Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lair

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Lair [Hype]

Zoukka sanoi:
Ohhoh tämän ja Heavenly Swordinhan piti ne PS3:set viimeistään joka kotiin myydä ?!

Mutta arvosanoista viis tässähän on isot tuotanto-arvot joten pakkohan sen on olla vähintäänkin pakko-ostos materiaalia. Perse-arvostelijat eivät vain sitä näe.

Mutta vakavasti puhuen taisin aika lähellä olla totuutta jo pelkkien videoiden katselun perusteella. Perus-lentelyräiskintää fantasiateemalla ja idioottimaisella SIXSUX promoamisella (ei analogi-vaihtoehtoa). Harmittaa vain Factor 5 miesten puolesta, sillä puskaradio pitänee huolen, ettei peli myy. Tosin jos se noin paska on niin eipä sen pidäkään myydä. Raakaa, mutta totta.
Kyllä se myy, mainonnan voima on kuitenkin suurempi vielä kuin puskaradioitten ;)
Itsekkin aion kyllä sen hankkia, oikeastaan melkeinpä pelkästään vaan grafiikan vuoksi, ja ei tuo pelattavuus kuitenkaan niin huonolta kuullosta.
Ei varmaankaan mikään tuleva klassikkopeli, mutta uskoisin että ihan kiva silmäkarkki välipala.
HS sensijaan taitaa jäädä minulta hyllyyn, imo sen pelin graafinen anti näyttäisi olevan pääasiassa välivideoissa, itse pelin ainakin demon perusteella olevan varsin keskinkertainen teknisesti.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Voin vieläkin kuvitella Sonyn jossain tilaisuudessa laukovan tyyliin: "ladies and gentlemans i give you LAIR!!!"
 
Vastaus: Lair [Hype]

http://uk.youtube.com/watch?v=mASdFCTNA7I
Lairia PSP:llä. Juuri tuossa ennakkokoodilla kokeilin ja kyllähän tuo jotenkin toimii.
Normaalistihan tulee herjaa, jos PS3:ssa olevaa peliä yrittää käynnistää PSP:n Remote Playllä, mutta Lair lähtee pörräämään ongelmitta. L2- ja R2-nappien puute aiheuttaa joitakin ongelmia ja kuvakin on PSP:llä välillä aivan liian tumma.
Tiedä sitten, onko ominaisuus mukana tarkoituksella ja löytyykö sitä lopullisesta versiosta, sillä ei tuolla kyllä koko peliä pysty pelaamaan.

Avaa kuitenkin mahdollisuuksia jatkoa ajatellen.

EDIT: Heh, jujze ehti...
 
Vastaus: Lair [Hype]

Lairista paljastunut jännä featti, jonka olemassa olosta (/tulemisesta) en edes tiennyt. Vihdoinkin edistytään sen "pelaa kännykällä/kannettavalla konsolilla kotikonsolipeliä lyhyemmissä sessioissa" lupauksen kanssa, mikä on todellakin siistiä.

[EDIT:] Ja totta hitossa kun älysin lukea hieman ketjun viimeisimpiä viestejä, niin eikös sieltä paljastunut tämä info. Noh, aina ei voi voittaa. :<
 
Vastaus: Lair [Hype]

Video Lairin gameplaystä ja ohjauksesta.. vastauksena ohjauksen toimimattomuudesta vinkujille. Tuon perusteella ohjauksessa ei ole mitään ihmeempää vikaa, kunhan sen malttaa opetella (niinkuin ihan kaikissa peleissä pitää).

http://gamers-creed.com/?p=481
 
Vastaus: Lair [Hype]

Lair: Video Of Controls After PS3 Firmware Update 1.92
http://www.n4g.com/ps3/News-65293.aspx

Vähän tuntuu monen pelaajan toiveajattelun luomalta illuusiolta, mutta mistä minä tiedän kun jonkin verran populaa on tätä jo väittänyt. Kuka ties sony olisi saanut firmwaren kautta parannettua sixaxis kontrollien omaksumisen nopeutta. Mutta kuten sanoin itse olen vähän epäröivä tätä uutista kohtaan.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Tänään tipahti VGP:stä tilattu Lair postiluukusta ja aattelin, että pitääpä omat viissenttiä tästä pelistä kait tänne heittää. Pelaillu tässä tommosen pari tuntia nytten ja fiilikset ihan jees. Pitänee käydä poistamaan kaupasta muutama pullollinen olutta ja viettää ilta lohikärmeksellä lentäen.

Peli kylläkin yllätti näyttämättömyydellään. Tätä titleä kun oli hypetetty etukäteen visuaalisesti hienoksi, ja tämä oli ensimmäinen kerta, kun pelin näin liikkeessä oikeassa koossa ja resoluutiossa. Osittain varmaan vaikuttaa se, että oli tässä kerennyt tottumaan Bioshockin koreaan visuaaliseen antiin, mutta Lair ei ainakaan allekirjoittaneen mielestä ole kovin näyttävä kuin vain paikoitellen (tilanteissa ja paikoissa näyttäisi pelissä olevan melkosta eroa).

Mitä ohjaukseen tulee, niin se on ihan OK. Ei se toki _paras_ mahdollinen ohjattavuudeltaan ole, mutta se toimii ja on se kiva nähdä, että noita liikeantureita joku jaksaa pelissä vihdoin oikeasti käyttää. Äänimaailma on melkosen tuhtia tavaraa. Räjähdykset jytisee mukavasti ja musiikkina pauhaa taustalla eeppinen orkesterimusiikki. Kyllä kelpaa :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lair [Hype]

Sanoisitko siis pelin olevan hankkimisen arvoinen..?
..kysymys jota varmaankin useampi meistä ps3:n omistajista miettii..
 
Vastaus: Lair [Hype]

BadMF sanoi:
Sanoisitko siis pelin olevan hankkimisen arvoinen..?
..kysymys jota varmaankin useampi meistä ps3:n omistajista miettii..

Meikäläiselle tää peli kyllä uppoo todella hyvin, enkä kadu sijoittamiani euroja hetkeäkään. Jos tämän tyyppiset pelit ovat mieleen, suosittelen kyllä ehdottomasti pelin hommaamista.

P.S. XShava, kyllä ne 180-asteen käännökset ihan sukkelasti sujuvat ;)
 
Vastaus: Lair [Hype]

Karvapallo sanoi:
P.S. XShava, kyllä ne 180-asteen käännökset ihan sukkelasti sujuvat ;)

No perhana, muuta valittamista mulla ei ohjaukseen ollut. No previkka koodiahan olen pelannutkin vain ja sehän nyt on vaiheessa. Hyvä siis että toimii.
 
Vastaus: Lair [Hype]

nakkihuuli sanoi:
Lair Reviewer's Guide. Epätoivo ftw sanoi emokid kun itkua väänsi. :D

Lieneekö ensimmäinen kerta pelihistoriassa kun arvostelijoille lähetetään tällainen opas?

Tuon voi omaksua kahdella tapaa

a) "antakaa nyt pelille edes mahdollisuus" (eli vähän niinkuin nakkihuuli sanoi: epätoivo)
b) "ette vain osaa"

Näiden parin henkilön joilla tästä Lairista on pelillistä kokemusta täällä foorumilla vaikuttaa vahvasti siltä että peliä on rokotettu ehkä vähän liikaakin. Itse veikkaan pelin olevan vähintään sitä kutosen materiaalia.
IGN käyttikin varmaan arvostelussaan tätä kaavaa: Ohjattavuus 6p - Hype/lopullinen -1p ei oikeuta Ps3:n hintaa -1p (<- ehkä huonoin arvostelu peruste ikinä)

Ja muut pienemmät ja vähemmän kunnioitetut arvostelijat joutuvat tietty seuraamaan jotta heidän arvostelujaan ei tultaisi haukkumaan huonoiksi ja epä ammattimaisiksi koska suositumpi media antoi pelille alhaiset pisteet. (riippumatta siitä onko mediasta tullut corruptoitunut tai puolueellinen jota kovasti nykypäivänä mietitään ja suoraan sanottuna tapellaan monilla foorumeilla)

Monesti herää kysymys, jopa täällä foorumeilla kun näkee joidenkin valittavan Konsolifinin suhteellisen laadukkaista arvosteluista, liian suurista pisteistä tai pienistä, että onko se arvosana enää välttämättä arvostelian oma mielipide? vai yritys pitää oma päänsä fanipoika ryhmien iskiessä. Monihan lopetti Pelit lehdenkin tilaamisen kun gears of war sai liian vähän pisteitä eikä arvostelia tykännyt pelistä niin paljon kuin hänen olisi massan mukaan pitänyt :rolleyes:

En yritä väittää että Lair olisi mikään AAA titteli mutten usko sen olevan myöskään FFF titteli jota media yrittää kovasti sen povata olevan.
 
Vastaus: Lair [Hype]

nakkihuuli sanoi:
Lieneekö ensimmäinen kerta pelihistoriassa kun arvostelijoille lähetetään tällainen opas?
Kyllä ja ei. 'Kyllä' siinä mielessä, että aiemmin arvostelijoille lähetetty matsku ei ole ollut noin hienosti tuotettu ja taitettu. 'Ei' siinä mielessä, että normaalistikin arvostelijat saavat "arvosteluoppaan". Yleensä se on vaan nippu papereita, jossa kerrotaan mikä on mahdollisesti vielä keskeneräistä, mikä on pelin tavoite, kontrollit jne.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Viper7 sanoi:
Monihan lopetti Pelit lehdenkin tilaamisen kun gears of war sai liian vähän pisteitä eikä arvostelia tykännyt pelistä niin paljon kuin hänen olisi massan mukaan pitänyt :rolleyes:
.

Uskotko itsekään, mitä kirjoitat?

Mitä tulee arvosteluihin yleensäkin, niin massoihinhan ne vaikuttavat. Sunnuntaipelaajaa ei hirveästi 7-8 arvoinen peli kiinnosta, mutta "tosipelaaja" ostaa pelin sai se sitten minkä arvosanan tahansa.

Itselle esim elokuvat ovat sellaista viihdettä, että jos jonkin leffan on aikonut katsoa, niin se myös katsotaan - siis teatterissa - vaikka arvostelut olisivat alakanttiin. Pelit vain ovat niin kalliita, että pakosta tulee luettua arvosteluja ennen kuin niihin rahansa laittaa.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Tässä casessa on ehdottomasti mielenkiintoisinta hypen todellinen voima; peli on ennen
julkaisuaan nostettu niin korkealle jalustalle tehokkaan markkinoinnin voimin, että monien
on mahdotonta niellä että peli on oikeasti vain keskinkertainen.
Jokin ilman ennakkoälämölöä julkaistu kivannäköinen peli, joka keräisi kuutosen arvosanoja,
jäisi kaikilta noteeraamatta.

Uskomattominta on pelin tekijöiden selittely; heillä olisi nyt syytä ottaa hieman etäisyyttä
tilanteeseen ja oppia virheistään jatko-osaa/seuraavaa projektia varten. Se että joku oli hätäleikkauksessa
ja backup-kone hajosi tms. ei liity millään tavalla siihen että he ovat laittaneet ulos pelin
joka ei niin hyvä kuin mitä mainostivat. Paitsi jos joku nyt haluaa osoittaa empatiaa heidän
vastoinkäymisiään kohtaan ja ostaa pelin. Tosin tuon mittakaavan projektit harvoin sujuvat
mutkattomasti.
 
Ylös Bottom