Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance (2018) - pelti kiinni keskiajalla!

Tämä peli olisi kyllä niin sujuvamman näköinen pcllä. Kotoa löytyy PS4 ja Mac (ja se saa olla jatkossakin vallitseva tilanne)
Tästä huomaa että peli on käännetty konsolille pcltä eikä toisin päin.
Peliä on hakattu 36h pelikellon mukaan ja olisi ollut varmaan viisi tuntia lisää jollei olisi joutunut hinkkaamaan joidenkin tehtäväbugien kanssa yrittäessä etsiä kiertotietä niiden ohitse.
Edelleen peli on mielestäni ruma PS4llä. Tiedä auttaisiko Prohon päivitys?
Enemmän häiritsee kuitenkin sulavuuden puute varsinkin tilanteissa jossa ruudulla on vähänkin enemmän kamaa.
Enemmän kuin grafiikka ärsyttää paska AI joka jää usein nuoli polvessa tuijottamaan pelaajaa joka seisoo viiden metrin päässä jännitetyn jousen kanssa. Vihollinen tuntuu muutenkin sähläävän liikaa, vähän kuten noppapelissä jossa nuo laskutaidottomat idiootit heittävät kuten Homer black jack pöydässä, eli jatkavat heittoja vaikka pisteet olisivat täynnä.
Hyvä peli, mutta paljon tulee annettua anteeksi sillä, että pieni ja nuori firma kyseessä. Toivotaan että KCD2 on sitten peli jossa ei ole edelleenkään tehty liikaa kompromisseja pelin helpottamiseksi, mutta graafiset ominaisuudet ja sujuvuus olisivat toista luokkaa.
Taisteluja voisi olla vähän enemmän ja vaikka oma iso H onkin vasta jtn lvl 13 tasoa kaatuvat vihut aika lailla yhdellä poketuksella. Itsellä eivät tunnu myöskään combot onnistuvan vihuille juuri ikinä, koska nuo vihut joko blokkaavat täydellisesti tai kuolevat ensimmäiseen äpärämiekan sivallukseen (en ole muuta miekkaa missään kohden testannutkaan. Pelissä aseet ovat long swordeja, mutta Henry poika treenaa Bastard swordilla. No sillä historiallinen esikuvani Aragornkin taitaa huitoa niin mennään samalla).
Peliin olisi voinut laittaa ehkä useampia harjoittelu kavereita kuin Bernardin, ainakaan itse en ole muita löytänyt.
Vielä yksi asia joka ärsyttää:
Hevosen selästä tappeluun ei ole panostettu yhtään, vaikka päälle karauttava ratsumies pystyikin kohtalaisen näppärällä liikkeellä leikkaamaan pakoon pötkivältä jalkamieheltä pään helposti pois, mutta Henry poika huitoo hitaasti ja kömpelösti, eikä aikanakaan allekirjoittaneen sihdillä osu mihinkään. Katsotaan muuttuuko tilanne seuraavan 30h aikana.
 
Pistää silmään, että pelillä tuntuu olevan normaalia heikompi saatavuus. Varsinkin boksiversio on julkaisusta asti huutanut poissaolollaan akselilla Gigantti, Power, Verkkokauppa. Monessa muussakin verkkokaupassa näyttää olevan loppu.

Gigantin aspasta kyselin boksiversion tilannetta ja 23.2 piti tulla varastoon täydennystä - ei tullut.
Pienen firman peli, niin painoksia ei kannata tehdä heti kovin suurina vaan antaa mennä diginä, jolloin iso osa kustannuksista jää sivuun?
 
Pistää silmään, että pelillä tuntuu olevan normaalia heikompi saatavuus. Varsinkin boksiversio on julkaisusta asti huutanut poissaolollaan akselilla Gigantti, Power, Verkkokauppa. Monessa muussakin verkkokaupassa näyttää olevan loppu.

Gigantin aspasta kyselin boksiversion tilannetta ja 23.2 piti tulla varastoon täydennystä - ei tullut.
Olisiko pelin suosio yllättänyt ja kaikki menneet ennakkotilaajille?..Itse tilasin Xbox One version ennakkoon ja sain julkaisupäiväksi pelin Gigantista..

Discshopissa olisi 12kpl varastossa tällä hetkellä:
https://www.discshop.fi/pelit/xbox_one/kingdom_come_deliverance/P119339
 
Cittariin 69,90e hinnalla hakemaan jos epätoivo valtaa :D vai onko uudet pelit nykyään kaupassa 59,90 hintaan o_O
 
Tämä peli olisi kyllä niin sujuvamman näköinen pcllä. Kotoa löytyy PS4 ja Mac (ja se saa olla jatkossakin vallitseva tilanne)

Edelleen peli on mielestäni ruma PS4llä. Tiedä auttaisiko Prohon päivitys?
Enemmän häiritsee kuitenkin sulavuuden puute varsinkin tilanteissa jossa ruudulla on vähänkin enemmän kamaa.
Itsellä on kyllä pro, joten ruudunpäivitys ei takkuile samoin, eikä mulla ole siitä mitään sanottavaa. Resoluutiokin on aavistuksen parempi.

Mutta siis kyllähän tekstuurit on suttuisia jne, mutta mun silmään peli näyttää oikeasti todella hyvältä. Mulle se kauneus on paljon muuta kuin tekstuurien tarkkuus ja resoluutio. Esim. näin upeaa metsää en ole ikinä missään pelissä nähnyt. Linnat näyttää kaukaa maalta upealta. Auringon nousut ja laskut on huikeita jne.
Monet pitää esim Switchin Zeldaa rumana, omaan silmään se on yksi upeimmista peleistä ulkonäöllisesti.

En siis kiistä sitä, etteikö tarkemmat tekstuurit kelpaisi, toki ne on liian karuja monessa paikassa, mutta kokonaisuutena peli näyttää upealta.

Pc:llä sit ihan eri tasolla, mutta mitä DigitalFoundryn videoita katselin pc vs pro, niin en mä kyllä olisi valmis tuosta erosta maksamaan sitä hintaa, mitä ultra grafiikoilla pyörittävä pc maksaisi. Puhutaan niin eri hintaluokan laitteista, että syytäkin olla eroa.

Vähän kuten noppapelissä jossa nuo laskutaidottomat idiootit heittävät kuten Homer black jack pöydässä, eli jatkavat heittoja vaikka pisteet olisivat täynnä.
Tämä osuu silmiin aika monen suusta. Itse pelaan joka paikassa noppaa, kun vain huomaan pöydän ääressä tyypin. Tasan kerran on käynyt niin, että äijältä puuttui 150 pistettä ja sai ekalla heitolla 200 pistettä. Yritti neljällä nopalla uusiksi ja bustas. Olin silti niin kaukana että voitti kisan. Mutta muutoin AI on pelannut erittäin fiksusti.

Nykyisin ei vain saa enää vastusta, kun on itsellä kymmenen erilaista noppaa, niin niiden kanssa tulee helpot voitot kaikista.


combot onnistuvan vihuille juuri ikinä, koska nuo vihut joko blokkaavat täydellisesti tai kuolevat ensimmäiseen äpärämiekan sivallukseen (en ole muuta miekkaa missään kohden testannutkaan. )
Onhan sulla combot avattuna perkseillä ja comboon sopiva ase käytössä?

Pelissä aseet ovat long swordeja, mutta Henry poika treenaa Bastard swordilla. No sillä historiallinen esikuvani Aragornkin taitaa huitoa niin mennään samalla).
Pelissään on ainakin 4-5 erilaista miekkaryhmää ja siihen päälle axe ja mace ryhmät.

Peliin olisi voinut laittaa ehkä useampia harjoittelu kavereita kuin Bernardin, ainakaan itse en ole muita löytänyt.
Tämä on totta. Jousipyssyä ja nyrkkitappelua voi harjoittaa 6-7 paikassa, mutta muuta taistelua vain tuolla. Toki teillä on ritareita joka kulmassa, joiden kanssa ei taistella kuolemaan. Niitä ei kannata tappaa, vaan pysähtyä joka kerta treenaamaan. Saa skillejö helpolla vastuksella. Vieläpä treenaa esim vain huitomista, eikä pistä ollenkaan, niin kestää kauemmin ja skilli kasvaa.

Myöhemmin pelissä onneksi Bernardilla voi treenata kaikkea. Puumiekalla, oikeilla aseilla millä haluaa (tässä sattuu oikeasti) ja treenata myös ”leikillä” millä aseella haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
Helppo Stutter-FIX PC-käyttäjille. Olisipa viitsinyt tuonkin jo aiemmin etsiä. Ei ole tuon fixin jälkeen ollut enää niitä satunnaisia parin sekunnin jäätymisiä.
 
Viimeksi muokattu:
Pc:llä sit ihan eri tasolla, mutta mitä DigitalFoundryn videoita katselin pc vs pro, niin en mä kyllä olisi valmis tuosta erosta maksamaan sitä hintaa, mitä ultra grafiikoilla pyörittävä pc maksaisi. Puhutaan niin eri hintaluokan laitteista, että syytäkin olla eroa.

8700K ja 1080Ti SLI, jolloin 4K/Ultra tarjoaa 28-51 FPS:n välimaastossa pyörivän kokemuksen.



Itse vetelen siis 6700 + GTX 980 -kombolla, jolla saa 1080/HIGH -seteillä 50-60 fps, joka sekin on ihan hyvän näköinen. Omasta mielestäni jopa LOW-asetukset näyttävät asiallisilta. Tekisi mieli kyllä testata tätä myös PS4 Prollani, koska videoissa aina laatu tippuu vähän.

Asiasta toiseen, onko konsoleilla näitä samoja glitsejä ilmennyt:

- Jäät jumiin portaisiin
- Et pääse myllyn ovesta sisään
- Alkemiaoperaation jälkeen ukko leijuu katon läpi taivaalle ja putoaa sieltä kuolemaansa
- Jahtaat hevosmiestä -> ammut hevosta -> mies putoaa selästä -> hevonen karkaa -> mies teleporttaa hevosen selkään ja jatkaa pakomatkaansa
- Pahin kaikista: Questions and Answersin jälkeen menet puhumaan Radzigille ja jutun jälkeen äijä lähtee kävelemään pois eikä vaadittu välivideo aktivoidu ja täten ei myöskään pääjuoni jatku.

Muuten on maistunut kyllä edelleen hyvin. Tuon viimeisen bugin sain muuten ratkaistua siten, että latasin kuusi tuntia aiemmin tehdyn tallennuksen ja menin suoraan Radzigin juttusille questin tehtyäni. Tällöin video paukahti ruudulle kuten pitikin ja sain seuraavan questin. Harmi vaan niitä menetettyjä tunteja.. onneksi Warhorse jatkaa vielä viilaamista ainakin omien puheidensa mukaan.
 
8700K ja 1080Ti SLI, jolloin 4K/Ultra tarjoaa 28-51 FPS:n välimaastossa pyörivän kokemuksen.

Itse vetelen siis 6700 + GTX 980 -kombolla, jolla saa 1080/HIGH -seteillä 50-60 fps, joka sekin on ihan hyvän näköinen. Omasta mielestäni jopa LOW-asetukset näyttävät asiallisilta. Tekisi mieli kyllä testata tätä myös PS4 Prollani, koska videoissa aina laatu tippuu vähän.
Ite oon vaan sellanen, että PC:llä pitäis sit ero olla valtava konsoliin nähden, että pystyisin itselleni perustelemaan, mutta en siltikään enää jaksais palata pc maailmaan, kun kerran sieltä eroon päässyt.
Eli pitäis pyöriä kaikki 4k resolla töllössä, ultra graffoilla ja 60fps. Kaikki sen alle ja menen mielummin 200-400e konsolilla. :)

Asiasta toiseen, onko konsoleilla näitä samoja glitsejä ilmennyt:

- Jäät jumiin portaisiin
- Et pääse myllyn ovesta sisään
- Alkemiaoperaation jälkeen ukko leijuu katon läpi taivaalle ja putoaa sieltä kuolemaansa
- Jahtaat hevosmiestä -> ammut hevosta -> mies putoaa selästä -> hevonen karkaa -> mies teleporttaa hevosen selkään ja jatkaa pakomatkaansa
- Pahin kaikista: Questions and Answersin jälkeen menet puhumaan Radzigille ja jutun jälkeen äijä lähtee kävelemään pois eikä vaadittu välivideo aktivoidu ja täten ei myöskään pääjuoni jatku.

- Portaisiin vain, jos on liikaa painoa äijällä, tosin kyykyssä menee niistäkin. Tikkaisiin kahdessa paikassa jää jumiin, joista toisen muistan. Sen jonkun uhtsiz tms kaupungin taverna. Omaan sänkyyn ei voi päästä.
-Myllyn ovessa ei ongelmia ole ollut.
-Ei ole alkemia bugannut kertaakaan mitenkään.
-Ei ole kukaan teleporttaillut.
-Pääjuoni ei ole bugannut. Kaksi sivutehtävää bugaa, eikä etene. Toisessa tehtävän käsky tuli uusiksi karttaan (Myllärin tehtävä), eikä sitä voi uusiksi tehdä. Toinen on kerjäläinen, vagabond joka bugaa häpeäpuussa Rattayssa nyt neljättä viikkoa.

Itsellä pamahti eilen 180h täyteen. :S
 
Pienen firman peli, niin painoksia ei kannata tehdä heti kovin suurina vaan antaa mennä diginä, jolloin iso osa kustannuksista jää sivuun?
Voisin kuvitella, ettei jälleenmyyjillä ollut uskoa pelin menestyksestä ja tästä johtuen tilatut erät olivat verrattain pieniä. Sama muistaakseni nähtiin Persona 5:n julkaisussa mm. Briteissä.
 
Asiasta toiseen, onko konsoleilla näitä samoja glitsejä ilmennyt:

- Jäät jumiin portaisiin
- Et pääse myllyn ovesta sisään
- Alkemiaoperaation jälkeen ukko leijuu katon läpi taivaalle ja putoaa sieltä kuolemaansa
- Jahtaat hevosmiestä -> ammut hevosta -> mies putoaa selästä -> hevonen karkaa -> mies teleporttaa hevosen selkään ja jatkaa pakomatkaansa
- Pahin kaikista: Questions and Answersin jälkeen menet puhumaan Radzigille ja jutun jälkeen äijä lähtee kävelemään pois eikä vaadittu välivideo aktivoidu ja täten ei myöskään pääjuoni jatku.

Noista bugeista kolme ensimmäistä on itse koettu, lisäksi myös:
- Jotkut huonosti sijoitetut tikapuut estävät niiden käytön, esim. joissakin tavernoissa et pääse maksamaasi huoneeseen koska putoat tikkailta pois kun pääset yläpäähän.
- Joillekin NPC-hahmoille jää joku animaatiolooppi päälle ja niille ei voi enää jutella. Jos odottaa muutaman tunnin niin NPC voi siirtyä muualle jolloin voi jutella.
- NPC-hahmon kanssa käytävä keskustelu ei lopukaan, vaan jää taustalle aktiiviseksi, tämä estää tallennuksen eikä sitä voi itse sillä hetkellä enää korjata. Jos lataat aiemman seivin niin bugi on myös jostain syystä siellä heti aktiivisena (wtf??). Tämä aiheuttaa sen että peli on alotettava alusta.
- Joko jo alkuruudussa tai peliä ladattaessa peli jää ikuiseen latauslooppiin, eli se oikean alakulman latausmittari ei täyty. Tällöin täytyy ladata aiempi seivi. Itsellä peli kaatui kesken keskustelun, ja sen jälkeen sitä ei voinut enää ladata.. mistään seivistä.. Peli siis aloitettava alusta.

Lisäksi koska peli on niin tolkuttoman rikki, niin tässä on helppoa melkein jopa vahingossa löytää keinoja joilla hahmoa saa esim. levelöityä maksimiin. Jo ensimmäisten tuntien aikana voi main levelin, voiman, agilityn, warfaren ja esim miekkailun levelöidä maksimiin noin 20 minuutissa kiitos erään maastoon jumiin jäävän kuolemattoman NPC:n. Toki tämä tekee pelistä erittäin helpon enkä suosittele että noin tekee. Tukee vain hyvin sitä, että tiimillä ei ihan sitä osaamista ole kun jopa tälläiset asiat on unohdettu.

Toivon tosiaan että ennen kuin alkavat jatko-osaa tekemään, niin korjaisivat tämän pelin kunnolla. Minä en anna anteeksi pelin ongelmia vain siksi että kyseessä on pieni firma, miksi pitäisikään? Samalla tavalla he ovat vastuullisia pelistä maksaville kuin mikä tahansa muu pelifirma, jos minä maksan 60 euroa pelistä niin odotan että se toimii. Bugit ymmärrän mutta jos jo kahdesti peli on hajonnut sillä tavalla, että joudun aloittamaan alusta niin silloin peli on minun silmissäni rikki. Ensimmäinen seivi hajosi kun olin peliä pelannut joku 30h, seuraava seivi hajosi kun peliä olin pelannut noin 25h.
 
Mietin tässä eilen itsekseni jo sitä, että miten paljon ongelmista johtuu 1.03 pätsistä?

Kaverilla esim ei toimi mylläri ollenkaan. Lähti karkuun ja syytti varkaaksi kun treenasi taskuvarkautta. Nyt ei pysty suorittamaan ollenkaan Myllärin tehtäviä, eikä saa myytyä siis varastettua tavaraakaan.
Hänellä myös on peli kaatuillut jne bugeja vaikka kuinka.

Itse olin pelannut jotain 30-40h siinä vaiheessa, kun 1.03 päivitys tuli ja olik pitkällä pelissä.
Nyt tosiaan jo yli 180h takana, enkä edelleen omalla kohdallani pidä peliä bugisena. Toiminut todella hyvin käytännössä kokoajan.

Eli olisiko 1.03 voinut muuttaa alkupäässä peliä jotain, joka rikkoo peliä monelta osalta vielä paljon myöhemminkin?
 
Ketjun viestejä lukiessa ja ihan omaankin peliin peilaten, tulee sellainen fiilis, ettei peliä uskalla pelata. Muun muassa mylläri syytti jo varkaaksi. En tiedä onko tämä jo paskana, mutta ainakin vielä päässyt eteenpäin.

Itse en jaksaisi aloittaa alusta, jos peli nyt hajoaisi.
 
On kyllä aikamoinen tapaus tämä peli vai onko liian aikaista puhua jo ilmiöstä? Olen seurannut useammilla foorumeilla kommentointia peliin liittyen ja toiset ylistää maasta taivaaseen, toiset taas kiroaa pelin alimpaan helvettiin bugien takia, jotka tuhoavat peli-ilon hyvin nopeasti. Twitchistä peliä seurannut parin tunnin ajan eri pelaajien toimesta ja en ole vielä yhdelläkään kerralla nähnyt ensimmäistäkään taistelua, pääasiassa pelkkää keskustelua ja kylissä ympäriinsä juoksua. Ilmeisesti taistelu ei ole tässä pelissä kauhean suuressa roolissa?
 
No jos jotain niin ainakin saa pelata todella varovaisesti, peli voi nimittäin hajota milloin vain :D

Sivutehtävät voi hajota jo ihan sillä että palautat tehtävän väärään aikaan, esimerkiksi Sasaussa on eräs henkilö joka kerää rihkamaa ja myy näitä eteenpäin vale-pyhäinjäännöksinä. Tälle voi etsiä tätä rihkamaa ja jos tehtävän viimeisen kohdan palauttaa esim. illalla, kun valta-osa kylästä on jo mennyt nukkumaan, tehtävä hajoaa siihen.

Siinä nimittäin pitäisi tulla lopussa pieni välivideo ja tehtävään jatkoa, mutta jos palautat yöllä niin kyseistä välivideota ei voi tapahtua kun A) ei ole päivä ja B) kaikki nukkuvat. Peli ei tätä ymmärrä joten saat uuden tehtävän mutta et voi tätä suorittaa koska NPC:t eivät tule oikeaan paikkaan, lopputuloksena: et voi tehdä kyseistä tehtävää loppuun.

Paljon on vastaavia muitakin tilanteita.
 
Tämä kuulostaa vahvasti siltä, että peli kannattaa ostaa/aloittaa vasta muutamien korjauspäivitysten jälkeen. Sinänsä on hyvä, että peli on jo nyt kaupallisesti menestynyt. Tällöin luulisi, että studiolla olisi rahkeita pelin kunnolliseen jälkihoitoon. Todennäköistä jatko-osaa luulisi haittaavan, mikäli ykkösosan mainetta rikkinäisenä pelinä ei korjata. Mikäli korjauksia tulee nopeasti, peli saanee siitä lisää pöhinää ja myyntejä.
 
On kyllä aikamoinen tapaus tämä peli vai onko liian aikaista puhua jo ilmiöstä? Olen seurannut useammilla foorumeilla kommentointia peliin liittyen ja toiset ylistää maasta taivaaseen, toiset taas kiroaa pelin alimpaan helvettiin bugien takia, jotka tuhoavat peli-ilon hyvin nopeasti. Twitchistä peliä seurannut parin tunnin ajan eri pelaajien toimesta ja en ole vielä yhdelläkään kerralla nähnyt ensimmäistäkään taistelua, pääasiassa pelkkää keskustelua ja kylissä ympäriinsä juoksua. Ilmeisesti taistelu ei ole tässä pelissä kauhean suuressa roolissa?
Realistisuuteen pyrkivä keskiaika kyseessä. Tosiaan taistelu on aika sivuosassa ja sitä on suhteellisen vähän kokonaisuutta katsottaessa.

Ehkä kerran 1-1,5h itsellä miekka esillä.
 
Itsellä ensimmäinen yritys pelin kanssa bugasi Theresaan. Oletan että jompikumpi tehtävä polku, courtship tai aquarius syynä. Neiti rupesi yllättäen seuraamaan kaikkialle, ja onnistui tehokkaasti estämään kaikki kommunikointi yritykset muitten hahmojen kanssa. Eniten ihmetytti että parin aiemman saven latauskaan ei auttanut vaan akka senkuin liimautui kiinni. Olin sen verran alussa peliä että ajattelin odottaa tätä boxille nyt tullutta 1.2 päivitystä ja aloittaa alusta. Ottaen huomioon pelin realismi painotteisuuden, voihan toki olla että akasta kuoriutui puhdasverinen stalkkeri, koska käväisin ohimennessä suorittamassa "Casanova" saavutuksen jo deittailessani (courtship) Theresaa...

Muitten mainitsemista bugeista ainakin tuo rappusiin jumittaminen on tuttua, myös uuden päivityksen jälkeen. Lisäksi versio 1.2 toi mukanaan huomattavavan katkon peliin aina cutsceneä ennen sekä jälkeen. Useamman kerran pelästynyt että se jämähti nyt siihen. Ensimmäinen kaatuminen boxin dashboardiin tuli myös päivityksen jälkeen. Vähän pelonsekaista tämä pelaaminen kyllä on, myönnettäköön.
 
Muutamia bugeja taas:
- Ovien tiirikoinnissa ei aukea se tiirikointiruutu. Lataa viimeisen saven uudestaan niin se poistui.
- Yhdessä tehtävässä piti hakea yksi juttu ja tiirikointi ei kiinnostanut vieressä olevaa vartijaa (olettaisin, että oli bugi)
- Varastin hemmetisti tavaraa linnoituksen sisältä ja koitin hypätä yhdelle tasolle muurien vieressä niin se hyppäsikin koko muurin läpi pois linnasta. Tämähän sopi mulle kun heppa oli täyteen ahdettu kaikkea mahdollista :D
- En tiedä oliko bugi mutta hassulta vaikutti kuitenkin. Tyyppi X oli ottamassa hiukan viiniä ja palasi hakemaan kamoja aamulla yhdestä arkusta. Vedin nokan edestä kaikki kamat omaan inventoryyn ja tyyppi oli mukamas ottamassa kamat sieltä ja talsi pois.

On muuten melko lyhyt tuo main questi jos se päätty siihen mihin luulen. Mielenkiinnosta sitä pelailin ja yhtäkkiä olikin jo lopputaistelut ruudulla. Tai näin ainakin olettaisin, googletin questeja netistä nähdäkseni miten paljon niitä on ja eihän niitä ollut oikein yhtään (mukaanlukien side questit). Tietty activityjä on siihen lisäksi, mutta vähän tuli sellainen olo että tässäkö tämä nyt oli? Vai voiko olla, että eri sivujen questilistaukset on vielä vajavaisia? Loadasin hiukan savea taakseppäin kun se aika tiuhaan loppu osassa main questia tallentelee ja jätin sen pelaamati toistaiseksi. Spoilereilla joku voi tätä kommentoida jos on pelannut sen verran jo peliä, että questeja on suorittanut enemmänkin.

Vähän kyllä harmittaa jos oli noin lyhyt itse pääjuoni ja se tuli pelattua puoli vahingossa :D Mutta tosi hyvä peli kyllä kaikesta huolimatta, kerrankin oli viikonloppu vapaa niin ei oikein muuta tullut tehtyä kuin pelattua tätä :D
 
Voitko laittaa mihin asti edennyt?
Ite oon 180h aikana tehny melkein pelkkiä sivujuttuja ja kokoajan niitä tulee jostain lisää vaan.
Eilen aloin main Storyä vetää vasta ja kiinnostais tietää koska noi loppujutut alkaa. Haluisin nimittäin aloittaa alusta ”kunnollisena” tyyppinä.
 
Voitko laittaa mihin asti edennyt?
Ite oon 180h aikana tehny melkein pelkkiä sivujuttuja ja kokoajan niitä tulee jostain lisää vaan.
Eilen aloin main Storyä vetää vasta ja kiinnostais tietää koska noi loppujutut alkaa. Haluisin nimittäin aloittaa alusta ”kunnollisena” tyyppinä.

Oletko tehnyt side questeja vai niitä aktiviteettilistauksen alla olevia?

Sidet: http://www.ign.com/wikis/kingdom-come-deliverance/Side_Quests_and_Activities
Main: http://www.ign.com/wikis/kingdom-come-deliverance/Main_Quests

En tiedä miten täydellisiä listaukset ovat.

Pisteään spoilereihin seuraava:
mutta tosiaankin mainia pelasin siihen asti että sain hevosen. Siittä sitten tutkittiin tallien polttoa ja tie vei lopulta muutaman mutkan kautta vihollisten isompaan leiriin ja lopputaistelu alkoi, lopussa vastaasa se tyyppi joka vei sen miekan alussa. Toki tuohon muutama tunti varmaan kului, mutta monttu oli auki että tässäkö tämä nyt oli. Loadi siihen juuri ennen loppuhyökkäystä ja rupesin sidejä tekemään. Niitäkin tekemäti listan mukaan enää yksi. Toki niitä varasta x sieltä juttuja jne on tekemättä. Toivon että jostain ilmestyy lisää tekemistä ja nuo listat eivät pidä paikkaansa, muuten kyllä aika lyhyt peli... siis juonellisesti.
 
Ylös Bottom