksi marmatus, mutta vielä vähän moitittavaa: Kuolemat tulevat aavistuksen myöhässä, pelanneet ehkä tietävät, mitä tarkoitan.

-Jos peli sisältää 11 rataa, joista demossa nähtiin 2, taitaa tästä tulla yhden illan juttu. Minulta meni n. 16 minuuttia molempien ratojen suorittamiseen. Ärsyttävää. :mad:

Onneksi tämä oli vasta demoversio. Toivottavasti Guerrilla saa korjattua noista edes jotain.

Huhhuh!, pisin viesti ikinä, mun kohdalla. :)
 
Vastaus: Killzone

Tosiaan en pelaajat jotka eivät ole vielä Pelaajaa hankkineet jossa demo on mukana niin kauppaan please :) Liikkellä on tosin sellaisiakin Pelajia, joissa demo ei ole mukana rajoitetun määrän takia.

Sen verran tuosta demon laajuudesta, eli ne kaksi kenttää ovat vain osioita laajempien kampanjoiden sisältä. Eli jokainen kampanja koostuu useasta osiosta, mutta demossa on vain yksi osio kahdesta kampanjasta, joten kokonainen peli on huomattavasti pidempi.

Ragdoll-fysiikat vaativat valtavasti prosessoriaikaa miksi demossakin on jonkin verran hidastumista kun koodia ei ole keretty optimoimaan demossa.

Thomas
 
Vastaus: Killzone

Jarmo Hänninen sanoi:
Liekö demossa, tai edes lopullisessa pelissä, tukea PS2:n hiiri&näppis-yhdistelmälle :confused:

Ei ole tukea demossa eikä koko versiossa, mutta jos haluat fps/räiskintä pelejä pelata hiirellä&näppiksellä, niin kokeile tätä.
 
Vastaus: Killzone

Ei minuun kyllä suuremmin tuo demo iskenyt, lieeneko päällimmäisenä syynä se, että olen viimeaikoina pelannut vain PC:n FPS-pelejä.

Ensinnäkin peli on varsin skriptattu eli toiminta oli samaa kaavaa toistavaa kuoleman jälkeen ja kentät ovat joskeenkin putkimaisia. Toiseksi Helghastit ovat tosiaan toistena kopioita ja välillä täysin samoja liikeratoja käyttäviä. Tähtääminen oli minulle aluksi tuskaa, mutta se johtuu puhtaasti em. syistä.

Mikäköhän on, kun ei edes paljon kumarrettu grafiikka vienyt suuremmin pisteitä minulta. Kivan näköistä, mutta yllätyksetöntä ja minusta esim. MGS2 on jopa komeampi - vaikka onkin pari vuotta vanhempi peli. :confused:

Kokonaisuutena antaisin sellanen 7.

Plussaa annan mm. aseiden mallinnuksesta (tosin äänet ovat hieman tuhnut) ja lataamisanimaatioista.
 
Vastaus: Killzone

Sormusaave sanoi:
Toiseksi Helghastit ovat tosiaan toistena kopioita

No eikös eliittijoukkojen sotilaiden pidäkkin olla yhtenäisiä... No kyllä valmiissa pelissä tulee erilaisiakin vihollisia välillä vastaan.

KsE sanoi:
Jos peli sisältää 11 rataa, joista demossa nähtiin 2, taitaa tästä tulla yhden illan juttu. Minulta meni n. 16 minuuttia molempien ratojen suorittamiseen. Ärsyttävää. :mad:

Thomas tuossa jo kertoikin että demossa pikku osa kummastakin kampanjasta. Itselläni taisi tuossa ekassa kampanjassa mennä aikaa hivenen yli tunti (jos nyt oikein muistan äkkiseltään), jonka alku pätkä oli demossa. Siis se demon pätkä jossa pelattiin Templarilla.
 
Vastaus: Killzone

Ja jos nyt oikein muistan, niin eikö esim. MGS-peleissäkin ne vartijat ole suhteellisen paljon toistensa näköisiä? :rolleyes:
Entä suoraviivaiset kentät? Eikö Mario Broseissa ole suhteellisen suoraviivaisia kenttiä ja silti ne ovat loistavia tasoloikkia vaikka niitä verrataan vapaampiin tasoloikkiin. Putki-FPS on vain yksi FPS-pelien alalaji, eikä ainakaan omalla kohdallani vapaampien FPS-pelien pelaaminen estä minua nauttimasta myös putkimaisemmista FPS-peleistä, kun peli on näin hyvin toteutettu.
Kuten jujze sanoi, Killzonen tunnelma on uskomaton. Se tekee pelistä niin mahtavan. Äänet ja grafiikka, joka näyttää välillä täysin aidolle, ovat suuressa osassa tunnelman luonnissa. Lisäksi tietysti pienet yksityiskohdat esim. aseiden latausanimaatioissa tuovat mahtavaa lisää tunnelmaan.
Ja demoversionhan sanottiin olevan suurin piirtein valmis, lukuunottamatta juuri tuota jonkin verran parjattua vastustajien tekoälyä, eli eiköhän siihenkin saada parannusta. Ja jos vielä 60Hz-tuki saadaan mukaan, kuten on luvattu, tulee tästä pelistä varmasti ainakin omalla kohdallani yksi vuoden kohokohtia, johon en kyllä uskonut ennenkuin demoa pääsin testaamaan.
 
Vastaus: Killzone

Ensimmäisenä tuli mieleen PC:llä vietetyt hetket Medal of Honorin parissa. Tässä on jotain samaa kun telmit juoksuhaudassa vihollisen vyöryessä lukumääräisesti ylivoimaisena päälle omista tappioista piittaamatta ja omat jätkät säätää ympärillä minkä taitavat.

Toivottavasti lopullisessa versiossa saadaan luotua vielä paremmin illuusio suursodasta, jossa pelaaja tuntee olevansa vain yksi mitätön kiväärimies muiden mukana ja tapahtumat ympärillä vellovat omia aikojaan.

Grafikka on ihan jees, ei kuitenkaan mitenkään häikäisevän hienoa. Onneksi se ei tässä ole kuitenkaan pääasia. Äänimaisemaan on panostettu, mutta ainakaan vielä demossa ei onnistuttu niin hyvin kuin mitä olisi voinut.

Hyvällä nettikoodilla, monipuolisella ja laajalla karttavalikoimalla ja tasapainoisilla aseilla tästä voisi olla talvi-iltojen nettipeliksi.
 
Vastaus: Killzone

XShava sanoi:
No eikös eliittijoukkojen sotilaiden pidäkkin olla yhtenäisiä... No kyllä valmiissa pelissä tulee erilaisiakin vihollisia välillä vastaan.

Jeps. Univormun tarkoitus on tehdä joukoista helposti tunnistettavia. Ei kukaan valita siitä että Imperiumin sotilaat näyttää samoilta.

Myös itse olen vääntänyt Killzonen koodia aika pitkälle. Peli on pitkä ja alueet laajoja. Ihan hyvä peli on kyseessä. Muutama juttu noissa testatuissa koodeissa korpesi, mutta odotan mielenkiinnolla tuota peliä.
 
Vastaus: Killzone

Yhtenäisistä univormuista on nyt turha valittaa, mutta helgasteilla tuntuu olevan myös yhteinen ajattelumalli. Joukot kun seuraavat toisiaan jonossa varmaan kuolemaan. Demossakin Helgast Assault -mapissa eräässä kohdassa kaksi Helgast-sotilasta on liimautuneena toisiinsa. Lisäksi aina kun helgastit "yllättävät" pelaajan joukolla, ne joko juoksevat pelaajan ohi tai jäävät paikalleen ampumaan. Paras taktiikka onkin aina pitää kranaattia valmiina ja sitten yhdellä posauksella tiputtaa useampi helgasti. Toivottavasti tekoäly antaa haastetta valmiissa pelissä enemmän.

Nyt on demoa tullut pelailtua enemmän, ja tuli mieleen että tätä olisi ehdottoman siistiä kokeilla netissä =) Siinä varmaan saa hahmoluokkia kuten yksinpelissä jne. Minä ainakin diggailisin, jos moinen ominaisuus löytyisi.

KillZonen pistooli on muuten ehdottoman koool rankaisija.

edit: Niin ja tuli mieleen, että hyppynappi olisi huomattavasti parempi ratkaisu kuin tuo valikoitujen esteiden ylittäminen. Vielä kun pelistä löytyy muutenkin valmiina se STAMINA (voima) -mittari juoksua varten, olisi hyppelyä voitu rajoittaa samalla tavalla..
 
Vastaus: Killzone

Veikkaisin että lopullisessa tuotteessa tuo AI on korjattu kunnolla. Meinaan, kun on kuultu haastatteluja missä tätäkin on selvitetty. Melkein jokaisella Hellillä on oma rohkeus ja agressiivisuus sliderinsä, ja nämä sitten pakottavat AIn toimimaan omalla näkemyksellään. Ainakin tuossa kokeilemassani isossa versiossa tuo toimi hyvin. Maihinnousun jälkeen oli yksi helghast menettänyt rohkeutensa, ja etsi siinä sitten sitä kahdelta isolta biitsiltä. Tyyppi lymysi kuopan pohjalla, puskassa. Kävelin pari kertaa ohikin ja tyyppi ei ampunut, koska oli piilossa. Tämä ainakin vakuutti minut.

Mitä tuohon pomppimiseen tulee.. Minusta juuri tuo ylitys systeemi on parempi kuin hyppiminen. Glitsaaminen vaikeutuu nettipelissä, ja ei ole vastassa Arto Bryggareita niinkuin on SOCOMissa. :)
 
Vastaus: Killzone

Janus sanoi:
Veikkaisin että lopullisessa tuotteessa tuo AI on korjattu kunnolla. Meinaan, kun on kuultu haastatteluja missä tätäkin on selvitetty. Melkein jokaisella Hellillä on oma rohkeus ja agressiivisuus sliderinsä,... Tämä ainakin vakuutti minut.

Hehe, hyvältä kuulostaa.

Mitä tuohon pomppimiseen tulee.. Minusta juuri tuo ylitys systeemi on parempi kuin hyppiminen. Glitsaaminen vaikeutuu nettipelissä, ja ei ole vastassa Arto Bryggareita niinkuin on SOCOMissa. :)

Imo, nykyinen ratkaisu jumittaa liikaa. Jos taistelutilanteessa pitää vaihtaa paikkaa nopeasti ja kun kerran kaikkia esteitä ei voi ylittää - tai jos voi, niin vasta kun toimintaikoni on näkyvissä - eteneminen sekä suojautuminen on kumman rajoittuneempaa. Pomppimista voisi juuri rajoittaa tuolla staminalla, ja minä ainakin pidän hienona, jos joku osaa hyödyntää hyppelyä kätevästi (en tuota SOCOM-viittaustasi täysin ymmärtänyt. Hyödyntämisellä tarkoitan lähinnä nopeaa sekä monipuolisempaa etenemistä).
 
Vastaus: Killzone

Janus sanoi:
Veikkaisin että lopullisessa tuotteessa tuo AI on korjattu kunnolla. Meinaan, kun on kuultu haastatteluja missä tätäkin on selvitetty. Melkein jokaisella Hellillä on oma rohkeus ja agressiivisuus sliderinsä, ja nämä sitten pakottavat AIn toimimaan omalla näkemyksellään. Ainakin tuossa kokeilemassani isossa versiossa tuo toimi hyvin. Maihinnousun jälkeen oli yksi helghast menettänyt rohkeutensa, ja etsi siinä sitten sitä kahdelta isolta biitsiltä. Tyyppi lymysi kuopan pohjalla, puskassa. Kävelin pari kertaa ohikin ja tyyppi ei ampunut, koska oli piilossa. Tämä ainakin vakuutti minut.

Tosin hieman voisi heittää epäilystä siihen suuntaan, onko tuo ihan skriptattu tuollaiseen käytökseen vai "ajatteleeko" hahmo oikeasti itse pelitilanteessa. Jonkun jänishousun skriptaaminen ei nimittäin olisi mitenkään erikoinen juttu...

Tekoälystä ja sen rutiininomaisuudesta tuli mieleeni, miten joissain peleissä itseasiassa bugit ovat aiheuttaneet kaikkein parhaimmat kohtaamiset. Pelissä on ensin tapahtunut jotain, joka on sekoittanut koodin, ja sitten AI-hahmo on tehnyt aivan yllättävän siirron, jota edes pelinkehittäjä ei ole tullut ajatelleeksi. Warren "Deus Ex" Spector sanoisi tätä tekoälyn "harmaaksi alueeksi", jonka puitteissa hahmot voivat tehdä täysin ennaltasuunnittelemattomia asioita. Pitäisikö tekoäly suunnitella siis koodaajan luomia sääntöjä rikkovaksi ihan tarkoituksella, jotta peleistä saataisiin inhimillisiä? ;)

Demon tekoälystä olen kyllä samoilla linjoilla: ei vakuuttanut. Mutta Killzonessa on aistittavissa sellaista lupausta, että se voi hyvinkin nousta PS2:n toimintapelien kärkeen.
 
Vastaus: Killzone

Noh, hype on ollut tämän pelin kohdalla varsin kovaa ja ikäväkseni joudun toteamaan, että demon perusteella puheet "Halon-tappajasta", tai minkään muun tämän genren huippupelin tappajasta, on syytä haudata. PS2:n fps-kingi siitä voi kyllä tulla, mutta se onkin aika laiha lohtu. Selvästi parhaimmalle osa-alueelle Killzonessa vaikuttaa olevan karun tuntuinen atmosfääri, jota tukee hyvin äänet ja graafinen ilme, vaikka itse grafiikka ei suuresti hämmästytäkään. Pieniä ongelmia tuntuu olevan vähän kaikissa asioissa tässä demossa.
 
Vastaus: Killzone

demo yllätti positiivisesti, muutamilla omaperäisillä ideoilla, kuten eri etenemisreitit tiimin jäsenillä sekä pienet yksityiskohdat pelimailmassa grafitit seinillä jne.
tosin hieman huolestuin pelin helpoudesta. Eka yrittämällä meni läpi molemmat kentät, suurin syy tähän on uudelleen generoituva energia jonka toivottavasti saa pois valmiissa pelissä se teki pelistä aivan liian helpon.
myös 11 tehtävää kuulostaa liian lyhyeltä peliltä, varsinkin kun ei online puoli kiinosta pleikkarissa.
 
Vastaus: Killzone

Dark Master sanoi:
tosin hieman huolestuin pelin helpoudesta. Eka yrittämällä meni läpi molemmat kentät, suurin syy tähän on uudelleen generoituva energia jonka toivottavasti saa pois valmiissa pelissä se teki pelistä aivan liian helpon.

Valmiissa pelissä on 3 vaikeusastetta. Pitää tarkistaa häviääkö tuo generoituva energia vaikeemmalla tasolla. En osaa sanoa, kun olen helpoimmalla pelaillut ensi alkuun :o


Dark Master sanoi:
myös 11 tehtävää kuulostaa liian lyhyeltä peliltä, varsinkin kun ei online puoli kiinosta pleikkarissa.

Tuolla ylempänä onkin ollut jo tästä puhetta, niin demo tosiaan pikku pikku raapasu itse pelistä... Ja lisää ikää tuo nuo eri hahmoilla pelaaminen. Ensin peli läpi yhdellä hahmolla ja sitten seuraavilla :) Tosin alkua joutuu pelaamaan aina samalla hahmolla, kunnes muut liittyvät joukkoon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone

FolioMies sanoi:
Pomppimista voisi juuri rajoittaa tuolla staminalla, ja minä ainakin pidän hienona, jos joku osaa hyödyntää hyppelyä kätevästi (en tuota SOCOM-viittaustasi täysin ymmärtänyt. Hyödyntämisellä tarkoitan lähinnä nopeaa sekä monipuolisempaa etenemistä).

Arto Bryggare: ihan hyvä aitoja
SOCOMin Arto Bryggare: ammu pelaajaa, niin se loikkii ympäriinsä kuin aropupu. :)
 
Ylös Bottom