Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Hakkiz:n postausta sivuten; itseäni kiinnosti Sonyn liiketunnistin härveli enemmän pelkän E3 demon perusteella, noin niinkuin perinteisen - itseäni kiinnostavan - pelaamisen kannalta.

Toivon vain että myös MS saisi parsittua kasaan jonkin sortin fyysisen ohjaimen, joka sopisi paremmin Natalin kanssa. Nykyisten faktojen valossa laite näyttää lähinnä täydelliseltä aerobic-pelien ohjaimelta. MS selkeästi haluaa siivun Wiillä "pelaamiseen" tutustuneista.

Puitteet olisivat laitteessa kyllä hyvät. Jos tuollainen fyysinen kapula oikeasti on jossain vaiheessa todellisuutta, niin pienellä vaivalla saisi siitä täysin Sonyn vekotinta vastaavan (plussana tietty koko vartalon trackaus). Infrapunaledi päähän vaan, niin varmaan voisi onnistua Wiimotetyylinen tähtäilykin.
Microsoft voi ottaa muhun yksityisviestillä yhteyttä, niin tuun halvalla ideoimaan sellasen teille.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Omistan Wiin. Hankin sen kokeillakseni trauma center-kirurgipeliä. Hetken uutuudenkiinnostuksen jälkeen kiinnostus lopahti. Wii kerää tällä hetkellä pölyä. Wiin ohjaimesta en pidä, koska ihmiskäsi on luonnostaan epätarkka.

Samasta syystä Natalin käyttäminen ylipäätänsä missään PELISSÄ ei kuulosta hyvältä idealta. Jos ajan autoa, en halua heiluttaa käsiäni tyhjässä ilmassa. Oikea ratti tukee kättä ja se ei siitä syystä ole yhtä väsyttävä. Sama pätee edellämainittuun wiin kirurgipeliin. Kirurgi ei varmasti heiluttele kättään tyhjässä ilmassa vaan koskettaa jotain objektia jolloin käden vakavuus parantuu huomattavasti. Tuo laserpointterilla leikkiminen käy turhaksi nopeasti.

Natalia voinee käyttää jossain valikoissa liikkumisessa jos haluaa välttämättä leikkiä Minority Reporttia, mutta en usko että minua kiinnostaisi mikään PELI joka käyttäisi tuota. Ei minua kiinnosta yksikään Wiinkään peli pelkästään ohjaimen takia.

edit: Lisäksi Natalin demossa minkä näin, oli joku puolen sekunnin lagi käyttäjän liikkeen ja ruudun tapahtuman välillä. Taistelupelaajana tuollainen lagi on minulle katastrofaalinen.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Itse olen kyllä aika skeptinen tän suhteen et tulis edes noin hyvin toimiin mitä tota on demottu. Mutta no aika näyttää et miten ne tota saa fiksailtua ennen ku tulee myyntiin.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

edit: Lisäksi Natalin demossa minkä näin, oli joku puolen sekunnin lagi käyttäjän liikkeen ja ruudun tapahtuman välillä.
Aivan taatusti joo :D
Omasta mielestä Natal tällä hetkellä näyttää varsin hyvältä, mutta tuntuu ainakin toistaiseksi siltä, että ei sitä oikeen mihinkään voi järkevästi käyttää. Jos kuitenkin tosta vielä kehittyy, saadaan vaikkapa pelejä jossa voi kommunikoida hahmojen kanssa samaan tapaan kuin ton Milon kanssa niin esimerkiksi Oblivionin tyylinen peli vois olla aika mahtava :)
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Blizzardin Rob Pardo epäilee, ettei Natalin syvyyssuuntainen liiketunnistus tule toimimaan tarpeeksi tarkasti, jotta sitä voisi käyttää esim. reaaliaikastrategioiden ohjaamiseen.

Väitettä on sen verran syytä mutustella suolan kanssa, että herra Pardo ei ole kuitenkaan hirveän pitkään aikaa Natalin parissa viettänyt, vaan kommentti perustuu lyhyeen kokeiluun.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Rock Band 3:seen on nyt myös kaavailtu Natal -tukea. MTV dirika on vahvistanut Harmonixin olevan yhteistyössä Microsoftin kanssa.

Ilmakitarat esiin!!!

Mielenkiinnolla ainakin itse odotan tämänkaltaisten esimerkkien demoamista. Toivottavasti kyse ei ole vain "lavalla heilumisen" tuesta, vaikka sekin ihan vänkä plugin olisi. Odotan silti enemmän, Natal voisi juuri näillä esimerkeillä tehdä omaakin olkkariin tunkua aiheuttavista muovisoittimista turhia, kunhan toimivat yhtä sulavalla ja tarkalla reaktiolla.

TÄÄLLÄ lisää tuosta.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Blizzardin Rob Pardo epäilee, ettei Natalin syvyyssuuntainen liiketunnistus tule toimimaan tarpeeksi tarkasti, jotta sitä voisi käyttää esim. reaaliaikastrategioiden ohjaamiseen.

Väitettä on sen verran syytä mutustella suolan kanssa, että herra Pardo ei ole kuitenkaan hirveän pitkään aikaa Natalin parissa viettänyt, vaan kommentti perustuu lyhyeen kokeiluun.

Turhan tuosta argumentista tekee kyllä myös se, että viimeinen genre mihin Natal on suunniteltu on RTS. Eihän se nyt ole mitenkään loogistakaan, miten valitsisit yksiköt, mikromanagoisit yms... En nyt hirveän asiantuntevaksi tekstiksi sanoisi. (Vaikka tosin tuosta RTS-puolesta hepulla kokemusta kyllä löytyykin vaikka muille jakaa, sehän tästä kommentista tekeekin ihmeellisen.)
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Aika pitkä aika sitten tuosta jo kuulin, mutta todellakin odotan ja aion hankkia heti vaan, kun markkinoille tulee. Mitä noita Xboxin omia videioita + kaikkia kokeiluvideoita katellut, niin saanut erittäin hyvän kuvan ja uskon, että tulee mullistamaan pelimaailmaan järkyttävästi, kun enää ei tarvitse pelkällä ohjaimella hillua, vaan nyt on koko ruumis mukana touhussa.

Jo pelkästään esimerkiksi Guitar Heron ajatteleminen, miten sitä pelataan, _jos_ siihen tulee Natal, saa mielikuvituksen laukkaamaan hullun lailla. Tätä ollaan odotettu. Jos tuo Natal nyt siis todellakin toimii, siihen tulee hyviä pelejä, kuten jotain mätkimispelejä, juuri jotain aikaisemmin julkaissuista peleistä tehtyjä Natal-versioita jne.

Eikä sitä aina tarvitse sillä Natalilla pelata, koska tuskin sitä ohjainta ihan nurkkaan heitetä. Ja vielä chat-mullistusta unohtamatta. Aivan mahtavaa, että mikkitsydeemin päätä kiristämästä voi heittää hevonkuuseen ja voi suoraan karjasta ilmoille, mikä on asian laita ! Pidän myös videokuvaominaisuudesta, joten näkee myös millaisen ihmisennäköisen kanssa jutustelee ja pelailee.

tomz4 kuittaa
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Itseäni on alkanut Natal hiljalleen kiinnostamaan. Tykkään pelata pelini ohjaimella, mutta esim. valikoita selatessa Natal olisi aivan loistava. Voisi kuvitella, että jos tuo toimii niin ei mene pitkään että windowsia voi käyttää ilman näppistä ja hiirtä. Tv:stä ja digiboxseista puhumattakaan.

Toisin sanoen, mielestäni Natalissa on kyseessä todellinen tulevaisuuden tekniikka, joka mahdollistaa kaikkien viihdelaitteiden käyttämisen ilman ohjainta. Toivottavasti toimii! Se on varma , että jos toimii tämä ohjaustapa yleistyy...:)
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Vaikka miten hienoa teknologiaa kehittäisivät, niin loppupeleissä vain ja ainoastaan se miten viihdyttävästi onnistuvat sitä hyödyntämään peleissä yms. merkitsee. En usko että tuo teknologia tulee mullistamaan yhtään mitään, lopun viimeksi uskon että suurin osaa pelaajista tykkää pelata pelinsä perineisesti. Kyllähän se WII konsolista on nähty, tolkuton määrä ihmisiä jotka ensi innostuksen jälkeen eivät juuri koko vekottimeen koske. Minulle Natal on vain askeleen pitemmälle viety Wii.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Kudo Tsunoda esitteli TGS:ssä Katamari Damacya ja Space Invaders Extremeä Natal-kontrolleilla.

Kotaku

Playing around with the (Katamary Damace) for a few minutes I was impressed with how responsive the controls seemed to be, allowing me to move around moving objects fairly deftly and pick up only the items I wanted to with the ball. It was a fun way to play an already fun game. One that would inevitably expand the potential audience for the game.

Edelleen vaikuttaa lupaavalta. :cool:
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Kudo Tsunoda esitteli TGS:ssä Katamari Damacya ja Space Invaders Extremeä Natal-kontrolleilla.
Katamarin ohjailu näytti kivalta. Aikanaan pääsee sitten ehkä vertaamaan Natal vs. iPhonen kallistelu vs. PS3:n kallistelu vs. perinteinen tattiohjaus. :)
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Samainen herra Kudo Tsunoda paljastaa, ettei Natal-yhteensopivuutta voi tuoda pelkällä päivityksellä vanhoihin peleihin - ainakaan helposti.
When I asked Microsoft Games' Kudo Tsunoda if it would be possible to "patch" existing games to work with Natal, his answer was clear -- it's not likely. While Microsoft was able engineer other publisher's titles to work with the hardware, a significant amount of code had to be altered. With that in mind, a simple update wouldn't be enough -- a publisher would likely have to re-release the game in its entirety.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

"Natal kauppoihin marraskuussa 2010 ja hinta 80 dollaria":
IGN: Natal for November 2010

Katsotaas kuin käy. Aika alhainen tuo hintaveikkaus kaikkien arvelujen jälkeen - natal siis olisi hinnoiteltu suurinpiirtein uuden wlan-palikan hintaiseksi... just.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Kuulostaa kyllä uskomattomalta, että tuohon hintaan myytäisiin Natalia. Tekisi varmaan MS jo tappiota tolla myynnillä. Toisaalta, jos MS aikoo todella tehdä natalista suositun, niin hinnan on pakko olla alhainen. Kallis kamera jäisi vain innokkaimpien ostokseksi ja Natalia nyt ilmeisesti yritetään kaupitella myös sinne casual-pelaajien suuntaan. Jos laite sitten osoittautuisi hitiksi niin sen myynnistä aiheutuneet tappiot olisi mahdollista kuitata pelimyynneillä, kuten itse konsolinkin kanssa.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Monet analyytikot poveilevat tästä Wiin "tuhoajaa", jos Microsoft tähän pyrkii niin heidän on todellakin myytävä tätä reippaasti miinuksella. Luulisi Microsoftilla olevan siihen kuitenkin varaa ja julkaisussa on oltava HYPERMASSIIVINEN markkinointikoneisto taustalla.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Project Natal vakuuttaa

Project Natal pääsi Time lehden vuoden 2009 parhaimmat keksinnöt listalle.

lähde
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Natalista ollaan ilmeisesti pudottamassa yhtä apuprosessoria pois valmistuskustannuksien laskemiseksi. Näin ollen Natalin ns. bone system hoidetaankin X360:n omilla suorittimilla. Varsinaiseen suorituskykyyn erillisen sirun poiston ei pitäisi vaikuttaa, mutta toisaalta se saattaa tehdä olemassaolevien pelien Natal-yhteensopivuuden vaikeammaksi. Toisaalta järjestely voi pakottaa kehittäjiä suuntaamaan voimavarojaan ja kekseliäisyyttään nimenomaan ihan uusiin liikeohjausta hyödyntäviin peleihin.
The load previously handled by the chip now falls on one of the main three Xenon processors, but while taking a "percentage" of performance away from the system, most games don't use up 100 per cent of the available processing power anyway.

<...>

Patching up older games to run with the new hardware now looks rather unlikely unless they have the CPU time to spare, but hopefully this will serve to focus developers on Natal-specific concepts as opposed to revisiting old classics.

Lähde: gamesindustry.biz
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Ensi jouluna sitten heitetään ohjaimet nurkkaan ja aletaan hikoilemaan :) Alla uutta videota Natalista...

[GT]60507[/GT]
 
Ylös Bottom