Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance (2018) - pelti kiinni keskiajalla!

Mitä dlc-lisureita tähän kannattaa ostaa, konsolilla? Ovat näköjään ps storessa alennuksessa, niin nyt voisin poistaa hommaamisen arvoiset.
 
Nehän sai ~10€ kaikki. Oliko näissä jotain aika järjestystä vai voiko pelata siinä järjestyksessä kuin haluaa? Tosin pääpelikin on vielä pahasti vaiheessa.
 
Mitä dlc-lisureita tähän kannattaa ostaa, konsolilla? Ovat näköjään ps storessa alennuksessa, niin nyt voisin poistaa hommaamisen arvoiset.

Hommaa kaikki. Kannattaa.

Tämä on itselleni kyllä yksi kaikkien aikojen suosikkeja. Mahtava peli. Jos ei joku vielä ole hankkinut, niin olisi korkea aika.
 
Hommaa kaikki. Kannattaa.

Tämä on itselleni kyllä yksi kaikkien aikojen suosikkeja. Mahtava peli. Jos ei joku vielä ole hankkinut, niin olisi korkea aika.
Ja jos ei hommaa heti alussa, ni ei kannata hommata myöhemmin. Esim oman kylän rakennus toimii fiksusti vain tarinan ohessa, ei sen jälkeen.
 
Ja jos ei hommaa heti alussa, ni ei kannata hommata myöhemmin. Esim oman kylän rakennus toimii fiksusti vain tarinan ohessa, ei sen jälkeen.
Kylän rakentamisen kohdalla voi noin ollakin, mutta ei noiden lisäreiden, joissa on jotain omaa pientä tarinaa lisää. Kyllä niitä ihan hyvin pelaa vaikka kampanja on jo läpi pelattu. Todella hyvä peli on kyllä kyseessä. Ihan parhaita pelielämyksiä koskaan ainakin itselleni, vaikka jonkin verran buginen oli ainakin aikaisemmin. Hyvin tätä on kuitenkin päivitettykin, joten taitaa toimia suhteellisen vähillä bugeilla nykyään?
 
Tämä on kyllä loistava.. Tuli julkaisussa pelattua läpi ja nyt tuli ostettua tuo Royal edition, jos pelaisi päätarinan uudestaan läpi ja sitten ekaa kertaa myös DLC:t.. Suosittelen kyllä kaikille, joita keski-aika ja tarinallinen seikkailu kiinnostaa.
 
Tämä tulee ilmeisesti tällä viikolla Epic Storeen ilmaispeliksi (ellei ole jo)? Mikä tässä on se koukku?
 
Tämä tulee ilmeisesti tällä viikolla Epic Storeen ilmaispeliksi (ellei ole jo)? Mikä tässä on se koukku?
Mahdollisimman realistinen elämä ritarien aikakaudella. Roolipelielementein.

Ja niille jotka tätä nyt vasta aloittelee, niin antakaa pelille mahdollisuus, vaikka alussa ollaan todella sidottuina alueeseen. Kun open world aukeaa, peli lähtee vasta käyntiin.
 
Tämä tulee ilmeisesti tällä viikolla Epic Storeen ilmaispeliksi (ellei ole jo)? Mikä tässä on se koukku?
Realismiin vahvasti nojaava ritariseikkailu. Jos tässä nyt joku erikoinen koukku on, niin sanoisin sen olevan samantyyppisistä peleistä, kuten Skyrim, eroava taistelu ja juuri tuo kaikinpuolin realistisempi ote. Sanoisin, että jos tykkää avoimen maailman peleistä, niin tämäkin saattaa upota. Miinuksena voisi mainita aika korkean oppimiskynnyksen taistelussa ja sen että pitää syödä ja nukkua. Tai no, joillekin nämä ovat miinus ja joillekin plussa. Peli ei pitele pelaaja kädestä vaan saa itse oppia ja tehdä. Tarina on myös realistisempi. Kertoo niin sanotusti kadunmiehen tarinan.
 
Muutamia tunteja takana ja fiilis on vähän ristiriitainen. Hyvää on tottakai iso vapaa maailma ja ulkoasu. Huonoa taas itse pelattavuus (taistelu tuntuu vähän kököltä, mutta toimiessaan on välillä ihan hauskaa) ja PC:llä ainaki FPS laskee isoimmissa kaupungeissa paljon. Ristiriitainen paketti tosiaan, mutta taidan silti jatkaa pelaamista ja antaa mahdollisuuden.
 
Muutamia tunteja takana ja fiilis on vähän ristiriitainen. Hyvää on tottakai iso vapaa maailma ja ulkoasu. Huonoa taas itse pelattavuus (taistelu tuntuu vähän kököltä, mutta toimiessaan on välillä ihan hauskaa) ja PC:llä ainaki FPS laskee isoimmissa kaupungeissa paljon. Ristiriitainen paketti tosiaan, mutta taidan silti jatkaa pelaamista ja antaa mahdollisuuden.
Kun siihen taisteluun pääsee sisään, en itse enää sen jälkeen kyennyt pelaamaan noita ”paina nappia x” pelejä. Haluaisin kaikkiin peleihin vastaavan. Todella hyvä systeemi kun Henry oppii ja itse oppii.
 
Tässä pelissä alkuun miekkailu ja jousella ampuminen on todella vaikeaa, mutta kun niitä harjoittaa ja käyttää, tasot nousee, helpommaksi se muuttuu.
 
Peli on tosiaan raskas PC:llä ja max asetukset vaatii potkua paljon koneelta mitä lukenut ihmisten kokemuksia, mutta toisaalta peli toimii aika hyvin todella vanhalla raudalla medium asetuksilla ja näyttää silti hyvältä.

Tallennus löytyy jo itselläni Steam-versiosta (ilmaisviikonloppu), mutta nyt pitää aloittaa alusta Epicillä. Toisaalta Royal Edition- konsoliversio edelleen houkuttelisi.
 
Kun siihen taisteluun pääsee sisään, en itse enää sen jälkeen kyennyt pelaamaan noita ”paina nappia x” pelejä. Haluaisin kaikkiin peleihin vastaavan. Todella hyvä systeemi kun Henry oppii ja itse oppii.
Minustakin tuo oli juuri pelin aivan parhaita puolia loppujen lopuksi. Vaikka on toki myönnettävä, että itseänikin turhautti taistelun hankaluus ja vaikeus alussa. Mutta Henry todellakin ”oppii” itsesi ohella paremmaksi taistelijaksi, ja se jos mikä tuo pelin edetessä kehittymisen ja onnistumisen fiiliksiä. Taistelut ovat varsin palkitsevia, kun tuon alkunössöilyn yli pääsee. :D
 
Minustakin tuo oli juuri pelin aivan parhaita puolia loppujen lopuksi. Vaikka on toki myönnettävä, että itseänikin turhautti taistelun hankaluus ja vaikeus alussa. Mutta Henry todellakin ”oppii” itsesi ohella paremmaksi taistelijaksi, ja se jos mikä tuo pelin edetessä kehittymisen ja onnistumisen fiiliksiä. Taistelut ovat varsin palkitsevia, kun tuon alkunössöilyn yli pääsee. :D
Tuo on se koko pelin ydin mitä monet pelaajista ei aikanaan tajunnut. Ei Henry ole mikään miekkasankari. Sen täytyi oikeasti oppia sellaiseksi. Sen vuoksi kaikki on alussa todella vaikeaa, eikä monen asian ole tarkoituskaan onnistua pitkään aikaan.

Loppupuolella peliähän tuo menee liian helpoksi jopa.
 
Kun siihen taisteluun pääsee sisään, en itse enää sen jälkeen kyennyt pelaamaan noita ”paina nappia x” pelejä. Haluaisin kaikkiin peleihin vastaavan. Todella hyvä systeemi kun Henry oppii ja itse oppii.
Juu kyllähän mä ymmärrän, ettei Henry mikään miekkamies ole heti alussa. Taistelusysteemi vaan itsessään on vähän kökköä mielestäni.Taistelu myös tuntuu liian helpolta, paitsi jos vastassa on enemmän vihollisia.
 
Oma tapa taisteluihin muovautui niin, että käytin aina jotain sellaista floretti tyylistä pistomiekkaa, jolla sopi yrittää tökkiä vihollista silmään taikka tuikata reikä kylkeen. Taistelusysteemi oli erittäin palkitseva ja vaikka oma taistelutapa oli lopulta hyvin yksinkertainen (enkä oikein edes oppinut muita tapoja miekkailla) niin on tämän pelin taistelut silti omia suosikkeja ikinä.

Peli oli myös siitä "erikoinen", että ensimmäisen ihmisen tapoin vasta joskus 8-10h pelitunnin jälkeen. Sekin oli syrjäseudun satunnainen ohikulkija, jota ei ollut edes mikään tarve pistää hengiltä. Sekä itsekin taisin kuolla tuohon peliaikaan mennessä vain kerran (heti alkupäässä kun en hevosella päässyt tarpeeksi nopeaa karkuun tietyssä tarinakohtauksessa). Yleensä tällaisissa avoimen maailman peleissä vihollisia silvotaan tämän tästä. Tuokin varmaan kuvastaa osaltaan myös tämän pelin tiettyä realistisuutta. Muutenkin taistelut olivat itsell sopivan harvassa, ennen kuin sitten pelin edetessä siirrytään vähän isompiin myllyihin. Taisteluissa oli aina oma jännitys ja sopiva haaste. Ehkä vasta ihan loppua kohden huippuvermeillä ja kehittyneenä alkoi haaste huveta.

Omasta mielestä taistelusysteemi ja melkein kaikki siihen liittyvä oli joka tapauksessa iso osa pelin parhautta.
 
Tulihan tätä pelattua julkaisussa ihan huolella. Lisäosiin en ole vielä koskenut, mutta olisikohan jo senkin aika. Tekeminen loppui kuin seinään juuri kun olit grindannut itsestäsi sen kovimman miekkamiehen koskaan. Siinähän se ainut miinus mikä jäi pelistä mieleen.
 
Ylös Bottom