Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

L.A. Noire

Vastaus: L.A. Noire [X360]

Tämä on mielestäni jopa kuulustelua tärkeämpää. En nyt puhu pelkkien todisteiden keräämisestä vaan ihan yleisestä jutun tutkimisesta. Kannattaa todella paneutua käsillä olevaan tehtävään. Opetella muistamaan henkilöt, niiden taustat ja motiivit.

Ilmaisin itseäni tuossa aikaisemmin ehkä hieman epäselvästi, mutta todellisuudessa olen aivan samoilla linjoilla teikäläisen kanssa. Huolellinen tehtävään paneutuminen ja ennen kaikkea ahkerasti tehty tutkimustyö ovat avainasemassa. Tärkeiden johtolankojen löytäminen ja oikeanlainen yhdisteleminen ovat enemmän kuin tärkeässä roolissa tutkintaa suorittaessa. Noiden avulla keissin palapelimainen rakenne alkaa pikku hiljaa hahmottumaan eheämmän oloisena kokonaisuutena.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! Ne todistavat yhä vankemmin, että olen tyypillinen GTA:n pelaaja, enkä paljon jaksa pähkäillä. Minä ammun ensin ja kysyn vasta sitten! Ajattelutyötä..? PAH!

Tuossa ihmeteltiin, että kun olen jo sen ja sen ikäinen, niin minulla pitäisi olla kokemusta seikkailupeleistä. Noh, aloitin pelaamisen vasta 11 vuotta sitten. Kuten kaikki tietävät, tuo aika Playstation 2:lla ei ollut seikkailupelien aikaa. Enimmäkseen olenkin pelannut GTA-pelejä tuon 11 vuoden aikana. Toki myös muita sellaisia, joissa tarvitaan kynää ja paperia (ja laskutaitoa), kuten FFX-2. Olen vain tullut niin laiskaksi, että en jaksa enää jonkin pelin takia kaivaa kynää ja paperia esiin, saatikka käydä katsomassa vinkkejä tehtävien suorittamiseen gamefaqsista. (Siellä lienee jo hyvät vinkit tarjolla, kweh! ;)) Se aika on peruuttamattomasti ohi, sillä en jaksa toistaa samaa pelistä toiseen. Silloin kun löysin ensi kertaa jonkin pelityypin, se oli innostavaa, mutta sitten kun tuli seuraava samaa tyyliä edustava peli, oli kaikki jo nähty (huokaus). Ainoa poikkeus tästä on GTA, jota IHME kyllä jaksan jauhaa ja jauhaa. Nytkin on yli 300 kerta GTA IV:ssä päätarinan osalta menossa, eikä kyllästytä kuin joskus. Näin oli aiemmissakin GTA-pääpeleissä, joita pelasin jokaista läpi vähintään saman verran.
Kyllä minä silti aion taas yrittää LA Noirea pelata. (Siellä odottaa TAAS varmaan tapettu nainen, joita tässä pelissä on ollut plenty.) Kuitenkaan vielä ei ole LAN:ssa tullut kohtalokasta ongelmaa eteen. Aion jatkaa niin pitkään, kunnes yritetään pakottaa ottamaan se kynä ja paperia esiin. Sitten luovutan ja vaihdan pelin johonkin yksitoikkoiseen ja helppoon ajopeliin, josta saan ätshiivmenttejä lohdutukseksi. Näin olen tehnyt muutaman muunkin pelin kohdalla.

Onneksi on kuitenkin GTA. Odotan innolla jo seuraavaa ja pysyn suosiolla siellä rikoksentekijän roolissa. Koittakaa TE sen sijaan selvittää rikokset ja ottakaa minut kiinni jos saatte, kun kerran tahtoa, tietoa ja kykyä riittää, ÄH HÄH HÄH! ;)
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Onko tässä pelissä jotain, minkä takia se tulisi ostaa uutena? Koodeja tms?
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Oon jumissa. SPOILERS!!!!


Toinen tulipalotehtävä?Mentiin eka rikospaikalle ja tutkin kaikki paikat. Eikä helpotuksiakaan oo jälellä. Sanoo työkaveri että jatka työskentelyä naapurustossa. Mutta mitään en löydä. Mitään en keksi. Kohta 2h jankannu samassa paikassa. Haastattelin naapuriakin niinkuin aluksi pystyi. Ja kummatkin kysymykset meni nappiin! Apuja nopiasti plz. Vaikka privaankin vois laittaa
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Ensimmäinen painos peliä on täällä pohjolassa ”nordic edition”, jossa saa mukana suht ison dlc-paketin. Yhden lisätapauksen ja lisää keräiltävää.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Oon jumissa. SPOILERS!!!!


Toinen tulipalotehtävä?Mentiin eka rikospaikalle ja tutkin kaikki paikat. Eikä helpotuksiakaan oo jälellä. Sanoo työkaveri että jatka työskentelyä naapurustossa. Mutta mitään en löydä. Mitään en keksi. Kohta 2h jankannu samassa paikassa. Haastattelin naapuriakin niinkuin aluksi pystyi. Ja kummatkin kysymykset meni nappiin! Apuja nopiasti plz. Vaikka privaankin vois laittaa

Sen naapurin puolelta jossa on se ukko seisoskelemassa. Niin sieltä kadun vierestä kulmasta löytyy tupakantumppeja ja jalanjälkiä. Ne kun huomaat sieltä, niin sillä naapurin äijällä on lisää puhuttavaa.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

En ymmärrä miks autolla ajoa haukutaan, ite ohjaan pienillä näpäytyksillä ja mutkat käsijarrulla ja hyvin ohjautuu. :p
Jotain pieni
Valituksen aiheita löytyy, mutta enemmän on positiivista pelissä.
Hauskinta on etsiä asunnoissa johtolankoja ja keittiössä setä ottaa käteensä porkkanan ja miettii, että kuuluuko juttuun. :D Ihme ku ei ota porkkanaa käteen ja kysy epäillyltä, että mitäs sitä ollaan tästä tekemässä... :D
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Itselle peli maistuu todella hyvin, oikeastaan mikään osa-alue ole alkanut vielä tympimään. Mukavaa etsiä johtolankoja ja kuulustella ihmisiä, nyt kun vähän päässy sisään tuohon kuulusteluun, tai niin ainakin annan itseni kuvitella :D

Äsken juuri sain ylennyksen Viceen, innolla odotan millaisia tehtäviä tulee vastaan. Kuitenkin mielestäni suht hyvä vaihtelu ollut noissa tehtävissä, ainakin omaan makuun. Ei oo tullut sellaista oloa että plaah taas tätä samaa.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Toinen vinkki on aina suorittaa yksi tehtävä kerralla putkeen. Olen parina iltana jättänyt tyhmästi pelin poikki juuri ennen loppu kuulustelua. Aamulla jatkaessani taas peliä olen ollut täysin ulalla nimien ja tapahtumien määrästä. Yhteen tehtävään kannattaa aina keskittyä täysillä sen parin tunnin ajan mitä se kestää.

Samaan seikkaan olen törmännyt. Itselläni saattaa kadota se "punainen lanka" siinä vaiheessa, kun tartun muutamaan street crime caseen kesken päätehtävän. Tässä vaiheessa hiekkalaatikko ampuu itseään nilkkaan. Juonta ja tunnelmaa olisi mukava kuljettaa, mutta kiusaus mennä auttamaan (ja saada uusia tehtäviä) on suuri. Pystyykö noita missattuja street crimeja pelata esim. pelin läpäisyn jälkeen?
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Pystyykö noita missattuja street crimeja pelata esim. pelin läpäisyn jälkeen?

Lyhyesti ja ytimekkäästi. Pystyy.

EDIT: Lisätään vielä sen verran, että kaikki keräiltävät jutut (esim. filmikelat ja piilotetut autot) pystyy keräämään myös tarinan jälkeenkin.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Street Crime -tehtävien suorittaminen normaalien tehtävien keskellä kyllä kieltämättä pilaa hieman tunnelmaa. Erityisesti silloin, kun kyseinen rikospaikka on jossain varsin kaukana pelaajasta, jolloin edestakaisin ajamista tulee tehtyä. Parempi mekaniikka olisi ollut sellainen, että pelaajalle tarjotaan radiosta tehtävää vain silloin, kun tehtäväpaikka on kohtalaisen lähellä pelaajan sijaintia.

Tein kuitenkin puolet katutehtävistä jo melko aikaisessa vaiheessa, ja loput sitten jätin odottamaan pelin läpäisyä. Läpäisyn jälkeen suorittamattomat katutehtävät näkyvät kätevästi valmiiksi kartalla. Joskus tosin osa tehtävistä ei jostain syystä siellä kartalla näy, minkä takia jouduin itsekin free roamin muutaman kerran käynnistämään uudelleen.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Mitenhän tästä eteenpäin? Löytyi melkonen bugi.

Quarter moon murders. Kattokruunu tiputettu, mutta Rusty yrittää silti mennä Maintance-ovesta läpi ja siellä se jumittaa vaikka kuinka lataisi pelin uudelleen. Onko kellekkään sattunut vastaan?
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Mitenhän tästä eteenpäin? Löytyi melkonen bugi.

Quarter moon murders. Kattokruunu tiputettu, mutta Rusty yrittää silti mennä Maintance-ovesta läpi ja siellä se jumittaa vaikka kuinka lataisi pelin uudelleen. Onko kellekkään sattunut vastaan?

Oletko kokeillut vain lähteä ajamaan kohti seuraavaa kohdetta? Itsellänikin työpari jäi kerran eräässä murhatehtävässä rikospaikalle jumiin, mutta ilmestyi taas mukaan kuvioihin saavuttuani seuraavaan kohteeseen.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Joku voisi väittää, että tuo lisää pelille vain immersiota jos se jää kaivelemaan. Voisi kuvitella, että oikea etsivä vie ns. työt kotiin, ellei päivän päätteeksi asiat selviä.

Oma paketti ei ole vielä saapunut postiin, mutta hirveitä ei toisaalta uskalla odotella. RDR:n tapaus osoitti, että lasi oli sittenkin puoliksi tyhjä. Saa nähdä onko Noire se saman lasin toinen puolikas tarjoamalla niitä kaivattuja henkilöhahmoja, mutta ollen ilman sitä RDR:n vapauden puolikasta.

Hirveästi en Heavy Rainin tyyppisestä elokuvamaisesta kokemuksesta lämpene. Peliltä odottaa pelimäisyyksiä. Leffat leffoina. Menköön Noire uteliaisuuden piikkiin.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Mulla ainakin peli pyörii mielessä 24/7. Ei nyt välttämättä mikään yksittäinen tapaus ole jäänyt vaivaamaan, mutta ylipäätään rikostutkinta taitaa olla niin intensiivinen kokemus, että siitä näkee unta ja valveillakin uneksii. Nyt menossa töihin ja töiden jälkeen taas puhdistamaan LA:n katuja!
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Viimeinen rikos ratkesi eilisten pikku tuntien aikana ja olipahan vain loistava teos. Team Bondi on synyttänyt taas yhden klassikon Rockstar-bannerin alle.

Tarina sai täysin erinlaista tuulta purjeisiin Vice- ja Arson-tehtävien aikana. Niin paljon kuin pidinkin murharyhmän tehtävistä, on pakko tunnustaa että pidin edellä mainittujen tehtävistä kuitenkin enemmän. Palasten loksahdellessa yhteen tarinakin tuntui vihdoin yhtenäiseltä. Vain kliimaksi jätti toivomisen varaa. Red Deadin mestarillinen lopetus tämä ei todellakaan ollut. Eniten lopussa ja itseasiassa koko pelissä häiritsi itse Cole Phelps. Hahmoa ei vain kasvatettu tarpeeksi tarinan aikana. Phelpsin motiivit olivat jatkuvasti täysin arvailujen varassa eikä tyyppi ollut loppuen lopuksi edes kovin pidettävää sorttia... On sitä huonompiakin pelihahmoja nähty ja oli Phelpsissä sitä omanlaista karismaa. Kunpa hahmoa olisi vain kasvatettu enemmän.

Parasta pelissä oli tietenkin tunnelma ja itse rikosten selvittely. Elävältä tuntuvien maailmojen luomisessa Rockstaria on mahdoton pähittää. Audiovisuaalinen ulosanti on välillä niin autenttista että meinaa tulla pöksyihin. Kun radiossa mainostetaan kaduilla oikeasti myytäviä tuotteita tietää että tämä maailma on rakennettu rakkaudella. Nämä hulppeat kulissit eivät onneksi koskaan kaadu pelin pääaterian eli rikosten päälle. Usein peleissä on aina heikompia tehtäviä hyvien joukossa. Tämä ei pidä paikkaansa Noiren kohdalla jossa jokainen tehtävä oli mielestäni äärimmäisen hyvin käsikirjoitettu/työstetty. Vaikka tehtävät alkavat ja päättyvät aina jotakuinkin samanlailla, matka sinne tuntui aina olevan täysin kiinni omista päätöksistä. Jos jokin johtolanka jää löytymättä ei koskaan voi tietää miten tehtävän lopputulokseen päästään.

LA Noire onkin todella hieno esimerkki tyylipuhtaasta rikospelistä. Toivottavasti tästä saadaan iso alkuräjähdys täysin uudelle genrelle. Peli sai ainakin minun takamukseni kihelmöimään kuin oikealla etsivällä konsanaan ja harkitsenkin jo uran vaihtoa. Kulttuuripääkaupunki tarvitsee enemmän ketjupolttoa harrastavia etsiviä. "Tämä on likainen kaupunki ja se tarvitsee uuden siivoojan" - tällä sloganilla varustetun toimistoni löydätte Turun keskustasta.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Olen nyt pelannut peliä tuonne 9 tarinatehtävään ja kyllä tämä ihan hauskaa on etsiä todisteita ja kuulustella. Tunnelma on hyvä ja kaupunkikin on ihan hieno. Harmittaa kyllä tosin hieman se, että iso kaupunki jää hieman hyödyttömäksi, kun siihen on kuitenkin vaivaa nähty. Tosin ei siinä mitään kyllähän sitä odotti asian näin olevankin.
Katurikokset ovat ihan ok, hieman samankaltaisia ja ärsyää aina se rikollisen ampuminen.

Todisteiden löytäminen on mennyt itsellä oikein hyvin, mutta kuulustelut välillä hyvin ja välillä eivät. Vaikeinta kuulusteluissa on välillä se, että hieman ei ymmärrä mitä tilanteessa puhutaan ja vaikka ymmärtäisikin joutuu liikaa käyttämään "resursseja" puheen ymmärtämiseen, joka taas haittaa eleiden katsomista. Hauskaa tämä on silti ja tärkeintä on, että ymmärtää kuitenkin suurimmaksi osaksi ja saa siis välillä oikeinkin.

Ja nyt alkaa jo oppimaan, että milloin käyttää myös tuota epäilemistä eikä liikaa sitä valhetta, jota käytin alussa liikaa ja yksi tehtävä menikin aivan pieleen. :D

Ei mikään mahti peli mutta todella hyvä kuitenkin. Ja mitä katsoin kirjoituksia niin valitusta oli ajettavuudesta. Omasta mielestä se on ihan kelvollista, ei parasta muttei huonoakaan.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Oletko kokeillut vain lähteä ajamaan kohti seuraavaa kohdetta? Itsellänikin työpari jäi kerran eräässä murhatehtävässä rikospaikalle jumiin, mutta ilmestyi taas mukaan kuvioihin saavuttuani seuraavaan kohteeseen.

Näinhän se toimikin sulavasti, kunhan vain vielä keksi itse seuraavan kohteen. Olin vähän ulapalla tuon tehtävän kanssa.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Vähän kaipais neuvoa, case 20 vissiin:
Olen Kelsolla Hall of Recordsissa ja pitäs joku nimi vissiin löytää kirjasta? Olen nyt vähän aikaa tossa naputellut äxää, mutta uusia vihjeitä ei ole tullut. Mitähän tuosta nyt pitäs löytää?

EDIT. Jaahas, en mukamas ollut tuota nimeä painanut. Noh selvis sekin. Vastaus siis Courtney Sheldon, toisen aukeaman toisella sivulla.
EDIT. Ratkaistu.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Tässä on nyt tultua pelattua noin 12 tuntia. Tasaista tahtia menty eteenpäin.
Täytyy kyllä nostaa hattua, pelin ulkonäölle. Huikeasti on tehty L.A, tosi upean näköinen.
Tosi koukuttava ja mahtava juoni. Hahmot ovat kiinnostavia ja vaihtelevia. Se uusi kasvoanimaatio, on huikea.
En ole edes viellä puolessa välissä pelissä :D Tekemistä riittää, kivasti.
Sivutehtävät ovat on ihan OK kamaa. Kuulustelut on kyllä vaikeita välillä :) Itseltäni sujuu auton ajaminen hyvin.
Uskomattoman tunnelmallinen ja kaikin puolin laadukas peli!

9/10
 
Ylös Bottom