Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Koulutus/ammatti -kysely

Käyn peruskoulun kahdeksatta luokkaa. Eikä tulevaisuudesta mitään tietoa. Ruotsi on niin kamalan vaikeaa ja vastenmielistä ja KA on mitä on. Että ei ole mitkään kummmoiset tulevaisuuden-suunnitelmat.
 
Ehkäpä näin:

-> Lukio -> Kauppakorkea -> Kauppatieteiden maisteri/ekonomi -> mahdollisia taloustiedekursseja tietyissä kouluissa/koulussa -> duuniin tämmöisenä talousanalyytikoksi/pörssisijoittajaksi jollekin pankille/sijoitusfirmalle.

tai mahdollisesti:

-> Lukio -> Oikeustieteellinen -> (Vara)tuomari/asianaja

tai ehkäpä jopa:

-> Lukio -> Yliopisto(?) -> Terapeutti(psykologi/psykiatri)


Mahdollisuuksia on monia, mutta Suomessa vähän. Eipä täällä paljon meitä kylläkään olekaan.
 
Tällä hetkellä olen lähinnä lukiolainen, jouluksi pitäisi valmistua. Ajattelin sitten lähteä yliopistoon lukemaan HCI:tä tai informaatiotutkimusta.

Tälläkin hetkellä on tosin jo osa-aikainen työ eräänlaisena ohjelmoijana.
 
Koulutus:

Peruskoulu

Ammattioppilaitos kone- ja metallitekniikan peruslinja tuotatotekniikan mekaanikko.

Teknikon tutkinto koneosaston kone- ja metallitekniikan opintolinjalla.

Tekniikan Ammattikorkeakoulututkinnon Insinööri(AMK)konetekniikan koulutusohjelmassa suuntautumisvaihtoehtona mekatroniikka.

Ammatti:

Tuotantoinsinööri
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Media-alalle ammattikorkeaan olen hakemassa, saa nähdä miten käy.
Elä lähe jos haluat joskus vielä työpaikan. Media-alalle on aivan liikaa tunkua verrattuna työpaikkoihin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan wavejp
Elä lähe jos haluat joskus vielä työpaikan. Media-alalle on aivan liikaa tunkua verrattuna työpaikkoihin.

Jep, näin on. Itsekkin meinasin hakea kyseiselle alalle korkeakouluun, mutta jossain oli juttu jossa kerrottiin alan todella huonosta työpaikka tarjonnasta niin päätin unohtaa koko koulun.
 
Maanantaina sitten alkaa vanerilevyjen kääntäminen UPM Kymmenen piikkiin. Ja vuoden loppuun asti kestää. Kesällä tosin olen samassa firmassa palovahtina, ihan näin vaihtelun vuoksi.

Tässä sitten jännitellään kirjotusten tuloksia ja paiskitaan työtä. Ja heti töiden jälkeen armeijaan. Sen jälkeen sitten opiskelemaan.

Nyt loppui elämä.
 
Vastaus: Koulutus/ammatti -kysely

Kaivoinpa sitten esiin todella vanhan ketjun. Kertokaapas Konsolifinniläiset mitä olette tehneet tai mitä teette opiskelu/työrintamalla. Alla oma historiikkini:

Opiskelut: ylioppilas, liikenneopisto, tietojenkäsittelyn tradenomi

Työt: työskentelin liikenneopettajana muutaman vuoden, jonka jälkeen siirryin nykyisiin hommiin ICT-alalle myyntiin
 
Vastaus: Koulutus/ammatti -kysely

Tällä hetkellä olen oppisopimuksella, ja opiskelen talonrakentajaksi.
 
Vastaus: Koulutus/ammatti -kysely

Vaasan AMK, hotelli- ja ravintola-ala, suuntautumisena matkailu. "Titteli" tulee olemaan restonomi. Kolmas vuosi loppui keväällä ja nyt pitäisi aloittaa lopputyön kirjoittaminen, mutta eipä tuo nyt oikein kesällä töiden ohella innosta. Valmistuminen olisi pitänyt ajoittua tän vuoden loppuun mutta taitaa venyä keväälle kun on noita kursseja rästissä. Lisää opiskelua mahdollisesti yliopistossa jos nyt sattuu pääsemään sisälle. Plääh, ei koulusta saisi puhua kesällä. :D
 
Vastaus: Koulutus/ammatti -kysely

Ammatti: Datanomi
Tulevaisuus: Luultavasti lähden opiskelemaan rottakouluun.
 
Vastaus: Koulutus/ammatti -kysely

2003 Heltechistä valmiina elektroniikka-asentajana pois, nyt kasaan Planmecalla hammasröntgeneitä toistaiseksi.
 
Vastaus: Koulutus/ammatti -kysely

Peruskoulun jälkeen oppisopimuksella maanrakentajaksi ja niitä hommia siitä lähtien paiskittu...nytten uutukaisen moottoritien kimpussa.
 
Vastaus: Koulutus/ammatti -kysely

dippatyötä vaille valmis sähkötekn. DI.
nyt töisssä nimikkeellä firmware design engineer :rolleyes:
 
Vastaus: Koulutus/ammatti -kysely

Pappa joutuu "valitettavasti" viettämään eläkeläisen rankkaa elämää. Ammattini oli työnjohtaja. Olihan se alkuun mukavaa, kun ei tarvinnut aamuisin olla skarppina töihin menossa.
Nyt, kun aikaa on kulunut muutama vuosi on päälle alkanut iskeä tekemisen puute ja aamuista herätyskellon pärähdystä on alkanut kaipaamaan.
Tokihan tekemistä löytyisi, jos rahaa olis kuin roskaa, mutta ....
Pelaamiseen aikaa riittää, mutta välillä ei edes se kiinnosta.
 
Vastaus: Koulutus/ammatti -kysely

Heltechistä valmistunut koneistajaksi keväällä. Nyt olen töissä.

AMK harkinnan alla, mutta tuskin olen menossa. (KA kyllä riittäisi vaikka minne =)
 
Vastaus: Koulutus/ammatti -kysely

Ylioppilastodistus ja insinöörin paperit löytyy, mutta leipä on nyt liki puolentoista vuoden ajan tullut pelitoimittajan hommista. Ihmeellinen on elämä.
 
Ylös Bottom