Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Asia ei vakava mutta ärsyttää kun yks henkilö näkee mitä kuuntelen spotifysta. Mikä asetus mun pitää muuttaa ettei sitä näe kukaan. Vai pystyykö sitä muuttamaan spotifysta vai pitääkö mun yrittää muistaa kaikki ne paikat johon oon yhdistänyt spotifyn
Onko vaihtoehtona kirjautua ulos joka paikasta, missä Spotifyhyn on kirjauduttu? Koska semmoinen toiminto on olemassa. Tämä linkki se vaikkapa kertoo mistä sen löytää:

Onko youtube nykyään oikeasti niin perseestä, että sillä ei voi kuunnella yhtä biisiä ilman, että se tunkee sen väkisin johonkin keksittyyn soittolistaan.
Tässä esimerkki.
Laitoin hakuun moss pelin home to me biisin jonka halusin linkittää pelimusiikki ketjuun, mutta kuten kuvasta näkyy niin tube heitti sen väkisin osaksi soittolistaa joka ei mitenkään edes liity koko peliin ja selaimen linkki on myös tuon soittolistan linkki eikä suinkaan vain tuon biisin linkki.

Jos klikkaan tuon soittolistan ruksia niin se vaan poistaa sen näkyviltä ja tuon kolmen pisteen takaa löytyy vaan mahdollisuus tallentaa tuo soittolista.

tube.jpg

Nettiosoitteista kannattaa melkein aina poistaa &-merkistä lähtien kaikki jos niitä jakaa jonnekin. Ne toimii yleensä täysin ilmankin ellei jopa paremmin ilman niitä. Varsinkin Facebookin linkit on kilometrien mittaisia jos tuota ei tee. Niissä on usein seurantaa ja mm. erilaisia määreitä, kuten tuo soittolistan osana oleminen.

Mitenköhän mun pitäis ratkaista seuraava ongelma. Mulla on olemassa webhotelli ja nettisivut siellä. No mulla ei varsinaisesti ole syytä eikä kyllä aikaakaa enää yllä pitää. No ei siinä vielä mitään. Senkun irtisanon sen sopimuksen. Mutta ongelma on se että mulla on siellä sähköpostiosoite jota olen käyttänyt nyt varmaan 20v. No jos irtisanon sopimuksen niin luonnollisesti sähköpostikin kaikkine sähköposteineen poistuu. Enkä voi muistaa kaikkia missä se osoite on. Suomalaisten paikkojen suhteen ei liene ongelmaa kun aina voin pyytää vaihtamaan osoitteen mutta ulkomaalaisten paikkojen suhteen voi olla haastavampaa mahdollisesti. +ne mitä en muista kun onhan tässä 20v aikana sen sähköposti varmaan annettu satoihin paikkoihin

Mitenköhän mun pitäis ratkaista seuraava ongelma. Mulla on olemassa webhotelli ja nettisivut siellä. No mulla ei varsinaisesti ole syytä eikä kyllä aikaakaa enää yllä pitää. No ei siinä vielä mitään. Senkun irtisanon sen sopimuksen. Mutta ongelma on se että mulla on siellä sähköpostiosoite jota olen käyttänyt nyt varmaan 20v. No jos irtisanon sopimuksen niin luonnollisesti sähköpostikin kaikkine sähköposteineen poistuu. Enkä voi muistaa kaikkia missä se osoite on. Suomalaisten paikkojen suhteen ei liene ongelmaa kun aina voin pyytää vaihtamaan osoitteen mutta ulkomaalaisten paikkojen suhteen voi olla haastavampaa mahdollisesti. +ne mitä en muista kun onhan tässä 20v aikana sen sähköposti varmaan annettu satoihin paikkoihin
Ei kai niitä paikkoja nyt niin paljoa ole etteikö voisi selailla läpi sähköpostista vaikka hakusanoilla "sign up", "registered" tai vastaavalla että löytää viestit, joissa sanotaan että osoitetta on käytetty rekisteröitymiseksi johonkin palveluun?

Itsellä meni yksi Youtube-tili sen vuoksi että en muistanut ensin salasanaa sähköpostiin ja sitten se suljettiin koko paikka. Siis Mbnet. Olisi voinut ajoissa käydä tarkistamassa että pitääkö jotain siirtää muualle mutta eipä ajoissa tajunnut tai hoksannut.

Hieman hämäävää, netistä selasin Hades 2 fyysistä versioo ja ilmeisesti se on joku ajallinen switch konsolin yksinoikeus? Uskoisin että myös PS5 ym muut konsolit saa fyysisen painoksen joskus?

Noh kuitenkin se hämäävä juttu, Hades 2 on siis switch 1 sekä 2 konsoleille, mutta mikä oli hämäävää kun ei ole erikseen switch 1 kotelossa olevaa hades 2 peliä, vaan se on pakattu switch 2 koteloon ja kun nettiä selasin niin ihmettelin että missä se switch ykkösen versio on, sit hieman lisää googlea niin selvisi että no sehän on siinä kakkosen kotelossa joka sisältää switch 2 upgrade päivityksen tjsp.

Hieman ehkä mun mielestä outo ratkaisu, kai siinä sit muovia säästetään tai jotain ettei paineta kahta eri versiota vaan pistetään se peli siihen kakkosen kuoreen ja pitkä teksti kanteen että tämä sit toimii ykköses ja shöshöshö, sama tulee olemaan myös tulevan Metroidin kanssa, switch kakkosen kotelossa, sekä varmaa jatkossa vielä ne pelit mitkä mitkä tulee molemmille switcheille, sama se on myös zelda tears of the kingdom ym kakkosen kuoressa olevat joka toimii ykkösessä. :oops: o_O

Itse jos saisin päättää niin tekisin selvästi ne switch ykkösen versiot siihen switch ykkösen koteloon ja kakkosen pelit siihen kakkosen koteloon eikä tämmöstä hämäävää kikkailua.

Pelkästään tämän viestin kirjoittaminen ja lukeminen on varmaa jo melko hämäävää ja sekava.

Siinä nyt ei ole mitään erikoisempaa että Switch 2:n peli on "vain" Switch 1 peli + päivitys (toivottavasti molemmat kortilla asti myös) mutta se on tosiaan outoa että Switch 1:n peli onkin Switch 2:n kotelossa ja siis nimenomaan tuo aiemmin mainittu tuote ilman erillistä versiotaan. Enemmän kuin aihetta saada taas kuluttajan pää sekaisin vaikka ei mikään Wii U vs Wii -homma olekaan.

Mutta kyllähän Prime 4:sta on ihan Switch-kotelokin olemassa vaikka muuten sama homma että Switch 2 -versio on "vain" ykkösen peli + upgrade.

Itse toisaalta pidän siitä että kun ostaa sen tuoreemman konsolin pelin niin saa myös version, joka toimii aiemmalla laitteella. Voi toki sekoittaa mutta jos tuon tietää niin mukava juttu. Tärkeintä lähinnä itselle se, että kaikki sisältö olisi kortilla eikä ladattavana.

Siinä nyt ei ole mitään erikoisempaa että Switch 2:n peli on "vain" Switch 1 peli + päivitys (toivottavasti molemmat kortilla asti myös) mutta se on tosiaan outoa että Switch 1:n peli onkin Switch 2:n kotelossa ja siis nimenomaan tuo aiemmin mainittu tuote ilman erillistä versiotaan. Enemmän kuin aihetta saada taas kuluttajan pää sekaisin vaikka ei mikään Wii U vs Wii -homma olekaan.

Mutta kyllähän Prime 4:sta on ihan Switch-kotelokin olemassa vaikka muuten sama homma että Switch 2 -versio on "vain" ykkösen peli + upgrade.

Itse toisaalta pidän siitä että kun ostaa sen tuoreemman konsolin pelin niin saa myös version, joka toimii aiemmalla laitteella. Voi toki sekoittaa mutta jos tuon tietää niin mukava juttu. Tärkeintä lähinnä itselle se, että kaikki sisältö olisi kortilla eikä ladattavana.
Käsitykseni mukaan näissä Switch 2 Editioneissa kaikki sisältö on kortilla. Siellä on vaan tosiaan sitten molemmat versiot pelistä Switch 1 ja Switch 2.

En tiie, silti vähän jotenki outo ratkasu. Ykkösen pelit ykkösen kuoressa ja kakkosen kakkosen jne. Pitäs olla niin että ne pelit jotka olis vielä molemmille switcheille olisi ykkösen kuorissa ja siinä olis se "switch 2 upgrade available". Sama ku nyt olis PS4 pelit PS5 kuorissa, kyl hieman hämäävä tommonen, nelosen pelit jossa on ps5 uprade on siinä sit pienellä semmonen printattu, eikä niin että PS5 kuorissa on PS4 peli.

Esim monet pelit sais halvemmalla jotka on näissä ps4 kuorissa jossa on se ps5 upgrade saatavilla, mutta itse haluan välillä sen pelin juuri nimenomaan niissä ps5 kuorissa, nyt sit nintendo teki tämmösen mun mielestä hämäävän ratkasun että se on switch 1 peli joka on switch 2 pelikotelossa jossa on se switch 2 upgrade tjsp.

No joo, nää on näitä mun omia OCD juttuja.

En tiie, silti vähän jotenki outo ratkasu. Ykkösen pelit ykkösen kuoressa ja kakkosen kakkosen jne. Pitäs olla niin että ne pelit jotka olis vielä molemmille switcheille olisi ykkösen kuorissa ja siinä olis se "switch 2 upgrade available". Sama ku nyt olis PS4 pelit PS5 kuorissa, kyl hieman hämäävä tommonen, nelosen pelit jossa on ps5 uprade on siinä sit pienellä semmonen printattu, eikä niin että PS5 kuorissa on PS4 peli.

Esim monet pelit sais halvemmalla jotka on näissä ps4 kuorissa jossa on se ps5 upgrade saatavilla, mutta itse haluan välillä sen pelin juuri nimenomaan niissä ps5 kuorissa, nyt sit nintendo teki tämmösen mun mielestä hämäävän ratkasun että se on switch 1 peli joka on switch 2 pelikotelossa jossa on se switch 2 upgrade tjsp.
Ratkaisu on kieltämättä epäselvyyksiä mahdollistava mutta paljon parempi käytännössä kuin se että esim. PS4-versio oikeuttaa PS5-versioon. Pidän paljon enemmän tästä että koko peli on fyysisesti molemmille laitteille yhdellä ja samalla kortilla kuin siitä että yhtään mitään pitää ladata erikseen.

Ehkä ne olisivat voineet laittaa koteloon molempien konsoleiden logot tai jonkin "Switch 1+2"-version? Toki tuo yhdistelmä olisi omiaan sekoittamaan kuviota entisestään, joten selkein olisi ollut laittaa molemmat logot ja vielä alle teksti että toimii molemmilla.

Ylös Bottom