Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Täähän on tätä perisuomalaista "mitähän ne ajattelee meistä/minusta?" ajattelua. Kumma kyllä tämä unohtuu aina kun mennään baariin/festareille/laivalle kännissä örveltämään... :rolleyes:

Päissään örveltäminenhän on hauskaa. Ja kaiken saa anteeksi, kun sanoo vain "v---u että mä olin kännissä". Näin kärjistetysti absolutistin suusta lausuttuna tietenkin.

Hauskaahan tuo Kinectin kanssa örv... heiluminen oli. Varmaan tarkemman artikkelin aiheesta voi pistää maanantain kunniaksi pihalle.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Marraskuun 10. päivä tulee myyntiin 250 gigan Kinect-bundle, joka sisältää uuden Xbox 360 S -mallin 250 gigan kiintolevyllä, Kinectin ja Kinect Adventures -pelin. Paketin suositushinta Suomessa tullee olemaan 379 euroa. Spoilerin alla virallinen lehdistötiedote koko komeudessaan.

On Nov. 10 be among the first to get Kinect for Xbox 360 with the Special Edition Xbox 360 250GB with Kinect, available while supplies last. This all-inclusive package includes the Xbox 360 250GB console, a Kinect sensor and “Kinect Adventures” for 379€ (ERP Finland). Set up controller-free entertainment in your home with the glossy black 250GB console that boasts 802.11n built-in Wi-Fi, an internal removable 250GB hard drive and touch sensitive controls. Plug in the Kinect Sensor to the dedicated port on the console and load “Kinect Adventures” where you can float in outer space, experience the thrill of roaring rapids and tackle mountaintop obstacle courses. Enjoy controller-free fun with any of the more than 15 games launching with Kinect and experience new ways to enjoy your favorite entertainment.

Xbox 360 paired with Kinect has something for everyone. Play an exciting game of javelin or soccer in “Kinect Sports,” go for the ride of your lives with the massive jumps and full-body stunts in “Kinect Joy Ride,” or adopt a pet tiger cub with “Kinectimals.” Get the most out of your morning workout with “Your Shape: Fitness Evolved.” Your virtual trainer will help you meet your specific fitness goals by providing feedback on your form in the comfort your own living room. Gather friends for a dance party, or work on your own moves one step at a time with “Dance Central” by MTV Games and Harmonix. Spend quality time with friends and family around the world through Video Kinect. Watch your favorite movies on Xbox LIVE, all with the wave a hand.

Kinect for Xbox 360 will take to the global stage once again at the Tokyo Game Show next week to reveal even more new controller-free games and experiences never before possible.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Kuulostaa äkkiseltään tuhdilta hinnalta. Ennen kuin hoksaa, että Wiin supersuositut casualpaketit menee samaan hintaluokkaan. 400 euroa on paljon, mutta se ei ole este jos tuote on tarpeeksi houkutteleva. siis Pokemon tyyliin "Pakko saada!"
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Kuulostaa äkkiseltään tuhdilta hinnalta. Ennen kuin hoksaa, että Wiin supersuositut casualpaketit menee samaan hintaluokkaan.

Paitsi, että Wiillä pystyy hyvin hakkaamaan Sportsia jo hinnat alk.paketilla, joka on huomattavasti edullisempi. Hyvin monille tuo tuntuu riittävän. Pakettia pystyy lisäksi pikkuhiljaa lisäämään omien mieltymysten mukaan. Tämä tekee keskiverto kasuaali-kallelle Wiistä vähän hemmetisti kiinnostavamman paketin. Wiillä on vielä etuna väestön tietoisuus. Ei kukaan peliskenen ulkopuolella tiedä mikä hitto Kinect on. Kysykää vaikka mummoiltanne.

Edit. Sekin täytyy muistaa, että monet pitävät järkevämpänä maksaa samanlaista pakettia osissa, kuin kertarykäisynä(vrt. kytkypuhelimet vs. suoraan ostettavat) Ihmisten typeryyttä kun välillä ei voi yliarvioida. Enkä tarkoita tällä siis osaria.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

250Gt:n Kinect-bundle taitaa olla enemmän core-pelaajille tarkoitettu kuin kasuaaleille, joita varten myyntiin tulee aiemmin julkistettu 299-329€ maksava 4Gt-bundle. Siihen hintaan konsoli, sensori ja peli ei ole enää niin paha nakki...
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Enpä jaksa uskoa, että kovin monen mummo tietää myöskään sitä, mikä Wii on.

Itse vapaaehtoistyötä vanhainkodeissa tekevänä, voin muuten kertoa että kyllä tietää. On useampikin laite tullut nähtyä ja pelattua heidän kanssaan.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Tänään ja huomenna Kinect on ensimmäistä kertaa kuluttajien testattavana Expert Expo -messuilla Helsingin Messukeskuksessa. Pelattavana mm. Kinect Sports ja Dance Central. Lavalla vedetään myös tasaisin väliajoin demoja aiheeseen liittyen.

Jos Kinectin ennakkovaraa Expertistä viikonlopun aikana, saa 20% alennuksen.

Lisätietoa tapahtumasta http://www.expert.fi/expo
 
Tuli testailtua ja tanssipeli oli todella kiva, muuten ei kyl vakuuttanut, enkä kyl tommosen tanssipelinkään vuoksi laitetta ostais :) kaiken kaikkiaan jopa siinä valikoissa liikkuminen toimi hyvn mutta ei se kivaa ollut, eikä varmasti pidemmänpäällä ois niinkään kivaa.

Myös en keksi tuon lisäksi ainuttakaan peliä jossa tota edes voisi siten käyttää et mut sais kiinnostumaan.

Varmasti täysin casual pelaajille jees vekotin
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

kyllähän tuohon olisi mukava saada esim forzaan niin että kun päätä hiukan kääntää niin voisi katsoa sivulle
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

kyllähän tuohon olisi mukava saada esim forzaan niin että kun päätä hiukan kääntää niin voisi katsoa sivulle

no mutta ei siihen tarvita 150e kameraa, kun ps3:n eye kamera tekee saman ominaisuuden. Kyllä kinect on tarkka, ja potentiaalia olisi...mutta mihin :D Siinäpä se kun ei keksi sille käyttöä itse, toivottavasti pelintekijät olis tarpeeks luovia, sillä kyl vois hyvinki boxi ja kinect joskus mullekkin tulla kun tulis mua kiinnostavia pelejä
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Siinäpä se kun ei keksi sille käyttöä itse, toivottavasti pelintekijät olis tarpeeks luovia

Tässä asiassa henk.koht luotan Itämaiseen peliteollisuuteen, etenkin nyt noiden uusimpien julkistuksien jälkeen. Nyt jos MS vielä saisi Tomonobu "MasterNinja" Itagakin innostumaan Kinectistä, niin lupaan ostaa kolme:p!!!
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Itsekkin tuolla Kinectiä kävin testaamassa ja pidin (älyttömän hauskaa kaverin kanssa). Pingis, koskenlasku ja tanssipeli tuli testattua. Hyvin mielestäni toimi. Pingiksessä avatar tuli vähän viivellä eli grafiikka oli myöhässä. Pelattavuus ei juurikaan silti kärsinyt koska pallo lähti oikeaan aikaan. Eli peli rekisteröi kyllä käden liikkeen mutta avatar ei ehtiny mukaa. Koskenlaskussa tuli pirusti huudeltua toiselle pelaajalle ohjeita :D. Kattoo jos vaikka sais materiialia reissusta tonne media osastolle (En lupaa mitään).
 
Se siin pingiksessä just mun mielestä tökki kun huidottiin ihan totaalisesti ilmaan, ja kapulan kanssa sais kaikki kierteet jne varmasti peliin kunnolla mukaan.

Samoin valikoissa liikkuminen kaipasi kyllä ehdottomasti nappeja.

Mut kuten sanottu, tanssipeli oli loistava
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Voisi kuvitella, että Kinect peleihin tehdään sellaset valikot mitä voisi käyttää niin ilmaa huitomalla kuin ohjaimellakin selailemalla. Ei varmaan olisi ylitsepääsemättömän vaikea toteuttaa.

Alussa tulee varmaan sellasia, missä ei ohjainta tueta ollenkaan, mutta uskoisin jossain vaiheessa tulevan pelejä joissa valikot voi selata ohjaimella ja pelaaminen tapahtuu sitten huitomalla ja potkimalla..
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

[video=youtube;8XDCbgFExck]http://www.youtube.com/watch?v=8XDCbgFExck&hd=1[/video]
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Wiredin verkkolehdessä on tosi mielenkiintoinen viiden sivun artikkeli Kinectin syntyhistoriasta. Laitteen taustalla on paljon erilaista teknologiaa ja nk. luonnollisten käyttöliittymien asiantuntijoiden tutkimuksia. Tarina alkaa vuoden 2007 puolivälin paikkeilta, jolloin MS:n peliosaston pomo, Don Mattrick, oli vahvasti sitä mieltä, että Xbox 360 tarvitsee uudenlaisia interaktiotapoja. Mukaan haluttiin mm. liikkeen, puheen ja kasvojen tunnistusta. Ongelma oli, ettei missään ollut laitetta, joka tekisi tuon kaiken yhdessä sievässä paketissa ja vieläpä kuluttajan kukkarolle sopivaan hintaan. Niin, ja pitipä kokonaisuuden toimia 3D-avaruudessa ilman merkittävää viivettä.

The problem wasn’t vision. It was the task’s sheer impossibility. Finding cameras that could map a living-room in 3D was easy. Getting one reliably to decode the flailing limbs and shouts of 40 million Xbox users was a whole other dream. To pull this off, the hardware would require software “brain” capable of interpreting what the team calculated was a crushing 1023 spatial and aural variables at any given moment. And it would have to do this on the fly, with no perceptible on-screen lag.

Vuonna 2008 palat alkoivat hiljalleen loksahdella paikoilleen. Microsofilta löytyi sen omaa puheentunnistusteknologiaa, jota käytettiin Windows 7:ssä, PrimeSenseltä saatiin liikkeentunnistusta ja 3DV:ltä mukaan ostettiin 3D-kamera. Samoihin aikoihin mukaan liittyyi myös Kudo Tsunoda, joka oli Natal-prototyypin nähtyään aivan innostunut, ja alkoi heti jo visioida Star Trekin holokannen tyyppisistä ratkaisuista.

Matkaan mahtui kuitenkin ongelmiakin: miten ottaa huomioon se, että ihmiset eivät ole jatkuvasti saman näköisiä tai edes kokoisia? Lisäksi taustamelu aiheutti omat murheensa äänentunnistukselle. Apua löytyi jo aiemmin 2000-luvulla tehdyistä tutkimuksista kuten Probabilistic Tracking in a Metric Space, jossa balettitanssijan liikkeitä arvailtiin erilaisin algoritmein.

Äänentunnistusta hiottiin keräämällä ääninäytteitä eri kielistä ja murteista, ja testilaboratorioissa luotiin mitä erilaisimpia olosuhteita säätelemällä erityisin "uunein" jopa huoneiden lämpötilaa ja ilmankosteutta.

Rigorous testing was vital -- of hardware, software and the games that were starting to emerge. Hardware testing involved gamers playing in a variety of temperatures, humidities and light conditions. “We have huge ovens where we keep the product at high and low temperatures to simulate different user conditions,” Raghu Murthi says. “We have anechoic chambers, where there is no external noise coming in, and we test microphone arrays and audio systems.”

Milo-esittelydemo herätti huomiota E3 2009 -messuilla, mutta nyt Raren Nick Burton myöntää, että todellinen puhetta ymmärtävä tekoäly on vielä vuosien päässä ja vaatisi käytännössä paljon jatkuvasti verkossa olevia konsoleita.

What off the expectation, raised in the Milo demos, that players might have full conversations with on-screen characters? “Realistically, if you want a one-to- one conversation with an AI-driven character, that’s at least five years away,” Andreas says. “But thinking about where that tech is going,” Burton adds, “if it’s cloud-based, passing the Turing test becomes much easier. You just need a huge internet-like database, then work out how to data mine that.

Ja ai niin, se holokansi, se tulee parin vuoden päästä.

And the full holodeck. Did we announce that yet? I think it’s coming in 2012…

Lähde: Wired
 
Ylös Bottom