Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?
Luultavasti Ubi on laskenut, että jos tämä systeemi kestää ~parikin viikkoa julkaisusta, ovat hyödyt suuremmat kuin maksavalle asiakkaalle koituvat haitat (ja sitä kautta maksavien asiakkaiden menetys). Ei mikään aurinkoinen ajatus.
EDIT. Jahas, Viper jo tarjosi jonkinlaista näkemystä miten homma toimii. Mullahan ei tosiaan ole mitään käryä.
Siis näitä palvelin-varmistuksiahan on ollut iät ja ajat. Kyllä ne varmaan tunnetaan. Mutta tässä pelien tallennus onnistuu ainoastaan Ubin serverille. Eli joko piraattien täytyisi pyörittää jotain omaa tallennusserveriään tai sitten muuttaa pelin koodia (varmaan paljonkin), jotta tallentaa voisi ihan normaalisti lokaalisti. Edelleenkin tämä tuntuu siltä, että vaaditaan jo vähän enemmän kuin yksinkertaista murtamista; vaaditaan oikeasti koodin radikaalia muuttamista. Mutta minähän en tajua tästä tekniikasta YHTÄÄN MITÄÄN, joten sinällään spekulointini on aivan musta tuntuu -asteella.Windowsin aitouden varmistus ottaa yhteyden MS:n palvelimeen josta varmistaa, onko käytettävä käyttis laillinen. Tuohon tuli pari päivää varmistuksen käyttöönoton jälkeen kräkki joka muistaakseni muutti palvelimen toiseksi tms. Uskoisin, että MS:kaan koodi ei ole ollut ihan sunnuntai-koodareiden hommaa, joten en näe mitään syytä miksi tuota ubin versiota ei pystyttäisi kiertämään parissa tunnissa.
Luultavasti Ubi on laskenut, että jos tämä systeemi kestää ~parikin viikkoa julkaisusta, ovat hyödyt suuremmat kuin maksavalle asiakkaalle koituvat haitat (ja sitä kautta maksavien asiakkaiden menetys). Ei mikään aurinkoinen ajatus.
EDIT. Jahas, Viper jo tarjosi jonkinlaista näkemystä miten homma toimii. Mullahan ei tosiaan ole mitään käryä.