Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävi Ps4 huollossa mutta ei saanut vikaa ilmi edelleen kuva katkeaa sanoi tässä mallissa hdmi mikropiiri on eri ja kuulemma harvinainen huono saatavuus on huono Ps3 slim kävi samalla kyllä hiljeni merkittävästi

Viimeksi muokattu:
Huutaako muidenkin PS5 masiinat kuin suihkukoneet pari minsaa kun käynnistää koneen mikäli pelilevy on valmiina koneen sisällä? Ärsyttävä ominaisuus jos yön pimeässä haluaa pelitellä.

Mistä saan Windowsissa leikepöydän historiassa näkyvän kohteen kopioitua? Täytin erästä valitusta Kelan verkkopalvelussa, kun palvelu kirjasi minut ulos eikä tallentanut tekstiä. Olin ottanut leikepöydälle varmuuskopion kirjoittamastani tekstistä, mutta nyt liitettävänä ei olekaan mitään tekstiä. Leikepöydän historiasta teksti näyttäisi kyllä löytyvän, mutta en löydä sieltä mitään yksinkertaista kopiointinappia?

Kyseessä oli jo lähes 4000 merkin selvitys, joten kieltämättä nyt on aika epätoivoinen tilanne.

Edit: Näköjään ei olisi kannattanut yrittää mitään Ctrl+C, Ctrl+V -yhdistelmiä, kohteen raahaamista tai tuplaklikkaamista ennen kuin on kokeillut ihan yksinkertaista yksittäistä klikkausta. Kyllä tuli idioottimainen olo. :D

Viimeksi muokattu:
Onko kova homma siirtää nykyisestä ps4 konsolistani käyttäjä tili toiseen ps4 konsoliin nykyinen kuva katkee eikä vian syytä saatu huollossa selvitettyä.

Eikös se vanha PS4 kannata deaktivoida ensin ja sitten vasta kirjautua uuteen?
Kannattaa, mutta ei se välttämätöntä ole. Sen (de)aktivointirumban voi tehdä jälkikäteenkin. Mutta vähemmällä vaivalla pääsee, kun deaktivoi ensin vanhan.

Osaako joku vähän neuvoa tiivisteet tai miksikä näitä kutsutaan niin pysyvät eli kuvassa näkyvät jotka tulee tohon ohjain juttuun irtovat aina kun laitan osaan mutten ymmärrä miksei nää pysy

Liitetiedostot

• IMG_20241105_211155062.jpg
    IMG_20241105_211155062.jpg
    2,5 MB · Lukukerrat: 21
Viimeksi muokattu:
Semmoinen olisi hakusessa kuin ilmainen videon editointisofta puhtaasti harrastuskäyttöön. Olen tuota ShotCut softaa treenaillut ja kyllä se ajaa asiansa mutta koen sen ehkä vähän hankalaksi ja epäloogiseksi. Kyllä sitä treenaamalla ja totuttelemalla varmaan oppisi käyttämään tehokkaastikin mutta tuli mieleen kysäistä täältä jos jollain olisi joku ihan timantti mitä suositella?
Ja Windowsille

Semmoinen olisi hakusessa kuin ilmainen videon editointisofta puhtaasti harrastuskäyttöön. Olen tuota ShotCut softaa treenaillut ja kyllä se ajaa asiansa mutta koen sen ehkä vähän hankalaksi ja epäloogiseksi. Kyllä sitä treenaamalla ja totuttelemalla varmaan oppisi käyttämään tehokkaastikin mutta tuli mieleen kysäistä täältä jos jollain olisi joku ihan timantti mitä suositella?
Ja Windowsille
Et sanonu kummemmin mitä softan pitäis pystyä tekemään. Mutta oma suositus on Davinchi Resolve. Ilmais versio löytyypi. Ei ehkä ihan helpoimmasta päästä käyttää, mutta ei lopu ominaisuudet kesken.

Tota käyttäny muutaman vuoden ja ollu pirun hyvä omaan käyttöön.

Et sanonu kummemmin mitä softan pitäis pystyä tekemään. Mutta oma suositus on Davinchi Resolve. Ilmais versio löytyypi. Ei ehkä ihan helpoimmasta päästä käyttää, mutta ei lopu ominaisuudet kesken.

Tota käyttäny muutaman vuoden ja ollu pirun hyvä omaan käyttöön.
Siis erittäin basic vaatimuksia - ei mitään elokuvantekoa ja räjähdyksiä tms erikoisefektejä :D Lähinnä vaan omien videoiden editointiin. Tyyliin:
- fade in and fade out
- still image (freeze frame)
- several videotracks
- several audio tracks
- zoom
- burn in subtitles

Kiitos Davinchi Resolve vinkistä, kurkkaan ja googlailen jossain kohtaa kun ehtii :)
Tuo justiinsa on että kun on noinkin vaatimattomat vaatimukset niin olisi kiva löytää joku todella simppeli softa millä hommat onnistuisi simppelisti :D

Viimeksi muokattu:
Siis erittäin basic vaatimuksia - ei mitään elokuvantekoa ja räjähdyksiä tms erikoisefektejä :D Lähinnä vaan omien videoiden editointiin. Tyyliin:
- fade in and fade out
- still image (freeze frame)
- several videotracks
- several audio tracks
- zoom
- burn in subtitles

Kiitos Davinchi Resolve vinkistä, kurkkaan ja googlailen jossain kohtaa kun ehtii :)
Tuo justiinsa on että kun on noinkin vaatimattomat vaatimukset niin olisi kiva löytää joku todella simppeli softa millä hommat onnistuisi simppelisti :D
Mä hain aikoinaan ittelle sellasta millä sais ympättyä peli klippejä yhteen, lisättyä humppaa taustalle, alkuun ja loppuun pysäytys kuvat, tekstiä kuvien/videon päälle, siirtymiä klippien välille jne. Niin mikään muu ilmais softa ei silloin pystynyt tekemään kaikkea, paitsi tuo Davinchi.

Tuohon löytyy aika paljon tutoriaaleja youtubesta, kannattaa sellaista vilkasta jos/kun testailet.

Ilmaisista hyvistä videoeditointisoftista Windowsille en tiedä mitään, mutta minulle "helpoiksi" mainostetut, kuten iMovie, ovat osoittautuneet aina ylivoimaisiksi. Ainoa, millä olen saanut jotain aikaiseksi on Adobe Premiere Pro. Sillä kyllä onnistuu kaikki temput pienellä harjoittelulla, mutta ilmainen se ei tosiaan ole.

Mä hain aikoinaan ittelle sellasta millä sais ympättyä peli klippejä yhteen, lisättyä humppaa taustalle, alkuun ja loppuun pysäytys kuvat, tekstiä kuvien/videon päälle, siirtymiä klippien välille jne. Niin mikään muu ilmais softa ei silloin pystynyt tekemään kaikkea, paitsi tuo Davinchi.

Tuohon löytyy aika paljon tutoriaaleja youtubesta, kannattaa sellaista vilkasta jos/kun testailet.
Davinci Resolvelle suositus täältäkin. Vähäistä on käyttö ollut, mutta silloin kun on tarvinnut on toiminut riittävän 'simppelisti'. Viimeaikoina tarve ollut lähinnä säätää värit/kontrastit kuntoon xboxilla tallennetuista videoista, kun tuppasivat olemaan ihan liian tummia/harmaita (vissiin hdr tms syynä).

Ilmaisista hyvistä videoeditointisoftista Windowsille en tiedä mitään, mutta minulle "helpoiksi" mainostetut, kuten iMovie, ovat osoittautuneet aina ylivoimaisiksi. Ainoa, millä olen saanut jotain aikaiseksi on Adobe Premiere Pro. Sillä kyllä onnistuu kaikki temput pienellä harjoittelulla, mutta ilmainen se ei tosiaan ole.
Niin paljon kun kuivasta valkkarista pidänkin niin sen yhden lasillisen reilun vuoden takaa kyllä manaan alimpaan helvettiin. 15,4" Macbook Prosta nousi savut USB portista kun nautti lasillisen näppikselle :D Eikä firman katalogissa ollut enää omenatuotteita kun tilailin uutta niin nyt winkkarin ränkylöillä mennään.

Tossa on mitä nyt parissa päivässä opiskellut. Ekaa kertaa videoeditoinnin kanssa tekemisissä. Siellä on just noi pakolliset, zoom, still, fadet sisään ja ulos, useampia video ja ääniraitoja, ja tekstit tietty.
Toihan on siis ihan totaalista shittiä sisällöltään kunhan vaan otin jotain video formaatissa olevia tiedostoja millä alkaa pelaamaan :D Ja toi siis tehty ShotCut softalla

Ylös Bottom