Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lince
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone

Tuli Pelaajan järjestämässä Killzone tilaisuudessa kokeiltua melkein kaikkia kenttiä ja otettua turpaan Onlinessa näiltä meidän klaanilaisilta ja muilta pelaajilta. Itse peli tuntui hyvältä, paljon paremmalta kuin demossa. Kentät olivat hyviä ja pelin eri osa-alueet toimivat hyvin. Itse tapahtuma oli mukava ja kaikki asiallista ja asiallisia vaikka epäasiallinen tilaisuus olikin. Killzone todellakin yllätti minut, en odottanut ihan näin hyvää peliä.
 
Vastaus: Killzone

Solid Snake sanoi:
Tuli Pelaajan järjestämässä Killzone tilaisuudessa kokeiltua melkein kaikkia kenttiä ja otettua turpaan Onlinessa näiltä meidän klaanilaisilta ja muilta pelaajilta. Itse peli tuntui hyvältä, paljon paremmalta kuin demossa. Kentät olivat hyviä ja pelin eri osa-alueet toimivat hyvin. Itse tapahtuma oli mukava ja kaikki asiallista ja asiallisia vaikka epäasiallinen tilaisuus olikin. Killzone todellakin yllätti minut, en odottanut ihan näin hyvää peliä.
Ai sinäkin olit siellä? Noh, eipä tullut tilaisuutta moikata, kun en tunnistanut.

Pelaaja ja Nordisk Film tosiaan järkkäsivät Killzone-tilaisuuden Roballa tänään päiväsaikaan. Tarjolla oli murkinan ja juomien ohella pelattava versio niin Killzonen yksinpelistä kuin kohutusta verkkopelistäkin. Allekirjoittanut pääsi mehustelemaan peliä ihan kunnolla (ja samalla pääsin loiventamaan eilisen illanvieton jälkeistä matalapainetta).

Killzone yllätti minut täysin. Demoversio ei ollut kovin vakuuttava, mutta tänään pelattavana ollut versio oli. Demon pahimpia bugeja oli korjailtu ja tietty pelattavaakin oli jo ihan kunnolla. Hyppiminen ei edelleenkään ole mahdollista, mutta juokseminen tapahtuu nyt L2-painikkeella, jolloin inttityylinen "tuli ja liike" säntäily onnistuu paremmin kuin demossa.

Realismiruuviakin on ilmeisesti peukaloitu, koska nyt headshottien ampuminen oli jo hiukan helpompaa. Tai sitten taidot ovat vaan karttuneet. Sarjatulella ammuttaessa ase potkii kuin raivo härkä, joka on myös hyvä asia realismin kannalta. Kaikki RK-62:lla lonkkalaukauksia ampuneet tietävät mistä puhun: eli ei ole fiksua juoksennella ympäriinsä liipaisin pohjassa, koska silloin harvemmin satuttaa muita kuin kavereitaan.

Äänipuoli toimi hyvin ja etenkin isolla IT-tykillä ammuttaessa räminä oli melkoista. Vähän kuin olisi räiminyt aidolla 20 millisellä Sergeillä ;) Myös Helgastien "I'll kill you!" -murahdukset olivat kornilla tavallaan juuri tunnelmaan sopivia.

Valitettavasti piirtoetäisyys ei aina ollut kovin hyvä. Se kävi ilmi, kun yllättäen horisonttiin ilmestyi talo, josta ei kauempaa näkynyt edes siluettia. Paikoin näkyi myös pientä vipatusta siellä ja väpätystä täällä, ja välillä tekstuurit irvistelivät sahalaitaista hymyään. Pelin yleisilme oli silti hävyttömän hieno ja ainakin itse olin kuin Halolla päähän lyöty ihastellessani välianimaatioiden korkeaa tasoa. Etenkin kasvot oli mallinnettu todella hienosti.

Verkkopeli oli hauskaa ja pelimuotojakin oli perinteisen deathmatchin lisäksi tarjolla jos jonkinlaista. Paikallaolijoilla oli mahdollisuus kyykyttää ruotsalaisia ja tanskalaisia, mutta ilmeisesti ainakin tanskalaisilla oli vanhoja kalavelkoja kanssani, koska sain melkoista kyytiä porukalta.

Kiitos vielä Pelaaja-lehden jätkille mahtavan tapahtuman järjestämisestä! Ja tietysti erittäin valtavat kiitokset myös Nordiskin kavereille :) Kivaa oli - tätä lisää!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone

feldon sanoi:
Verkkopeli oli hauskaa ja pelimuotojakin oli perinteisen deathmatchin lisäksi tarjolla jos jonkinlaista. Paikallaolijoilla oli mahdollisuus kyykyttää ruotsalaisia ja tanskalaisia, mutta ilmeisesti ainakin tanskalaisilla oli vanhoja kalavelkoja kanssani, koska sain melkoista kyytiä porukalta.

Mites nettipelissä - eroa yksinpelin ulkonäköön? Sulava ruudunpäivitys, esimerkiksi kun ruudulla on useampia pelaajia yhtä aikaa tai suuri näkyvyys? Lagia?

Demo oli lievä pettymys, mutta hyvä että julkaisuversio on paljon edistyneempi versio. Itselläkin oli kutsu tuohon tilaisuuteen, mutta empä täältä isoon kaupunkiin palloilemaan ehtinyt :)
 
Vastaus: Killzone

Kaveri joka oli siellä myös pelaamassa, kertoi ettei pelissä olisi ollenkaan klaanitukea. Ihmetellä täytyy jos näin on myös lopullisessa myyntiversiossa.
 
Vastaus: Killzone

Sattuneesta syystä selkeä ajatus ei nyt kulje, joten enpä osaa enempää yksityiskohtia tällä hetkellä kertoa :D
 
Vastaus: Killzone

feldon sanoi:
Hyppiminen ei edelleenkään ole mahdollista, mutta juokseminen tapahtuu nyt L2-painikkeella, jolloin inttityylinen "tuli ja liike" säntäily onnistuu paremmin kuin demossa.

Killzonen controllit voi itse muokata, eli sen takia se nyt sinusta tuntui olevan eri paikassa kuin demossa. Kun ne tuolla muutettiin L3 tohon L2. Mutta mielestäni demossakin ohjauksen conffaaminen onnistu kyllä myös. Eli pelissä voi napit sijoitella miten haluaa ja näin pitäisi olla kaikissa peleissä kuten TS -sarjan jokaisessa osassa on ollut.
 
Vastaus: Killzone

Nisupulla sanoi:
Kaveri joka oli siellä myös pelaamassa, kertoi ettei pelissä olisi ollenkaan klaanitukea. Ihmetellä täytyy jos näin on myös lopullisessa myyntiversiossa.

Oikeassa olet, ei ole Socomin kaltaista klaani tukea tässä pelissä.

Tosin HEL vs FL matsi sovittiin jo pelattavaksi kun peli ilmestyy :eek:
 
Vastaus: Killzone

XShava sanoi:
Killzonen controllit voi itse muokata, eli sen takia se nyt sinusta tuntui olevan eri paikassa kuin demossa. Kun ne tuolla muutettiin L3 tohon L2. Mutta mielestäni demossakin ohjauksen conffaaminen onnistu kyllä myös.
Voi ollakin. Kiinnitin vaan alussa itse huomiota outoon L3-juoksuun, joka oli siis demossa vakiona. En pahemmin näppäimiä konffaillut kun keskityin peliin, mutta hyvä että löytyy sellainenkin mahdollisuus! Ainakin ensimmäisen Socomin kanssa näppäinten ääliömäinen asettelu oli juuri se syy, joka karkotti minut verkkopelin parista.
 
Vastaus: Killzone

Bandicoot sanoi:

Minun outoa lauseen muotoilua.

Eli siis tilaisuus oli rentoa chillailua, kaljan juontia, pelaamista ja läpän heittoa, ei mitään "ollaan puku päällä asiallisia" -tilaisuun. Asiallinene epäasiallisuus... Tai jotain.. :p
 
Vastaus: Killzone

gamespot anto killzonelle 6.9..(ei mitkään hyvät pojot)..Halo 2 rocks
 
Vastaus: Killzone

Kahdelta Eurooppalaiselta julkaisulta (Playstation 2 Mag UK ja PSW Magazine UK) on tullut kuitenkin 8 ja 9.

Jenkkipojilla on aina ollut tapana dissata Euroopasta tulevia pelejä.. :(
 
Vastaus: Killzone

Lynx sanoi:
Hmm, onkohan arvostelija noussut sängystä väärällä jalalla vai onko hypetys tehnyt kepposen :rolleyes:

Gamespot ja Gamespy jatkavat samalla linjalla, ja kun kolme suurinta sivustoa on sitä mieltä että se peli ei ole niin uskomattoman hyvä, niin kyllä minä siihen uskon. Yleisesti vituttaa tuollainen hypetys muutenkin, koska kun hypefaktori on saatu kunnolla päälle, jotkut ihmiset pitävät peliä uskomattomana vaikka väkisin paljastuipa se miksi tahansa roskaksi lopulta. Enkä pidä myöskään siitä, että arvostelijoita (kuten erään suomalaisen pelilehden) voidellaan ilmaisilla demoilla, arvostelukappaleilla ja haastatteluilla antaamaan normaalia parempia arvosanoja. Lisäksi monia PS2 fanipoikia (tosinmyös Cube- ja Xboxpeeloja) voidaan syyttää siitä, että he eivät tunne pelimaailmaa hyvin oman konsolinsa ulkopuolella eivätkä osaa suhtautua peliin oikeassa mittapuussa.
 
Vastaus: Killzone

Teppo_Holmqvist sanoi:
Enkä pidä myöskään siitä, että arvostelijoita (kuten erään suomalaisen pelilehden) voidellaan ilmaisilla demoilla, arvostelukappaleilla ja haastatteluilla antaamaan normaalia parempia arvosanoja.

Olen nyt seurannut tätä pelien maailmaa vuodesta 2000 lähtien aika läheltä. Ollut tekemisissä maahantuojien ja itse median kavereiden kanssa. Olen ollut mukana kotimaassa ja ulkomailla pelien promootio tapahtumissa.

Niin voin 99% sanoa, että ainakin Suomalainen media ei anna näitten vaikuttaa arvosanoihin. Vaan he itse ne päättävät. Eikä Suomessa maahantuojat puutu median antamiin arvosanoihin.

KonsoliFIN on arvostellut pelejä vuodesta 2000 alkaen, eikä meillekkään ole keneltäkään maahantuojalta tullut mitään kommenttia arvosteluista tai niille antamistamme pisteistä. Voisi kuvitella, että harrastelijasivustolle jos jollekkin sanottaisiin tälläisestä.

Mutta en oikein tuota demolla voitelua tajunnut...

Teppo_Holmqvist sanoi:
Lisäksi monia PS2 fanipoikia (tosinmyös Cube- ja Xboxpeeloja) voidaan syyttää siitä, että he eivät tunne pelimaailmaa hyvin oman konsolinsa ulkopuolella eivätkä osaa suhtautua peliin oikeassa mittapuussa.

Itse olen PS2 fanipoika, myönnän. Mutta pelaan pelejä, en konsoleita. Olen elämäni aikana pelannut suht paljon erilaisia pelejä ja mielestäni sen verran osaan sanoa että Killzone ei tosiaankaan ole mikään 6-7 peli, vaan 8-9 peli kokonaisuudessaan.

Ja sanottakoon nyt PS2 fanipoikana sekin, että Killzone ei Halo2 pärjää (Vaikka edelleenkin näiden pelien suora vertaaminen ei kannata, mutta jos nyt pitää verrata ja laittaa paremmuus järjestykseen). Mutta Killzone on PS2 puolella parhaimmistoa vaikka ei Socom2 kuitenkaan tunnelmaltaan ja kokonaisuudeltaan pärjää. Nyt tarkoitan lähinnä Online puolta.

Ja ei, en ole lähtenyt Killzonen hypetykseen mukaan enkä myöskään Halon. Vaan otin kummatkin pelit vastaan puhtaalta pöydältä.

Tietenkin jos on lähtenyt mukaan Killzonen super hyper hypetykseen, niin voihan pettymys sitten olla niin suuri että peli on enään vain 6-7 arvoinen. Mutta minun mielipide on siis eri kuin näiden jenkki sivujen, jos se nyt ketään kiinnostaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone

Luckyman sanoi:
Kahdelta Eurooppalaiselta julkaisulta (Playstation 2 Mag UK ja PSW Magazine UK) on tullut kuitenkin 8 ja 9.

Jenkkipojilla on aina ollut tapana dissata Euroopasta tulevia pelejä.. :(

Itse luotan enemmän multiformat julkaisuihin kuin tiettyyn konsoliin erikoistuneisiin lehtiin. Killzonesta en ole nähnyt kuin sen demon ja sen perusteella ei kovin kummoinen ollut.
 
Vastaus: Killzone

Tosiaan joku 6.9 on minusta hieman alakanttiin Killzonelle. En tietysti ole lopullista ja täyspitkää versiota pelannut, mutta Pelaajan demo - ongelmistaan huolimatta - pystyi viihdyttämään ja jätti pelinälän päälle. Hyvä tunnelma ja toimiva pelattavuus ovat tässä avaintekijöitä. Tunnelmaa on itsessään tietysti vähän vaikea perustella, koska se on äärettömän subjektiivinen asia. Jotkut se imaisee mukaansa, jotkut se jättää rannalle ruikuttamaan. Voin esimerkiksi valehtelematta myöntää (flametuksen uhalla), että kehuttu Metroid Prime ei ollut mitenkään maata järisyttävä kokemus minulle, ja sen pelaaminen tuntui lähinnä työltä. Sen sijaan esimerkiksi Fable vei heti alkumetreiltä mukanaan ja aika kului kuin siivillä. Yleensä tunnelma mielletään vain hyvän audiovisuaalisen toteutuksen luomaksi kyytipojaksi, mutta tosiasiassa tunnelma syntyy lukemattomista eri osista. Minulla ei esimerkiksi ole mitään Metroid Primen grafiikkaa tai ääniä vastaan, mutta silti en koe olevani "pelissä". Yksi vastaan vääntävä juttu kyseisessä pelissä on ainakin kontrollimalli, jota en yksinkertaisesti vain pysty sisäistämään. Tämän takia pelaajille pitäisi aina antaa mahdollisuus muokata ohjaus mieleisekseen. :(

Aiheeseen palatakseni ei Killzone mikään genreä mullistava tapaus tietenkään ole, mutta ei hyvältä peliltä välttämättä mitään vallankumouksellista kaivatakaan. Killzonessa on kuitenkin omalaatuinen ilmapiirinsä (ei mitään miljoona kertaa nähtyä Medal of Honoria). Ei Halokaan mitään kovin merkittäviä uudistuksia mukanaan tuonut, se vain lähinnä kokosi muiden pelien hyviä puolia samaan pakettiin. Tasapainoisena kokonaisuutena (okei kenttien kierrätystä lukuun ottamatta) peli toimi hyvin sellaisenaan. Lähes kaikki tuntui pelissä harkitulta ja viimeistellyltä. Samaa tasapainoisuutta toivon Killzonelta, ja toivottavasti mitään suuria puutteita ei pelissä ole (vaikka vähän huolestuttavia uutisia onkin kuulunut tekoälyn ja bugisuuden suhteen). Pikku vikoja sietää aina - ja GTA: SA:n tapauksessa hampaat irvessä vähän suurempiakin probleemoita. ;)
 
Vastaus: Killzone

Pakko myöntää että kun näin IGN.comin arvosanan ja arvostelun Killzonesta, olin hieman ihmeissäni. Siis ihan oikeasti kuvittelin, että bugit ja muut jutut suurinpiirtein voitaisiin hioa pois-mutta kun ei niin ei. Vaikka voi olla että tuo ei ole vielä ihan lopullisista lopullisin versio. Eli vielä on toivoa ehkä.
Gamespot.com sai myös ihmettelemään, kun meikäläisenkin mielestä se demo tuntui ihan pirun mukavalta. Siinä oli sitä jotakin, tuskin muuten olisin viitsinyt pelata sitä n. 7 kertaa läpi. Olin jo päättänyt että ostan Killzonen, mutta kun näin nuo, niin lykkäsin vähän ostoa.
 
Vastaus: Killzone

e-a-m sanoi:
Vaikka voi olla että tuo ei ole vielä ihan lopullisista lopullisin versio. Eli vielä on toivoa ehkä.

Näin on pakko olla. Ei tuo muuten selity oikeastaan.



e-a-m sanoi:
Gamespot.com sai myös ihmettelemään, kun meikäläisenkin mielestä se demo tuntui ihan pirun mukavalta. Siinä oli sitä jotakin, tuskin muuten olisin viitsinyt pelata sitä n. 7 kertaa läpi. Olin jo päättänyt että ostan Killzonen, mutta kun näin nuo, niin lykkäsin vähän ostoa.

DigiEXpossa on Killzone pelattavana ja tuo on sitten valmista koodia. Käykäähän siellä kävijät testaamassa ja sanokaa mielipiteenne.
 
Vastaus: Killzone

Hakkiz sanoi:
Tosiaan joku 6.9 on minusta hieman alakanttiin Killzonelle. En tietysti ole lopullista ja täyspitkää versiota pelannut, mutta Pelaajan demo - ongelmistaan huolimatta - pystyi viihdyttämään ja jätti pelinälän päälle. Hyvä tunnelma ja toimiva pelattavuus ovat tässä avaintekijöitä. Tunnelmaa on itsessään tietysti vähän vaikea perustella, koska se on äärettömän subjektiivinen asia. Jotkut se imaisee mukaansa, jotkut se jättää rannalle ruikuttamaan.

Aiheeseen palatakseni ei Killzone mikään genreä mullistava tapaus tietenkään ole, mutta ei hyvältä peliltä välttämättä mitään vallankumouksellista kaivatakaan. Killzonessa on kuitenkin omalaatuinen ilmapiirinsä (ei mitään miljoona kertaa nähtyä Medal of Honoria).

Sen verran kommentoin, että asiaa kirjoitat. Ei Killzone mullista eikä ole vallankumouksellinen. Mutta PS2 kärkeä tässä lajissa ja kokonaisuudessaan todellakin toimiva paketti.
 
Ylös Bottom