Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Dakarin eka pätsi saapunut. Tässä ps4 listaus:
❗PlayStation Patch is now Live - EU and US❗

We apologize for the long wait. If you wannna know more about the patch take a look at the description below:

Gameplay features added:
- Game now supports Steering Wheels
- Added excavation feature on fesh-fesh, soft-sand and mud
- Added Recovery Boards feature
- Vehicles Improvements:
- Important improvements on Bikes
- Important improvements on Quads
- Important improvements on Rear Wheel Drive vehicles

Overall improvements on driving physics:
- Added new Exhaust particles
- Improved cockpit detail
- Added support for vehicle cameras adjustment
- Improved vehicle collisions

Gameplay Balancing improved:
- Damage system improvements
- AI ranking times tuned
- Time penalties adjusted
- Repair times adjusted
- Fuel consumption adjusted
- Tires resistance adjusted

General improvements:
- Mud and sand materials and particles improved
- Added heat waves
- Road books and navigation improvements
- Multiplayer HUD improvements
- Spectator HUD improved
- Day/Night cycle improved
- Sun height simulation issues fixed
- Added Night constellations simulation
- Sky and weather improvements
- Water effects improved

General Bugs fixed:
- Splash screen updated
- Characters Animations improvements
- Teams info updated
- Improved subtitles
- Mud particles improvements
- General terrain improvements
- Sand/Mud Surfaces improvements
- Environment Effects improvements
- Gameplay Balancing improves

Edit:
Nyt vedetty eka 450km pätkä pätsin jälkeen. Peli ei kaatunut ja toimi muutenkin paremmin.
Ilman ylinopeussakkoja ois tullu EK voitto, mutta nyt sakkoa napsahti 17min ja viel renkaat jouduin vaihtamaan, niin viitisen minuuttia extraa ja olin seitsemäs. Viimeinen oli jäänyt 11h, joten enää 9h toiseksi viimeiseen kokonaistilanteessa. :D

Päivitys myös toi tuohon perus vaikeustasoon polttoaineenkulutuksen, joten se oli vain puuttunut ominaisuus. Kehittäjät itse kutsuivat tätä day One päivitykseksi, mutta se saapui viikon myöhässä.
Myös ajovaloissa on lyhyet, pitkät ja lisäpitkät nyt.
Damage tulee jotenkin fiksummin myös nyt.
Lisäksi hiekka/muta jne. on nyt sellaisia et oikeasti jää jumiin. 4km kohdalla olin jo jumissa ja AI jäi myös jumiin. Jouduin laittamaan ajosiltoja pyörän alle, jotta pääsin sieltä pois. Sit hinasin vielä AI kuskin selville vesille.

Kuulema pyörien käyttäytyminen muutettu, mutta sitä en ole kokeilut.
Muutoinkin olen sanonut et uusille rookie taso ja normi auto alle. Alan kallistumaan toiseen vaihtoehtoon, nimittäin tähän mun valintaan. Kuorma-auto alle sittenkin. Se on niin paljon rauhallisempi noilla kovien vauhtien osuuksilla, ja toisaalt monissa paikoissa niin hidas ettei tule damagea, tai lennä rotkoon. Myös ylittää mudat yms. varmemmin.
Toisaalta Rookie vaikeustaso näyttää seuraavan checkpointin. Ei siinä opi ikinä tuota navigointia. Okei olin ekall EK:lla hukassa ja kisassa sijoitukset menetetty, mutta loppu pätkät menneet kärjen tuntumassa, tai jopa voittaen EK. Lisäksi kun tuolla riittää kisan läpäisy ja saa sen viimeisen vaikeustason auki. Ja nyt 4-7 pätkillä olen oikeasti jo ymmärtänyt navin ja ehkä selviäisin jopa yksin prätkällä/mönkkörillä.

Pätsi vei peliä huimasti eteenpäin ja kovempi polte mulla on vetää seuraavaa etappia Dakarissa kuin käynnistää Forza Horizon 4:sta.
 
Viimeksi muokattu:
No niin, nyt on Dakarin ensimmäinen ralli saatu päätökseen kuorma-autolla. Kokonaisajoaikaa tuli noin 13,5h ja joku 2200km.
Ajelin noin yhden EK päivässä silloin kun ajoin. Sopivasti noin tunti per pätkä yleensä. Eka ja vika EK on lyhyempiä. Tänään tosin vedin kolme vikaa pätkää et sain tuon maaliin.

Rallin kokonaisaika sakkoineen oli 40,5h. Mutta kahden ekan pätkän jälkeen olin 15h toiseksi viimeistä perässä. Sen jälkeen opin pelin systeemit ja pohja-aikoja tuli ihan reippaasti ja muutkin meni hyvin. Lopputuloksissa olinkin enää 2,5h perässä toiseksi viimeistä, eli ilman kahden ekan EK ongelmia olisin ollut varmaan top3:ssa.

Pelin aikana ilmeni muutamia bugeja. Joskin ne oli sit jo luokkaa: pelin kaatuminen, tai äänien katoaminen joka korjaantui vain pelin käynnistämällä uusiksi. Mutta pisteet kehittäjälle. Vastailivat noin 30-60min jälkeen mun viestiin ja joka kerta pätsi oli jo tuloillaan. Itseasiassa tänään, tai alkuviikosta tulee seuraava pätsi.
Ongelmat on niissä aina korjattu ja peli parantunut muutenkin. Myös huutavaa kartturia on vähän hillitty ja nyt se on ihan ok.

Hämmentävää oli se, että tässä vedetään yli tunnin pätkiä useita ja kartturilla taisi olla kahdesti virhe. Eikä nekään oikein virheitä ollut, vaan liian epätarkkoja kun saattoi olla vaikka kuusi tienristeystä ja piti jatkaa kyseisellä tiellä. Mutta ei niistä tiennyt mikä on se kyseinen tie, kun suoraan ei jatkunut mitään..
esim WRC sarjan peleissä nuottivirheitä oli pilvinpimein ja on hiukan lyhyemmästä ja selkeämmästä touhusta kyse.

Siltikin nostan hattua sille joka tän läpäisee voittajana esim moottoripyörällä ilman kartturia. Lisänä tarjoan kaljan kun vetää vielä ohjaamosta/kypärästä.
Kyllä tuolla niin helposti eksyy. Kuorma-auton rauhallisuus helpotti paljon ja vauhti ei päätä huimannut, kamerakin oli korkealla. Ehdoton suositus aloittaa sillä!

Jos mennään miinuksiin, niin piirtoetäisyys. Tai no ei siinä ole ongelmaa. Se on oikeinkin hyvä. Mutta valon tms etäisyys. En oikein tiedä mikä on oikea termi. Mutta esim sateella märkyys näkyi ehkä 50m ja siitä eteenpäin oli kuivaa. Tai yöllä aurinko paistoi kaukaisuuteen ja lähellä oli hämärää.
Tämä tosin tuli viimeisessä pätsissä vasta, joten eiköhän se korjaannu.
Lisäksi se moottoripyörällä ajo oli aivan hirveää, mutta viimeinen pätsi muutti kuulema sitä radikaalisti. En ole koittanut, enkä usko kovin paljon parantuneen.

Sit jatkan normi autolla. Ensin meinasin ottaa Sainzin tai Loebin pösön, mutta nyt selvisi miksi niitä oli aikaisemminkin niin outo ajaa kun testailin. Ne on takavetoisia. Pösöt kaikki ja kaksi miniä (Hirvosen ja jonkun muun). Kaikki muut merkit ja kaksi miniä on nelivetoisia. En halunnut alkaa kikkailemaan, vaan otin sit neliveto minin ja ehdin sen ensimmäisen lyhyen EK vetää sillä.
Otin siis sen vaikeimman tason jossa polttoainetta kuluu aidommin, kompassi puuttuu radan ulkopuolella, damage on selvästi herkempi ja AI parempi.

Ekalla EK:lla meni mun mielestä hyvin, mutta olin silti reilun minuutin perässä ja olin viimeinen. Joten katsotaan miten käy pidemmillä pätkillä.
Sen jo huomasin, että nää autot kulkee niin tajuttomasti kovempaa, että checkpointilta ohi ajaminen tai pitkäksi liukuminen on todella herkässä ja kaasun kanssa täytyy olla todella tarkkana.

On tää kyllä sellainen peli, että vähän kyllä harmittaa miten pienelle huomiolle tämä tulee jäämään. Tällä hetkellä mun pelailut koostuu Fifa19, Forza Horizon 4, useammasta moninpelistä kaverin kanssa ja tästä. Kyllä Dakar on se mitä mieluiten haluaisi käyntiin pistää. Koukuttaa niin paljon.
 
Onko kukaan muu mahtanu ostaa tota uutta V-Rallya? Ite nappasin sen ruattinreissulta messiin toissapäivänä ja tullu täs ny pari tuntia pelailtua ja oon kyllä tykänny.Mutta rallimoodis tuntuu vaikeusaste olevan ihan poskettoman kova..Oon pukannu vaikeusasteen niin helpoks ku voin mutta silti tulee välillä turpaan ja lujaa vaikka en tee isoja virheitä ollenkaa.En taatusti oo mikää maailman paras pelaaja mutta genre on silti lähimpänä sydäntä joten on näitä nyt aikasemminki tullu pelailtua..Jos joku muu on pelin hankkinu niin olis kiva kuulla kommenttia tosta vaikeusasteesta..En oo kokeillu viälä muutaku rallycrossia sekä rallia ja onkelma on nimenomaan rallikisois..
 
Onko kukaan muu mahtanu ostaa tota uutta V-Rallya? Ite nappasin sen ruattinreissulta messiin toissapäivänä ja tullu täs ny pari tuntia pelailtua ja oon kyllä tykänny.Mutta rallimoodis tuntuu vaikeusaste olevan ihan poskettoman kova..Oon pukannu vaikeusasteen niin helpoks ku voin mutta silti tulee välillä turpaan ja lujaa vaikka en tee isoja virheitä ollenkaa.En taatusti oo mikää maailman paras pelaaja mutta genre on silti lähimpänä sydäntä joten on näitä nyt aikasemminki tullu pelailtua..Jos joku muu on pelin hankkinu niin olis kiva kuulla kommenttia tosta vaikeusasteesta..En oo kokeillu viälä muutaku rallycrossia sekä rallia ja onkelma on nimenomaan rallikisois..
Onko tää V-rally nyt enemmän arcadea? Olis haussa SEGA Rallyn henkinen jälkeläinen; Hyvännäköistä ja sujuvaa arcaderallia, mielellään vielä ratilla pelattavissa. Onko sellaista?
 
Onko tää V-rally nyt enemmän arcadea? Olis haussa SEGA Rallyn henkinen jälkeläinen; Hyvännäköistä ja sujuvaa arcaderallia, mielellään vielä ratilla pelattavissa. Onko sellaista?

En nyt ehkä oo paras henkilö analysoimaan ko peliä mutta mutta.Useimmat autoilut pelaan ratilla mutta tämän kohalla oli selkee päätös ottaa ohjain käteen. En voi kuvitellakkaa että pelaisin tätä ratilla,ei tulis mitään Auto on aika raskas ohjata,ainaki rallycross.Mukana on myös jotain hoonigan paskaa. Normaalisti pelaan ns konepeltikuvakulmalla mutta totesin et täs sillä on mahoton pelata joten vaihdoin ns third Person viewiin. Kun ei muutakaan oo tarjolla niin kyllä tämä paremman puuttees menee.Dirtit on jo pelattu,en niitä enää jaksa..

Edit:Vielä parempi olis jos tää olis vielä selkeemmin arcadee mutta kai tää vähä yrittää sekottaa simua mukaan.
 
En ole pelannut, mutta videoiden perusteella v-rally on lähinnä samaa mitä pari edellistä wrc peliä, mutta eri nimellä. ( ainakin rallin osalta ) Kehittäjä on kuitenkin sama.
Ainakin pari päivää sitten se taisi olla 29e (vai 39e ) psn storessa joten hinta tipahti kohtuu nopeasti.

Tuolla hinnalla mietin jo ostavani, mutta mulla on vielä wrc 6 ja 7 pelaamatta kun molemmat sai alle 10e/kpl storesta jossain vaiheessa niin pakko ne oli ostaa. Kyllä ne varmasti tuon arvoisia on.
 
V-Rally on arcade peli, jos realistinen ajelu on hakusessa niin ei kannata hommata.
 
Viimeksi muokattu:
En ole pelannut, mutta videoiden perusteella v-rally on lähinnä samaa mitä pari edellistä wrc peliä, mutta eri nimellä. ( ainakin rallin osalta ) Kehittäjä on kuitenkin sama.
Ainakin pari päivää sitten se taisi olla 29e (vai 39e ) psn storessa joten hinta tipahti kohtuu nopeasti.

Tuolla hinnalla mietin jo ostavani, mutta mulla on vielä wrc 6 ja 7 pelaamatta kun molemmat sai alle 10e/kpl storesta jossain vaiheessa niin pakko ne oli ostaa. Kyllä ne varmasti tuon arvoisia on.
Se vain, että WRC7 oli jo oikeasti oikein mukavaa rallittelua ja useammassa arviossa mainittu, että on täysin käsittämätöntä miten kaikki se WRC7 edistyminen on voitu kadottaa niin täysin, eikä mitään sen hyviä puolia ole tallessa ja peli on ajettavuudeltaan aivan kamalaa. Eli ei ole edes ”samaa”, kuin WRC. :/
 
Dakarin uutta pätsiä, pleikalla kokoa 36,5gigaa..

Mut on kyllä paljon parannettukin ja rattitukia tuotu paremmaksi:
Dakar 18 - PS4 Update
Here's a list of the major changes:

## Steering wheel improvements:
- Fanatec CSL Elite steering wheels is now supported
- Logitech G29 steering wheel Force Feedback is now supported

## General improvements: #
- Improved steering linearity and dead zone on some steering wheels
- Improved storm Visual Fx (lightning bolt, rain and sparks particle effects)
- Adjusted clouds and horizon color intensity
- Improved the audio engine
- Improved the UI scale adjustments
- Several improvements and art fixes in the game world
- Disabled race ground flags collision
- Metal street sign on Tutorial level is now destructible
- Improved overall vehicle damage model
- Improved AI driving
- Improved AI behavior according to the difficulty mode
- Truck tires' damage adjusted
- Better UI display when picking up a treasure in Treasure Hunt mode
- Peugeot 205 T16 engine and gear box improved (it now reaches a top speed of 170km/h)
- Improved the wheel particle system management on a world shift
- Server list now shows server state ('Lobby' or 'In Progress')
- Smoothed vehicle behavior in multiplayer
- Optimized vehicle network traffic for multiplayer
- Improved the sensitivity and inverted camera options for vehicles and characters
- Improved the cockpit / hood camera inertia
- Improved the real time ranking during race now shows the number of validated waypoints
- Improved the front camera on trucks now at windshield height, not bumper height
- Improved vehicle handlings
- Improved frame-rate issues on later stages

## General Bugs fixed:
- Fixed: Steering limited by speed when using a steering wheel device
- Fixed: Handbrake input issues
- Fixed: Blown tires sometimes caused vehicle to become impossible to drive
- Fixed: AI had trouble at a CP when tires had too much damage
- Fixed: In Multiplayer when leaving a CP, clients could end up with wrong gear
- Fixed: Sometimes state of game became corrupted after finishing a stage
- Fixed: Sometimes game freezed when crossing the finish line
- Fixed: When on a treasure hunt, driven kilometers were not counted
- Fixed: Having a disqualify right after a checkpoint save game, sometimes entered an endless loop when loading last waypoint
- Fixed: Characters could damage vehicles by hitting them
- Fixed: In split screen when changing game settings, only the first player was notified
- Fixed: Inconsistent career overall rankings
- Fixed: At the Bivouac, the Road Book part "B" wasn't visible
- Fixed: The total number of waypoints on the progression bar is now correct
- Fixed: Cyril Despres Peugeot 3008 texture error
- Fixed: After leaving control points in auto pilot mode, the vehicle current gear is now properly maintained even if it changes from automatic to manual gear box
- Fixed: Profile bar not showing the correct number of DPs on main menu
- Fixed: Issues with multiple hooks in Multiplayer
- Fixed: Road Book on Stage12A Note 52 wrong CAP
- Fixed: Road Book on Stage13B Note 82 wrong Kilometers
- Fixed: Road Book of Stage 14
- Fixed: Road Book of Stage 6B and subtitles
- Fixed: Road Book of Stage 12
- Fixed: NPC vehicles disappeared during world shift
- Fixed: Some assets had glitches and could end up with different visuals during world shift
- Fixed: Issue with landscape lowest LOD showing for a few frames after a world shift
- Fixed: Some bushes were seen inside the cockpit
- Fixed: Characters in "T-Pose" when skipping the intro
- Fixed: Issues with manual gear setting in multiplayer for remote vehicles
- Fixed: In multiplayer, spectating a player using manual gearbox would cause the vehicle to look like being stuck in neutral gear
- Fixed: If a driverless player vehicle would enter a CP (pushed by another player), the owner of the vehicle would be stuck in character without input
- Fixed: Clients in multiplayer could not change truck high / low gear (or even see the state in the UI)
- Fixed: Vehicle damage adjustments according to difficulty (including suspension)
- Fixed: Force feedback / vibration is now only sent to the device in-use (gamepad or steering wheel)
 
Tuli eilen ostettua v-rally 4 boxille ja nyt n.6 tuntia takana.
Pelaan thrustmasterin tmx + t3pa setillä eikä ainakaan vielä ole valittamista ajettavuudesta.
Lähinnä tuota voi varmaan verrata dirt 4:n gamer moodiin, mutta tässä autoilla on hieman enemmän massaa eikä ne käänny niin nopeasti.
Olen tosin ajanut vasta lancia fulvialla jonka ostin ekaksi autoksi sekä volkkarin buggylla.
Sitä en nyt oikein tiedä, että pitäisikö tässä vaan ralli eventeissä grindata jotta saa kovempaa autoa alle.

Peli kyllä alussa väittää, että auton kategoria määrittää mihin kisoihin voi osallistua. Esim fulvia on cat.1, mutta kovemman tason kisoissa mua ennen starttasi porsche joka on cat.9.
Yhden tähden kisat voitan perus tasolla joka on 50 ja sitä voi säätää välillä 0-100.
Kahden tähden kisoissa voitan välillä, mutta en paljoa jääkään.
Kolmen tähden kisoissa jäädään jo n.20 sekuntia ja sielläkän lähtee ennen mua jotain moderneja etuvetoja.
Tuon jälkeen tulee vissiin jo mestaruus taso jossa ei voi edes laskea vaikeutta alle 50 ja siellä sitten jäätiin jo minuutti yhdellä pätkällä ja siellä tuo porschekin oli.

Ainakin vielä elättelen toiveita, että tuo helpottuu kun vaan saa parempaa autoa alle ja nyt vaan ajelee noita helpompia kisoja rahan tienaus asenteella.
Jos taso pysyy aina noin kovana niin ei tuota mestaruutta ikinä tule voitettua.
 
Google osasi kertoa, että v-rallyn ralli mestaruuden vaikeustaso on ihan oikeasti rikki.
Steamin foorumeilla yksi käyttäjä tahkosi kahta ekaa pätkää yli 1.5 tuntia ja siltikään ei voittanut kuin toisen. Tyypillä hallussa loebissa ja wrc 5:ssa leaderboardien kovimpia aikoja joten ei pitäisi olla taidosta kiinni. Kolmantena sille tuli kenian ralli jota piti jo liian vaikeana.

Löysin myös vinkin jolla tuo pitäisi saada korjattua ja se todistaa, että peli skaalaa tuon mestaruuden vaikeuden aiempien kisojen perusteella.
Jos olet voittanut aiemmat ralli kisat niin olet täysin kusessa etkä varmasti tule voittamaan, mutta ajappa tarkoituksella huonosti ennen kuin aloitat mestaruuden niin se onkin paljon helpompi.
Itse ajoin ennen tuon aloittamista yhden, kahden ja kolmen tähden kisat niin, että kaikissa hävisin yli minuutilla.
Mestaruuden eka kisa oli kenia ja sen sijaan, että heti ekalla sektorilla jään 10 sekuntia niin jäin koko pätkällä vain 0.33s kärjestä.
Valitettavasti kuusi muutakin kuskia mahtui maagisesti tuon saman sekunnin sisään joten sain vain 12 pistettä, koska tässä ajetaan vain yksi ek/maa aina.

Noista ongelmista on myös ilmoiteltu suoraan tekijöille, mutta eipä ainakaan vielä ole mitään tapahtunut.
Toinen idioottimainen asia on noiden mestaruuksien avautuminen sillä se on täysin randomia.
Peli kyllä väittää, että kisojen voittaminen lisää niiden ilmestymisen mahdollisuutta, mutta ei se siltä tunnu.
Noiden perus mestaruuksien lisäksi jokaisella luokalla on vielä maailmanmestaruuskin, mutta eipä ole niitäkään näkynyt.
Buggy luokassa olen voittanut kaksi mestaruutta ja ajanut paljon yksittäisiä kisoja, mutta enpä vaan pääse koittamaan maailmanmestaruutta, koska peli ei päätä antaa sitä kartalle.
Siis mikä helvetin järki on tehdä uramoodi noin.
 
Google osasi kertoa, että v-rallyn ralli mestaruuden vaikeustaso on ihan oikeasti rikki.
Steamin foorumeilla yksi käyttäjä tahkosi kahta ekaa pätkää yli 1.5 tuntia ja siltikään ei voittanut kuin toisen. Tyypillä hallussa loebissa ja wrc 5:ssa leaderboardien kovimpia aikoja joten ei pitäisi olla taidosta kiinni. Kolmantena sille tuli kenian ralli jota piti jo liian vaikeana.

Löysin myös vinkin jolla tuo pitäisi saada korjattua ja se todistaa, että peli skaalaa tuon mestaruuden vaikeuden aiempien kisojen perusteella.
Jos olet voittanut aiemmat ralli kisat niin olet täysin kusessa etkä varmasti tule voittamaan, mutta ajappa tarkoituksella huonosti ennen kuin aloitat mestaruuden niin se onkin paljon helpompi.
Itse ajoin ennen tuon aloittamista yhden, kahden ja kolmen tähden kisat niin, että kaikissa hävisin yli minuutilla.
Mestaruuden eka kisa oli kenia ja sen sijaan, että heti ekalla sektorilla jään 10 sekuntia niin jäin koko pätkällä vain 0.33s kärjestä.
Valitettavasti kuusi muutakin kuskia mahtui maagisesti tuon saman sekunnin sisään joten sain vain 12 pistettä, koska tässä ajetaan vain yksi ek/maa aina.

Noista ongelmista on myös ilmoiteltu suoraan tekijöille, mutta eipä ainakaan vielä ole mitään tapahtunut.
Toinen idioottimainen asia on noiden mestaruuksien avautuminen sillä se on täysin randomia.
Peli kyllä väittää, että kisojen voittaminen lisää niiden ilmestymisen mahdollisuutta, mutta ei se siltä tunnu.
Noiden perus mestaruuksien lisäksi jokaisella luokalla on vielä maailmanmestaruuskin, mutta eipä ole niitäkään näkynyt.
Buggy luokassa olen voittanut kaksi mestaruutta ja ajanut paljon yksittäisiä kisoja, mutta enpä vaan pääse koittamaan maailmanmestaruutta, koska peli ei päätä antaa sitä kartalle.
Siis mikä helvetin järki on tehdä uramoodi noin.
Google osasi kertoa, että v-rallyn ralli mestaruuden vaikeustaso on ihan oikeasti rikki.
Steamin foorumeilla yksi käyttäjä tahkosi kahta ekaa pätkää yli 1.5 tuntia ja siltikään ei voittanut kuin toisen. Tyypillä hallussa loebissa ja wrc 5:ssa leaderboardien kovimpia aikoja joten ei pitäisi olla taidosta kiinni. Kolmantena sille tuli kenian ralli jota piti jo liian vaikeana.

Löysin myös vinkin jolla tuo pitäisi saada korjattua ja se todistaa, että peli skaalaa tuon mestaruuden vaikeuden aiempien kisojen perusteella.
Jos olet voittanut aiemmat ralli kisat niin olet täysin kusessa etkä varmasti tule voittamaan, mutta ajappa tarkoituksella huonosti ennen kuin aloitat mestaruuden niin se onkin paljon helpompi.
Itse ajoin ennen tuon aloittamista yhden, kahden ja kolmen tähden kisat niin, että kaikissa hävisin yli minuutilla.
Mestaruuden eka kisa oli kenia ja sen sijaan, että heti ekalla sektorilla jään 10 sekuntia niin jäin koko pätkällä vain 0.33s kärjestä.
Valitettavasti kuusi muutakin kuskia mahtui maagisesti tuon saman sekunnin sisään joten sain vain 12 pistettä, koska tässä ajetaan vain yksi ek/maa aina.

Noista ongelmista on myös ilmoiteltu suoraan tekijöille, mutta eipä ainakaan vielä ole mitään tapahtunut.
Toinen idioottimainen asia on noiden mestaruuksien avautuminen sillä se on täysin randomia.
Peli kyllä väittää, että kisojen voittaminen lisää niiden ilmestymisen mahdollisuutta, mutta ei se siltä tunnu.
Noiden perus mestaruuksien lisäksi jokaisella luokalla on vielä maailmanmestaruuskin, mutta eipä ole niitäkään näkynyt.
Buggy luokassa olen voittanut kaksi mestaruutta ja ajanut paljon yksittäisiä kisoja, mutta enpä vaan pääse koittamaan maailmanmestaruutta, koska peli ei päätä antaa sitä kartalle.
Siis mikä helvetin järki on tehdä uramoodi noin.

Aikoinaan V-Rally 3 oli kyl aika kova!!

Hyvä uramuoto!
 
Milestone on saanut vihdoin 60fps irti niiden pelimoottorista, toivottavasti tulee tavaksi niin voi näidenkin pelejä tulevaisuudessa pelata.

 
Hieman väärä ketju, kun
moottoripyöräpeleille on omakin ketju.

Mut itekin innolla odottelen et joko taas vois ostella motogp peliä ens vuonna. Toki edellyttää, että testien perusteella tuo on oikeasti 60fps, eikä 30-60fps mikä voi Milestonen osalta olla jopa odotettavissa. Ei kuitenkaan teknisesti kovin osaava studio ole ikinä ollut.
Ja toki voi olla et motogp on raskaampi, joten ei välttämättä se tule pyörimään.

Tosin en tiedä pelastaako Milestonen prätkäpelejä pelkkä fps. Ne on niin samaa kaavaa joka peli, ollaan sitten asfaltilla tai soralla, siviili tai kilpavehkeen kanssa.

Harmittaa etteivät tee enää sitä V8 sarjaa. Vaikka olikin huonohkoja pelejä, niin ei noita pienemmistä koppiautoista, WTCC tyyppisistä juuri pelejä ole nähty sitten V8 sarjan ja ToCa sarjan. Monissa peleissä mukana on, mutta haluaisin puhtaasti niihin keskittyvän pelin konsoleille.
 
V-rally 4:sta pelattu 46 tuntia ja viimein kaikki maailmanmestaruudet voitettu.
Kyllä ne tulee ihan randomisti kartalle. Rallycross MM ilmestyi kun olin voittanut 3 normi mestaruutta ja oletin jo, että tuo on se raja, mutta ei tietenkään.
Tänään ajoin yli kaksi tuntia extreme-khanaa odotellen, että koska se MM event mahtaa ilmestyä. Perus mestaruuksia olin voittanut jo 7-8 ja yksittäisiä eventejä ties kuinka monta. Onneksi heti tuon jälkeen kartalle ilmestyi vielä rallin MM.

Kai tuo on tehty noin jotta pelissä olisi enemmän ajettavaa, mutta sitä olisi kyllä muutenkin.
Rallissa on kuusi eri maata ja ratoja generoidaan randomisti ainakin quick playn puolella. Lisäksi niitä ei tehdä yhdistelemällä samoja palasia kuten dirt 4:ssa vaan avaamalla ja sulkemalla eri risteyksiä jolloin päästään taas eri reitille.
En ainakaan huomannut, että yhdelläkään ek:lla olisi tullut vaikka sama risteys vastaan enemmän kuin kerran.

Hill climb ratoja on kolme ja kaikki taitaa olla 12-15km pitkiä ja jaettu neljään osaan ja niiden eri yhdistelmiä ajetaan sekä ylös, että alas.
Buggy ratoja on neljässä eri maassa ja kaikissa on 2-3 variaatiota. Rallycrossia ajetaan neljässä eri maassa ja sielläkin on pari variaatiota per maa.
Extreme-khanaa ajetaan neljässä eri maassa.

Verrokkina dirt 4 jossa taisi olla rallissa viisi vai kuusi maata ja aika sama määrä buggy ja rallicross ratoja.
Tähän olisi hyvin voitu tehdä omat cupit vaikka etuvedoille, b-ryhmälle jne ihan kuten dirtissa, mutta sen sijaan ollaan valittu tuo random setti.

Tässä on itselle oikeastaan vain kolme isompaa vikaa. Tuo mestaruuksien random ilmestyminen, se bugaava ja skaalautuva vaikeustaso rallissa ja se, että tässä ei voi tehdä custom mestaruuksia.
Ajettavuus on mun mielestä ok arcadea. Se varmaan on iso miinus joillekin kuten myös se, että ajettavuus ei tunnu muuttuvan mihinkään vaikka vedät satasta seinään.
Kuten myös aiemmin kirjoitin niin mestaruuksissakin on vain yksi ek / maa jonka jälkeen annetaan pisteet.

Itse aion seuraavaksi alkaa ajamaan quick playn puolella. Otan kiinnostavan auton ja ajan aluksi vaikka 4 random ek:ta joka maassa ja sitten otan jonkun toisen auton ja toistan saman.
Onlinea taidan käydä kokeilemassa, mutta se on aika varmasti kuollut sillä alle 4% pelaajista on saanut saavutuksen jonka saa ekan online kisan jälkeen.

Ei kyllä harmita, että tästä tuli maksettua viime viikolla 55e. Tai no ehkä hieman, koska tämä oli nyt cyber monday tarjouksena gigantissa 28e.
Tuo oli kuitenkin tietoinen riski, koska halusin päästä pelaamaan ja uusi ratti odotti postissa.
 
Ylös Bottom