Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsertit, keikat & festarit

Vastaus: Konsertit, keikat & festarit

AC/DC:n keikalla tuli oltua kesäkuussa. Seuraavaksi voisi katella lippuja, kun Metallica tulee seuraavan kerran suomeen. Toivottavasti ensi kesänä, mutta saa nähdä jaksaako ne tulla :rolleyes:

22.10 Muse Hartwallilla. Päässyt jo vähän fiilikseen uusien kipaleiden myötä ja vanhoja livetallenuksia katsellen ja kuunnellen. :cool:

Ruisrock tuli taas räimittyä, eipä siitä enempää. Musiikillinen tarjonta oli taas mitä oli mutta tunnelman takiahan siellä olin heilumassa.

Eilen tuli tampattua Shibuyassa 6 tuntia @ The Day of Hardcore 2009. Kylkiluut ja jalat totaalisen murskana.

Setit heitti mm. Sharpnel.net, Akira Death, REDALiCE, m11dy, t+pazolite, DJ Chucky..
Kieltamatta yksi parhaista tapahtumista missa on tultu kaytya. :)

Tänä kesänä olen käynyt Sonispheressä Metallicaa kuuntelemassa ja vähän yli viikko sitten olin Göteborgissa U2:sta kuuntelemassa.

Metallican show oli hyvä, mutta niiden musiikista en oikein välitä niin ei ollut niin hyvä keikka mulle. Onneksi sentään parempi puoliskoni tykkäsi.

U2 sen sijaan on enemmän mun tyyppistä musiikkia ja keikka oli mielestäni tosi hyvä. Ainoa miinus oli, että Bonon ääni oli jostain syystä vähän rikki ja varsinkin keikan alussa sen huomasi hyvin. Onneksi keikan edetessä ääni lämpeni vaikkakin Edge taisi joutua paikkailemaan jossainkin korkeissa kohdissa. Show oli tietysti U2:n tyyliin mahtipontinen ja lavarakennelma todella iso. Ja tottakai mukaan mahtui myös ihmisoikeuslöpinää Desmond Tutun puheen muodossa. Kaiken kaikkiaan erittäin nautittava keikka.

Lokakuussa olen menossa vielä Lontooseen kuuntelemaan Editorsia.

...ja vähän yli viikko sitten olin Göteborgissa U2:sta kuuntelemassa.

Olin itse paikalla lauantaina. Varsin ok, ainakin näin vanhalle fanille. Tosin itse olisin toivonut biisilistaan muutaman muutoksen/lisäyksen, sillä vaikka mm. Beautiful Day ja Vertigo ovat varsin ok biisejä, niin aika paljon parempaa kamaa bändiltä löytyy (mielestäni).

Näitä olisin vielä toivonut..
-I Will Follow
-Bullet the Blue Sky
-Even Better Than the Real Thing
-Mofo
-The Saints Are Coming (sopiva encore tms)

Omat "highlightit" setistä: Magnificent, New Year's Day, Electrical Storm, Sunday Bloody Sunday ja Ultraviolet (Light My Way). Myös "I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight" oli hauska - "mofomainen" elektro-hetki.

Viime lauantaina (22.8) tuli käytyä Nosturissa tsekkaamassa sveitsiläinen SAMAEL. Olipas komea keikka upealta bändiltä, joskin vähän enemmän olisin toivonut Reign of Light levyltä tavaraa, kuten vaikkapa maanmainot Moongate ja/tai Inch'Allah. Myös uusimman levyn tuotokset toimivat sen verran päätä pyörittävästi, että pitänee pistää levy tilaukseen.

Lämppärinä aloittanut Black Sun Aeon oli myöskin loistava, joskin soitossa näkyi aavistuksen liian paljon taustanauha-vetoisuus. Settilistan sisältäessä kuitenkin sen verran kovat biisit, että maistui hyvin. Etenkin A Song for my Weakness toimii niin livenä kuin levyltä loistavasti.

Välimallina soittanut Chaosweaver sen sijaan oli ehkä huonoin todistamani livebändi. Teknisesti ihan jees, mutta kun ei mitään omaa tai mieleentarttuvaa. Naamaripelleily voitaisiin myöskin jättää muille....

Viimeisen kahden kuukauden aikana on tullut käytyä katsomassa Korpiklaanin ja Halavatun Pappojen keikat. Hyvää meininkiä oli molemmissa.

Onkos konsolifinistä paljonkin porukkaa menossa helmikuiselle rammsteinin keikalle? Vatuttaa niin vietävästi kun ei tälle pojalle lippuja riittänyt, onhan se rammstein sen verran kovaa mättöä (no ok, uusin biisi "pussy" ei oikein vakuuttanut). :(

prkl niiden trokareitten kanssa, en todellakaan ole maksamassa mitään huuto.net sikahintoja... Olisi vaan ollut kiva käydä jollain keikalla ku viimeisin keikalla käynti on ollut maidenin keikka helsingissä, no ehkä noita pienempiä kotimaisia bändejä tulee tänne etelä-suomeen keikkailemaan.

Massive Attackin keikkakunto tuli testattua ja hyvinhän tuo toimii edelleen. Viimeksi näin bändin 99 ja mielestäni tämä keikka oli jopa parempi. Horace Andyn livenä esittämä Angel oli ehkä hienointa ikinä.

Pelonsekaisin tuntein silti odotan ensi vuoden uutta levyä, uusi EP on ihan ok muttei juuri enempää.. hiukan pelottaa jos sieltä nyt kuitenkin joku taidepläjäys tulee. Olikos kukaan muu täältä keikalla?

Veti Muse kyllä tiukan setin eilen Hartwallilla. Mahtava meininki alusta loppuun. Omat paikatkin oli vielä n.15m lavasta lattialla niin menoa piisasi :cool:

Depeche Moden ja Prodigyn liput on, nyt pitäis alkaa osata päättää haluaako nähdä 6. marraskuuta Infected Mushroomin...?

Huh, mikä keikka Muselta! Ne vihreät laserit oli hauskat, ja muutenkin erittäin näyttävää menoa. Ja sieltähän ne huippubiisit tuli, (mm) Supermassive Black Hole, Stockholm Syndrome ja Knights of Cydonia.

Kiitos, Muse! Kaksi keikkaa, kaksi hienoa muistoa. (Snoop Dogg / P. Diddy - Muse)

Jäipä saamatta liput Rammsteinin keikalle helmikuulle, mutta huojennuksen aalto valui ylitseni kun kuulin kyseisen pumpun saapuvan Provinssiin 18.-20.6. ja nyt on sitten jo liput sinne hankittu!

18.12 Amorphis Pakkahuoneella. Lämppärinä oli Before The Dawn. Päänräjäyttäjä esitys:)

Ylös Bottom