Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Laatusarjat televisiossa ja muualla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mutta vaikka se kohderyhmä olisikin ensi sijaisesti lapset niin se nyt ei tarkoita sitä ettei niitä voisi katsoa, kyllähän itsekkin katselen tosi paljon piirrettyjä, se on käynyt tällä palstalla aika hyvin selväksi että olen kova prätkähiiri, teenage mutant ninja turtles, power rangers (se 1990 luvun muut on karmeeta kuraa) spiderman animated series ja batman animated series fani (tosi tämä jälkimmäinen on enemmän aikuisten cartoon). ja ei tosiaan ota yhtään itsetunnon päälle myöntää sitä.

sen takia tosia jäikin vähä semmoinen fiilis ku särähti negatiivisesti että mitä sitten jos mainitsee lapset, ei ainakaan ollu tarkoitus ilmaista sitä negatiivisesti, vaan enemmänkin että kun on tottunut anime mecha sarjoihin niin nuo amerikan robotti sarjat on niihin nähden enemmän "lapsille suunnattuja" mutta se on vain oma mielipide.

voin vaikka myöntää että katson itse salkkareita olen katsonut niitä alusta asti, se että jos se on jollekin ongelma niin siinäpähän sitten on, aion jatkossakin katsoa, niinkun katson tosiaan monia reality sarjojakin.

eli kiteytettynä loppu peleissä sillä ei ole mitään väliä onko joku tietty tv-sarja sitä omaa ikä kohderyhmää vai ei, kuhan itse tykkää, eli makuasioita.
 
Viimeksi muokattu:
kun on tottunut anime mecha sarjoihin niin nuo amerikan robotti sarjat on niihin nähden enemmän "lapsille suunnattuja" mutta mitä sitten, jokainen saa katsoa mitä haluaa.
Toki se alkuperäinen Transformers -sarja mistä tässä nostalgiaa haetaan on hyvin lähellä japanilaista animaatiota, ihan japanilaisista tekijöistä lähtien.
 
Toki se alkuperäinen Transformers -sarja mistä tässä nostalgiaa haetaan on hyvin lähellä japanilaista animaatiota, ihan japanilaisista tekijöistä lähtien.

joo mietinkin ja googletin, että mielletäänkö transformers animeksi vai animaatioksi lähtökohtaisesti tosiaan enemmän Animaatio, mutta tosiaan löytyy myös anime sarja.
 
joo mietinkin ja googletin, että mielletäänkö transformers animeksi vai animaatioksi lähtökohtaisesti tosiaan enemmän Animaatio, mutta tosiaan löytyy myös anime sarja.
Joo, nämä uudemmat Transformers -animaatiot eivät ole juurikaan kiinnostaneet, mutta se 80-luvun sarja oli huippua tavaraa ja se on virallisesti termiä tulkittaessa animea (japanilaista animaatiota) koska sitä on tuotettu Japanissa. Vaikka toki yhteistuotanto Yhdysvaltalaisten tekijöiden kanssa olikin.
 
Sen alkuperäisen Transformers sarjan syntyhistoria on tosi outo ja sarja on monella tavalla järjenvastainen alkaen teemamusiikista ja varmaan se kaaos on osa viehätystä. Sellaista ei pysty tekemään suunnitelmallisesti ja siksi myöhempi Transformers-tuotanto jää auttamatta jotenkin kliinisemmäksi, laskelmoidummaksi ja vaisummaksi.
 
Jos on nakemättä kannattaa tsekata War for Cybertron trilogia. Jokainen kausi sisältää 6 jaksoa ja on mielestäni parasta animoitua transformersia.
 
Netflixin menestynein sarja palaa joulukuun 26 päivä. En millään jaksa uskoa että tästä saataisiin toinen yhtä kiehtova ja koukuttava kausi aikaan mutta jos onnistuvat yhtä hyvin niin otan mielelläni vastaan. Toivotaan että olen väärässä. Sarja päättyy kolmanteen kauteen sitten joskus.

 
Netflixin menestynein sarja palaa joulukuun 26 päivä. En millään jaksa uskoa että tästä saataisiin toinen yhtä kiehtova ja koukuttava kausi aikaan mutta jos onnistuvat yhtä hyvin niin otan mielelläni vastaan. Toivotaan että olen väärässä. Sarja päättyy kolmanteen kauteen sitten joskus.

Öö, siis kolmannesta kaudesta jo puhutaan vaikka ei mitään tietoa onko toinenkaan mistään kotoisin. Se on taas tätä. Piti jopa googlata että oliko minulta mennyt toinen kausi kokonaan ohi.

No, kyllä esimerkiksi Money Heist eli Rahapaja eli La Casa De Papel oli viihdyttävä myös jatkokausillaan.
 
Huomenna tulee uusi Batman sarja. Vaikuttaa hyvältä trailerin perusteella.


Uutta Batmania 7/10 jaksoa tsekattu ja sanoisin että aika varmaa suorittamista. Sarjaa on tuotu vähän modernimpaan suuntaan ja sen myötä Pingviini onkin nainen ja mm. Gordonien ihonväri vaihtunut. Toimii se näinkin.

Toinen merkille pistettävä seikka on, että tässä universumissa Alfred on elänyt aika maukasta elämää hovipalvelijana ja tämä kyllä herättää itsessä hilpeyttä; tiukka tilanne ja Alfred tulee pullaposkineen ja pikkuviiksineen siihen pätemään Batmanille :D

Vaikutteita otettu selvästi animated seriesistä ja se ei toki ole väärin se. Ehkä olisin enemmän toivonut vielä semmoista detective meininkiä, jolla olisi erottunut selvemmin esikuvastaan.

Odotin vielä parempaa, mutta kelpo viihdettä viittasankarifaneille
 
No, kyllä esimerkiksi Money Heist eli Rahapaja eli La Casa De Papel oli viihdyttävä myös jatkokausillaan.
Itse olen kyllä vahvasti eri mieltä. Kaksi ensimmäistä kautta olivat erinomaisia, mutta sen jälkeen laatu laski kuin lehmän häntä. Squid Gamen kohdalla on täysin samat fiilikset.

Hyvä alusta loppuun asti mietitty tarina, jota sitten yritetään jatkaa väkisin rahan kiilto silmissä.
 
Itse olen kyllä vahvasti eri mieltä. Kaksi ensimmäistä kautta olivat erinomaisia, mutta sen jälkeen laatu laski kuin lehmän häntä. Squid Gamen kohdalla on täysin samat fiilikset.

Hyvä alusta loppuun asti mietitty tarina, jota sitten yritetään jatkaa väkisin rahan kiilto silmissä.
No taisi ne toki loppua kohden vähemmän kiinnostavaa ja/tai laatua olla mutta tarkoitin ehkä enemmän sitä kun yhtenäinen tarina, kuten Money Heist tai Squad Game saa jatkoa, niin ne odotukset ei ole isot. Juuri sen vuoksi että noissa se eka on niin selvä kokonaisuus, jolle jatko on syntynyt rahan/suosion takia.

Toisaalta niin varmasti aika lailla kaikki jatko-osat syntyy: aiempi kerää tarpeeksi kiinnostusta aka rahaa, joten voidaan/halutaan tehdä sitä* lisää. (*tämä voi viitata sekä tuotteeseen että rahaan :D)

Yksi vanhempi esimerkki tulee myös mieleen vastaavista: Pako eli Prison Break. Koko homman idea oli saada veli pois vankilasta ja sitten keksitään että pitää tehdä jatkoa. Homma menikin sitten jo aika älyttömäksi vaikka kieltämättä sitäkin tuli katsottua.

Tosin valitsin tuonne taktisesti sanan "viihdyttävä", mikä ei ole synonyymi "laadukkaan" kanssa :D

Harvat jatkokaudet tai jatko-osat on parempia kuin se ensimmäinen. Ja joo, Terminator 2 ja muut sanoo terveisiä mutta yleensä ne jatkot on vain sitä että yritetään samaa uusiksi. Siinä on hohto häipynyt ja pahimmillaan haisee lähinnä rahanhimo.
 
Ylös Bottom