Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lies of P

Tullut nyt vähän katseltua tätä Twitchistä ja on kyllä niin häikäilemötön kopio Bloodbornesta että huh. Taisteleminen on hivenen erilaista kun pelissä on mahdollisuus torjua iskut, mutta muuten on kun katsoisi Bloodbornea eri skinillä. Ei sillä että se tekisi siitä huonon pelin mutta yleensä soulslike peleissä on jotain mikä ne erottaa esikuvastaan vaikka onkin selkeästi ottanut vaikutteita. Tässä ei kyllä juuri ole ulkonäön lisäksi. Ei siinä maistuu varmasti Bloodborne pelaajille hyvin.

Jos pitäisi valita tämän ja Bloodbornen välillä niin kyllä itse pelaisin mielummin tätä koska teema on mielenkiintoisempi.
 
Kyllä tosiaan tässä näkyy paljon Bloodbornea. Juoni tosiaan taitaa poiketa aika paljon Souls peleistä eli sitä kerrotaan ihan suoraan ja ilmeisesti se on mielenkiintonen ja hyvä. Kyllä itselle uppoaa kun maailma ja juoni kiinnostelee.
 
nyt ku on katsonut ja nähnyt tuota Lies of P:ta enemmänkin niin pakko sanoa että ei peli kyllä iske yhtään, peli ei oikeastaan tuo mitään uutta Souls genreen, muutenkin souls genre vaatii itselleni nykyään sen että siinä on mielenkiintoinen itemization eli ARPGmainen Itemization, tai sitten pitää olla tosiaan Elden Ring, hyvä esimerkkinä sitten tuosta ARPG itemizationista on Stranger of paradise Nioh:t ja Wo Long, ehkä tosiaan olen kasvanut jo ulos tuosta Perus Souls Game:ista, voi hyvin olla että vaikka peli tulee gamepassiin niin muut pelit vie tällä kertaa voiton, omaan makuun pelin taistelumekaniikka on myös hyvin kömpelö, eli itse suosin näitä paljon nopea tempoisia souls likejä enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Saatan olla väärässä mut se miks täs paistaa niin paljon bloodborne kopio on tekijöillä ollut kai tarkoitus, ei välttämättä myönnä sitä suoraan mut selkeesti ottanut siitä vaikutteita paljon ja tehnyt ihan omanlaatuisen loren. Mut just haettu saman tapaista "steampunk" meininkiä viktoorian aikaseista maailmasta. Mun mielestä peli näyttää aivan törkeen hyvältä ja tarina vaikuttaa myös, ehottomasti jossain vaiheessa menee kokeiluun, olkoot vaan "halpa kopio". Frommilla tietenkin jo paljon kokemusta souls peleistä mut annetaan nyt myös muille mahollisuus.


Bloodborne kakkosta kun ei näyttäis ikinä tulevan eikä edes remakea mitä niin on huhuttu nii otetaan sitten tämmösiä kopioita.
 
No helkutti, pitääkö sitä nyt laittaa ostohousut jalkaan? :D
Pitää! Itsehän sovittelin ostohousuja jalkaan jo ekojen gameplay pätkien jälkeen ja vakuuttava demo sekä ylistävät arvostelut sai laittamaan housut visusti jalkaan. Julkkarissa menee heti ostoon, deluxen ostamallahan tätä pääsisi jo pelaamaan, mutta en tykkää tästä nykyisestä käytännöstä, että enemmän maksamalla pääsee pelin pariin muita aiemmin.
 
Mä pidän mun housut toistaseks vielä kaapissa, joo jotenkin tuntuu että tästä alkaa tulee joku uusi normi että osta joku kalliimpi öhhö möhhö edition että pääset viikkoa aikasemmin pelaa. Ite en siihe lähe, kyllä sitä voi viikon odotella. Seuraavaks varmaa tulee että maksa 400 euroa nii pääset vuoden ennen muita pelaa :D
 
Mä pidän mun housut toistaseks vielä kaapissa, joo jotenkin tuntuu että tästä alkaa tulee joku uusi normi että osta joku kalliimpi öhhö möhhö edition että pääset viikkoa aikasemmin pelaa. Ite en siihe lähe, kyllä sitä voi viikon odotella. Seuraavaks varmaa tulee että maksa 400 euroa nii pääset vuoden ennen muita pelaa :D
Siis joo, itsekään en tuohon hommaan lähde vaan odotan kiltisti virallista julkaisua. Ostohousut kuitenki valmiiksi jalkaan laitettuna :D

Edit. Voorumi sekoilee jotain ku nää mun molemmat viestit on tullu tuplana. Tai siis sama teksti kahdesti viestissä
 
Näyttäisi tulevan Game Passiin huomenna klo 18, niin kaippa se täytyy sitten testata.

En näissä souls tyyppisissä peleissä mikään hyvä ole, niin voi olla, että hermot menee aika vikkelään :D
 
okei nyt kun katsoin tuon Skill upin arvostelun ja lukenut kommentteja, niin joo olen tullut toisiin ajatuksiin ja ehdottomasti laitan pelin testiin heti huomenna, se että peli on ihan saatanan vaikea, esim skill up:n on jäänyt jo pari kertaa jumiin, eli seinä on tullut vastaan eikä ole vielä edes läpäissyt peliä, itse kun olen vaikeudesta viehättyjä niin niin sai jo minut vakuuttuneeksi että, well Challenge Accepted, ja sitten tosiaan muutenkin peli vaikutti todella mielenkiintoiselta Skill upin kertoman perusteella, kuten myöskin tuo itemization crafting, vaikuttaa myös tosiaan ihan mielenkiintoiselta huomaa että ei pitäisi ikinä kommentoida peliä pelkän muutaman tunnin streamin perusteella, vaan vasta sillon kun on itse peliä pelannut tai tietää pelistä vielä vähä enemmän. eli tässä tapauksessa ihan hyvä että katselin sen arvostelun vaikka viime aikoina rewikoita ei ole tullut hirveästi katseltuakaan. voin sanoa että olen ehkä jopa yllättäen hypessä, vaikka päivällä ei oikein tuntunutkaan siltä.
 
Varmasti on tässä ollut paljon paljon paskempia souls kopioita, tämä on kuitenkin saanut ilmeisesti melko hyvän vastaanoton. Ite en oo mittää arvostelui viel kattonut mut jotain demo gameplaytä katoin ja se kyllä pisti tämän pelin mun "tulen varmasti pelaa" listalle.
 
Näyttää tämäkin niin geneeriseltä UE pökäleleeltä kuin kaikki muutkin sillä tehdyt tuotokset. Assetit vaan vaihdettu ja animaatiot ostettu varmaan jostain UE kaupasta. Ei herätä minkäänlaisia kiinnostuksia meikäläisessä
 
Mä nyt ostin tämän kun niin paljon netissä kehuttiin, useimmiten Skillupin fiilikset osuu aika hyvin linjaan omien kanssa mutta tällä kertaa.. voi pojat. Tää peli on kyllä niin halvan miehen souls/bloodborne kuin voi olla. Graafisesti ehkä ok kun UE:sta käyttää mutta pelillisesti aika heikko esitys. Tässä on tosi paljon ongelmia ihan siitä lähtien että mulla kontrollit tuntuu lukittuvan välillä niin ettei hahmo tee mitään, sitten vihut ei juurikaan staggeroidu tai niillä on loputtoman pitkät iskusarjat jolloin omia on vaikea saada väliin, tämä on ongelma isompien vihujen ja bossien kanssa.

Tästä tulee mieleen se halpa soulslike peli, Steel Rising
 
Mä nyt ostin tämän kun niin paljon netissä kehuttiin, useimmiten Skillupin fiilikset osuu aika hyvin linjaan omien kanssa mutta tällä kertaa.. voi pojat. Tää peli on kyllä niin halvan miehen souls/bloodborne kuin voi olla. Graafisesti ehkä ok kun UE:sta käyttää mutta pelillisesti aika heikko esitys. Tässä on tosi paljon ongelmia ihan siitä lähtien että mulla kontrollit tuntuu lukittuvan välillä niin ettei hahmo tee mitään, sitten vihut ei juurikaan staggeroidu tai niillä on loputtoman pitkät iskusarjat jolloin omia on vaikea saada väliin, tämä on ongelma isompien vihujen ja bossien kanssa.

Tästä tulee mieleen se halpa soulslike peli, Steel Rising
Tuollaista mä ikävä kyllä pelkäsin. Eli jää kauppaan omalta osalta. Toivottavasti tuleva Lords of Fallen olisi poikkeus. Vaikka skeptinen olen näihin Souls-like peleihin, kuten muutama viikko taisin tässä ketjussa sanoa.
 
Piti vielä lisätä että tässä parry on yhtä ankara kuin Sekirossa ja useimmiten se ei vaan toimi, ja sitte taas dodge on hidas ja tuntuu sekin olevan rikki. Bloodbornessa josta tää ottaa tosi paljon, se dodge toimi hyvin. Kyllä FromSoft vaan on se mestari näissä ja kaikki muut tuntuu pääsevän lähelle mut ei vaan toimi mekaniikat kunnolla.

Yks mikä ärsyttää suunnattomasti myös, on se että et voi levelöidä niistä rest-pisteistä suoraan, vaan sun on aina teleportattava ittes pelin hubiin ja siellä npc:n avulla levelöit. Rikkoo turhaan pelin flowta mun mielest.
 
Tosiaan peli on sekoitus Bloodbornea sekä myöskin Sekiroa joten se kannattaa pitää mielessä, sen takia sanoinkin tuossa omassa viimeisessä viestissä että kyseessä on todella vaikea peli, moni steamin user jotka ovat refundanneet pelin johtuu siitä että peli on vain yksinkertaisesti liian vaikea heille, se vielä että kyseessä on Korealainen pelifirma niin uskon että tuo pelin vaikeus sen kun vaan korostuu, koska korealaiset yleensä tekevät suhteellisen vaikeita pelejä.
 
Piti vielä lisätä että tässä parry on yhtä ankara kuin Sekirossa ja useimmiten se ei vaan toimi, ja sitte taas dodge on hidas ja tuntuu sekin olevan rikki. Bloodbornessa josta tää ottaa tosi paljon, se dodge toimi hyvin. Kyllä FromSoft vaan on se mestari näissä ja kaikki muut tuntuu pääsevän lähelle mut ei vaan toimi mekaniikat kunnolla.

Yks mikä ärsyttää suunnattomasti myös, on se että et voi levelöidä niistä rest-pisteistä suoraan, vaan sun on aina teleportattava ittes pelin hubiin ja siellä npc:n avulla levelöit. Rikkoo turhaan pelin flowta mun mielest.

Eikös tämä sama levelitys systeemi ole bloodbornessa joten sieltä on matkittu kaikki.
 
Mä nyt ostin tämän kun niin paljon netissä kehuttiin, useimmiten Skillupin fiilikset osuu aika hyvin linjaan omien kanssa mutta tällä kertaa.. voi pojat. Tää peli on kyllä niin halvan miehen souls/bloodborne kuin voi olla. Graafisesti ehkä ok kun UE:sta käyttää mutta pelillisesti aika heikko esitys. Tässä on tosi paljon ongelmia ihan siitä lähtien että mulla kontrollit tuntuu lukittuvan välillä niin ettei hahmo tee mitään, sitten vihut ei juurikaan staggeroidu tai niillä on loputtoman pitkät iskusarjat jolloin omia on vaikea saada väliin, tämä on ongelma isompien vihujen ja bossien kanssa.

Tästä tulee mieleen se halpa soulslike peli, Steel Rising
Oho, ite en kyllä kontrolleissa huomannut mitään vikaa demon perusteella
 
Ylös Bottom