Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Laatusarjat televisiossa ja muualla

Mainosversio voisi olla vaihtoehto JOS mainokset tulee vain alussa, lopussa ja ohjelmien välissä eikä kesken katsomisen. Jos yhtään keskeyttää ohjelmaa niin en itse kyllä edes harkitsisi. Ilmainen sen sitten pitäisi olla. Toisaalta ylipäätänsä mainoksia sisältävästä palvelusta maksaminen tuntuu typerältä kun näissä se idea on ollut että maksava asiakas saa olla niistä erossa. Pelien kanssa vähän taas monimutkaisempi juttu ja pitkälti riippuvainen miten sitä mainontaa (tai mikromaksuja) sinne on ympätty.

Mulla oli jonkin aikaa Amazon Prime Video käytössä, koska siellä oli poikkeuksellisesti jopa roskaelokuvia ja tyttöystävällekin jotain sisältöä. Jossain vaiheessa kuitenkin palvelu alkoi näyttää mainoksina sen omaa tuotantoa, joka oli kyllä pöyristyttävän typerää. Ei tainnut mennä pitkään, että peruin tilauksen. Toki muutenkin käyttö oli niin vähäistä, ettei tyhjästä kannattanut maksaa. Joka tapauksessa tuo mainosten tuominen kuukausimaksulliseen palveluun on kyllä yksi vitsi. Ainakin itselleni yksi keskeisimpiä perusteita tällaisesta palvelusta maksamiseen olisi juuri mainoksista eroon pääseminen.
 
Mulla oli mainoksia sisältä, noin 33% halvempi Ruutu+ tilaus voimassa, kun otin sen vain kotimaisen jalkapallon katsomista varten. Siinä kun laittoi yhden n. 2h ottelulähetyksen pyörimään ja näki alkuun sen vajaat 30sek mainoksia, niin tässä tapauksessa aivan kelpo diili.
Toisissa yhteyksissä mainokset tilauspalvelussa voisivat ärsyttää enemmän.
 
Mulla oli jonkin aikaa Amazon Prime Video käytössä, koska siellä oli poikkeuksellisesti jopa roskaelokuvia ja tyttöystävällekin jotain sisältöä. Jossain vaiheessa kuitenkin palvelu alkoi näyttää mainoksina sen omaa tuotantoa, joka oli kyllä pöyristyttävän typerää. Ei tainnut mennä pitkään, että peruin tilauksen. Toki muutenkin käyttö oli niin vähäistä, ettei tyhjästä kannattanut maksaa. Joka tapauksessa tuo mainosten tuominen kuukausimaksulliseen palveluun on kyllä yksi vitsi. Ainakin itselleni yksi keskeisimpiä perusteita tällaisesta palvelusta maksamiseen olisi juuri mainoksista eroon pääseminen.

Toi ei oo mulle vieläkään auennut että missä yhteydessä niitä mainoksia oikein tulee. Välillä muistan että piti aina ennen jaksoa katsoa joku mainos, mutta nyt ei ole taas varmaan vuoteen tullut yhtään mainosta eteen? Varmaan sidoksissa jotenkin siihen sarjaan. Yhtään en muista missä sarjoissa niitä tuli, oliko joka jakson alussa yms. Nyt kesäkuussa katsoin Jack Reacherin sieltä, ja siinä ei ainakaan ollut mainoksen mainosta.
 
Joo.. 7 jaksoon jaksoin raahautua Sandmanin parissa mutta kun päähahmo on joku täysin karismaton gootti emu feikillä möreällä äänellä ( ks. ) ja lähes koko sarja kenkälusikoitu niin siinäpä taas pettymys nyky sarjatuotantoon. Jos Sandman sarjakuvatkin ollut tuommoista niin voi voi..

ja heh, tämän ketjun nimihän oli "laatusarjat..", anteeksi.. pitää varmaan perustaa toinen ketju näille ei-niin-laadukkaille..
 
Itse olen erittäin valmis elämään maailmassa, jossa kulttuuritoimittajat asettuvat aivan röyhkeästi kulttuurisodan yläpuolelle, ja korkeintaan katselevat norsunluutornistaan kun toiset murjovat kulttuurituotteita jollain viimeisimmillä käännöstermeillä :cool:
 
Nopean googletuksen perusteella tuota viljellään enimmäkseen ylilaudalla, joten todennäköisesti se on sitä samaa vinkumista vähemmistöistä, mutta ilman selkärankaa sanoa sitä ääneen.

Näinhän se todennäköisesti on kun techin puolellakin osui silmään kun joku valitteli siitä kuinka kuolema on nyt tummaihoinen nainen, Constantine on nainen ja Lucifer on nainen ja vissiin jotain muutakin.
Jos tuollaisia muutoksia on tosiaan tehty niin ymmärrän täysin jos jotkut lähdemateriaalin ystävät tuosta ärsyyntyy, mutta omien sanojensa mukaan jogi ei edes tiennyt millaisia sarjakuvat on joten sitten kyse on vaan valittamisesta, valittamisen vuoksi.

Itselle sandman oli nimenä tuttu ja joskus olen nähnyt pari sarjakuvan kantta ja nuo valitukset olin lukenut ennen sarjan aloittamista, mutta eipä ne haitanneet kun hahmot oli muutenkin täysin vieraita. Constantine oli jopa niin näpsäkän näköinen, että sitä olisi voinut katsella vaikka joka jaksossa.
Samaa ei voi sanoa Luciferista joka oli niin vastenmielisen ruma, että mä katselen mieluummin jopa witcherin Yenneferia ennen kauneus käsittelyä.
Corinthian oli kuitenkin helposti koko sarjan paras hahmo.

Hyvin tämäkin vei mukanaan ja tuli katsottua parissa illassa.
Tälle ja witcherille myös iso plussa alku intron puuttumisesta. Jakso vaan alkaa ja jossain vaiheessa tulee sarjan nimi ruudulla ja siinä kaikki.
Tuollainen saisi olla pakollisena jokaisessa tv sarjassa.
 
, mutta omien sanojensa mukaan jogi ei edes tiennyt millaisia sarjakuvat on joten sitten kyse on vaan valittamisesta, valittamisen vuoksi.
Okei, selvä, katsoin sarjan (melko pitkälle), esitin siitä mielipiteeni ja lopuksi kysyin että onko sarjakuvassakin näin.. kukaan muuten ei siihen vastannut eikä tarvitsekkaan kun meininki on tämmöistä. Minusta tuo kommenttisi on vaan turhaa itkua kun mielipiteeni ei vastannut omaasi.
 
No niin, viimeisten vuosien paras tv-sarja Better Call Saul saatu päätökseen. Mitäpä tuosta sanoisi? Olen tosiaan jo useamman kauden ajan ollut sitä mieltä, että olisi saanut jo loppua, mutta kyllähän tämä vietiin kunnialla päätökseen. Ehkä just sellainen loppu kuin pitikin
, eli asiat saatetaan kuitenkin lopulta päätökseen oikeussalissa temppuillen, eikä aseet paukkuen
, vaikka kaksi viimeistä kautta olivat mielestäni aivan niukasti aiempia kausia heikompia.
Joten kyllähän tätä sopivasti jäi ikävä ja oikeastaan ihan hauskaakin, ettei nyt ole oikein mitään sarjaa mitä odottaa.
 
Better Call Saul viimeinen jakso piti itsekin katsoa heti, sarjaa seurannut kuitenkin alusta asti. Ajatella, että 7 vuotta meni. Mutta tosi hyvä sarja ja oikeutetusti IMDB arvostelu on 8.9. Lopusta sanon vaan sen verran, että kukaan ei olis oikeasti noin tehnyt :p

ettei nyt ole oikein mitään sarjaa mitä odottaa.
Jaa eikö House of the Dragon ja The Rings of Power kiinnosta? Vuoden kovimmat sarjat tulossa, odotan malttamattomana. Onneks House of the Dragon alkaa sunnuntaina:eek:
 
No niin, viimeisten vuosien paras tv-sarja Better Call Saul saatu päätökseen. Mitäpä tuosta sanoisi? Olen tosiaan jo useamman kauden ajan ollut sitä mieltä, että olisi saanut jo loppua, mutta kyllähän tämä vietiin kunnialla päätökseen. Ehkä just sellainen loppu kuin pitikin
, eli asiat saatetaan kuitenkin lopulta päätökseen oikeussalissa temppuillen, eikä aseet paukkuen
, vaikka kaksi viimeistä kautta olivat mielestäni aivan niukasti aiempia kausia heikompia.
Joten kyllähän tätä sopivasti jäi ikävä ja oikeastaan ihan hauskaakin, ettei nyt ole oikein mitään sarjaa mitä odottaa.
Itelle taas kaks vikaa kautta oli ihan 10/10. Oikeestaan siitä saakka kun McGill Senior jäi kuvioista pois, en ite saanut siitä hahmosta niin paljon irti kun olisi pitänyt siihen ruutuaikaan nähden mitä hahmo sai sarjan aikana.

Noin muuten pesi helposti omissa kirjoissa Breaking Badin rikkaamman hahmokatalogin ansiosta. Nää vikat mustavalkojaksot ei toiminut itelle ja vähän sääli että kun kausi oli aivan järjetöntä tykitystä 9 jaksoon saakka ja sitten lyötiin käsijarru päälle ja loppukausi oli vähän pannukakkulässähdys.

Silti kyllä yks lempparisarjoja kautta aikain
 
Itse pidin just hemmetisti siitä, että Better Call Saulissa oli paljon rauhallisempaa/"pienimuotoisempaa" ja henkilökohtaisempaa menoa. Tai no paljon ja paljon rauhallisempaa, olihan tässäkin siis aikamoista laukkaa heti ekoista jaksoista lähtien. Ei tämä mitään kaurismäkeä ollut missään vaiheessa. Mutta kuitenkin :D
Mutta ajoittain kartellijuttujen lähtiessä laukalle tuli sellainen pelko hanuriin, että meneekö ihan Breaking Badiksi. Maailma on jo täynnä huumesarjoja, joissa rakennetaan jännitystä tapetuksi tulemisen pelolla. Sen sijaan Saul Goodmaneja / Jimmy McGilliä on vain yksi ja hänen kehityskaarensa seuraaminen oli kiinnostavaa.

Onneksi käsikirjoittajat tiesivät minua paremmin, mitä nyt tosiaan esim. Lalon "kuvioita" olisi voinut olla puolestani hiukan vähemmän.

Jaa eikö House of the Dragon ja The Rings of Power kiinnosta?
Ei. Toivon toki, että vastaavat fanien odotuksiin ja olen minäkin GoTia yhden kauden aikoinaan nauttinut ja Jacksonin Sormusten herrat on nähty todella moneen kertaan. Silti 2020-luvulla hemmetin isolla rahalla tehty aikuisten fantasia on omissa kirjoissani enemmän uhka kuin mahdollisuus.
 
Ylös Bottom