Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Liian aikainen "uusi sukupolvi"

Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

Smirre sanoi:
Lapset ja alaikäiset nyt vaan on suuri osa pelaavaa asiakaskuntaa, ei sille mitään mahda. En minä tiedä mikä on suomen ikäjakauma pelaamisessa. Tuskin se kuitenkaan on luokkaa 90% aikuisia 10% lapsia niinkuin annat melkein ymmärtää. Kai noita PS2 konsoleita on mennyt parille alaikäisellekin. Ja aika erikoinen heitto sinulta, jos alaikäisten asema pelialan nousussa ja rahavirroissa on merkityksetön.

Eihän se merkitykseton ole, mutta suhteellinen osuus skideistä pelaajina on jatkuvasti laskeva ja siis merkitykseltään heikkenevä. Kasvu on haettavissa yhä enemmän muista kohderyhmistä.
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

nakkerton sanoi:
Eihän se merkitykseton ole, mutta suhteellinen osuus skideistä pelaajina on jatkuvasti laskeva ja siis merkitykseltään heikkenevä. Kasvu on haettavissa yhä enemmän muista kohderyhmistä.

Moinen statistiikka kuulostaa jostain vuoden 98 liepeiltä haetulta. Eikös viimeksi ollut tuo mukuloiden osuus nousussa? Voit toki tukea väitettäsi lähteellä mistä sen tiedon tempasit. En toki itsekään tiedä, kuulostaa vaan oudolta.
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

Smirre sanoi:
En minä tiedä mikä on suomen ikäjakauma pelaamisessa. Tuskin se kuitenkaan on luokkaa 90% aikuisia 10% lapsia niinkuin annat melkein ymmärtää. Kai noita PS2 konsoleita on mennyt parille alaikäisellekin. Ja aika erikoinen heitto sinulta, jos alaikäisten asema pelialan nousussa ja rahavirroissa on merkityksetön.

Mitä jos lukisit niitä sanoja mitä sinne kirjoitin, niin ei tarvitsisi laittaa sanoja minun suuhuni...
MInä en antanut ymmärtää mitä muuta kuin, että lapset ja heidän isänsä eivät ole suurin/tärkein rahan kuluttaja pelikonsolibisneksessä. Enkä todellakaan tarkoittanut mitään 90/10 jakoa, pikemminkin sinun viestistäsi johon vastasin sai sellaisen käsityksen että sinun mielestäsi vain lapsien ostoksilla on väliä. Kai ymmärrät, että jos jokin asia ei ole tärkein asia, niin se ei tarkoita samaa kuin täysin merkityksetön asia...
Jos et keksi mitään järkevää sanottavaa niin älä väkisin rupea vääntämään toisen posteja mitä ihmeellisimpiin muotoihin.
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

Dr Evil sanoi:
MInä en antanut ymmärtää mitä muuta kuin

*sigh*.. Pari kuivakkaa lausetta "Sinä olet väärässä"

Yritin vähän ravistella ja kaivaa, että kertoisit jotain faktaa/ajatuksia, edes jotain noiden lauseiden tueksi tai taustaksi. Eipä tullut mitään muuta kuin kieltämistä. Deny everything. Takaportteja on tietty helppo jättää, voi aina turvautua niihin ja kieltää asiat.

Miten tärkeä asia se on? Minkälaista jakoa tarkoitit? Mikä ryhmä on suurin/tärkein kuluttaja?

Voit sinäkin kertoa näitä asioita, etkä vain odottaa ja kieltää kaikkea mitä muut sanovat. Tai oikeastaan unohda, en odota vastausta.

Yleisesti kirjoitetussa tekstissä kun käyttää epämääräisiä sanoja niin lukijat muodostavat omia mielipiteitänsä kirjoittajan tekstistä, vaikka nimenomaan kirjoittajan tarkoitus olisi kertoa ne mielipiteensä.
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

sph sanoi:
Kauppojen hyllyillä on edelleen runsaasti "vanhanaikaisia" yksinkertaisia 50Hz:n televisioita, vaikka 100Hz:n teknologioiden edut ovat olleet kiistattomia jo 90-luvulta asti,
No ei nyt ihan kiistatonta. Itse ostin 100-herzisen telkkarin kolme vuotta sitten, ja senkin jälkeen olen lukenut vääntöä aiheesta "onko 100hz parempi kuin 50hz ja miksi ei".

Tosiasiahan on kuitenkin se, että "kuvan laatu" on jotain niin subjektiivista, että sillä on paha perustella edes sadalla eurolla korkempaa hintaa.
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

Tämä topikki meni juuri siihen, mihin arvasinkin. Se oli helppo nähdä jo kaukaa.

Jos nyt vaikka yritettäisiin katkaista?...

Eli aiheeseen: kuinka moni oikeasti uskoo, että konsoleiden tulevia hevosvoimia käytetään oikeasti muuhunkin kuin audiovisuaaliseen paukutukseen? Riittääkö koodaajilla hermot? Pelivalmistusaikataulut kun ovat todella tiukkoja ja varmasti tiukentuvat entisestään. Nyt kun on tehoja vääntää vaikka minkälaista tekoälyä niin riittääkö koodaajilla aika siihen?

Itse en ole pahemmin kärsinyt tämänhetkisten konsolipelien tekoälyongelmista, mutta en olekaan raskaiden roolipelien pelaaja. Eli vaikka uusi sukupolvi tuleekin, onko se ratkaisu tämänhetkisiin ongelmiin?

[edit: ja vielä väärinkäsitysten välttämiseksi: olen ottamassa innolla uutta sukupolvea vastaan. Sen vastustamisesta ei nyt siis ole kyse.]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

Tonppa sanoi:
Tämä topikki meni juuri siihen, mihin arvasinkin. Se oli helppo nähdä jo kaukaa.

Jos nyt vaikka yritettäisiin katkaista?...

Eli aiheeseen: kuinka moni oikeasti uskoo, että konsoleiden tulevia hevosvoimia käytetään oikeasti muuhunkin kuin audiovisuaaliseen paukutukseen? Riittääkö koodaajilla hermot? Pelivalmistusaikataulut kun ovat todella tiukkoja ja varmasti tiukentuvat entisestään. Nyt kun on tehoja vääntää vaikka minkälaista tekoälyä niin riittääkö koodaajilla aika siihen?

Itse en ole pahemmin kärsinyt tämänhetkisten konsolipelien tekoälyongelmista, mutta en olekaan raskaiden roolipelien pelaaja. Eli vaikka uusi sukupolvi tuleekin, onko se ratkaisu tämänhetkisiin ongelmiin?

Tuota on todella vaikea ennustaa. Luulisin, että vastaus on kyllä ja ei. Varmasti ainakin EA:n vuosipäivityksissä ei tulla sen enempää keskittymään tekoälyn ja fysiikan parantamiseen kuin ennenkään.Näiden pelien kehitysaikataulu on hyvin kireä ja nuo kun tuppaavat ilmestymään kaikille mahdollisille koneille, niin kauan kun edes joku vanhalla sukupolvella pelaa. Sitten on taas firmoja, joilla on mahdollisuudet kehittää peliään lähes niin kauan, että ovat siihen tyytyväisiä. Tästä vaikkapa esimerkkinä Rockstar, Bungie ja kotimainen ylpeys Remedy.

Muutos tulee tuskin olemaan kaikkivaltainen, mutta ne kehittäjät jotka olisivat muutenkin panostaneet sisältöön enemmän kuin pelkkään audiovisuaaliseen tykitykseen, saavat paremmat mahdollisuudet toteuttaa visioitaan ja pystyvät viemään ideansa pidemmälle, kuin ennen. Eikä sitä visuaalista tykitystäkään kannata ohittaa olan kohautuksella; on se wow-elämys melkoisen hieno, kun ensimmäisiä uuden sukupolven pelejä koneeseen iskee :D
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

Pelkällä hienolla grafiikalla ei myydä pelejä, sen osoittaa vaikka Wreckless: The Yakuza Missions, jossa oli Xboxin alkuaikojen upeinta grafiikkaa. Uusi alusta antaa mahdollisuuksia mutta ne eivät välttämättä toteudu heti täysmääräisesti. Silti, jos on olemassa mahdollisuus suurempiin pelialueisiin, parempaan fysiikkaan ja tekoälyyn, se tulee varmasti jossain vaiheessa hyödynnettyä. Aiemmissa sukupolvissa on tapahtunut kehitystä, miksi nyt olisi syytä olettaa, ettei enää tapahdu?
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

Ajatus siitä, etteikö uusi tekniikka voisi tuoda parannuksia myös ohjelmapuolelle, on kestämätön. Esimerkiksi jo pelkät Xbox 360:n julkaisupelit tuntuivat samalta, kuin nykysukupolven ylempi keskikasti. Ties mitä on vielä luvassa! Vaan eipä taantumuksen kannattajien kanta ole mitenkään outo. Jo keskiajalla yleisesti luultiin, että ihmiskunta tietää jo kaiken tietämisen arvoisen :)
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

Smirre sanoi:
Yleisesti kirjoitetussa tekstissä kun käyttää epämääräisiä sanoja niin lukijat muodostavat omia mielipiteitänsä kirjoittajan tekstistä, vaikka nimenomaan kirjoittajan tarkoitus olisi kertoa ne mielipiteensä.

Mitkä lauseeni nyt olivat muka niin epämääräisiä?, jos sanon, että nuoret lapset eivät ole tärkein kohderyhmä niin mikä siinä on niin epämääräistä?. No mielestäni tärkein kohderyhmä on about 17-29v nuoret miehet, ei mulla ole mitään tilastoja noista heittää, usein kirjoitan ihan perstuntumalla, enkä jaksa mitään tilastoja nyt etsiä. Kysy ihmeessä jos jotain jäi vielä epäselväksi, en kyllä tarkoituksella ainakaan tällä kertaa jättänyt mitään takaportteja, ja nytkin kun kertaan aikaisemmat postini, niin ei siellä ainakaan minun silmään osu mitään epämääräisyyksiä.
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

feldon sanoi:
Ajatus siitä, etteikö uusi tekniikka voisi tuoda parannuksia myös ohjelmapuolelle, on kestämätön.

Täysin samaa mieltä. Jokainen uusi sukupolvi on tuonut kehittyneempiä pelejä markkinoille, mielestäni täällä aliarvioidaan pelintekijöiden kykyä ja motiiveja kehittää alaa.
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

Dr Evil sanoi:
Täysin samaa mieltä. Jokainen uusi sukupolvi on tuonut kehittyneempiä pelejä markkinoille, mielestäni täällä aliarvioidaan pelintekijöiden kykyä ja motiiveja kehittää alaa.

Ehkä täällä epäillään kiristyviä aikatauluja? Katso nyt esim. Burnout Legends (PSP) ja Burnout Revenge -pelejä. Jessus mitä bugeja niistä löytyy! :( Eipä moisia näkynyt esim. Burnout 2:ssa...

Kunnolla hiotut seuraavan sukupolven pelit tulevat varmasti olemaan JEEEEEHAAAAA!!!!!

Btw, kysymysmerkin tai huutomerkin jälkeen ei tule pistettä.
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

sph sanoi:
Tosin nyt aletaan olla jo niin suuressa mittakaavassa, että sen suuren sisällön tekeminen maksaa hyvin paljon rahaa kehitystunteina, ja kehityskustannuksien hallitsematonta räjähtämistähän on pelätty.
Ja tämä kehityskustannusten nousu tekee peliteollisuuden yhä varovaisemmaksi, ja peleille käy kuin hollywood elokuville, kevyttä näyttävää kauraa, joka sopii "mahdollisimman monelle", eli ei kenellekkään :( Jos pelin keskimääräinen myyntiaika on yksi kuukausi, eikä vuosi, kuten leffoilla, niin aika riskialtista bisnestä.
Eli ennustukseni hyvät naiset ja herrat: JATKO-OSIEN SUKUPOLVI olisi parempi nimike kuin SEURAAVA SUKUPOLVI !
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

sawe sanoi:
Ja tämä kehityskustannusten nousu tekee peliteollisuuden yhä varovaisemmaksi, ja peleille käy kuin hollywood elokuville, kevyttä näyttävää kauraa, joka sopii "mahdollisimman monelle", eli ei kenellekkään :( Jos pelin keskimääräinen myyntiaika on yksi kuukausi, eikä vuosi, kuten leffoilla, niin aika riskialtista bisnestä.
Eli ennustukseni hyvät naiset ja herrat: JATKO-OSIEN SUKUPOLVI olisi parempi nimike kuin SEURAAVA SUKUPOLVI !

Noh, eipä ne jatko-osat automaattisesti mitään tuubaa ole. Jos hyvälle pelille tehdään jatkoa, niin aika harvoin se jatko-osa on huonompi (ainakaan toteuksen puolesta) kuin ensimmäinen osa. Kyllä itseäni ainakin Half-life 3, Halo 3 ja vaikkapa God of War 2 kiinnostavat aika perkeleesti. Kyllä sieltä niitä aivan uusiakin pelejä tulee, erittäin lupaavista esimerkeistä käykööt vaikka Gears of War, GUN, Kameo ja Condamned. Ja tulee sieltä Hollywoodistakin aina välistä jopa erinomaisia elokuvia, tältä vuodelta esimerkkinä vaikka Sin City ja Crash.

E: Crash onkin jo vuoden 2004 tuotos...
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

sawe sanoi:
Ja tämä kehityskustannusten nousu tekee peliteollisuuden yhä varovaisemmaksi, ja peleille käy kuin hollywood elokuville, kevyttä näyttävää kauraa, joka sopii "mahdollisimman monelle", eli ei kenellekkään :(

Xbox live arcade ja vastaavat antavat toisaalta uusille ja pienille pelintekijöille mahdollisuuden päästä konsolibisnekseen mukaan. Nykyiselle sukupolvelle ei ole voinut kovin helposti päästä tekemään pelejä pystymetsästä ja pelitalojen karsintakilpailu on ollut kovaa jo ilman uutta konsolisukupolvea.
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

Vol sanoi:
Xbox live arcade ja vastaavat antavat toisaalta uusille ja pienille pelintekijöille mahdollisuuden päästä konsolibisnekseen mukaan. Nykyiselle sukupolvelle ei ole voinut kovin helposti päästä tekemään pelejä pystymetsästä ja pelitalojen karsintakilpailu on ollut kovaa jo ilman uutta konsolisukupolvea.
Xbxox Live Arcade on kuitenkin kaukana "oikeista" peleistä. Luulen, että jos Nintendon mainospuheet todella edullisesta ja helposta kehittämisestä pitävät paikkansa, niin Revolle tulee monta pikkupuljujen julkaisemaa peliä.
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

Noseblunt sanoi:
Xbxox Live Arcade on kuitenkin kaukana "oikeista" peleistä. Luulen, että jos Nintendon mainospuheet todella edullisesta ja helposta kehittämisestä pitävät paikkansa, niin Revolle tulee monta pikkupuljujen julkaisemaa peliä.
Pelkillä pienillää kuluilla ei vielä pitkälle pötkitä. Pelien pitäisi mennä kuitenkin myös kaupaksi. 3rd-party pelit myivät Cubella pääosin surkeasti ja siksi moni koneen hylkäsikin. Palaako porukka nyt innolla Revon taakse?
 
Vastaus: Liian aikainen "uusi sukupolvi"

Noseblunt sanoi:
Xbxox Live Arcade on kuitenkin kaukana "oikeista" peleistä.

Ne ovat juuri sellaisia työnäytteitä, jotka eivät ole ylivoimaisia pienillekään tekijöille ja joilla voi saada jalkaa oven väliin, jotta pääsisi tekemään joskus isompiakin projekteja. Nykyisellä sukupolvella ei ole edes sitä mahdollisuutta.

Mutta tosiaan täytyy toivoa, että Nintendo onnistuu myös saamaan nostetta uusille tekijöille. Voi olla aika ankea tulevaisuus, jos vain kourallinen isoja pelitaloja saa julkaistua pelejä.
 
Ylös Bottom