Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lies of P

Onkstää sit niiku hyvällä tavalla vaikee vai ns. vammasella tavalla vaikee että kontrollit ym on vaan niin perseestä joka tekee pelaamisesta vaa turhauttavaa eikä hauskalla tavalla vaikeeta mm. Fromsoft soulsit. Et onks täs se vaikeus lähinnä sitä että yrität selvityä vammasista kontrolleista? :D
 
Itellä ei ainakaan ole tullut tietoon huonoista kontrolleista mitään. Ainakin vaikeusaste kait ottaa pienen piikin jossain kohtaa, niin tuskin se kontrolleista johtuu.
 
Onneksi tämä on Game Passissa, niin uskaltaa kokeilla, että onko tämä liian vaikea vai ei. Veikkaan keskustelun perusteella, että tämä on liian vaikea, aivan kuten oli myös Wo Long.

Viikonloppuna aloitettu Spider-Man: Miles Morales olikin yllättäen tuollainen lyhyt välipala, niin ehkä tätä voisi ensi viikonloppuna kokeilla.
 
No siis en tiedä onko se vika varsinaisesti kontrolleissa, mutta mulla välillä toi hahmo "jäätyy" paikoilleen enkä ole oikein keksinyt syytä.

Vaikeusaste tulee kyl osittain siitä, et noi vihut ei tunnu horjuvan millään. Samassa siis iskuista puuttuu se "oomph" jos tiiätte, semmone tunne ei välity pelaajalle että nyt lyötiin isolla miekalla.
 
Ihan pätevän oloinen peli kyllä. Näyttää hyvältä ja pelattavuuskin tuntui ainakin alkualueella ihan hyvältä. Ekaan bossiin asti pelasin, ja siinä tuli ekalla ja tähän mennessä ainoalla yrityksellä turpiin toisessa vaiheessa. Eiköhän tuo jo seuraavalla kerralla mene läpikin. Nyt alkoi kuitenkin siihen malliin kuumottaa Starfieldin jatkaminen, että tähän ei ainakaan vielä tullut aivan huippukovaa koukkua.

Mutta tosiaan ihan mukavan oloinen soulslike-peli ensivaikutelman perusteella. Melko varmasti tulen pelaamaan pelin ihan loppuun asti, ellei mene Sekiron vaikeusasteelle pelaaminen. Jos niin käy, niin ei ehkä mene läpi asti, kun ei Sekirokaan ole mennyt (toki kaksi bossia enää olisi jäljellä, joista toinen on vapaaehtoinen), koska tässä ei Sekiron tavoin ole co-op avun hakeminen mahdollista jos jää jumiin johonkin bossiin.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan pätevän oloinen peli kyllä. Näyttää hyvältä ja pelattavuuskin tuntui ainakin alkualueella ihan hyvältä. Ekaan bossiin asti pelasin, ja siinä tuli ekalla ja tähän mennessä ainoalla yrityksellä turpiin toisessa vaiheessa. Eiköhän tuo jo seuraavalla kerralla mene läpikin. Nyt alkoi kuitenkin siihen malliin kuumottaa Starfieldin jatkaminen, joten tähän ei ainakaan vielä tullut aivan huippukovaa koukkua.

Mutta tosiaan ihan mukavan oloinen soulslike-peli ensivaikutelman perusteella. Melko varmasti tulen pelaamaan pelin ihan loppuun asti, ellei mene Sekiron vaikeusasteelle pelaaminen. Jos niin käy, niin ei ehkä mene läpi asti, kun ei Sekirokaan ole mennyt (toki kaksi bossia enää olisi jäljellä, joista toinen on vapaaehtoinen), koska tässä ei Sekiron tavoin ole co-op avun hakeminen mahdollistaa jos jää jumiin johonkin bossiin.
Menee Sekiro-sfääreihin. Oon ollu jumis yhes alkutaipaleen bossis nyt useamman tunnin ja tää on kuulemma viel lastenleikkiä siihe mitä on tulos. Oli pakko laittaa kiinni ny hetkeks, iha liikaa menee ihon alle. Dark Soulsit ja Bloodborn meni kans mut hyväl taval.

Voi olla et itellä tuli nyt jo seinä vastaan. Sekirossa se oli Genichiro johon tyssäs.
 
Tämä kyllä kiinnostaisi, demo maistui oikein hyvin ja arviot ollut myös kohtuu hyviä niin taidan huomenna ladata ja aloitella.

Demon puolesta kontrolleissa ei mielestäni mitään valitettavaa. Paljon huonompiakin Souls kopioita on nähty. Dodge vaikutti vain aika kehnolta, parry todella hyvältä mutta vaikealta toteuttaa, jopa tiukemmalta kuin Sekirossa. Sekiro oli niitä pelejä, joissa perus Souls tyyliselle pelaajalla tuli tietyssä vaiheessa ankarasti turpaan. Täytyi omaksua vain erilainen lähestyminen taisteluun, se otti oman aikansa, ehkä ekat 10 tuntia. Sen jälkeen rytmikäs parry vetoinen taistelu oli todella tyydyttävää ihan loppupomoon asti. En tiedä onko tässä samaa mutta sellainen fiilis jäi että vaikutteita ainakin otettu. Eikä ollenkaan huono juttu, joutuu vanha Souls jääräkin opetteleen hiukan eri tavan pelata.
 
Hetki meni ennen kun alko taistelut sujumaan niin kun pitää. Dodgeen tosiaan ei joka tilanteessa kannata luottaa vaan vähän tarkemmin pitää mietiskellä millon lyö ja parry, millon dodge.

Huomenna lisää, itselle maistuu.
 
Tämä kyllä kiinnostaisi, demo maistui oikein hyvin ja arviot ollut myös kohtuu hyviä niin taidan huomenna ladata ja aloitella.

Demon puolesta kontrolleissa ei mielestäni mitään valitettavaa. Paljon huonompiakin Souls kopioita on nähty. Dodge vaikutti vain aika kehnolta, parry todella hyvältä mutta vaikealta toteuttaa, jopa tiukemmalta kuin Sekirossa. Sekiro oli niitä pelejä, joissa perus Souls tyyliselle pelaajalla tuli tietyssä vaiheessa ankarasti turpaan. Täytyi omaksua vain erilainen lähestyminen taisteluun, se otti oman aikansa, ehkä ekat 10 tuntia. Sen jälkeen rytmikäs parry vetoinen taistelu oli todella tyydyttävää ihan loppupomoon asti. En tiedä onko tässä samaa mutta sellainen fiilis jäi että vaikutteita ainakin otettu. Eikä ollenkaan huono juttu, joutuu vanha Souls jääräkin opetteleen hiukan eri tavan pelata.
Samaa mieltä, Sekirolta tämä enemmän tuntui oikea aikaisen parryn hakemisessa. Toki väistölläkin pärjäsi. Stagger iskun aikaansaaminen tuntui aika mystiseltä eka kevyt bossissa.

Menee Sekiro-sfääreihin. Oon ollu jumis yhes alkutaipaleen bossis nyt useamman tunnin ja tää on kuulemma viel lastenleikkiä siihe mitä on tulos. Oli pakko laittaa kiinni ny hetkeks, iha liikaa menee ihon alle. Dark Soulsit ja Bloodborn meni kans mut hyväl taval.

Voi olla et itellä tuli nyt jo seinä vastaan. Sekirossa se oli Genichiro johon tyssäs.
Genichiro oli minusta se Boss missä Sekiro varsinaisesti alkoi. :D Siinä oli aikaa opetella parrya kunnes father owl pakotti sen lopullisesti omaksumaan.
 
Samaa mieltä, Sekirolta tämä enemmän tuntui oikea aikaisen parryn hakemisessa. Toki väistölläkin pärjäsi. Stagger iskun aikaansaaminen tuntui aika mystiseltä eka kevyt bossissa.


Genichiro oli minusta se Boss missä Sekiro varsinaisesti alkoi. :D Siinä oli aikaa opetella parrya kunnes father owl pakotti sen lopullisesti omaksumaan.
En oppinut kumpaakaan vastaan parrya Sekirossa. Mutta sen opin millä kaikki mahdolliset asiat hyödynnetään muutoin. Erityisesti niitä erityishyökkäyksiä spämmäsin sopivaan aikaan kumpaakin vastaan, ja sillä sulatin niiltä posturen vähitellen pois.

Jos pitäisi vain ja ainoastaan parrya noissa vihuissa hakea, en olisi ikinä päässyt noinkaan pitkälle Sekirossa. Demon of Hatred ja loppubossi siis ovat vielä pelaamatta, enkä ole kumpaakaan jaksanut mennä edes yrittämään, kun Father Owl meni loppujen lopuksi kymmenien yritysten jälkeen vasta tuurin ja noiden erikoisliikkeiden spämmäämisen avulla läpi. Niin ja kaikki mahdolliset Sugarit sun muut tuli käytettyä myös tuossa taistelussa.

Parrya en ole oppinut missään pelissä, enkä tule oppimaankaan. Olen näet totaalisen rytmivammainen. Mutta jotain muita keinoja on lähes aina löytynyt siitä huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:
Peli vaikeus on täällä useaan otteeseen mainittu. Eikös tässä ole kuitenkin hahmon levelöinti mukana? Että jos joku pomo ei meinaa kaatua niin "ylilevelöintiä" kehiin vaan?
En ole itse Sekiroa vielä pelannut mutta sehän on vaikea just siksi kun hahmoa ei voi levelöidä?
 
Peli vaikeus on täällä useaan otteeseen mainittu. Eikös tässä ole kuitenkin hahmon levelöinti mukana? Että jos joku pomo ei meinaa kaatua niin "ylilevelöintiä" kehiin vaan?
En ole itse Sekiroa vielä pelannut mutta sehän on vaikea just siksi kun hahmoa ei voi levelöidä?
Kyllä Sekirossakin voi hahmoa levelöidä. Vai olikos se aseita? Mutta kehitettyä sai kuitenkin ainakin jotenkin farmaamalla. Se on vaan suppeampaa ja paljon hitaampaa kuin useimmissa muissa peleissä. On siinä tullut meikäläisen ihan tolkuttomasti myös farmattua ja sitä kautta hahmoa kehitettyä. Kun tuo rytmipohjainen taistelu ei vain millään itseltäni onnistu, niin kaikki muut keinot on pitänyt todellakin ottaa käyttöön. Ja juu, Lies of P:ssä voi toki myös hahmoa levelöidä. Aivan souls-pelien tyyppisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä Sekirossakin voi hahmoa levelöidä. Vai olikos se aseita? Mutta kehitettyä sai kuitenkin ainakin jotenkin farmaamalla. Se on vaan suppeampaa ja paljon hitaampaa kuin useimmissa muissa peleissä. On siinä tullut meikäläisen ihan tolkuttomasti myös farmattua ja sitä kautta hahmoa kehitettyä. Kun tuo rytmipohjainen taistelu ei vain millään itseltäni onnistu, niin kaikki muut keinot on pitänyt todellakin ottaa käyttöön. Ja juu, Lies of P:ssä voi toki myös hahmoa levelöidä. Aivan souls-pelien tyyppisesti.
Sekirossa ei pystynyt levelöidä itse hahmoa. Skill pisteitä sai ajan mittaan, ja bosseista sai itemin jolla jotain statseja nostettiin. Samoin kuin proteesikättä pystyi uppia. Eli farmaaminen ei ollut vaihtoehto.

Tämä Lies of P kyllä saa aika ristiriitaisia kommentteja. Mukava että jotkut ovat nauttineet. Vaikka dumasin että jää ostamatta, mutta demoa toki voisi kyllä itse koittaa kun ei maksa mitään.
 
Peli vaikeus on täällä useaan otteeseen mainittu. Eikös tässä ole kuitenkin hahmon levelöinti mukana? Että jos joku pomo ei meinaa kaatua niin "ylilevelöintiä" kehiin vaan?
En ole itse Sekiroa vielä pelannut mutta sehän on vaikea just siksi kun hahmoa ei voi levelöidä?
Voi levelöidä ja kai se ylilevelöinti jossai kohden auttaa sitten. Se on vaan mielestäni huonoa pelisuunnittelua. Ja mitä olen lukenu niin noissa tulevissa bosseissa ei oikein ylilevelöinti auta, joko parryyt tai et selviä, parry-ikkuna on tässä aivan mahdottoman pieni.

Seki vielä et täl hetkel sä et oikeestaa voi tehä voima-buildia, ne aseet on niin hitaita ettet pysty saamaa iskuja väliin, vihut ja bossit ku ei staggeroidu juur ollenkaa (pikkuset ns. normivihut horjuu) niin ne vaa lyö sua vaikka oisit mitä tekemäs, eli sun erikoisiskut yms. kaikki katkee helposti. Mä menin voimaan ku en tätä tienny, ni mul on normaalia vaikeampaa. Eli kannattaa melkee tehä dex buildi ja käyttää kevyitä aseita.

Yöllä pelasin vielä jokusen tunnin, edelleen jumissa tossa kyseisessä bossissa.
 
peliä on nyt 9 tuntia takana ja tykkään todella paljon, niin Juonesta, Gameplaystä ja aseiden kustomoinnistakin ja Eri Miljöistä ja bosseista, bosseista puheen ollen ylättävän kivuttomasti mennyt itsellä tähän asti Bossit olenkohan nyt 8 bossia kaatanut (kuollut ehkä noin 10-12 kertaa overal) , no nyt tuli vastaan bossi joka nosti Boss Difficulty levelin täysin uudelle levelille, melkein sanoisin että jos alkupään bossit tuottaa jo suuria vaikeuksia niin vaiketa tulee olemaan sitten myöskin jatkossa.
 
Sekirossa ei pystynyt levelöidä itse hahmoa. Skill pisteitä sai ajan mittaan, ja bosseista sai itemin jolla jotain statseja nostettiin. Samoin kuin proteesikättä pystyi uppia. Eli farmaaminen ei ollut vaihtoehto.

Tämä Lies of P kyllä saa aika ristiriitaisia kommentteja. Mukava että jotkut ovat nauttineet. Vaikka dumasin että jää ostamatta, mutta demoa toki voisi kyllä itse koittaa kun ei maksa mitään.
Nyt meni väärin, ettei voinut farmata Sekirossa. Niitä hitaita pitkäviiksisiä olentoja pystyi farmaamaan helposti yhdessä kohtaa peliä, ja sitä pitkään tekemällä sai jotakin asiaa parannettua hitaasti mutta varmasti. En nyt muista varmuudella mikä juttu se oli, mutta sellainen kuitenkin oli jolla hahmo tai sen taisteluominaisuudet kehittyivät. Mutta jotta noin pystyi tekemään piti olla ensin joku tietty esine hankittuna. Sitä ennen tuota kehittämistä ei voinut tehdä. En muista aivan tarkkaan miten tämä oli, mutta pääpiirteissään kuitenkin näin kuin nyt kuvailin.

Jotta ei pelkän höpinän asteelle jää kommenttini siitä, että Sekirossa voi farmata hahmoa vahvemmaksi, ohessa netistä löytämäni ohje asiaan:

Mask locations​

The three mask pieces are found via three separate merchants. They do sell other things, but these are among the most valuable. When you receive the final piece, you'll then be able to upgrade your attack using skill points. Since it's pretty late-game when you receive this, the main purpose of it is to bolster the wolf for any new game plus playthroughs you wish to do in the near future. You will need five skill points to level up your attack each stage, but the option is there and enemies can be farmed pretty easily for skill points. You can look at our Sekiro: Shadows Die Twice skill point farming guide for more on the best locations to farm for experience. Below are the three vendor locations and the cost required to purchase the relevant mask piece
 
Viimeksi muokattu:
Nyt meni väärin, ettei voinut farmata Sekirossa. Niitä hitaita pitkäviiksisiä olentoja pystyi farmaamaam helposti yhdessä kohtaa peliä, ja sitä pitkään tekemällä sai jotakin asiaa parannettua hitaasti mutta varmasti. En nyt muista varmuudella mikä juttu se oli, mutta sellainen kuitenkin oli jolla hahmo tai sen taisteluominaisuudet kehittyivät. Mutta jotta noin pystyi tekemään piti olla ensin joku tietty esine hankittuna. Sitä ennen tuota kehittämistä ei voinut tehdä. En muista aivan tarkkaan miten tämä oli, mutta pääpiirteissään kuitenkin näin kuin nyt kuvailin.

Jotta ei pelkän höpinän asteelle jää kommenttini siitä, että Sekirossa voi farmata hahmoa vahvemmaksi, ohessa netistä löytämäni ohje asiaan:

Mask locations​

The three mask pieces are found via three separate merchants. They do sell other things, but these are among the most valuable. When you receive the final piece, you'll then be able to upgrade your attack using skill points. Since it's pretty late-game when you receive this, the main purpose of it is to bolster the wolf for any new game plus playthroughs you wish to do in the near future. You will need five skill points to level up your attack each stage, but the option is there and enemies can be farmed pretty easily for skill points. You can look at our Sekiro: Shadows Die Twice skill point farming guide for more on the best locations to farm for experience. Below are the three vendor locations and the cost required to purchase the relevant mask piece
Minulta oli mennyt tuo meni aivan ohi. Eli kiitos korjaamisesta. Toki, ei tuo ihan perinteistä tai vapaata farmausta ole mutta kuitenkin.

Pääasiassa Sekirossa piti vain oppia pelaamaan tietyllä tavalla. Siitä itse pidin. Ja jos tämä on sen tyylinen niin pitää tätä joskus koittaa ainakin demon muodossa.
 
Minkä niminen bossi on kyseessä? Ja mikä tekee siitä erityisen vaikean?
Fuoco, iso kävelevä kamiina. En oikee pysty välttää sen iskuja, mä saan väliin vaan yhen iskun sillotällö ku ukko on niin hidas, niin taistelu kestää pitkään. Parhaimmillaan oon saanu puolet alas, apurin kans.

Tää on perseest koska oon kaikki soulsbornet pelannu nii monesti läpi (paitti sekiron, hyi). Toi tuntuu vaa iha mahottomalt. En oo onneks yksin mitä redditiä lueskellu.
 
Ylös Bottom