Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lost Odyssey

Vastaus: Lost Odyssey

Ei tässä pelissä ollut mielestäni kuin yksi paikka vaikea ja se oli kyllä todella vaikea(ja vittumainen). En viitsi liiemmin alkaa puhumaan paikasta, mutta kaikki pelanneet kyllä varmaan arvaavat mistä paikasta puhun.

Itse peli on kyllä erittäin hyvä ja tykkään myös visuaalisesta ilmeestä, eikä olla liian "karkkimaista" tuo maailma(vrt. Star Ocean esimerkiksi).
 
Vastaus: Lost Odyssey

Mutta haluan silti, että pelissä on mahdollisuus ottaa se helpompi, vaikkakin pidempi reitti - grindaaminen.

Niin ja kun itse en oikeastaan kertaakaan joutunut grindaamaan, niin siksi juuri ihmettelen tuota tilannettasi. Itse yksinkertaisesti vain myllyttelin menemään jokaisen vastaantulevan taistelun, joten omat hahmoni kehittyivät näin koko ajan tilanteen vaatimalle tasolle. Toki, uusiin paikkoihin mennessä tuli aina vähän haastavampia peruspahiksia vastaan, mutta kyllä nopeasti ryhmän taso oli taas sitä luokkaa, että nämä viholliset olivat peruskauraa.

Tuurilla mennään, kun ei taidolla ole mahdollista.

Itse pomotaisteluissa oli toki tuota satunnaisuutta, kun viholliset eivät tehneet koko ajan sitä samaa kaavaa puhtaasti (vaikka näitäkin toki oli), mutta tätä pidin kyllä nimenomaan hyvänä asiana, en ongelmana. Kyllä itse tunsin taidolla voittaneeni vastustajat, enkä kyllä juuri tuohon mainistemaasi kohtaan edes jäänyt jumiin, joten ehkä peilissä sittenkin olisi se syyllinen? Ei kyllä se vika pelissä on ;)

Mutta silti siitä puuttuu se jokin.. Se, joka iskee suoraan sydämeen ja tajuntaan, se, joka pitää otteessaan läpi pelin vaikka bossit olisivat kuinka turhauttavia tahansa, vaikka joutuisi grindaamaan tuntikausia päivässä.

Niin, no tässä pelissä on kuitenkin "sitä jotain" suurelle osalle genren ystäviä, joten ehkä toisille vain toimii paremmin...Playstationilla julkaistut roolipelit.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Niin, no tässä pelissä on kuitenkin "sitä jotain" suurelle osalle genren ystäviä, joten ehkä toisille vain toimii paremmin...Playstationilla julkaistut roolipelit.

Mitäs tuo nyt tarkoitti? :D

BTW, noihin mun ongelmiin on yksinkertainen syy: skippaan kaikki satunnaiset taistelut. Hoidan asiat siis yleensä JRPG:issä niin, että tarinaa eteenpäin kuljettaessa ja tavaroita etsiessä skippaan kaikki taistelut, ja kun pääsen savepointille ja paikalle jossa voi healata (esim se sininen pallura, peti tai hotsku), rupean grindaamaan armottomasti. Ja nyt siis venytin sitä grindaamista liian pitkälle ja kun suurinpiirtein olin aikeissa alottaa sen, tulikin jo bossi vastaan.
Luonnollisesti suurimmilta osin oma syy, mutta kyllä nyt osittain tuossa kohtaa peliäkin syytän: en sen takia, että bossitaistelut olisivat satunnaista peukkujen pystyssä pitoa, vaan siksi, etten vain päässyt muulla tavalla kuin kokonaan alusta aloittamalla grindaamaan kunnolla. Eli vaikka tuolla heitollani saatoin sen kuvan antaa, niin tarkoitin tosiaan siis sitä taidolla, etten päässyt grindaamaan. Taitoa tuossa kohtaa oli suuritasoiset hahmot.

e: pelin syyttäminen kuuluu yhteen defensseistäni. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lost Odyssey

BTW, noihin mun ongelmiin on yksinkertainen syy: skippaan kaikki satunnaiset taistelut.

No tosiaan, tuo kyllä kuulostaa luonnolliselta syyltä, eikä ihme että peli saattaa tuntua vaikealta. "Läpi juokseminen" on aina mielestäni melko huono tapa lähestyä roolipelejä, varsinkin juuri siksi, että luonnollista vahvistumista ei hahmoille pääse tapahtumaan, joten pelin rakentama tasapaino pääsee kärsimään. Ei siis missään nimessä kannata lähteä itse peliä tällöin tuomitsemaan, sillä peliä ei todellakaan ole tarkoitettu pelattavaksi niin, että satunnaiset taistelut skipataan täysin.

e: pelin syyttäminen kuuluu yhteen defensseistäni. :)

Kuin myös täällä, mutta itse en lähde tuota kirjoittamaan foorumeille ;)
 
Vastaus: Lost Odyssey

No tosiaan, tuo kyllä kuulostaa luonnolliselta syyltä, eikä ihme että peli saattaa tuntua vaikealta. "Läpi juokseminen" on aina mielestäni melko huono tapa lähestyä roolipelejä, varsinkin juuri siksi, että luonnollista vahvistumista ei hahmoille pääse tapahtumaan, joten pelin rakentama tasapaino pääsee kärsimään. Ei siis missään nimessä kannata lähteä itse peliä tällöin tuomitsemaan, sillä peliä ei todellakaan ole tarkoitettu pelattavaksi niin, että satunnaiset taistelut skipataan täysin.

Totta tuokin.

Kuin myös täällä, mutta itse en lähde tuota kirjoittamaan foorumeille ;)
No minäpä lähden, häikäilemättä ja tarkemmin asiaa miettimättä! :D
Myönnän, että vähän hätiköiden tulin peliä syyttämään, osittain väsymyksen takia, osittain turhautumisen takia. Ja vaikka pointtini esitinkin ehkä liian voimakkaasti, olen yhä sitä mieltä että LO on 'vain hyvä' peli: Ei mitään TOTALLY AWESOMEa, mutta ei todellakaan mitään erityisen huonoakaan. Peruspätevä peli, noin kahdella sanalla kuvattuna.
Tarina tuntuisi nyt loppua kohden olevan paranemaan päin, mutta (ainakin satunnaiset) taistelut rupeavat käymään suht helpoiksi kun saa näitä skillejä tyyliin "absorboi satunnaisesti vastustajan hyökkäyksen". Kun joka toinen tai kolmas lyönti itse asiassa hiilaa hahmoa, on vaikea kuolla muuta kuin niiden kaikkein vahvimpien vastustajien hyökkäyksiin.

BTW, yksi asia ansaitsee kunniamaininnan minulta: musiikki. Esimerkiksi pelin aloitusvalikossa soiva musiikki on.. Uskomattoman hyvä. Ei IHAN voita Kingdom Heartsien musiikkia, IMO, mutta hipoo selvää parhaimmistoa JRPG-genressä..

(PS. huomenna menossa kaupunkiin, eli saattaa jäädä joku JRPG haaviin: varteenotettavia vinkkejä otetaan vastaan jos joku niitä on kiinnostunut antamaan)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lost Odyssey

(PS. huomenna menossa kaupunkiin, eli saattaa jäädä joku JRPG haaviin: varteenotettavia vinkkejä otetaan vastaan jos joku niitä on kiinnostunut antamaan)

LO:ta parempaa et tule löytämään.

Vinkkinä: Hahmoja kannattaa kehittää tasaisesti ja imuroida itemeistä taidot jokaiselle mahdolliselle hahmolle. Pelin edetessä tulee enemmänkin tilanteita joissa täytyy taistella tietyillä hahmoilla (muistaakseni :D)...
 
Vastaus: Lost Odyssey

Mitäs tuo nyt tarkoitti? :D

BTW, noihin mun ongelmiin on yksinkertainen syy: skippaan kaikki satunnaiset taistelut. Hoidan asiat siis yleensä JRPG:issä niin, että tarinaa eteenpäin kuljettaessa ja tavaroita etsiessä skippaan kaikki taistelut, ja kun pääsen savepointille ja paikalle jossa voi healata (esim se sininen pallura, peti tai hotsku), rupean grindaamaan armottomasti.

Pienoinen yleisvinkki tuohon grindaamiseen koskien LO:ta

Tallenna peli ja lataa niin avot jengillä on tädet hipot ja manat, aikaa kuluu aika vähän mikäli peli on kovalevyllä.
 
Vastaus: Lost Odyssey

LO:ta parempaa et tule löytämään.

Jooh, Blue Dragonin ostin ihan impulssiostoksena mutta.. No ei siitä sen enempää :D

Eniveis, kiitos vinkeistä. Jäin taas yhteen bossiin jumiin, mutta eiköhän sekin mene jahka jaksaa vain vähän grindailla. Aika lailla hipoista kiinni pääseekö vai eikö pääse läpi.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Ainoa JRPG, jota olen aikaisemmin pelannut on FFVII. Kannattaakos tämä ostaa jos on vasta "aloittelija" tässä genressä? Vai olisiko jotain parempia suosituksia.

Alkoi meinaan tämä genre kovasti kiinnostamaan.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Ainoa JRPG, jota olen aikaisemmin pelannut on FFVII. Kannattaakos tämä ostaa jos on vasta "aloittelija" tässä genressä? Vai olisiko jotain parempia suosituksia.

Alkoi meinaan tämä genre kovasti kiinnostamaan.

Kyllä tähän pääsee "aloittelijakin" aika helposti sisään. Tyttöystäväkin sai pelin "hallintaansa", vaikkei ollut pelannut aiemmin yhtään JRPG:tä(tai RPG:tä yleensäkkään oikeastaan pl. Mass Effect josta pelaaminen konsoleila alkoi). Taistelut ovat ehkä aluksi vielä vähän vaikeita, mutta aika pian pystyy ihan päättelemällä(terveellä järjellä) pärjäämään niissäkin.

Pienenä huomiona, osittain spoilerinakin(muttei mielestäni kovin pahana) kannattaa miettiä mitä hyötyä "slot sleedeistä" on. Itse en tajunnut sitä ennenkuin pelin loppuvaiheessa, itse selvästikkään kiinnittänyt kaikkiin yksityiskohtiin tarpeeksi huomiota ja kokemus JRPG:stä on myös itselleni suhteellisen pieni(Final Fantasy VII myös ja sitten muutamia satunnaisia otoksia ja demoja).
 
Vastaus: Lost Odyssey

Slot Seedejä ei tosiaan kannata ohittaa olankohautuksella..
Oli miten oli, aika helposti tuohon varmaan pääsee sisään. Huomattavin ero moniin muihin JRPG:ihin on se, että normaalit satunnaisetkin taistelut saattavat oikeasti kestää jokusen hetken. Nyt tässä taas SMT-sarjan pelejä pelannut, ja jopa siinä satunnaiset taistelut pääsee läpi aika nopeasti, muutaman kierroksen jälkeen, kun taasen Lost Odysseyssä normaalitkin taistelut usein kestivät vähintään sen 3 tai 4 kierrosta. Monesti enemmänkin.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Slot Seedejä ei tosiaan kannata ohittaa olankohautuksella..

Tarkennattakoon että keräsin kyllä niitä, mutta en siis laittanut käyttöön ennenkuin pelin viimeisen levyn puolessa välissä. Hiukan ehkä siis myöhässä, mutta toisaalta siihen saakka riitti sitten haastetta ja siitä eteenpäin peli tuntui vähän turhankin helpolta.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Ainoa JRPG, jota olen aikaisemmin pelannut on FFVII. Kannattaakos tämä ostaa jos on vasta "aloittelija" tässä genressä? Vai olisiko jotain parempia suosituksia.

Alkoi meinaan tämä genre kovasti kiinnostamaan.

Kannattaa! Itselläni aiempi kokemus JRPG-genrestä taisi olla SNES -ajoilta ja tämä peli kyllä imaisi mukaansa täysillä; 80h hurahti pelin parissa ja hieman harmittaa etten jaksanut aivan loppuun asti vetää - ehkä joskus palaan vielä pelin pariin.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Onko tämä Lost Odyssey tosi hankala peli. Ei ole kovin paljoa kokemuksia tällaisista peleistä, joten ei haluaisi aloittaa liian hankalasta.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Onko tämä Lost Odyssey tosi hankala peli. Ei ole kovin paljoa kokemuksia tällaisista peleistä, joten ei haluaisi aloittaa liian hankalasta.

Eka kiekko taitaa olla vaikein, helpottuu ärsyttävästi loppua kohden.
Mutta tossa ekassa levyssä vaikeita on oikeastaa pomotappelut, muuten eteneminen on ihan sutjakkaa.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Mulla oli ihan laittoman paljon vaikeuksia monissakin kohtaa, tosin siihen saattoi vaikuttaa se, että ensivaikutelmien perusteella pelasin sitä kuin mitäkin ylihelppoa, kasuaalia JRPG:tä. Eli skippasin ison osan taisteluista pelkästään sen takia että pidin niitä liian pitkinä. Se sitten kostautui aika hyvin pelin loppupuolella, en oo vieläkään mennyt läpi saakka, mutta neloslevyllä mennään.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Noniin. Peli pelattu 3 levylle asti ja hienoa on ollu. MUTTA. Sitten luin netistä että turhan monella on ollu ongelmia neljännen levyn toiminnassa (tässä Euroopan versiossa, paperikuoressa tuleva) niin koitin iha piruuttani sit laittaa 4 levykettä sisälle ja kattoa että pelittääkö. No arvatahan sen saattoi ettei pelitä.

Peli-into kaikkos samalla sekunnilla. En varmasti pelaa minuuttiakaan peliä eteenpäi ennenku saan jostain toimivan levyn.

Nyt kysynkin että oliko tämä playasiasta tilattu peli sellaine joka pelittää? Sehän käsittääkseni on erilaine koteloltaan ja levyille on omat paikkansa. Olen valmis ostamaan uuden pelin sen takia että saan pelattua läpi asti.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Noniin. Peli pelattu 3 levylle asti ja hienoa on ollu. MUTTA. Sitten luin netistä että turhan monella on ollu ongelmia neljännen levyn toiminnassa (tässä Euroopan versiossa, paperikuoressa tuleva) niin koitin iha piruuttani sit laittaa 4 levykettä sisälle ja kattoa että pelittääkö. No arvatahan sen saattoi ettei pelitä.

Peli-into kaikkos samalla sekunnilla. En varmasti pelaa minuuttiakaan peliä eteenpäi ennenku saan jostain toimivan levyn.

Nyt kysynkin että oliko tämä playasiasta tilattu peli sellaine joka pelittää? Sehän käsittääkseni on erilaine koteloltaan ja levyille on omat paikkansa. Olen valmis ostamaan uuden pelin sen takia että saan pelattua läpi asti.

Mutta ethän sinä voi pelata neloslevyä ennen kuin olet päässyt 3.levyn läpi. En ole kuullut mistään ongelmista mutta minulla toimi ihan hyvin. GameStopista ostin omani.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Kyllähän ainakin päävalikkoon pääsee levyllä kuin levyllä, mutta tarinaa ei tietenkään voi pelata eteenpäin ennen kuin neljännelle levylle pääsee. Itse omistan juuri tämän Asia version pelistä jossa jokaiselle levylle omat paikkansa joten mitään ongelmaa ei ole ollut.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Niin siis nimenomaan koko peli ei lähe päälle nelos levyllä. Siihe tulee:

A) joko disc error juttu "please insert this cd into xbox 360 console" - shittiä tai vastaavaa

tai

B) Peli lähtee hetkeksi päälle, mutta alkuvalikkoon asti ei pääse. Jumittuu tuohon "loading" juttuun.

Ja muutenki kone pitää kauheaa ääntä ku nelos levy on menossa. Ja tosiaan aika monella on ollu tätä ongelmaa ku netistä pikaseen vilkaisin.

Edit: LOL

Katoin netistä lisäinfoa nii joku sano että levyn uittaminen kiehuvassa vedessä sais levyn toimimaan.. No aattelin että sama se ku ei toimi muutenkaan nii uitin levyä 10 sekkaa 100 asteises veessä ja "kiillotin" ja kuivasin huolella.

Peli koneeseen ja käynnistyy ku naapurin Lada =) Tai ainaki meni valikkoon asti sujuvasti. Mut kaipa se pitää ensin kiirehtiä nelos levylle ja todeta sitte vasta että miten lopullinen tuo toiminta on.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom