Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

L.A. Noire

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: L.A. Noire [PS3]


Aivan loistava video. :DDD Just tänään itekkin seurailin hahmojen kasvojen liikkeitä ja aina kun joku teki jotain erikoista (katseli muualle välillä, vältteli katsekontaktia, jne.), niin pistin Doubtia. Tuossa tuli just hyvin esille se, mutta se ei silti aina toimikkaan. :D Ja tuo ruumiin yli jatkuva käveleminen on kans tuttua.

Lopun lehtiotsikko oli kans aika osuva "Cop runs over 75 people, flees". :D
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Joo-o, vaihteeksi yksi yliarvostettu Rockstarin peli. Ekat kaksi tuntia ja vikat kolme tuntia olivat viihdyttävää, muuten peli oli aivan liian pitkä toistaen itseään aivan liikaa. Tulee mieleen Assassins Creed 1 ja sen ideoiden vähyys. Kasvoanimaatiot ovat kyllä uskomattomalla tasolla ja muutama hyvä hahmo pelissä. Tunnelma kohdillaan ääninäyttelystä musiikkiin, tarkasti mallinnettuun kaupunkiin ja hienoon visuaaliseen tyyliin saakka. Pettymys joka tapauksessa.
 
Joo sama homma, peli oli joiltain osin pettymys varsinkin kun hype oli kova. Alkuun tuntu et on loistava mutta loppua kohti tunnelma läsähti. Ampuminen ja iso osa toimintakohtauksista oli tosi tylsiä. Kuulustelu ja koko lie, doubt, truth systeemi tuntu jotenkin oudolle ajoittain. Ihan viihdyttävä kokonaisuus kuitenkin mutta paljon on parantamisen varaa..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 
Joo kyllä R:n peleissä joissa heidän kädenjälki näkyy, vaikka olisivat vain julkaisijoita, niin tuntuu et sama toisto ja tylsyys alkaa jossain kohdin. Rdr:ssä Meksiko tappoi mielenkiinnon peliin, ja tässä iski tylsyys jo huomattavan ajoissa ja en taida ihan puolivälissäkään olla, kun en ole kahden ekan pelipäivän jälkeen vilkaissutkaan edes pelin koteloa päin. Niin paha pettymys oli kaiken kaikkiaan. Mut esim Mafia 2:n halusin pelata yhdeltä istumalta lähes..ja läpi meni ja oli kiinnostava koko pelin. Toivon gta:lle, rdr:lle ja l.a. Noirelle kaikille jatkoa, mut jokaiseen radikaaleja muutoksia juuri sen suhteen et tarina ois oikeesti hyvä ja pelissä ois vaihtelua...
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Itseeni ainakin peli iski. Harmi vain, että jäi liian lyhyeksi, mutta onneksi dlc-tavaa on tulossa. Kaikki juoneen littyvät henkilöt ovat todella hyvin tehtyjä ja tehtävissä ainakin itselleni oli sopivasti vaihtelua ja haastetta riitti. Tässä olen nyt pitänyt taukoa, jotta pääsee sitten vetämään pelin uudestaan läpi muutamien dlc-pakettien kanssa.

GTA IV, RDR ja tämä L.A. Noire ovat kaikki onnistuneita tekeleitä omaan makuuni, joten en sanoisi näitä pelejä yliarvostetuiksi. Ihmiset tykkäävät erilaisista peleistä, joten ei se tee pelistä yliarvostettua, jos itse ei pidä, mutta miljoonat muut pelaajat taas tykkäävät. Mafia 2 oli ihan ok peli juurikin lyhyen kestonsa takia. Miinusta siitä, että itse mafia touhu jäi räiskinnän jalkoihin.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Onhan ne hyviä pelejä itsessään, mutta kun R:llä on tapana tehdä juonesta sellainen et se jankkaa paikallaan ja tehtävät on täysin identtisiä keskenään, eikä tarjoa mitään uutta kuin pelin alussa parin tehtävän verran ja ehkä lopussa. Vaikka potentiaalia olisi aivan älyttömän paljon, niin ei jakseta viedä kokonaan loppuun. L.A. Noiren ongelma on myös tuo avoin kaupunki, joka tarjoaisi vaikka mitä mahdollisuuksia, mutta ei olla mitenkään hyödynnetty (jopa huonommin kuin mafiassa ja sekin oli jo huonosti..)

Kuten sanoin ni toivoisin erittäin mieluusti tällekkin jatkoa vaikka täysin samaan kaupunkiin, kunhan käytettäis potentiaali oikein tehtävien osalta..
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Peli lojunut toimettomana tuossa pöydällä jo jonkin aikaa. Hiukan arvelluttaa lähteä edes käynnistämään projektia, kun kommentit ovat olleet juuri sellaisia mitä hiukan osasi pelätä. GTA jäi kesken ja syynä juuri ääretön tylsistyminen. Laitetaan kaappiin ja palataan aiheeseen syssymmällä. RDR kuitenkin ehti jo luoda uskoa, mutta ehkä siellä sentään sen tarinan aikakausi ja muu toimintaympäristö verkkopeleineen oli kuitenkin jotka pelastivat paljon.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

L.A Noire on kyllä tiukemmin rytmitetty kuin GTA, eikä filleriä ole melkein yhtään. Ajot voi skipata ja keskittyä olennaiseen, jos niin haluaa.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

L.A Noire on kyllä tiukemmin rytmitetty kuin GTA, eikä filleriä ole melkein yhtään. Ajot voi skipata ja keskittyä olennaiseen, jos niin haluaa.

Näinpä. Pelin vapaata maailmaa ei ole pakko käydä koluamassa juuri yhtään, kaikki ajot voi laittaa partnerin hoidettavaksi tai skipata, toimintakohtaukset joissa epäonnistuu (iha kuin tämä olisi edes mahdollista, sen verran helppoja nuo kaikki olivat) voi skipata. Itse varmaan homiciden puolessa välissä rupesin skippaamaan kaiken ajamisen kun tajusin että sivutehtävät on ihan perseestä kaikki.

Ei tässä samalla tavalla pääse kyllästymään kuin GTA4:ssä, imo, paljon mielenkiintoisempi peli kaikin puolin. Kyllä tämä kantsii pelata eikä jättää hyllyyn homehtumaan, kaikesta huolimatta. Kasvoanimaatio, juoni osittain, aikakausi, yms ainakin itselle nappasi vaikka pelimekaniikoista en niin välittänyt. Harmi vaan että tuota avointa maailmaa ei sitten sen paremmin hyödynnetä. Täs oikeastaan näkee ehkä sen miksi Remedykin päätti luopua Alan Waken avoimesta maailmasta - juonivetoisessa pelissä siitä ei ole yksinkertaisesti mitään hyötyä ja mahdollisesti vain siitä on jopa haittaa.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Jaa-a, en tiedä. Itselläni alkoi maku mennä ja AssCreed1-fiilikset tulla siinä vaiheessa, kun ehkä jotain viidettä identtistä, joskin eriväristä käsilaukkua avasin... Mut hei, kyl tää vielä nivoutuu siellä viidentoista tunnin päästä hienoksi tarinaksi, jonka vain Rockstar osaa pelimaailmassa kertoa! Niin ne kaikki sanoo, arvostelut varsinkin, eli onhan tän pakko olla mahtava! :)
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Tulipahan pari päivää sitten pelattua tämä vihdoin loppuun.

Ja lopulta loput caset meni 4-5 tähdellä läpi. Alussa traffic deskissä en oikein osannut vielä pelata oikein niin siellä varsinkin on vain 2-3 tähteä. Mutta kehittynyt kyllä olen menin tuossa uudestaan yhden traffic casen ja tuloksena 5 tähteä heti (muistin osin casen). :D

Kaupunki tosiaan oli hieno (ja aikakauden tunnelma) ja jäi toki vain kulissiksi ja tehtävät olivat ihan mielenkiintoisia ja lopun tehtävät jaksoi kyllä myös pelailla läpi. Lopun tehtävät oli toki myös vähän erilaisia. Kasvoanimaatio ja ääninäyttely oli myös hienoa. Vaikkakin nuo ilmeet oli vähän joskus turhan liioiteltuja. Eli hyvä peli ei siinä mitään.

Takautumat tuntuivat alussa hiukan oudoilta, mutta lopulta nekin kyllä tukivat juonta.

Älä lue jos et peliä ole pelannnut loppuun.

<sisältää spoileria myös GTAIV:n ja Red Red Redemptionin lopuista T: Ylläpito>
Ja lopusta jäi kaksijakoinen fiilis. Tulipalot olivat erilaisia mutta "tylsiä". Eihän siellä palopaikallakaan ollut juuri mitään. Palon jäljiltä kun ei todisteita pahemmin jäänyt.
No lopussa, kun ei pelattukkaan Colella niin oli pieni ihmetys ensin. Mutta ei siinä mitään, ihan ok.
Mutta lopetus oli vähän kökkö.
Jotenkin se lopun "taistelu" ei vaan ollu parasta ja ei sopinut tähän peliin niin hyvin. Ampumista jne., mutta lopulta kuitenkin lopetus oli vähän lössähtänyt. Miljöö oli lattea ja olis toisaalta odottanut, että se pelin viimeinen vihu olis lähteny karkuun ja sitä olis sitten pitäny seurata ja ampua hänet päiviltä.
Colen kuolema oli jotenkin typerä ja toisaalta tarpeettoman tuntuinen, vaikka pelihän oli "hyvä" lopettaa siihen. Välillä vois vaan olla myös onnellinenkin loppu näissä Rockstarin peleissä. Meinaan GTA IV:ssä kuoli Roman tai se nainen. Red dead redemptionissa kuoli päähahmo...
Ja jotenkin oli vaan typerää, että Cole selvisi monista ampumistilanteista jne. ja sitten kuolee, jonkun mokoman kovan virtauksen takia.
Emt., mutta kökkö loppu kumminkin. EI nyt mikään täysin kökkö toki...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Melkoista draamaa pelin kulisseissa:
Rockstar's "disdain" for LA Noire dev News - - Page 1 | Eurogamer.net

"Emails sent by McNamara and other Team Bondi managers to the development team, revealed today, expose the true nature of the troubled relationship between the two companies." <= Nämä löytyvät sitten täältä: Revealed: The emails behind the whistle blowing at Team Bondi Andrew McMillen - Pastebin.com

Melkoinen mu**ku tuo McNamara, vaikka tuskin isoja pelistudioita voidaan johtaa pelkästään silkkihansikkain. Nämä jutut saavat kuitenkin kummasti pelihypen laskemaan ja tuomaan koko alaa tavallaan maan pinnalle. Ihmiset kun ovat aina pelien takana ja tavalliset duunarit varsinkin..
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Kylläpäs menikin aikaa pelin läpäisemiseen. Ei vain koukuttanut, ei tullut missään vaiheessa pakonomaista tarvetta palata pelin pariin. Mutta pitihän se nyt loppuun pelata, kun oli aloitettukin. Jossain vaiheessa pitää ne viisi tähteä ja muuta pientä härpäkettä vielä tehdä. Olihan tämä kiva peli ja erilainen siinä mielessä, että luetaan kasvoja. Näyttelijöiden tunnistaminen pelissä oli hauskaa. Mutta ne tehtävät alkavat liian nopeasti käydä samanlaisiksi. Rupesi myös jossain vaiheessa naurattamaan kaikkien niiden hiusharjojen, tulitikkuaskien ja ties minkä turha tutkiminen :D

Se mikä ihmetytti eniten oli, ettei pelissä tuntunut voivan tehdä asioita "väärin". Tässä oli koko ajan se tietty juoniputki, jota pitkin mentiin välittämättä siitä, kenet olit esimerkiksi aiemmin heittänyt putkaan. Joo, tähtiä sai 1-5, mutta peliin se ei oikeastaan vaikuttanut.

Ja tuo loppu.
Miten se nyt yhtäkkiä jotenkin vain lässähti sillä tavalla kasaan. Odotin jotain hienompaa, mutta sitten se menikin yhtäkkiä kauheaa vauhtia. Joku uusi mies alkaa tutkia tapausta. Viemäriin! Pyromaani! Jahas, pakko päästä karkuun. Nainen ylös, mies ylös ja jopas, Cole kuoli. Vai nih. No, ei voi mitään. Hyvä kyttä se oli.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Nyt olisi "Reefer Madness" Vice case tarjolla R* passin ostaneille, että myös marketplacelta.
Pitääpä alottaa ukonilman hellitettyä pelaamaan ja kertoa tuntoja myöhemmin.
E: No eipä ollut kummoinen lisäri tämä. Lyhyt, vähän tutkittavaa ja tylsä puzzle
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Jeejee. Itselle ainakin tältä erää viiminen lisäri, mahtaako noita lisää tullakaan enää? Illalla tulille Reefferi.

Lisärit (Slip of the tongue, Nicholson, Naked city) oli kaikki ihan ok-kamaa. Ehkä eniten juuri tuossa järjestyksessä. Slipparissa eniten ehkä Bekowskyn/Earlen (?) takia. Repeilin niille sen sanomille muija-jutuille, "Blondes are nice. So are the brunettes. But theres nothin better than old good redheads!" :D

Muutenkin partnerit (kuullostaapa homolta) on pelin parasta antia. Ite odotin jo ennakkoja lukiessa enemmän siltä "ohjeiden pyytämiseltä" niiltä ja muulta niiden mukana olemiselta. Nyt kaikki on todella kiskollisesti päähenkilön harteilla ja partnerit hokee kyseltäessä aina samaa "lets investigate this place/lets go Cole". Tietty joissain tehtävissä jopa partnerit ratkoo tehtävän jos ite on mokannut, mutta aika skriptattua meininkiä parhaimmillaankin. Tietty kaikkihan on skriptattua mut ju nou.

Achit täyteen ja menoks kohti uusia pelejä.

E: Reefer Madness

Jepajee, viimeinen osio pelistä päätökseen, ja hiukan yllättäenkin haikeat tunnelmat pelistä luopuessa. Vietettiinhän rennot ~45h sen parissa. Päätös-dlc ei päätä huimaa, mutta onneksi mukana on kaikista pornoin partneri Roy! Noita sutjauksia pitäis saada soittariksi.

Douppia jahdataan ja päinvastoin kuin Nicholsonin monia nakertanut tuulilasi-achi, Reefer Madness oli kaikinpuolin hemmetin nopea (tylsä) ja helppo 100G. Toimintaa saatiin tarpeeksi, mut muuten aika tönkkö episodi. Toivotaan, että jotain hektisempää settiä saadaan vielä joskus.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: L.A. Noire [X360]

En nyt nopealla vilkaisulla löytänyt juttua, että onko nuo DLC-tehtävät jatkoa varsinaiselle juonelle vai onko ne täysin irrallisia päätehtävän juonesta? Eli onko väliä milloin ne pelaa läpi? Kun taas tehtävälistan mukaan ne näyttäisi sijoittuvan pääpelin tehtävien väliin?

Joten kannattaako nuo DLC-tehtävät ostaa ennen kuin alottaa peliä pelaamaan?
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

En nyt nopealla vilkaisulla löytänyt juttua, että onko nuo DLC-tehtävät jatkoa varsinaiselle juonelle vai onko ne täysin irrallisia päätehtävän juonesta?
Eivät ole jatkoa, vaan kuten itsekin huomasit, sijoittuvat juonen väliin aika satunnaisiin paikkoihin. On niissä toki joitain pieniä viittauksia aiempiin tehtäviin ja/tai pääjuoneen, mutta melko irrallisia ovat noin muuten. Itse pelasin nuo vasta varsinaisen pelin läpäisyn jälkeen.

Toisaalta jos ei ole pelannut Loiroa vielä ollenkaan, voi DLC:t huoletta ostaa saman tien. Sielläpä ne sitten aika lailla saumattomasti istuvat muiden tehtävien joukossa, joskaan eivät jouduta juonta eteenpäin.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Eivät ole jatkoa, vaan kuten itsekin huomasit, sijoittuvat juonen väliin aika satunnaisiin paikkoihin. On niissä toki joitain pieniä viittauksia aiempiin tehtäviin ja/tai pääjuoneen, mutta melko irrallisia ovat noin muuten. Itse pelasin nuo vasta varsinaisen pelin läpäisyn jälkeen.

Toisaalta jos ei ole pelannut Loiroa vielä ollenkaan, voi DLC:t huoletta ostaa saman tien. Sielläpä ne sitten aika lailla saumattomasti istuvat muiden tehtävien joukossa, joskaan eivät jouduta juonta eteenpäin.

Selvä juttu. Taitaa itselläkin jäädä nuo sitten myöhempään vaiheeseen. Kun ei noita MS-pojoja ole yhtään tällä hetkellä. Kiitoksia nopeasta valaisusta!
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Kannattaako sitä rockstar passia ostaa? Tekeekö sillä mitään muuta ku sen et saa vain joitan tehtäviä ja muuta roinaa peliin?
 
Ylös Bottom