Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lies of P

Mutta eihän noita bosseja voi mitenkään nopeasti voittaa, jos sen muutaman millin saa iskulla vihulta helaa pois. Onko minulta jäänyt joku hahmon tai aseiden kehittämisjuttu nyt huomioimatta? Ainakin omalla kokemuksella voisin sanoa, että ehkä noin kolminkertaisen määrän tarvitsee enemmän osumia esim. tuo aasinaama, kuin mitä soulsborne-peleissä tarvitaan yleensä bosseihin. Ihan noin järjetöntä määrää hakkaamista ei ainakaan meikäläinen jaksa, kun kestää niin turkasen kauan taistelu, ja sitä kautta myös joutuu aivan liian paljon ottamaan damaa vastaan, että pärjäisi, kun ei ihan täydellinen dodgeaminen onnistu missään pelissä. Ei ole sellaista täydellisen ajoituksen masterointikykyä itselläni, vaan satunnaisemmin onnistuu täydellinen ajoitus hektisemmissä peleissä. Siksi esim. Bloodbronessa dodgen spämmiminen auttoi välillä, vaikka ajoitus ei aina mennyt nappiin. Sama pätee oikeastaan muihinkin soulsborne-peleihin. Ja nimenomaan souls-peleissä pystyy vastaavasti luottamaan vahvimpiin kilpiin ja loitsuihin, jos tuntuu siltä, ettei tarkan ajoituksen pelaaminen onnistu riittävän luotettavasti.
No ei minulla ainakaan kestänyt noissa bosseissa mitenkään normaalia pidempään. Oletko päivittänyt hahmoa molemmilla tavoilla? Ase päivitettynä?
 
No ei minulla ainakaan kestänyt noissa bosseissa mitenkään normaalia pidempään. Oletko päivittänyt hahmoa molemmilla tavoilla? Ase päivitettynä?
Voi olla, että asetta ei ole ehkä riittävästi päivitetty. Oli pitkä tauko pelissä, joten ei ole oikein muistissakaan miten sitä asetta pystyykään kehittämään? Ja erityisesti, että mitä siihen tarvitaan ja mistä kehittämiseen tarvittavia aineksia saakaan tässä alkupuolella peliä. Muistelen myös, että joku aseeseen tehty kehittäminen tuntui käytössä aivan onnettomalta, mutta se oli siis ennen tuota pidempää taukoa, joten mielikuvat ovat kyllä varsin hämärät, ja saattavat jopa sekoittua joihinkin muihin peleihin. Sellainen kuva on ainakin aika selväksi tullut, että hahmon levuttaminen farmaamalla on ihan järjettömän aikaa vievää puuhaa, enkä tiedä jaksanko siihen lähteä, kun sen kautta tuntuu tulevan niin pieni vaikutus noihin bosseihin kohdistuvaan damaan.
 
Viimeksi muokattu:
No siis, taistelumekaanisesti Lies of P muistuttaa eniten Sekiroa, eli bossi taistelut on selkeästi suunniteltu niin että pyrit perfect guardiin, jotta pomon saa staggeroitua ja tehtyä siihen paljon vahinkoa. Toki, kyllähän Sekiroakin pystyi pelaamaan vippas konstein vähitellen chippailemalla bossin hp:ta mutta hemmetin kauan siinä silloin menee, se on varma. Lies of P:ssa voi esim. hyödyntää eri elementtejä joille pomot on heikkoja, kertakäyttö tavaroita jne. mutta ei se sellaisenaan tehokkain taktiikka ole.

Mutta ei tämä, kuten ei Sekirokaan, vaadi täydellisiä reaktiota. Kunhan osa torjunnoista ja ajoituksista menee nappiin niin se riittää vallan hyvin. Tai opettelee torjumasn ne iskut jotka on helpoin ajoittaa oikein. Toki siihen yhdistelemällä myös jo mainittuja heikouksia tietyille elementeille jne. eri taktiikoilla kyllä pärjää.

Dark Soulsien parryissa on huomattavasti ankarampi reaktio kuin Sekiron deflectissa tai Lies of P:n perfect guardissa. Voisi ehkä enemmän ajatella että LoP:n perfect guard on vaikeudeltaan = Dark Soulsin onnistunut dodge. Ei niissäkään täydellistä dodgea tarvitse pärjätäkseen mutta kyllä sen oikeasta ajoittamisesta ja oppimisesta on todella suurta hyötyä sekä lisää tehokkuutta.
 
Ja jos tarkkoja ollaan, niin tässähän pärjää pelkällä guardilla ilman parrya, kunhan bloodborne tyyliin vaan käy hakemassa menetyn healthin takaisin (ennenkuin se katoaa kokonaan) tekemällä vahinkoa.

Aseiden päivitys on tässä a ja ok, minusta edes skaalaus ei ollut niin oleellista, vaan advance oli mulla pelin lopussakin vain 20. Hotelli Kratissa on aseseppä, jolla saa soulsborne tyyliin kehitettyä aseita. Lisäksi tässä voi vaihtaa aseeeen kahvan jolla on kans oma merkityksensä.

Pelasin pelin kokonaan läpi ilman grindausta. Ehkä se auttoi että aiemmin mainitsemani talletussotkun jälkeen sain ehkä vähän paremman ja erittäin hiotun perfect guard optimoidun hahmon.
 
No siis, taistelumekaanisesti Lies of P muistuttaa eniten Sekiroa, eli bossi taistelut on selkeästi suunniteltu niin että pyrit perfect guardiin, jotta pomon saa staggeroitua ja tehtyä siihen paljon vahinkoa. Toki, kyllähän Sekiroakin pystyi pelaamaan vippas konstein vähitellen chippailemalla bossin hp:ta mutta hemmetin kauan siinä silloin menee, se on varma. Lies of P:ssa voi esim. hyödyntää eri elementtejä joille pomot on heikkoja, kertakäyttö tavaroita jne. mutta ei se sellaisenaan tehokkain taktiikka ole.

Mutta ei tämä, kuten ei Sekirokaan, vaadi täydellisiä reaktiota. Kunhan osa torjunnoista ja ajoituksista menee nappiin niin se riittää vallan hyvin. Tai opettelee torjumasn ne iskut jotka on helpoin ajoittaa oikein. Toki siihen yhdistelemällä myös jo mainittuja heikouksia tietyille elementeille jne. eri taktiikoilla kyllä pärjää.

Dark Soulsien parryissa on huomattavasti ankarampi reaktio kuin Sekiron deflectissa tai Lies of P:n perfect guardissa. Voisi ehkä enemmän ajatella että LoP:n perfect guard on vaikeudeltaan = Dark Soulsin onnistunut dodge. Ei niissäkään täydellistä dodgea tarvitse pärjätäkseen mutta kyllä sen oikeasta ajoittamisesta ja oppimisesta on todella suurta hyötyä sekä lisää tehokkuutta.
Kyllä Sekirossa pärjää varsin hyvin ilman lainkaan parryamista. Niillä erikoishyökkäyksillä kun pystyy tosi hyvin myöskin tekemään posture damagea, ja sitten vaan käy lopulta antamassa sen kuoliniskun. Toki itsekin jonkin verran yritin välillä parryakin, mutta melkeinpä useimmiten siitä tuli käytännössä torjunta, joka aiheutti itselle aina damaa jonkin verran, eikä sillä taas saanut aikaan juuri ollenkaan posture damagea aikaan. Siksi opettelin käytännössä parryttoman pelitavan Sekirossa. Sillä pelasin pelin kahta bossia vaille loppuun. Vapaaehtoinen Demon of Hatred sekä Isshin Sword Saint olisivat vielä jäljellä. Mutta kumpaakaan en ole jaksanut mennä edes kokeilemaan, koska Owl Father oli niin äärimmäisen turhauttava kokemus, vaikka sitten n. 70 yrityksen jälkeen menikin läpi.
Ja jos tarkkoja ollaan, niin tässähän pärjää pelkällä guardilla ilman parrya, kunhan bloodborne tyyliin vaan käy hakemassa menetyn healthin takaisin (ennenkuin se katoaa kokonaan) tekemällä vahinkoa.

Aseiden päivitys on tässä a ja ok, minusta edes skaalaus ei ollut niin oleellista, vaan advance oli mulla pelin lopussakin vain 20. Hotelli Kratissa on aseseppä, jolla saa soulsborne tyyliin kehitettyä aseita. Lisäksi tässä voi vaihtaa aseeeen kahvan jolla on kans oma merkityksensä.

Pelasin pelin kokonaan läpi ilman grindausta. Ehkä se auttoi että aiemmin mainitsemani talletussotkun jälkeen sain ehkä vähän paremman ja erittäin hiotun perfect guard optimoidun hahmon.
Tuo kertomasi luo kyllä uskoa siihen, että minun kannattaa jatkaa pelin parissa. Täytyy varmaankin satsata juurikin perfect guard-optimoituun hahmoon. Ja muistaa hyödyntää paremmin tuota ”hyökkäys on paras puolustus”-tyyppistä pelitapaa, joka on tosiaan Bloodbornesta tuttu, ja toimi siinä myös itselleni hyvin.
 
Kyllä Sekirossa pärjää varsin hyvin ilman lainkaan parryamista. Niillä erikoishyökkäyksillä kun pystyy tosi hyvin myöskin tekemään posture damagea, ja sitten vaan käy lopulta antamassa sen kuoliniskun. Toki itsekin jonkin verran yritin välillä parryakin, mutta melkeinpä useimmiten siitä tuli käytännössä torjunta, joka aiheutti itselle aina damaa jonkin verran, eikä sillä taas saanut aikaan juuri ollenkaan posture damagea aikaan. Siksi opettelin käytännössä parryttoman pelitavan Sekirossa. Sillä pelasin pelin kahta bossia vaille loppuun. Vapaaehtoinen Demon of Hatred sekä Isshin Sword Saint olisivat vielä jäljellä. Mutta kumpaakaan en ole jaksanut mennä edes kokeilemaan, koska Owl Father oli niin äärimmäisen turhauttava kokemus, vaikka sitten n. 70 yrityksen jälkeen menikin läpi.

Tuo kertomasi luo kyllä uskoa siihen, että minun kannattaa jatkaa pelin parissa. Täytyy varmaankin satsata juurikin perfect guard-optimoituun hahmoon. Ja muistaa hyödyntää paremmin tuota ”hyökkäys on paras puolustus”-tyyppistä pelitapaa, joka on tosiaan Bloodbornesta tuttu, ja toimi siinä myös itselleni hyvin.
No perfect guard tarkoittaa juurikin sitä oikeaa ajoitusta, joten ehkä sinun kannattaa ennemminkin hakea dodge kykyjä. Tässä ei siis sillee ole varsinaista parrya vaan sekiron tyyliin ”täydellisen ajoituksen” jälkeen vastustaja kerää staggeria, kun stagger mittari saavuttaa tietyn rajan, tulee healthin ympärille valkoinen stagger merkki, ja jos sen aikana tekee charged attackin, vastustaja tipahtaa hetkeksi kokonaan ja sille voi tehdä puolestaan fatal attackin.

Oikeastaan tuo on ainoa huono puoli jollei hae perfect guardia eli stagger mittari ei sitten sillä kasva. Mutta siitäkään ei ole varsinaista haittaa, koska staggeria saa kasvatettua ihan vaan hyökkäämälläkin. Lisäksi on heittoesineitä, jotka kasvattavat staggeria.

Perfection grindstone on kans täydellinen apuri sellaiselle joka ei halua opetella ajoitusta. Sitä voi käyttää vain kerran (tosin p-organeilla voi kehittää) ja sen voi resetoida stargazereissa, se siis antaa 15 sekunniksi perfect guardin automaattisesti aina kunhan vain pitää blokkia pohjassa. Tästä on iso etu koska useimmat bossit hyökkäävät jossain kohtaa nopeammalla sarjalla ja käytännössä tätä hyödyntämällä saa monet bossit ainakin yhden kerran staggeroitua tai lähelle staggeria. Perfection grindstonea ei ihan pelin alussa vielä saa, mutta pelin edetessä se tulee ostettavaksi.
 
Viimeksi muokattu:
No perfect guard tarkoittaa juurikin sitä oikeaa ajoitusta, joten ehkä sinun kannattaa ennemminkin hakea dodge kykyjä. Tässä ei siis sillee ole varsinaista parrya vaan sekiron tyyliin ”täydellisen ajoituksen” jälkeen vastustaja kerää staggeria, kun stagger mittari saavuttaa tietyn rajan, tulee healthin ympärille valkoinen stagger merkki, ja jos sen aikana tekee charged attackin, vastustaja tipahtaa hetkeksi kokonaan ja sille voi tehdä puolestaan fatal attackin.

Oikeastaan tuo on ainoa huono puoli jollei hae perfect guardia eli stagger mittari ei sitten sillä kasva. Mutta siitäkään ei ole varsinaista haittaa, koska staggeria saa kasvatettua ihan vaan hyökkäämälläkin. Lisäksi on heittoesineitä, jotka kasvattavat staggeria.

Perfection grindstone on kans täydellinen apuri sellaiselle joka ei halua opetella ajoitusta. Sitä voi käyttää vain kerran (tosin p-organeilla voi kehittää) ja sen voi resetoida stargazereissa, se siis antaa 15 sekunniksi perfect guardin automaattisesti aina kunhan vain pitää blokkia pohjassa. Tästä on iso etu koska useimmat bossit hyökkäävät jossain kohtaa nopeammalla sarjalla ja käytännössä tätä hyödyntämällä saa monet bossit ainakin yhden kerran staggeroitua tai lähelle staggeria. Perfection grindstonea ei ihan pelin alussa vielä saa, mutta pelin edetessä se tulee ostettavaksi.
Juu, näköjään se ongelmani oli sittenkin vaan se, etten ollut tarpeeksi korkealla levelillä, ja käytin vieläpä väärää asetta, eli miekkaa, jonka käyttöä vahvistavaa attribuuttia en ollut juurikaan nostanut leveleissä. Nyt varmistin netistä, mitkä attribuutit vahvistavat mitäkin, joten laitoin pari leveliä lisää motivityyn (mikä oli jo ennestäänkin aika korkealla), ja käytin miekan sijasta sitä isompaa asetta. Tuolla kombolla seuraava yritys aasia vastaan teki aasista tosiaankin aasin, ja menikin sitten ihan läpsytellen läpi, kun sai joka iskulla moninkertaisesti enemmän damaa aikaan, kuin aiemmin sain sillä miekalla. Ja seuraavakin bossi meni samaan syssyyn ekalla yrityksellä. Oli tosin varmaankin erityisen helppo, kun siinä tuli se joku spirit apuun. Sen kanssa oli helppoa vuorotella tuo bossi kumoon alta aikayksikön.
 
Juu, näköjään se ongelmani oli sittenkin vaan se, etten ollut tarpeeksi korkealla levelillä, ja käytin vieläpä väärää asetta, eli miekkaa, jonka käyttöä vahvistavaa attribuuttia en ollut juurikaan nostanut leveleissä. Nyt varmistin netistä, mitkä attribuutit vahvistavat mitäkin, joten laitoin pari leveliä lisää motivityyn (mikä oli jo ennestäänkin aika korkealla), ja käytin miekan sijasta sitä isompaa asetta. Tuolla kombolla seuraava yritys aasia vastaan teki aasista tosiaankin aasin, ja menikin sitten ihan läpsytellen läpi, kun sai joka iskulla moninkertaisesti enemmän damaa aikaan, kuin aiemmin sain sillä miekalla. Ja seuraavakin bossi meni samaan syssyyn ekalla yrityksellä. Oli tosin varmaankin erityisen helppo, kun siinä tuli se joku spirit apuun. Sen kanssa oli helppoa vuorotella tuo bossi kumoon alta aikayksikön.
Ei kannata liikaa panostaa noihin skaalautuviin attribuutteihin, paljon tärkeämpiä ovat minusta capacity joka mahdollistaa paremmat panssarit ja amuletit ja staminan ja hp:n nosto (Alle 60% hahmo on ketterin). Joku 15 on jo hyvä, tärkeämpää laittaa capacity jonnekkin 20-25 hujakoille ja health 25-30. Pelasin puoliväliin niin että pääattribuuttini advance oli vielä 11. Nostin sitä vasta kun health ja capacity oli yli 20. Oleellisempaa on nostaa aseet vauhdilla +10 kohti. Staminan nopeampaan regenerointiin saa myös amuletin.

Pelin lopussa mulla oli health 35, capacity ja stamina 28 ja advance 20. Toki vaikuttaa sekin miten hahmolla pelaa. Itse en tuota advancen kasvatusta niin olellisena nähnyt vaan aseet teki paljon damagea muutenkin (mulla oli kaikki kolme perustaikaa (tuli, happo ja sähkö) ja jokaiselle tyypille oma amuletti (ihminen, nukke, raato). Vaihtelin noita bossin heikkouksien mukaan.

Voi olla että technique ja motivity puolella tilanne on eri, kun taikoja ei ole suoraan, mutta ainakin minulle tuo toimi mainosti.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kannata liikaa panostaa noihin skaalautuviin attribuutteihin, paljon tärkeämpiä ovat minusta capacity joka mahdollistaa paremmat panssarit ja amuletit ja staminan ja hp:n nosto (Alle 60% hahmo on ketterin). Joku 15 on jo hyvä, tärkeämpää laittaa capacity jonnekkin 20-25 hujakoille ja health 25-30. Pelasin puoliväliin niin että pääattribuuttini advance oli vielä 11. Nostin sitä vasta kun health ja capacity oli yli 20. Oleellisempaa on nostaa aseet vauhdilla +10 kohti. Staminan nopeampaan regenerointiin saa myös amuletin.

Pelin lopussa mulla oli health 35, capacity ja stamina 28 ja advance 20. Toki vaikuttaa sekin miten hahmolla pelaa. Itse en tuota advancen kasvatusta niin olellisena nähnyt vaan aseet teki paljon damagea muutenkin (mulla oli kaikki kolme perustaikaa (tuli, happo ja sähkö) ja jokaiselle tyypille oma amuletti (ihminen, nukke, raato). Vaihtelin noita bossin heikkouksien mukaan.
Voi olla, että myöhemmin näin. Mutta niin alussa kuin vielä olen, niin ainakin tuossa vaiheessa se oli nimenomaan se ratkaisu. Pari leveliä kun tuli lisättyä ja sitten tietysti juuri sitä asetta käytettyä, jonka käyttöä parantavaan attiebuuttiin oli jo aiemminkin enemmän leveliä laitettu, niin ero oli sitten kuin yöllä ja päivällä. En olisi varmasti ikinä päässyt pelissä eteenpäin, ellen olisi nimenomaan noita leveleitä hahmolle vielä lisännyt. Aseiden kehittämiseenkään kun ei tuossa vaiheessa näytä materiaaleja myöskään löytyvän.
 
Mitenkäs tämän pelin osalta on, kun noilla pomoilla tuntuu olevan aivan järjettömästi helaa. Eli tavallisella iskulla saat ihan pienen murto-osan pomon healthista pois ja tuolla tavalla menee kyllä ihan helvetikseen kauan, että noita voi voittaa. Onko tässä nyt se se juttu, että pitäisi sillä parrylla saada sitä helaa jotenkin paremmin pois, vai pitääkö hahmoa, jollain tietyllä tavalla kehittää, mitä en ole nyt itse sitten tajunnut? Jos on tuosta parrysta vaan kyse, niin sitten jää peli aikalailla alkuunsa. En vaan millään opi parrya (missään pelissä en ole oppinut satojenkin yritysten kautta), joten jos sitä on oikeasti pakko käyttää, niin sellaista peliä en voi pelata. Edes Sekirossa parryn osaaminen ei ole täysin pakollinen juttu, vaan sitä voi kiertää levua farmaamalla sekä spämmimällä erikoisliikkeitä ja niillä saa sitten myös sitä posture damaa tehtyä. Pelkkä parry ei siis ole välttämätön, vaikka varmasti helpottaa Sekiroa niille, jotka parryn osaavat.
En osannut minäkään, mutta oli pakko opetella. Toki pelkillä väistöillä voi pärjätä suurimmassa osassa bosseista, mutta sitten taistelusta tulee pitkä ja turhauttava, mikäli väistöt eivät onnistu. Perusiskuilla tekee niin vähän lämää isompien bossien helamittariin, että väistöjä ehtii kertyä turkasen paljon. Joissakin tilanteissa parry on käytännössä pakollinen, kun väistäminen ei ole enää mahdollista. Parry vie myös vähemmän staminaa onnistuessaan.

Tätä voisi ehkä pelata myös Bloodborne-tyylisesti, eli blokkaat normaalisti vastustajan iskuja, jolloin helamittariin tulee sitä "harmaata aluetta", mutta jonka saa palautettua takaisin tekemällä vahinkoa vihollisiin. Siinä on kuitenkin mun mielestä eroa, että esim. Dark Soulseissa en ikinä oppinut parrya kunnolla. Lies of P:ssä se tuntuisi olevan helpompaa toteuttaa. Iso staminamittari ja kevyet aseet ovat tuolloin must, että riittää staminaa väistöihin, torjuntoihin ja hyökkäyksiin.

Henkilökohtaisesti tein parryn niin, että pidin vasemman käden etusormea aavistuksen ilmassa L1:stä (parry) ja yritin tunnistaa, minkä swingin pomo tekee seuraavaksi. Kun heilautus lähti liikkeelle, painoin samassa tahdissa L1:tä ja naps, onnistui. Jos tulee monen iskun sarja, nostan joka lyönnin välissä sormen ilmaan ja naputan sarjan vaatimassa tahdissa. Tärkeintä on oppia eri pomojen tekemät sarjat ja laskea/arvioida niiden kestot eli lyöntimäärät.

Asiaa voi toki auttaa esim. kykypuun kautta, kun P-Organiin saa monia juttuja, jotka edesauttavat stagger-tilan syntymistä, eli sitä, kun pomon helapalkki vilkkuu, ja heavy-isku saa sen stunniin, jolloin pääset iskemään criticalia.

  • Tärkeimmät avattavat jutut kykypuusta ovat tietenkin lisäenergiaboostit, eli increase pulse cells.
  • Muita tärkeitä ovat perfect guard destruction (näitä on useampia), joka tehostaa onnistuneiden parryjen kautta pomon saattamista stagger-tilaan.
  • Guard regain taas on tärkeä, jos joudut torjumaan paljon iskuja, mutta ilman perfect guardia. Se tarkoittaa, että saat "harmaata" helamittaria nopeammin takaisin vihollisiin osumalla.
  • P-organissa on myös taito, joka hidastaa "harmaan helan" vähentymistä, sen nimi on Lower guard regain reduction. Se on hyödyllinen silloin, kun et pääse heti lyömään takaisin.
  • Suosituksena kannattaa ottaa lisäslotteja amuletteihin, pulse cellien parannustehokkuutta ja paljon liikkuvalle Reduce stamina consumption for dash. Silloin pystyt pysymään liikkeessä paljon pitempään jos tilanteesta pitää vetäytyä.
 
Mutta eihän noita bosseja voi mitenkään nopeasti voittaa, jos sen muutaman millin saa iskulla vihulta helaa pois. Onko minulta jäänyt joku hahmon tai aseiden kehittämisjuttu nyt huomioimatta? Ainakin omalla kokemuksella voisin sanoa, että ehkä noin kolminkertaisen määrän tarvitsee enemmän osumia esim. tuo aasinaama, kuin mitä soulsborne-peleissä tarvitaan yleensä bosseihin. Ihan noin järjetöntä määrää hakkaamista ei ainakaan meikäläinen jaksa, kun kestää niin turkasen kauan taistelu, ja sitä kautta myös joutuu aivan liian paljon ottamaan damaa vastaan, että pärjäisi, kun ei ihan täydellinen dodgeaminen onnistu missään pelissä. Ei ole sellaista täydellisen ajoituksen masterointikykyä itselläni, vaan satunnaisemmin onnistuu täydellinen ajoitus hektisemmissä peleissä. Siksi esim. Bloodbronessa dodgen spämmiminen auttoi välillä, vaikka ajoitus ei aina mennyt nappiin. Sama pätee oikeastaan muihinkin soulsborne-peleihin. Ja nimenomaan souls-peleissä pystyy vastaavasti luottamaan vahvimpiin kilpiin ja loitsuihin, jos tuntuu siltä, ettei tarkan ajoituksen pelaaminen onnistu riittävän luotettavasti.
Ootko kehittäny miten noita aseita? Mulla oli parade masteriin tullessa kaikki kolme pääasetta +6 ja joo ei ne bossit ihan sekunnissa kuole, mutta ei tuo nyt mitenkään älyttömän hitaaltakaan tuntunut. Perusvihut kaatuu yleensä kolmella, max neljällä iskulla. Amuletit ja panssarit vaatii capacityä ja jos meinaat dodgeilla niin alle 60% vois olla fiksu, amuleteista saa myös lisävoimaa lyönteihin. Dodge vaatii myös staminaa ja sitä edesauttavia p-organeita ja amuletteja.

Toki jos sulle toimii tuo aseen skaalaukseen laittaminen tappiin niin mikäs siinä. Itse en kokenut sitä niin kriittiseksi, kun noilla fatal attackeilla ja taioilla sai muutenkin damagea. Oleellistahan on pelata niinkuin parhaaksi kokee.

Lisäisin tuohon Elin listaan kaikkein oleellisemman, erityisesti vaikeimpiin boss taisteluihin,
eli sen p-organin mikä antaa grindstone käyttöjä kaksi. Etenkin perfect grindstonen kanssa se on nameless puppet killer. Kahdella 15 sekunnin perfect grindstonen käytöllä saa aika paljon sitä perfect guard staggerointia bossiin, ja tuollainen 20-25% vienti bossin healthistä on kyllä iso jos pääsee kahdesti tekemään fatal attackin.
Itse selvisin ilman sitä ja grindstonejakin lähes loppuun, mutta näin jälkikäteen moni vaikea taistelu olisi helpottonut isosti, ja nyt bosseihin paloi turhaan aikaa. Dodgeen saa myös hyviä p-organeja jotka mm. vähentää dodgen aikana mahdollisesti tulevaa vahinkoa. En muista enää missä kohtaa p-organ puuta ne aukesivat.

On tämä peli pelattu läpi pelkällä legion armeilla ja heitettävillä itemeilläkin, joten dodgen pääasiallinen hyödyntäminen ei taatusti ole vaikeampaa. Mutta kuten Eli sanoi, aika paljon damagea saa generoitua kun bossin saa staggeroitua ja siihen tehtyä tuon fatal attackin. Se on tosiaan perfect guardin etu kun p-organissa on monta lisähyötyä perfect guardeihin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun tuli taas hieman keskustelua tästä niin intouduin aloittaan itsekin vihdosta viimein. Ekan bossin kävin tappamassa ja pääsin tuonne hotelliin. En pääse oikein irti siitä fiiliksestä, että tästä vaan puuttuu jotenkin se fromsoftin peleistä löytyvä viimeistely. Ei sillä, että niistäkään jokainen ihan joka osa-alueella täysiä pisteitä multa saisi :D no anyways, kyllä tätä tästä vielä mielellään jatkaa eteenpäin. Tuo guard/perfect guard -systeemi ei ihan vakuuttanut, mutta katsotaan nyt eteenpäin ennen kuin mitään lopullista mielipidettä siitä sanon.
 
Ylös Bottom