Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Tuli tarjouksesta ostettua Wrc 8, yllättynyt kuinka koukuttava on tuo uratila.
Kaikkia testejä mukana, välillä eri tallitkin tarjoaa testi ja näyttö mahdollisuuksia.
Myös pelissä on melko vaihtelevat tien pinnat ja jossain ralleissa todella röykkyiset tiet niinkuin pitääkin olla.
Keli myös oikeasti vaikuttaa ajamiseen ja hieman nuo lätäköt aiheuttaa välillä harmia.
Hyvin menty taas eteen päin Wrc 7, tästä on tulossa aika kova rallipeli sarja jos kehitys jatkuu samaa tahtia.
 
Tuli tarjouksesta ostettua Wrc 8, yllättynyt kuinka koukuttava on tuo uratila.
Kaikkia testejä mukana, välillä eri tallitkin tarjoaa testi ja näyttö mahdollisuuksia.
Myös pelissä on melko vaihtelevat tien pinnat ja jossain ralleissa todella röykkyiset tiet niinkuin pitääkin olla.
Keli myös oikeasti vaikuttaa ajamiseen ja hieman nuo lätäköt aiheuttaa välillä harmia.
Hyvin menty taas eteen päin Wrc 7, tästä on tulossa aika kova rallipeli sarja jos kehitys jatkuu samaa tahtia.

Mä yritin ajaa tätä lopuksi pädilläkin, näistä kehuista johtuen, mutta omaan näppiin ajomalli on soralla ihan karseeta kuraa. Ei oo näköjään vain mua varten. Muuten peli vaikutti ihan hyvälle.
 
Villi veikkaus että liittyy online puolen e-sportsiin kun rallikausi alkaa torstaina.
Et kauas osu:
An #eSportsWRC Update for #WRC8 is now available to download on the Epic Games store, Xbox One and PlayStation 4.

Among the changes:

• Improvements of the Spectator Mode UI.
• Addition of an eSports Results tab & Calendar.
• Removal of exploit trajectories on Raleigh stage.
 
En tiedä muistanko oikein, kun edellisestä ajo kerrasta on jo tovi, mutta tämän viimeisen päivityksen myötä WRC8:n autot tuntuvat painavemmilta ja vakaammilta ajaa. Pieniin töyssyihin ja hyppyihin voi ajaa nyt kovempaa.
Xbox One versiolla ajelen.
 
En tiedä muistanko oikein, kun edellisestä ajo kerrasta on jo tovi, mutta tämän viimeisen päivityksen myötä WRC8:n autot tuntuvat painavemmilta ja vakaammilta ajaa. Pieniin töyssyihin ja hyppyihin voi ajaa nyt kovempaa.
Xbox One versiolla ajelen.

Oko, pitääpä testata, jos on nyt mieluisampi ajettavuus. Tässähän alkoi juuri virallinen eSports-kausi.
 
Ainakin ratikka ajettuna, tykkään kovasti. Immersiota luo oikeat autot, kuskit sekä pelin grafiikka. Aina tulee tähän palattua vaikka dirt löytyy myös.
 
Mites paljon WRC8:ssa EK:t vastaavat oikean maailman pätkiä? Nyt kun menossa olevassa Monte Carlon rallissa ajetaan vissiin 14 erikoiskoetta, niin miten moni niistä on tuossa pelissä mukana? Rallikauden alun myötä rallikärpänen pääs puremaan mutta Dirt Rally 2.0:n Monte Carlo on jo aika puhkikulutettua kamaa :D
 
Mites paljon WRC8:ssa EK:t vastaavat oikean maailman pätkiä? Nyt kun menossa olevassa Monte Carlon rallissa ajetaan vissiin 14 erikoiskoetta, niin miten moni niistä on tuossa pelissä mukana? Rallikauden alun myötä rallikärpänen pääs puremaan mutta Dirt Rally 2.0:n Monte Carlo on jo aika puhkikulutettua kamaa :D
Kaikki EK:t on täysin fiktiota. EK nimet on oikeita ainakin joissain ralleissa.
Yleisöerikoiskokeet on aitoja, esim Harju Jyväskylän rallissa.
 
Overpass näyttäis olevan aikapaljon hitaampaa kuin oletin. Edelleen turhan arcademaista rälläystä, mutta on siellä lukot jne.





 
Kyllä ostaisin Snowrunnerin tämän Overpassin sijasta. Luulin alunperin että tämä olisi myös sellaista selviytymistä vaikeassa maastossa.
Aika eri genren pelejä. Toinen offroad kisaamista ja toinen on työntekoa mudassa.

Tässä vielä videona selostuksella noita lukkojen käyttöä:


Jos pc löytyy niin kannattaa ehdottomasti ostella Early accesissa oleva Pure Rock crawling peli. Siinä on oikeaa offroad meininkiä.
 
Sai Overpassin parilla kympillä pc:lle kun ennakkoon otti. Huomenna julkaistaan. Pistän kommenttia kunhan saan jotain metrejä alle.

On muuten aivan väärä lause se ”niin nopeasti kuin pystyy” tämähän on todella vaikea ja hidas:
 
Viimeksi muokattu:
Taas nähdään miten paljon voi johtaa harhaan markkinointi trailereiden ja esittelytekstien osalta, edes gameplay videot ei kertoneet totuutta. Ja minä hullu olin aikeissa jättää ostamatta koko Overpassin.

Odotukset markkinoinnin perusteella:
- Maastoajoa erittäin arcadena
- Ei haasteita, kunhan kaahaat täysiä
- Miksi pistää mitään aikatavotteita peliin
- Muksulle ekaksi kaahailuksi

Totuus:
- Erittäin erittäin haastava
- Siitä kertoo esim se, että olin jokaisessa tutoriaalissa jumissa minuutteja!
- Ei nyt mikään simu, mutta yllättävän ”simcade”
- Tämä on verrattavissa prätkillä ajettavaan enduroon. On nauhat tien vieressä ja yritetään ajaa nopeasti maastossa.
- Toisaalta tämä on oikeasti ihan oikeaa offroadia. On erittäin teknisiä osioita, joissa on luonnon omia, tai ihmisen tekemiä esteitä. Nauhojen/porttien rikkomisesta tulee aikasakkoa.
- Lukkoja täytyy käyttää harkiten
- Pitoa on oikeasti haettava
- Vauriomallinnus on niin herkkä, että oikeasti kaasua on käytettävä harkiten.
- sanoinko jo et tää on vaikea? :D
- PS. Löytyy splitscreen

Siis tää on peli mitä jengi ostaa perjantai illan kaljoitteluun, tai sit muksulle rässäilyyn ja oikeasti tämä on offroad fanille tehty peli. Tää yllätti ihan käsittämättömän positiivisesti.
Ainoat miinukset tulee kamerasta, jota ei oletuksena voi käännellä. Oikean tatin painallus vapauttaa kameran, mutta silloin kamera menee alaviistoon ja joutuu tatilla pitämään paikallaan, sillä muutoin palautuu auton taakse. Toinen miinus tulee siitä, että näppäimiä ei voi vaihtaa. Vaihteet on olkanapeissa, kun voisi olla A/X napeissa.

Laitoin nopeasti ilman mitään kommentointia vähän ajelua. Ensin oikealla offroad autolla (dlc auto) ja lopussa mönkijällä.
Etenkin mönkijällä jumitan varmaan 5min samassa kohdassa.
Ratojen AI kuskien ajat menee siellä ehkä 2-5 minuutin välillä ja mun ajat siellä 5-11min. Eli pelkkään haastavien paikkojen hieromiseen kuluu minuutteja aikaa.

 
Eli tämä on taas sellainen peli joka ehdottomasti tarvitsisi demon.
Onko tässä eri vaikeustasoja tekoälyn suhteen ja kuinka paljon on ratoja auki valmiiksi?
Haastavampi offailu kiinnostaa, mutta samojen kisojen hinkkaaminen uudestaan ja uudestaan ei.
 
Eli tämä on taas sellainen peli joka ehdottomasti tarvitsisi demon.
Onko tässä eri vaikeustasoja tekoälyn suhteen ja kuinka paljon on ratoja auki valmiiksi?
Haastavampi offailu kiinnostaa, mutta samojen kisojen hinkkaaminen uudestaan ja uudestaan ei.
Quick racessa/moninpelissä jokainen auto ja rata heti auki. Urassa sit vaan osa lukossa ja joutuu parantelee jousitusta, moottoria jne.
Täällä myös kiinnostunut mistä @Omenanraato ostit koko Overpassin?
Instant Gaming myi pariin kymppiin eilen. Silloin oli 4 avainta jäljellä.

Edit:
Tein nyt vielä kommentoinnin kera toisen videon jossa ajelen vähän uraa ja niitä ns motocross/enduro tyyppisiä kisoja enimmäkseen.


Edit2: Näköjään voi tehdä myös omia challengeja johon voit laittaa useamman kisan/etapin putkeen. Niitä voi sit ajella.
Onlinessa voi liittyä peliin, tai luoda oman servun, sit löytyy hot Seat ja splitscreen moodit. Eli oikeasti kerrankin tehty hyvin tuo uran ulkopuolinen peli.

Tässä ois iso potentiaali eri dlc:den muodossa.
 
Viimeksi muokattu:
Testailin Overpassin eri ajoneuvoja hot seatissa. Siinä saa muuten max 8 pelaajaa hot seattiin!

Rock crawler ois ihan ylivoimainen, mutta se on niin leveä, että jumitin aikalailla. Toisaalta UTV ajoneuvoista mun makuun paras, eli manuaalivaihteinen Yamaha oli vaikea hallita pidon suhteen, kun keskittyminen meni siihen vaihteistoon..johtuen huonosta näppäinasettelusta jota ei voi vaihtaa.

Sit taas huonoin UTV oli sellainen, että luovutin. En kylläkään koittanut edes hillclimpissä niitä takaveto versioita ollenkaan.

Ja kärjessä..selvällä erolla..mönkijällä :D
Sen kanssa oli aivan älyttömän helppoa pujotella kaikkialta nyt kun on oppinut niillä ajamaan.

2C36FB88-8735-45FE-9FA3-58384176EE42.jpeg
 
Ylös Bottom