Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lost Odyssey

Vastaus: Lost Odyssey

Oeoe, pitkän odotuksen jälkeen pääsee tätäkin pelaamaan ja vaikuttaa aika pirun hyvältä alun perusteella.. Erityisesti pitkästä aikaa osaa olla peli surullinen, ainakin noiden muistelutekstien osalta. Hyviä luettavia.
 
Vastaus: Lost Odyssey

LOL jätkät valittaa JRPGeiden perus asioista... ei hyvä hei ei.
... ja sä *taas* kaikesta mahdollisesta, joten business as usual... :D


Mutta jos totta puhuu, niin verrattuna noihin viimeksi pelattuihin; Enchanted Arms, Blue Dragon ja Eternal Sonata, tämä on ehdottomasti pahin mitä grindaukseen tulee...

Yleensä siis levelien nousu on paremmin sovitettu pelin etenemiseen.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Mulla on ainakin Eternal Sonatan PS3-version kanssa ollu paljonkin grindausta kun vastustajien taso yksinkertasesti nousee niin uskomatonta vauhtia.. Tosin se nyt oli muutenkin IMO vähän tylsä peli niin saattaa olla et se vaan tuntuu siltä =D
Mutta kyllä sitä nyt vähän pitää grindausta ainakin olla, IMO.

Muuten, missasin tuon toisen dreamin (A thousand years of dreams) ja meen jo täällä jossain
vuoristossa, tuon vuori"mökin" jälkeen.
Pääsenköhän viel näkemään tuon (ja muut jotka siitä seuraavat) unen? On nimittäin yllättävän kiinnostavia tekstejä. Jos en, niin pystyyköhän noita lukee jostain netistä? En nyt pikasella etsinnällä löytänyt et jos joku tähän hätään sattuu tietää jonku sivun jossa ne on kirjotettuna, niin vois pistää linkkiä.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Muuten, missasin tuon toisen dreamin (A thousand years of dreams) ja meen jo täällä jossain
vuoristossa, tuon vuori"mökin" jälkeen.
Pääsenköhän viel näkemään tuon (ja muut jotka siitä seuraavat) unen? On nimittäin yllättävän kiinnostavia tekstejä. Jos en, niin pystyyköhän noita lukee jostain netistä? En nyt pikasella etsinnällä löytänyt et jos joku tähän hätään sattuu tietää jonku sivun jossa ne on kirjotettuna, niin vois pistää linkkiä.

On loistavia tekstejä ja kyllä, kaikki on mahdollista saada myöhemminkin. Niiden kerääminen järjestyksessä ei ole mitenkään välttämätöntä.
Kelpaisi kyllä nuo tarinat oikein kansien välissä.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Se mahtava musa ja graafinen suunnittelu tuo uskomattoman lisän niille tarinoille. Ne oli imo melkeinpä parasta antia Lost Odysseyssä.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Ai tälläkin on oma ketjunsa!

Peli on kyllä hieno ja hyvä.Se on vielä sitä vanhaa kunnon vuoroaikaista taistelua,hienoilla välinäytöksillä höystettynä.Peli on itselläkin vielä kesken,mutta ei ole kyllästyttänyt vielä yhtään.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Se mahtava musa ja graafinen suunnittelu tuo uskomattoman lisän niille tarinoille. Ne oli imo melkeinpä parasta antia Lost Odysseyssä.

Näinpä.
Voipi olla että nää tarinat menettäis sitä jotain hohtoaan siinä, mutta olisin kyl kiinnostunut ihan pelaamaan ne läpi. Jos ei muulla tavalla, niin vain juoksuttaen Kaimia ja seuraten ku mies keskustelee tarinoiden henkilöiden kanssa.

Tekstissä tietty omat etunsa, pääsee mielikuvitus valtaan =P
Bossit yllättävän vaikeita muuten. Vasta pääsin sen
linnun siellä vuorella
(oisko toinen tai kolmas bossi), ja senkin vain juuri ja juuri. Vaikka olin muutaman levelin grindaillu ennen sitä niin silti oli hoopeet taistelun jälkeen aika alhaiset.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Pakko kyllä itsekin kehua Lost Odysseyta, sillä itselle tuli ihan puskista ja meinasin uskoa "huonoja" arvosteluita ja kiertää koko pelin kaukaa. Onneksi annoin mahdollisuuden ko. pelille, ja nyt alkaakin olla homma taputeltu aika pitkälti. Vähän yli 80h pelattua ja aika pitkälti kaikki mahdollinen tehty. Tower of MIrrors enää oikeastaan pelaamatta

Menee vaan hermo treasure trove achievementtiin. Olen kaikki paikat kolunnut useaan otteeseen läpi mutta jotain puuttuu..(20GS on kyllä muutenkin naurettavan vähän melkein kaikesta pelissä) Ei jaksa enää etsiä ja taistelut puuduttaa aika pahasti..
Mutta aivan upea peli kaiken kaikkiaan. Voisin sanoa parhaaksi mitä boksilla pelannu.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Nyt ite menossa toisella levyllä ja ihan hyvin maistunut tähän asti. Kyllähän tuo vuoropohjainen taistelu ja tyhjästä ilmestyvät viholliset tuntui aluksi aika tylsälle kun oli viimeksi pelannut FFXII:ta. Nuo unijutut oon kyllä skipannut kaikki mutta voihan ne katsoa sitten jälkikäteenkin.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Jos yhtään jaksat lukee ni kannattaa ehdottomasti katsastaa läpi. Ne on oikeesti hyviä.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Jos yhtään jaksat lukee ni kannattaa ehdottomasti katsastaa läpi. Ne on oikeesti hyviä.

Nämä tosiaan ovat pelihistorian parhaiten kirjoitettuja tarinoita, joita ei missään nimessä kannata sivuttaa olankohautuksella. Hieman tullut tässä Coelhon Alkemistia lukiessa samanlaisia fiiliksiä, joten mistään ihan turhanpäiväisestä jauhannasta ei ole kyse. Ehdottomasti kannatan näiden lukemista ajatuksen kanssa, pääsee paljon paremmin mukaan pelin "sieluun", eli tunnelmaan.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Postilaatikkoon saapui tänään Lost Odyssey. Odotan innolla että pääsen alkuun!

Tyhmä kysymys.... Kotelo sisältää 4 levyä! Tarvitaanko niitä kaikkia ja voiko pelin asentaa kovalevylle?
 
Vastaus: Lost Odyssey

Tyhmä kysymys.... Kotelo sisältää 4 levyä! Tarvitaanko niitä kaikkia ja voiko pelin asentaa kovalevylle?
Kaikkia tarvitsee ja jokaisen voi asentaa kovolle. Itse ehkäpä asentaisin ensin ykköslevyn, ja pelaisin siihen saakka että siirrytään toiseen levyyn, asentaisin sen jne.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Tää on kyllä sellainen peli, josta saa irti paljon jos vain jaksaa lukea kaikki tekstit. Tekstiä oli vain mielestäni aivan liikaan. Luen kyllä mieluummin kirjaa kuin ruutua, joten ne jäi puolittain lukematta. Animaatiot tai kuvakerronta olisi ollut enemmän kuin suotavaa. Tai joku läpyskä pelin mukaan, jolla voi täydentää maailmaa. Se olisi tietty voinut lisätä hintaa.

Peli itsessään kiinnosti ehkä puoli väliin, jonka jälkeen se alkoi maistua saman toistolta kerta toisen jälkeen. Varmaan uppoaa niihin, jotka eivät ole pahemmin pelanneet vuoropohjaisia ropeja. Odotin vain tältä peliltä paljon enemmän :(
 
Vastaus: Lost Odyssey

Itellä taas lisäs ne taustaäänet ja värit just hyvin paljon syvyyttä noihin teksteihin. Pysty eläytyyn paljon paremmin, ja itse asias luen tota ennemminki ku kirjoja :D
 
Vastaus: Lost Odyssey

Itellä taas lisäs ne taustaäänet ja värit just hyvin paljon syvyyttä noihin teksteihin. Pysty eläytyyn paljon paremmin, ja itse asias luen tota ennemminki ku kirjoja :D

Juu ne värien ja äänien muuttuminen tarinan mukana toi huomaamattomastikin lisää syvyyttä niihin juttuihin. Siellähän oli jotai ääniefektejäkin mukana? Tyyliin tuulimylly pitää ääntä jne.
Nämähän tarinathan on julkaistu kirjasenakin. Taisi kyllä olla ainoastaan japanissa.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Varmaan uppoaa niihin, jotka eivät ole pahemmin pelanneet vuoropohjaisia ropeja. Odotin vain tältä peliltä paljon enemmän :(

Itse olen oikeastaan pelannut liikaakin vuoropohjaisia ropeja ja sanon, että tässä on yksi parhaista, ellei juurikin paras sellainen. Itse tosin pidän tätä peliä yhtenä kaikkien aikojen parhaista peleistä ihan noin yleisesti.

Itse en kuitenkaan ehtinyt odottaa peliltä mitään, laitoin vain pelin sisään ja annoin mennä. Olin kyllä kuulut että tässä pelissä on sitä potentiaalia, mutta en ollut mitenkään hypettynyt ennen pelin pelaamista. Tämän kohdallahan se hype on sinänsä mielenkiintoista, että se tulee oikeastaan pelaajien kautta, eikä arvosteluista. Yleisesti ottaen tämä peli ei todellakaan ole saanut sellaisia arvosanoja kuin sen olisi kuulunut saada, vaikka toki Konsolifinin arvostelussa tämän pelin todellinen arvo oli tajuttu.
 
Vastaus: Lost Odyssey

No joopajoo, tää peli saa jäädä hyllyyn hetkeks aikaa. Tulipa taas tällänen epälooginen ratkaisu vastaan joka pilaa peli-ilon sataprosenttisesti.
Kyseessä siis kohta,
jossa kävellään Jansenin ja Mingin kanssa sitä jäistä junarataa. Löydetään jo ne kaks ärsyttävää penikkaa maasta makaamasta, jolloin pamahtaa heti bossi päälle. No, minäpä kasuaalisti hakkaan bossin ja jatkan matkaa.. Ai niin, bossi iskee heti reflectin itselleen päälle joka negatoi taiat täysin.. No minäpä kehitän hahmojani.. Ai niin, ainoa hahmo joka voi edes jonkin verran tehdä bossiin damagea, saadaan vasta bossitaistelua edeltävässä välivideossa.
No mitä sitä turhaan Jansenia ja Mingiä kehittää, kun ainoa joka bossiin voi tehdä damagea, on se pikkupoika, joka 1. tuntuu ottavan kaiken osuman, eli makaa kuolleena jatkuvasti, 2. jolla ei luonnollisesti ole immuniteettiä freeze-statusta vastaan, ja mitään muutahan ei tuo bossi suostu iskemään ja 3. kuuluu niihin hahmoihin, joita ei ole pakko käyttää. No luonnollisestihan en häntä ole aiemmin kehittänyt kun kuuluu siihen surkeampaan kastiin..
Mua niin ärsyttää nää kohdat peleissä, jossa pakotetaan pelaamaan sillä porukalla jota ei yleensä käytä. ERITYISESTI jos ei anneta mahdollisuutta kehittää hahmoja, tai edes vaihtaa hahmojen tavaroita! Naurettavaa pelleilyä. Joutuu taas pelaamaan täysin tuurin päälle, toivoa että bossi tekee sitä tai jättää tekemättä sitä.. Ja se, IMO, kertoo siitä että jossain kohtaa on nyt menty päin prinkkalaa, ja kovaa. Jollei taktikoinnilla pääse eteenpäin, niin vähintään pitäisi antaa mahdollisuus kehittää hahmoja vaikka maailman tappiin asti, jolloin pahakin bossi muuttuisi muutamalla lyönnillä hoidelluksi pikku pelleksi.. Minä nimittäin kuulun siihen jengiin, joka kyllä jaksaa grindata expaa.
AINOA toinen kerta jolloin muistan tällästä tapahtuneen oli FF X:ssä, kun piti sillä karvakaverilla hakata
muutama toinen karvakaveri
, mutta siinäkin sai aiemmin leveloida jos niin halusi ja bossi muutenkin oli helppo kuin mikäkin..



Eipä peli kyllä muutenkaan mitään hohdokasta ole unia lukuunottamatta.. Hahmot Kaimia ja Mingiä lukuunottamatta yksinkertasesti ärsyttävät suunnattomasti, normaalit tappelut ovat liian pitkiä ja / tai vaikeita, expasysteemi on outo.. Tarinakin on.. No, suoraan sanoen aika perseestä. Kyllä sitä seuraa, yada yada yaa, mutta se nyt vain kuuluu siihen tylsempään kastiin.. Kolmannella levyllä mennään, ja vieläkin odotan, että tarina kävisi kiinnostavaksi. Tai että pääpahiksesta tulisi edes hilkun pelottava.. Nyt hän vaikuttaa lähinnä vajukilta kommentteineen. Replat muutenkin ovat jäätävän surkeita suurimmilta osin.

Ilmeisesti unet on kirjoittanut eri ihminen kuin hän, joka pelin tarinan ja replat on kirjoittanut? Ainakin siltä vaikuttaisi. Unissa on onnistuttu täydellisesti, parasta tekstiä peleissä vähään aikaan, mutta tarinaa ja suurinta osaa reploista kuvaa IMO hyvin sana "cheesy".

Toivottavasti tässä nyt ei ollut Boxin JRPG-valikoiman parhaimmistoa.

Varmaan vaan vaadin JRPG:iltä aivan liikaa nykyään.. Mutta onneksi muutaman viikon päästä pääsee pelaamaan Persona 4:ää, joka kuuluu genren yksinkertaiseen parhaimmistoon. Ja muutaman kuukauden päästä (kiitos, region lockaukset) tulee SO LH, joka alkuasetelmien perusteella vaikuttaa todella hyvältä peliltä. Olihan SO3:kin, sitä uskomattoman surkeaa loppupaljastausta lukuunottamatta helvetin kova peli.

Jooh, varmaan mun tekstissä on samanlaisia epäloogisuuksia kuin tuossa rantissa esitellyssä kohdassakin, mutta nyt liian väsynyt lukemaan koko pätkän läpi :D

E: Tosiaan, ei tän pelkkää itkua ollut tarkoitus olla, vaan siis vinkkejä otetaan vastaan koskien tuota ihanuutta, tuota bossien kurkointa eliittijengiä,
Living Iceä.
Loppubossin ja lopetuksen näkeminen on aina toiminut motivaattorina JRPG:issä, ja se saanee toimia tässäkin. Eli jossain vaiheessa tää täytyy pelata läpi.
Mutta jos nyt vaikka siirryn Grandia II:n pariin vinkkejä odotellessa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lost Odyssey

Toivottavasti tässä nyt ei ollut Boxin JRPG-valikoiman parhaimmistoa.

Hmm, itse luen tämän pelin kyllä yhdeksi parhaista peleistä ja helposti JRPG -genren "must" peleihin. Tarina kokonaisuudessaan, hahmot ja niiden kehittäminen, haastavuus, monipuolisuus ja yleinen tunnelma, kaikki on mielestäni kohdillaan. Mutta oman mielipiteeni olenkin jo kirjoittanut, joten ei siitä sen enempää. Enkä selvästi ole ainoa, kun lueskelee JRPG -genren ystävien mietteitä. Ja se on sanottava, että JRPG -genreä on tullut koluttua jo reilusti yli vuosikymmenen, joten sitä otantaakin on näkemyksessä.

Ja tuo oletettu liian korkea vaikeustaso kyllä kertoo sinusta pelaajana ehkä enemmän kuin pelistä. Sillä ainakaan itse en todellakaan kokenut tuota peliä (ja varsinkaan tuota spoilerissa kuvailemaasi tilannetta) erittäin vaikeaksi. Se tarjosi kyllä ajoittain mukavasti haastetta, mutta kokeneena roolipelaajanahan sinun pitäisi olla tästä vain positiivisesti innostunut - eikö? Ja itseäni pidän ihan keskiverto pelaajana (jos jotain, niin alle keskivertona), joten mistään vähättelystä ei sinänsä ole kyse. Itse pidin esimerkiksi Dragon Quest VIII melko vaikeana, jos se jotain kertoo taitotasostani.

Jotenkin tuossa mielipiteessäsi on siis jotain outoa, kun mikään ei kirjoitettuja tarinoita lukuunottamatta tunnu olevan kohillaan, vaikka suurin osa näkee pelissä paljonkin hyvää, mutta toki jokainen saa olla mitä mieltä tahansa. Mielenkiintoista kuitenkin, että olet julistanut P4:n kuuluvaksi "genren yksinkertaiseen parhaimmistoon" jo ennen pelaamista. Niin ne arvostelut vaan sitten nähtävästi vaikuttavat...vai?

Ja jos jää jumiin, niin peliavusta niitä vinkkejä voi kalastella. Lost Odysseyn peliapuketju on useita sivuja pitkä, joten ehkä jollain on jopa samainen ongelmakin ollut, niin ei tarvitse edes kysyä uudestaan.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Ja se on sanottava, että JRPG -genreä on tullut koluttua jo reilusti yli vuosikymmenen, joten sitä otantaakin on näkemyksessä.
Joo no siinä mielessä mennään vielä lapsen saappaissa että vasta muutama vuosi tullut genreä tullut harrastettua, tosin aika paljon sinä aikana on ehtinyt pelata.

Ja tuo oletettu liian korkea vaikeustaso kyllä kertoo sinusta pelaajana ehkä enemmän kuin pelistä. Sillä ainakaan itse en todellakaan kokenut tuota peliä (ja varsinkaan tuota spoilerissa kuvailemaasi tilannetta) erittäin vaikeaksi. Se tarjosi kyllä ajoittain mukavasti haastetta, mutta kokeneena roolipelaajanahan sinun pitäisi olla tästä vain positiivisesti innostunut - eikö? Ja itseäni pidän ihan keskiverto pelaajana (jos jotain, niin alle keskivertona), joten mistään vähättelystä ei sinänsä ole kyse. Itse pidin esimerkiksi Dragon Quest VIII melko vaikeana, jos se jotain kertoo taitotasostani.
Luonnollisesti pidän haasteista (ainakin yleensä :D), miksi muutenkaan pitäisin Persona 3:a yhtenä parhaista JRPG:istä, ellen parhaana jopa. Mutta haluan silti, että pelissä on mahdollisuus ottaa se helpompi, vaikkakin pidempi reitti - grindaaminen. Tässähän kohtaa se periaatteessa estetään kokonaan, ja, jostain typerästä syystä, mulla on vain kaks tallennusta ja molemmat samasta kohtaa, eli siitä kun ollaan jo yksinkertaisesti liian pitkällä. Keskinkertaisuutensa takia peliä ei todellakaan tee mieli pelata uudelleen alusta.
Voi toki olla, että tätä pitäisi pelata uudestaan myöhemmin, kun on täysin rauhoittunut, mutta noin muutaman taistelun perusteella voisin melkein väittää että taas on törmätty näihin joskus jopa pelin pilaaviin epäloogisuuksiin.

Jotenkin tuossa mielipiteessäsi on siis jotain outoa, kun mikään ei kirjoitettuja tarinoita lukuunottamatta tunnu olevan kohillaan, vaikka suurin osa näkee pelissä paljonkin hyvää, mutta toki jokainen saa olla mitä mieltä tahansa. Mielenkiintoista kuitenkin, että olet julistanut P4:n kuuluvaksi "genren yksinkertaiseen parhaimmistoon" jo ennen pelaamista. Niin ne arvostelut vaan sitten nähtävästi vaikuttavat...vai?

Minähän siis odotin peliltä paljon. Todella paljon, kun katsoo millaisia vastaanottoja käyttäjiltä se on saanut. Pelihän ei todellakaan ole HUONO, vaikka sen kuvan saatankin antaa: tarina on ok, Kaim hahmona todella hyvä ja esim grafiikat ovat nättiä katseltavaa. Taistelutkin, välillä, ovat mukavaa puuhaa. Joskus turhan pitkiä, tosin. Mutta silti siitä puuttuu se jokin.. Se, joka iskee suoraan sydämeen ja tajuntaan, se, joka pitää otteessaan läpi pelin vaikka bossit olisivat kuinka turhauttavia tahansa, vaikka joutuisi grindaamaan tuntikausia päivässä.

Itse asiassa Persona 4:n kanssa en edes aio katsoa arvosteluita. Luonnollisesti nyt vähän ehkä ennakkoon julistan siitä parasta peliä koskaan, mutta kun Persona 3 tosiaan kuuluu mielestäni parhaaseen A-ryhmään ja kun Persona 4:ää on vain, kaikkine aspekteineen, paranneltu, niin mitäpä muutakaan siltä saa odottaa? Ilmeisesti social link-systeemiä on paranneltu, taistelusysteemiä on paranneltu, tarinasta on saatu aikaisempaa kiinnostavampi, vaikka se JOKIN jo P3:sta jo löytyikin.. Kyllä, olen virallisesti todella hypettynyt.


Mutta mielipideasioitahan nämä. En itsekään ole ymmärtänyt miksei jotkut ihmiset yksinkertaisesti vain pitäneet esim Kindgom Heartsien tarinasta siinä missä minä rakastin sitä koko.. Ööh, pelisydämestäni.
Ja tosiaan, mulla menee välillä fiilikset koko pelistä sen mukaan millainen kohta pelissä on. En pysty asiaa aina täysin objektiiviselta kannalta katsomaan, ja esim turhautuessani johonkin yhteen ja ainoaan viholliseen saatan kritisoida koko peliä liian kovaa.

e: Heh, olihan tuolla heti 13. viestissä sama ongelma mun kanssa..
Pitänee varmaan vaan pitää jatkuvasti peukkuja pystyssä ja toivoa ettei bossi iske reflectiä itselleen. Tuurilla mennään, kun ei taidolla ole mahdollista. Mutta nyt takas sorvin ääreen, kyllä toi vielä menee läpi, PRKL!

e2: tää on tää normimeno :D
Bossi siis meni nyt kolmannella tms yrittämällä läpi. Pisti vasta joskus kuudennella tai seitsemännellä kierroksella ton reflectin, onneksi, Mack nimittäin tuotti aika säälittävää damagea ja reflectin jälkeen hän oli ainoa joka teki yhtään damagea. Elikkä jatketaan tarinan tiimoilla ja toivotaan että tääkin kääntyy joksikin supereeppiseksi loppua kohden: onhan tässä kuitenki koko hiihtoloma aikaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom