Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lost Odyssey

Vastaus: Lost Odyssey

Kellään vielä PAL versioo kätösissä, että minkälaisissa kuorissa se tulee. Onko vetänyt USAt vai Asiat vai siltä väliltä ? :D Vois melkein meinaan ostaa PAL version myös hyllyyn muoveihin :)

Tältä suunnalta löytyy PAL versio hyppysistä ja homma tosiaan menee juurikin niin kuin Zanis Dust tuossa aikaisemmin kerkesikin jo mainita. Eli kolme levyä päällekäin ja neljäs levy pahvitaskussa, joka on ohjekirjan alla puristuksissa. Harmi homma sinänsä, että eivät tänne tuoneet samalla lailla pakattua versiota kuin Aasiassa. Aika purkkaviritelmältä nimittäin vaikuttaa tämä PAL- version pakkausmenetelmä kun vertaa Aasian vastaavaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lost Odyssey

Sinunkin pitäisi tajuta se että sinun ja minun kaltaisia rpg fanittajia on vai prosentuaalinen luku tämän hetken pelaajakunnasta ja peliarvostelijoiden pitää arvostella pelit massoille jotka sitten itse lukevat arvostelut ja poimivat sieltä itse omat plussat ja miinuksensa... Pitää muistaa että peliarvostelijan arvosana on vain HÄNEN näkemys asiasta. En itse ainakaan tunne ketään joka päättää pelin ostamisen pelkän arvosanan vilkaisulla lukematta arvostelun sisältöä ollenkaan.

Ei se toimi niin. Minua ei kiinnosta Call of Duty 4 pätkääkään. Onko sen pelin arvostelut tehty ottaen huomioon kaikki, jotka eivät pidä FPS- tai sotapeleistä? Vai onko ihan vain sattumalta osunut kohdalle juuri ne arvostelijat, jotka tykkäävät genrestä ihan simona? Eiköhän siinä ole tietoisesti valittu sellaisia arvostelijoita joilla oli varsin positiiviset ennakkotunnelmat ja genrehistoriaa takana. Peliarvostelijat nimenomaan yrittävät luoda suurempaa näkemystä pelin laadusta ja sopivuudesta omaan genreensä kuin pelkästään se oma näkemys, ja Lost Odysseyn kohdalla se tuntuu unohtuneen.

Osa Lost Odysseyn arvosteluista tuntuu tulevan tyypeiltä joiden genrehistoria on lähinnä "joo Final Fantasy VII oli ihan kiva silloin 1997", sen sijaan että olisi otettu huomioon nimenomaan genren harrastajat ja arvioitu peliä sitä taustaa vasten, että tällaista ei tosiaankaan ole oikein ollut tarjolla sitten Final Fantasy X:n, paitsi ehkä vähän Shadow Hearts -sarjassa (jonka tekijätiimiä muuten on reilusti Lost Odysseyssa). Pelimaailmassa 70 pistettä on käytännössä se keskinkertainen peli, ja sinne päin meneviä pisteitä läpsiessä ja vikalistoja rustatessa arvostelijoilta on unohtunut se laajempi näkemys ja kohderyhmän odotukset. Jälleen syytä voi hakea siitä nimiuskollisuudesta, tutulla tavaramerkkinimellä varustettua perinteistä ropea olisi tervehditty jälleen suurena, jännittävänä seikkailuna huippupisteiden kera.

Lost Odyssey tuntuu kuitenkin menestyvän riittävästi, niin että jatko-osaakin on jo vihjattu.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Jos oot hätänen kuten minä nii ittellä tuli tuolta play-asiasta 3 arkipäivässä ku pistin kalleimman mahdollisen kuljetuksen :p

Joo, ei mulla kiirettä. On mulla yks Asia kopio jo ollut julkaisusta ( + viikko ) saakka ( 74h mittarissa. reippaasti yli puolet achievementeistä ) . Mutta pitää toinen hankkia muoveihin sitten joskus :)

Ja btw. on ollut muuten yli helppo peli. 55lvl oon ja mättäny optional bossei ihan helposti.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Harvoinpa olen ollut yhtä samaa mieltä Mahewcoron kanssa. Ja kun ne pisteet vielä tutkitusti oikeasti vaikuttaa pelin myynteihin.. että siinä mielessä niillä on merkitystä vaikka itse voisikin "paskan" pelin ostaa. Toki myös se joskus ärsyttää kun joutuu tietämättömälle kaverille selittämään miksi on ostanut "huonon" pelin..
 
Vastaus: Lost Odyssey

Komppaan kyllä täysin Mahewcoroa. Lost Odysseyn saamat pisteet eivät tee mitään kunniaa pelin todellisuudelle. Onneksi peliä tuntuu kuitenkin liikkuvan kiitettävästi kauppojen hyllyiltä numeroista huolimatta, mikä on aina hyvä asia jatkoa ajatellen.

Tuosta koteloasiasta vielä, villit huhut kertoo, että Aussi-PAL tulisi paksussa kotelossa aasian ja japanin tapaan. Mene ja tiedä sitten.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Ja btw. on ollut muuten yli helppo peli. 55lvl oon ja mättäny optional bossei ihan helposti.

Jaa, itse olen vasta kuutisen tuntia pelannut, ja olen ollut havaitsevinani ihan kohtuullisesti haastetta. Olen joutunut retryäkin muutamaa pomoa vastaan ottamaan. Noh, tämä kuitenkin ilmeisesti johtuu tämän pelin kanssa siitä, että olen tässä täydellisen kädetön:).
 
Vastaus: Lost Odyssey

Jaa, itse olen vasta kuutisen tuntia pelannut, ja olen ollut havaitsevinani ihan kohtuullisesti haastetta. Olen joutunut retryäkin muutamaa pomoa vastaan ottamaan. Noh, tämä kuitenkin ilmeisesti johtuu tämän pelin kanssa siitä, että olen tässä täydellisen kädetön:).

Lost Odyssey vaatii kyllä vähän erilaisempaa asennetta taisteluissa kuin muut JRPG:t. Enää ei niin vain mennä pahiksia mättämään ylivoimalla, vaan level cap pitää huolen että taistelut ratkaistaan kunnialla. Toki viimeisellä levyllä kun pääsee seikkailemaan ja etsimään, niin tulee pakostakin kartutettua tasoja ja loppupomoa ajatellen menee varmaankin heittämällä läpi (82:30h takana, vielä on paljon ihmeteltävää).
 
Vastaus: Lost Odyssey

Jaa, itse olen vasta kuutisen tuntia pelannut, ja olen ollut havaitsevinani ihan kohtuullisesti haastetta. Olen joutunut retryäkin muutamaa pomoa vastaan ottamaan. Noh, tämä kuitenkin ilmeisesti johtuu tämän pelin kanssa siitä, että olen tässä täydellisen kädetön:).

Heh, jooh 1 dvd oli pahin. Sen jälkeen kuolemia ei ole tullut ja eikä minkäänlaisia strategioita ole tarvinnut harrastaa.

EDIT: Siinä mielessä harmi kun odotin FFXII:n tasosta mättöö. Muistan vieläkin sen 3h:n Gilgamesh mätön jossa tuli oikeesti jopa hiki puhumuttakaan Omegasta tai Yiazmatista. Monen bossin/huntin jälkeen oli kyllä hyvä fiilis varsinkin kun meni ihan ilman valmistautumista ( Zodiark oli helmi, kaverille piti vaan näyttää ja menin ekasta :)
 
Vastaus: Lost Odyssey

Lost Odyssey vaatii kyllä vähän erilaisempaa asennetta taisteluissa kuin muut JRPG:t. Enää ei niin vain mennä pahiksia mättämään ylivoimalla, vaan level cap pitää huolen että taistelut ratkaistaan kunnialla. Toki viimeisellä levyllä kun pääsee seikkailemaan ja etsimään, niin tulee pakostakin kartutettua tasoja ja loppupomoa ajatellen menee varmaankin heittämällä läpi (82:30h takana, vielä on paljon ihmeteltävää).

Juuh, itekin huomannut juurikin saman asian, ja tätä voi kyllä pitää vain ja ainoastaan hyvänä asiana. Muutenkin taistelusysteemi tuntuu todella hyvälle, ja itse olen mieltynyt myös tuohon iskujen trigger systeemiin. Pienen totuttelun jälkeen tulee yllättävänkin helposti taottua myös noita perfekt osumia.

Mutta ehkä hieman harmillinen homma tosiaan, jos pelin haastavimmat hetket koetaan ensimmäisellä levyllä. Noh, luultavasti tälläselle itseni tasoiselle pelaajalle sitä haastetta riittää myös jatkossa:). Tällä hetkellä vasta noin kahdeksan timmaa taulussa.
 
Vastaus: Lost Odyssey

varmaan tässä lähipäivinä ostan lost odysseyn.

ovatko ne latausajat todellakin niin pitkiä että häiritsevät?
 
Vastaus: Lost Odyssey

varmaan tässä lähipäivinä ostan lost odysseyn.

ovatko ne latausajat todellakin niin pitkiä että häiritsevät?

Eipä ole ainakaan minua häirinnyt. En oikein edes ymmärrä koko valitusta niistä latausajoista. Tai sitten olen vain niin tottunut jo Mass Effectin hississä seisoskeluun. :D
 
Vastaus: Lost Odyssey

varmaan tässä lähipäivinä ostan lost odysseyn.

ovatko ne latausajat todellakin niin pitkiä että häiritsevät?

Jos olet tottunut impulssipelaamiseen (Wario Ware) tai omaat kolibrin keskittymiskyvyn, niin kai ne voi häiritä, mutta ne eivät ole mitään suurempaa mihin JRPG-pelaajat ovat tottuneet. Useimmiten latausajat (tai siirtymäajat) on 1-3 sekuntia, mutta välillä on jopa 5-10 sekunnin lataustauko, jolloin näytetään hahmojen statseja.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Pitääpä tänne nyt tulla tämänhetkisiä tunnelmia kertomaan.

Takana on nyt ~ 18 h ja toisessa levyssä ollaan menossa melko alussa. Olen tutkinut joka paikan tarkaan, puhunut lähes jokaiselle ja lukenut kaikki unet. Juoneen olen ollut todella tyytyväinen, samoin kuten ääninäyttelijöihinkin. Cooken näyttelijällä tosin olisi muutamassa kohdassa ollut parantamisen varaa. Hahmoista Jensen on jäänyt ehkä parhaiten mieleen, hänen kommenttinsa tosiaan naurattavat yllättävän usein. Seth oli ensitapaamisessa kamalan ylipirteä ja hyppi ja juoksi sinne tänne, mutta sen jälkeen Seth on ollut paljon rauhallisempi. Unet ovat olleet suurimmaksi osaksi kiinnostavaa luettavaa, ehkä hieman enemmän äänitehosteita ja eri taustoja kaipaisin taustalle.

Taistelusysteemistä olen myöskin pitänyt, se on juuri tyyliä josta pidän. Vaikeustaso on tähän mennessä ollut ihan kohdallaan, eivätkä lataustauotkaan ole haitanneet paria kertaa lukuun ottamatta yhtään.

Todellä hyvältä siis vaikuttaa tässä vaiheessa ja sama taso tuntuu jatkuvan.

//Juuri tuossa alla mainitussa kohdassa on tainnut olla tähän mennessä se pisin lataustauko jostain syystä. Itseäni se häiritsi varsinkin kun onnistuin voittamaan ne Numara-sotilaat vasta kolmannella yrityksellä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lost Odyssey

Jos olet tottunut impulssipelaamiseen (Wario Ware) tai omaat kolibrin keskittymiskyvyn, niin kai ne voi häiritä, mutta ne eivät ole mitään suurempaa mihin JRPG-pelaajat ovat tottuneet. Useimmiten latausajat (tai siirtymäajat) on 1-3 sekuntia, mutta välillä on jopa 5-10 sekunnin lataustauko, jolloin näytetään hahmojen statseja.

Jopa 5-10 sekunnin? Ihan näin mielenkiinnosta kysyisin, pystyykö kukaan laskemaan tai arvioimaan, millainen lataustauko on kohdassa Ghost Town - City of Ruins (Disc 1:n lopulla). Pelaaja ensin kohtaa välinäytöksessä Cooken ja pikkuveljen ja heti perään taistelun, jossa on kolme Numara-soturia ja kaksi ratsua. Eli siis miten pitkä lataustauko edeltää tätä koko skeneä, joka alkaa real-time-välinäytöksestä.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Jopa 5-10 sekunnin? Ihan näin mielenkiinnosta kysyisin, pystyykö kukaan laskemaan tai arvioimaan, millainen lataustauko on kohdassa Ghost Town - City of Ruins (Disc 1:n lopulla). Pelaaja ensin kohtaa välinäytöksessä Cooken ja pikkuveljen ja heti perään taistelun, jossa on kolme Numara-soturia ja kaksi ratsua. Eli siis miten pitkä lataustauko edeltää tätä koko skeneä, joka alkaa real-time-välinäytöksestä.

En nyt sekuntteja laskenut mutta sen verran muistan että kerkesin jääkaapilta hakea uuden kaljan ja sieltä vielä takaisin niin vieläkin latasi :)
Joissakin kohtaa jos tulee animaation pätkää niin latausajat voivat käydä hermoille mutta kaikkea ei voi saada joten sen kanssa on vain pakko elää.
 
Vastaus: Lost Odyssey

91:16 tuntia takana. Vihdoinkin läpi. Vielä jäi muutama aarre keräämättä ja skill master-saavutukset immortaleilla saamatta, mutta olen kyllä tyytyväinen. Eittämättä omasta mielestäni toiseksi paras peli ikinä. Loppuvastus oli kyllä hieman liian helppo 75-tasoiselle tiimille, mutta parempi näin että meni sutjakkaasti läpi kuin se, että saisi tuskastella sen kanssa vielä.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Mitä eroa tuolla lost odysseyn asia versiolla ja normi pal versiolla on? Onko mitään merkittävää huomioitavaa esim pelin kielessä, tai ohjeiden kielessä.Kumpiko kannattaa minun ostaa? Tietääkö kukaan miten asia versioita menee vaihdossa peliliikkeisiin vai meneekö niitä? Kiitos vastauksista!
 
Ylös Bottom