Powerslider
Well-Known Member
PS5 ja G29 olen WRC Generationsia pari päivää pelaillut ja mielestäni ajomalli on ottanut ison harppauksen 9 ja 10, nyt tuntuu että autoja on todella luonnollista viedä kaasun ja jarrun hallinnalla, koska painopiste muuttuu niin luonnollisesti, myös jarrutusmatkat ovat pidemmät kuin edellisissä osissa ja pitoa on muutenkin kokonaisuudessaan vähemmän kuin ennen.
Kyllä tämä parin päivän perusteella vaikuttaisi olevan ylivoimaisesti paras WRC sarjan peli, nyt tuo ajotuntuma on laadullisesti samalla tasolla kuin nuo loistavat erikoiskokeet ja mitään isompia bugeja ei ole vielä löytynyt. Ruudunpäivitys on lukittu 60fps ja yhtään ruudunrepeämistä en ole vielä havainnut.
Nettipuolella tässä on pelintekijöiden ylläpitämä PC ja konsolipelaajien crossplay tuella varustettu hieman iRacingia muistuttava online liiga jossa ajotaitojen perusteella noustaan tai lasketaan divisionissa, tuon lisäksi löytyy perinteiset käyttäjien ylläpitämät liigat ja pikapelit sun muut.
Kyllähän tätä mielellään mahdollisen Dirt Rally 3.0 asti ajelee, eikä Codemastersilla ole todellakaan mikään helppo työ peitota tätä Generationsia. Tässä Generationissa on käytännössä samassa paketissa Kyloton studion 10 vuoden työn tulos, jos Codemasters tuo markkinoille EA:n kanssa 80€ ja mikromaksuilla kyllästetyn riisutun pelin johon loppu contentti myydään DLC muodossa niin ei se riitä.
Tuossa vielä netistä kaivettu kommentti pelin luovalta johtajalta siitä mitä tulee ajomalliin ja sen kehittämiseen vuosien saatossa.
What do you think is the most important aspect of managing the balance between creating a realistic racing simulator and making a game fun?
Kyllä tämä parin päivän perusteella vaikuttaisi olevan ylivoimaisesti paras WRC sarjan peli, nyt tuo ajotuntuma on laadullisesti samalla tasolla kuin nuo loistavat erikoiskokeet ja mitään isompia bugeja ei ole vielä löytynyt. Ruudunpäivitys on lukittu 60fps ja yhtään ruudunrepeämistä en ole vielä havainnut.
Nettipuolella tässä on pelintekijöiden ylläpitämä PC ja konsolipelaajien crossplay tuella varustettu hieman iRacingia muistuttava online liiga jossa ajotaitojen perusteella noustaan tai lasketaan divisionissa, tuon lisäksi löytyy perinteiset käyttäjien ylläpitämät liigat ja pikapelit sun muut.
Kyllähän tätä mielellään mahdollisen Dirt Rally 3.0 asti ajelee, eikä Codemastersilla ole todellakaan mikään helppo työ peitota tätä Generationsia. Tässä Generationissa on käytännössä samassa paketissa Kyloton studion 10 vuoden työn tulos, jos Codemasters tuo markkinoille EA:n kanssa 80€ ja mikromaksuilla kyllästetyn riisutun pelin johon loppu contentti myydään DLC muodossa niin ei se riitä.
Tuossa vielä netistä kaivettu kommentti pelin luovalta johtajalta siitä mitä tulee ajomalliin ja sen kehittämiseen vuosien saatossa.
What do you think is the most important aspect of managing the balance between creating a realistic racing simulator and making a game fun?
Alain Jarniou - Of all you've got in a car is very very complex, so there are so many things to simulate. It's a huge work and it's long work that we've done with all of the WRCs. So, it won't be possible that we make just one WRC as good as it is today. It's impossible, it's a long journey to get all the right systems simulated in the engine, so, it's a very long list of suspension, transmission, engine, brakes, all the stuff, all the things that make a car be on the road. So, we don't have a perfect simulation, we know that, I think no one is able to do a perfect simulation. What we do is to get as close to reality and the moment we know we are good is when you get all your systems, bring them together, and get something that is working and making a car work as it should in real life. And we are at that point in terms of our engine. There is still stuff to do, but we are very close to something that can manage all of the aspects of the simulation of a car.
Viimeksi muokattu: