Vastaus: Live Arcade
Tänään XBLA:n ilmestynyt Hasbro Family Game Night on sanalla sanoen täysi vitsi.
Ensin siis pitää ladata "pelialusta", joka toimii hubina/lobbyna itse peleille. Tarkoituksena ilmeisesti on, että Hasbron lautapeleistä tehtyjä virtualisointeja tungetaan enemmänkin Liveen, joten hubin kautta voi kätevästi keräillä ja pelailla pelejä ja seurata achievementtien kertymistä.
Vitsi ei ole vielä tässä, vaan itse peleissä ja niiden hinnoissa.
Tällä hetkellä Suomen livestä saa Connect 4 ja Battelship-nimikkeet.
Battleship on suomalaisittain laivanupotus, ja Connect 4 taas muoviritilän ja pelimerkkien kanssa pelattava ristinollavariantti, jossa yritetään saada neljää omaa pelimerkkiä riviin.
Jos joku ei vielä tiedä mikä peli on kyseessä, niin "ai toi!" -elämyksen voi napsaista tästä linkistä:
HASBRO - Connect 4 Reinvention
Itse vitsiin. Kumpikin peli maksaa, ei vähempää kuin
800 ms-pistettä.
Kyllä, noin
10 euroa. Siis virtuaali-laivanupotuksesta tai ristinollasta 12 kaljan hinta.
Mainittakoon, että pari kesää sitten ostin tuon Connect 4-pelin mökille hintaan
kuusi euroa.
Nuo pelit yhteensä siis maksavat saman verran, mitä GTA4:n lisäosa, kaksi kolmasosaa Braidista ja yksinään yhtä paljon kuin vaikka Carcassone, Bionic Commando Rearmed ja kaksi kertaa sen mitä Small arms tai Uno.
Jotain suhteellisuudentajua kehiin. Onhan noissa peleissä jotain pikkukivaa lisää, mutta pelattavaa niissä ei kuitenkaan ikinä ole tuon 800 pisteen verran, oikea hinta olisi ehkä sadan pisteen paikkeilla.