Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

L.A. Noire

Vastaus: L.A. Noire [X360]

Jep, en minä nyt odottanutkaan että perus-framerateen ois tullu mitään radikaaleja muutoksia. Tossa vaan joitakin viestejä sitten spekuloitiin, että Rockstar on tietoinen ongelmista ja päivitys tulossa jo - mikä sitten tulikin jo tällä varoitusajalla.

Niin, ja mulla Naked City löytyy Vice-kansiosta. Tulikohan Peckille ns. erhe? Tarkoitus ois aloittaa NC sit kun sinne asti pääsee, mut luulisi että mitään kaanonia rikkovaa ei tule vastaan.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Jos en aivan väärin ymmärtänyt, niin Naked city on osa Traffic-kansiota, eli sen pystyy pelaamaan kai vain pöydän kautta

Naked City on Vice-osastolla ja käynnistyi ainakin minulla automaattisesti juonen mukana. Sekoitit tuon varmaan siihen pleikkarin yksinoikeusjuttuun, mikä puolestaan on traffic-osastolla. Tuo pleikkarin yksinoikeusjuttuhan on siis nimeltään Consul's Car tjsp.

Noniin, mutta nyt on peli hakattu läpi. Peliaikaa näytti menneen 22h ja 23 min, eli aika paljon tuli pelattua kahdessa päivässä. :eek: Aikaa kylläkin meni satunnaiseen häröilyyn, kuten 25 katurikoksen selvittelyyn, a public menace-saavutuksen ottamiseen (45 000 on näköjään aika paljon rahaa, kun sai puoli tuntia törmäillä porukkaan rahan saamiseksi) ja kaikki piilotetut autot haettu sitä mukaa kun ne avautui. Melkein kaikki matkat ajoin itse ja loppuvaiheessa vasta käytin partnerin ajoa.

Pidin pelistä erittäin paljon ja toivottavasti tälle tulee jatkoa jollakin tavalla.

Spoilereita Vice-jaoston loppuun asti:
Aavistelin heti alusta asti, että siihen partneriin ei ole luottamista ja niinhän siinä sitten kävi, että selkäänhän se puukotti.. Täytyy kyllä sanoa, että tämä saksalainen nainen tuli täysin puun takaa. Cole oli kyllä käynyt siellä clubilla pariin kertaan katselemassa esiintymistä, mutta tämä kuulustelu oli kaiketi ensimmäinen kerta kun he juttelivat? Sen jälkeen Cole varjostaa tätä asunnolle ja eikun sänkyyn. Siis mitä? :D Hieman olisi tuota suhdetta voinut pohjustaa enemmän.

Spoilereita pelin loppuun asti:
Cole sitten hukkui. :( Joten jos jatkoa tulee, niin se ei ainakaan kerro Colesta. Lopussa oli kyllä ihan mukava tuulahdus, kun vaihdettiin pelihahmoa. Ehkäpä Kelso on jatko-osan päähenkilö? Aika mukavasti saatiin Vice-osastolla pyörinyt huumejuttu kytkettyä näihin tuhopolttoihin. Tämä murhayksikön sarjamurhaaja ei tainnut kuitenkaan mitenkään liittyä tähän isompaan juoneen? Tokihan hänen kuolemasta ei tehty mitään mediatapausta, kun hän oli liian lähellä pormestaria, joka puolestaan oli mukana tässä pääjuonessa.

Ellei nyt sitten oleteta, että myös nämä murhauhrit olivat sen motarin tiellä ja halusivat savustaa heidät ulos kaupungista murhaamalla heidän läheisensä, jotta he eivät enää haluaisi asua samassa paikassa, koska se toisi jatkuvasti huonoja muistoja mieleen. :D Tuo tosin on kyllä aivan liian kaukaahaettu teoria ja taitaa kuulua lähinnä TvTropesin Insane Troll Logic-sivulle.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Eipä alunperin kiinnostus ko. peliä kohtaan mitenkään erityisen korkealla ollut, mutta Gigantin tarjouksessa päätin sitten kokeilla. Nyt on pari tuntia takana, ja täytyy olla enemmistön mielipidettä vastaan ja sanoa, että tuntuu aika pahalta pettymykseltä. Autolla ajaminen on hirveintä mitä on pitkään aikaan tullut koettua. Ei pysty ymmärtämään, että Rockstarilla pystytään tekemään noin kiikkerää ja epätarkkaa ohjaamista autoiluun. Lisäksi kontrollit yleensäkin ovat vähän mystiset, mutta ehkä niihin tottuu. Tuo haastattelu/kuulustelu tuntui ainakin parin ekan tehtävän perusteella hyvin pitkälti arpapeliltä, mutta huomattavasti pahempaa on hahmojen teennäinen liikehdintä. Otetaan esimerkkinä tämä ensimmäisen tunnustuksen hakeminen, kun hahmo puhuu normaalin ihmisen tavoin repliikkinsä, mutta sen jälkeen alkaa sellainen hollywood-spektaakkeli-härvääminen, ettei mitään järkeä. Vähän vähemmänkin olisi voinut korostaa, jolloin immersio olisi paremmin kohdillaan. Toivottavasti pelin edetessä tämä muuttuu.

Mutta jottei täysin ruikuttamiseksi mene, niin onhan se komea peli. Musiikit kohdillaan ja pelin ajankohdasta aina plussaa. Ensimmäinen viba pelistä oli, että tältä näyttäisi Mafia(1) uutena. Ja se on muuten omalta osaltani suuri meriitti. Ja päähahmokin on parasta Rockstaria tällä sukupolvella. Silti ensivaikutelma antaisi varmaankin seiskan hujakoilla, ei ainakaan korkeammalla, mutta josko se vielä siitä...

EDIT: Ai niin, siitä voisi vielä vähän mainita, että kaupunkihan on kuollut kuin Naantali talvella. Hienoa kulissia kieltämättä, mutta huono autoilu yhdistettynä pitkiin välimatkoihin --> fail.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Toho ylös siihen vastauksena että Rockstarilla oltais jotain tehty, niin jos olen ymmärtäny oikein ni TEAM BONDI on pelin väsänny ja Rockstar pelin _JULKAISEE_
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

10 juonitehtävää pelannut ja kulutettu aika näkyi olevan 16tunnissa. Kierrellyt paljon kaupunkia ja pelannut muutamia tehtäviä uudestaan viiden tähden toivossa, jotka olenkin sitten saavuttanut.

Tähän asti pelanneena ei voi kuin hehkuttaa ja kehua laadukkaaksi tuotokseksi! Oman suosikkipelilistani top-3 saattaa saada uuden asukkaan.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Muutama tunti tuli pelailtua ja todella mainiolta tuntuu. Fiilis on täysin kohdallaan ja pelimekaniikatkin joltain osilta.

Perus-ajaminen on ihan ok, ei mikään mahtava mutta pelattava. Tulitaistelut ovat aika kömpelöitä ja joissain kohdissa teki mieli pistää se "skip action"- juttu päälle.

Etsiväntyö on todella hauskaa ja mielenkiintoista. Itse pelaan kaikki apukeinot poistettuna, joten se tuo vähän haastetta. Kuulustelut on toteutettu yksinkertaisesti mutta samalla monimuotoisuudessaan upeasti. Totuuden erottaa yleensä kuulusteltavasta helposti mutta valinta epäilemisen ja valheeksi syyttämisen välillä on yleensä täyttä arpapeliä.

Pelattava alue on mielestäni liian suuri ja tekemistä siellä ei löydy. Nämä sattunaiset tehtävät on ihan mukavia mutta kuten kaikki ovat sanoneetkin: Tahtoisin välillä haavoittaa vihollisia ja pidättää heidät elävänä eikä aina tappaa. Jeti toisen tehtävän aikana keräsin kaikki landmarkit ja filmikelt pitäisi myös jossain kohtaa etsiä, trophyn takia tietenkin.

Vaikka paljon negatiivista olenkin sanonut, niin peli on silti todella hyvä.
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Naked City on Vice-osastolla ja käynnistyi ainakin minulla automaattisesti juonen mukana.
Tämä olikin kaipaamani vastaus. Mainio juttu että tehtävät avautuvat tarinan mukana. Pelille saadaan runsaasti lisää kestoa eikä saumattomasti soljuva tarina kärsi valikoissa rypemisestä, loistavaa!

Muutenkin näen suurta potentiaalia pelin DLC:lle. Koska pelissä ei ole moninpeliä saamme varmasti aika ruhtinaallisia lisäreitä. Noireen voisi hyvin tuoda mukaan esim. työpöydän kaltaisia paketteja. Pelissähän viitataan parissa kohdassa mm. varkaus hommiin jotka on ilmiselvästi leikattu pois pelistä. Mutta tuollaiset yksittäiset DLC-tehtävät ovat myös tervetulleita tuomaan lisää lihaa tarinalle. Netin nörttipojathan haaveilevat Salaiset Kansiot tyylisestä lisäristä vähän Undead Nightmaren tyyliin. Se olisi jo aika huikea!


PS. mitä tuttuja kasvoja olette nähneet?
Jos televisiosarjoja seuraa paljon voi pelistä bongata useitakin tuttuja kasvoja.

Mad Men on pelissä hyvin edustettun mm. päähenkilön kasvoilla. Törmäsin samaisesta sarjasta myös tähän tyyppiin ensimmäisen tuhopolto-tehtävän aikana. Fringestä tuttu Walter Bishop koristaa myös pelin lukuisia mainostaluja(en ole henkilöön törmännyt vielä itse pelissä). Murharyhmän johtaja Donnely oli tuttu yhdestä Lost-jaksosta. Liikennerikosten johtajalla on myös tutut kasvot, en vain saa mieleen missä hänet olen nähnyt... Mutta tähän asti vaikuttavimman esiintymisen pelissä teki aina niin mukavana heppuna tunnettu Greg Grunberg.

Näiden nimien ja kasvojen luottelemiseen voisi käyttää kokonaisen ketjun! Uskon vakaasti siihen että jokainen kasvo joka pelissä tulee vastaan, on tavalla tai toisella tullut minua vastaan myös televisossa. Sen verran paljon uncanny-hetkiä löytyy pelistä.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Toho ylös siihen vastauksena että Rockstarilla oltais jotain tehty, niin jos olen ymmärtäny oikein ni TEAM BONDI on pelin väsänny ja Rockstar pelin _JULKAISEE_

Eikös jossain ollut, että yhteistyötä on tehty R:n studioiden kanssa siltin jonkun verrankin? Niin ihmeellistä jos tollaset jutut on ryssitty. Live streamiä eilen katoin muutamaltakin pelaajalta ja tietyt jutut, kuten juuri ajaminen näytti surkealta.

Ite ilmotin verkkokauppaan jo ajat sitten, et postittakaa muuton takia peli vasta 23 päivä, eli varmaan ke-to pääsen itse pelaamaan, mutta odotukset on streamien perusteella aika nollissa aikaisemman kovan hypen sijasta. :/
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Autolla ajaminen on hirveintä mitä on pitkään aikaan tullut koettua.
Mikset anna parin ajaa, kun kerran peli tällaista mahdollisuutta tarjoilee? Turha kai sitä on päätään hakata seinään ja pilata kokemuksensa.

Itse olen ihan diggaillut pelin ajamisesta. Aika hiljaa tulee ajeltua ja pysähdyttyä liikennevaloihin ym. niin hyvin pysyy kärry käsissä. Ihan hauskaa katsella mainoskylttejä ja kuunnella radiota, joten en ole nähnyt syytä turvautua parin ajotaitoihin.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Totuuden erottaa yleensä kuulusteltavasta helposti mutta valinta epäilemisen ja valheeksi syyttämisen välillä on yleensä täyttä arpapeliä.
Valhehan näistä kolmesta on varmaan juuri se helpoin tunnistaa, sillä sehän valitaan aina vain silloin, kun aikaisemmin löydetyn todisteen perusteella voi todistaa kuulusteltavan puheet valheellisiksi.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Mikset anna parin ajaa, kun kerran peli tällaista mahdollisuutta tarjoilee? Turha kai sitä on päätään hakata seinään ja pilata kokemuksensa.

Itse olen ihan diggaillut pelin ajamisesta. Aika hiljaa tulee ajeltua ja pysähdyttyä liikennevaloihin ym. niin hyvin pysyy kärry käsissä. Ihan hauskaa katsella mainoskylttejä ja kuunnella radiota, joten en ole nähnyt syytä turvautua parin ajotaitoihin.

Tätä jo kertaalleen kokeilin, mutta jäi vähän epäselväksi, että onko silloin mahdollista hoitaa niitä "pikku rikoksia"?
 
Tätä jo kertaalleen kokeilin, mutta jäi vähän epäselväksi, että onko silloin mahdollista hoitaa niitä "pikku rikoksia"?
On, kun laitat sinne karttaan merkin sinne rikoksen tapahtumapaikalle. Kaverisi ajaa aina automaattisesti sinne, minne tuon harmaan pallon laitat. "Your partner will always drive to a custom destination if you have one set."
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Tätä jo kertaalleen kokeilin, mutta jäi vähän epäselväksi, että onko silloin mahdollista hoitaa niitä "pikku rikoksia"?
En ole kokeillut, mutta epäilen. Latausruutuunhan se vissiin menee.

EDIT. Tuli vastaus tuohon väliin.

Pystyy kai kaverin laittamaan ajamaan pikkurikoksen tapahtumapaikalle, mutta noita syötetään ainoastaan itse ajaessa, joten kai ne jäävät väliin, jos ei koskaan itse aja. Vai?
 
Pystyy kai kaverin laittamaan ajamaan pikkurikoksen tapahtumapaikalle, mutta noita syötetään ainoastaan itse ajaessa, joten kai ne jäävät väliin, jos ei koskaan itse aja. Vai?
Jaa niin. Tuohan joo skippaa tuon koko matkan, jos kaverisi ajaa,
joten itsehän siinä pitää sen verran ainakin ajaa, että poliisiradiosta täti/setä ilmoittaa jonkun käynnissä olevan pikkurikoksen.

Edit. Mites muuten pelit etenevät itse kullakin? Itselläni seuraavanlainen statistiikka:

Ratkaistut tapaukset (tarina): 11/21
Ratkaistut tapaukset (poliisiradiosta): 12/40
Maamerkit: 12/30
Filmikelat: 0/50, ei oo näkyny:)D).
Autot: 20/95
Sanomalehdet: 6/13
Pelin läpäisy: 40,1%
Rank: 15/20
Pelattu aika: 14h 31min 47s

Hyvällä mallille mennään siis.

Kysymys: Tietääkö kukaan, mitä tuo mittari meinaa, kun tähtäät pakenevaa rikollista? Tuollainen "täyttyvä" ympyrä, joka rikolliseen ilmestyy?
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Tuohan joo skippaa tuon koko matkan, jos kaverisi ajaa...
Näinhän tuo tekee. Kannataa kuitenkin muistaa että matkojen skippaamisella on aika kova hinta.

Jos et itse ole ratissa missaa melkoisesti taustaa partnereiden rupatellessa. Luin myös jostain että lähestymistavat joihinkin tehtäviin vaihtelevat riippuen kuskista. Myös noilla satunnaisilla tehtävillä on vaikutusta tiettyihin tehtäviin. Jos noihin vastaa esim. tehtävässä jossa pitää saavuttaa jotain nopeasti, on kokeumus tietenkin täysin erinlainen jos paikalle saapuu myöhässä.

Pelissä on mielenkiintoinen logiikka koska se tavallaan palkitsee huonosti pelaamista mm. lisätehtävillä.


Kysymys: Tietääkö kukaan, mitä tuo mittari meinaa, kun tähtäät pakenevaa rikollista? Tuollainen "täyttyvä" ympyrä, joka rikolliseen ilmestyy?
Mittarin täytyttyä Phelps ampuu varoituslaukauksen jonka jälkeen roisto antautuu.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Pakko sanoa, että tämä peli on juuri sellainen, mitä hainkin. Etenkin Mafia 2 (en ole pelannut ensimmäistä Mafiaa) toi hyvin sen 40-50 -lukujen tunnelman peliin ja tässäkin pelissä on juuri sitä fiilistä kun vaan ajelee kadulla ja radiosta kuuluu nuo musat :) Rockstarin peleissä on mulle tullut sellanen fiilis, että puolet tehtävistä on täysin turhia. Tämä peli on kuitenkin tehnyt ainakin toistaiseksi poikkeuksen ja kaikki tehtävät ovat olleet kiinnostavia ja mukavaa tutkimista. Pakko sanoa, että täydellinen sijoitus 25 eurolla :)
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Eka kunnon glitchi :)
Yöllä PS3-versiota pelaillessa tuli vastaan ensimmäinen lentävä auto. Se vain jökötti noin metrin verran ilmassa aiheuttaen taakseen ruuhkaa. Aikani sitä ihmettelin, ja sitten se yhtäkkiä vain katosi (kun olin hetken katsellut muualle).
 
Vastaus: L.A. Noire [X360]

Summataan nyt vähän omia ensifiiliksiä.

LA Noire on aivan perkeleen kova peli ja varmasti yksi tämän vuoden tärkeimpiä julkaisuja, ellei jopa tärkeimpiä julkaisuja vuosiin. Mielestäni voidaan julistaa, että tämä on uuden genren alku tai vähintäänkin vanhan genren täydellinen uudelleenmäärittely. Seikkailupelihän tämä nimittäin on, mutta täysin uudenlainen sellainen. Lisäksi peli luo täysin uudet standardit kasvoanimaatioille ja tarjoaa vielä oivan esimerkin siitä miten tämä uusi tekniikka saadaan sidottua gameplayhin silmäkarkin lisäksi.

Episodimainen rakenne on rautaa, kuten jo Alan Wake todisti. Siinä missä Alan Wake tavoitteli episodirakenteella vahvasti juonellisen tv-sarjan rakennetta, La Noire tekee saman poliisisarjojen kaavalla, eli yksittäisiä tapauksia kaiken yhteensitovalla langalla. Toimii kuin junan vessa.

Tunnelmaa tässä on kuin KT:n keikkabussissa. Mid-century on nyt kovaa valuuttaa Mad Menin ja kumppaneiden vanavedessä ja kyllähän se toimii. Kytissä on sopivasti karikatyyriä ja tyylikkäät hatut nostavat lihalipun salkoon alta aikayksikön.

Todella hieno peli ja jotain aivan uutta!
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Pari tuntia tuli lisää, ja ei se ainakaan huonontunut ole. Jopa tuohon ajamiseen alkaa tottumaan/turtumaan, joten se ei enää niin pahalta tunnu. Välimatkat sen sijaan on asia erikseen... Tiedän kuulostani rikkinäiseltä vinyylisoittimelta, joka soittaa vain yhtä ja samaa (Mafia1-)nauhaa, mutta elämä on. Eli siis tähän jos johonkin peliin olisi kyllä mielestäni liikennesääntöjen noudattaminen sopinut erittäin hyvin. Mafiassahan aikanaan oli liikennesäännöt siinä määrin, että sanktiota tuli ylinopeudesta, punaisia päin ajamisesta ja tietysti törttöilystä. L.A. Noireen olisi mielestäni nämä sopineet ainakin perusajossa, kun kuitenkin lain tylsempää puolta kuljetaan. Piipaa-ajossa tietysti asia erikseen...
 
Ylös Bottom