Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Hyvältähän tuo näyttää, mutta itseäni ei enää oikein kiinnostaisi saada lisää kuin maaston eläytyminen ja ojat.

Fs17 on mulle riittävän täydellinen. Kunhan on aidot merkit, niitä on paljon ja modeina lisää. Karttojakin modeina puskee kokoajan.

Mutta se miksi kyllästyn aina on ne pellot. Ne on täysin samanlaiset aina. Ihan sama kyntääkö, vaiko ajelee puimurilla. Oli märkä tai ei. Tuplarenkailla ei ole merkitystä jne.

Haluan jäädä mutaan jumiin ilman oikeaa rengastusta, haluan että sade vaikuttaa, vilja lakoaa jne. Lisäksi haluan pellon viereen ojan, enkä katsella kun AI kiertää kilometrin päästä. Toki nämä vaativat paremman tekoälyn ja fysiikat, mutta silti.

Sen jälkeen iso bonus ois metsäkoneiden kunnollinen käyttö ja fysiikat. Nyt kun niiden kanssa ei jaksa tapella. Huonot kontrollit ja fysiikka = shaissea.

Mut ei mua enää kiinnosta ajella staattisilla pelloilla, tai laittaa AI tekemään ne ja itse vain suhailee viljakuorman kanssa kaupoille.

Edit:
Tää entinen aprillipila on nyt totta. Tää ois siisti.
https://www.facebook.com/giants.farming.simulator/videos/10155164533158778/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Hyvältähän tuo näyttää, mutta itseäni ei enää oikein kiinnostaisi saada lisää kuin maaston eläytyminen ja ojat.

Fs17 on mulle riittävän täydellinen. Kunhan on aidot merkit, niitä on paljon ja modeina lisää. Karttojakin modeina puskee kokoajan.

Mutta se miksi kyllästyn aina on ne pellot. Ne on täysin samanlaiset aina. Ihan sama kyntääkö, vaiko ajelee puimurilla. Oli märkä tai ei. Tuplarenkailla ei ole merkitystä jne.

Haluan jäädä mutaan jumiin ilman oikeaa rengastusta, haluan että sade vaikuttaa, vilja lakoaa jne. Lisäksi haluan pellon viereen ojan, enkä katsella kun AI kiertää kilometrin päästä. Toki nämä vaativat paremman tekoälyn ja fysiikat, mutta silti.

Sen jälkeen iso bonus ois metsäkoneiden kunnollinen käyttö ja fysiikat. Nyt kun niiden kanssa ei jaksa tapella. Huonot kontrollit ja fysiikka = shaissea.

Mut ei mua enää kiinnosta ajella staattisilla pelloilla, tai laittaa AI tekemään ne ja itse vain suhailee viljakuorman kanssa kaupoille.

"aamen", ne ketkä tätä peliä vähänkin enemmän pelaa niin osaa sanoa heti mitkä ne tärkeimmät asiat on jotka tästä vielä uupuu ennen kun tää olisi "se" täydellinen FS peli ("nönönö" joo mä tiedät että tiettyjä pikkujuttuja uupuu mutta tuo maa muokkaus on isoin ja muutenkin se että ympäristo ei reagoi käyttäjän kanssa liijemmin).
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Vihdoin Switch version esittelyä:

Vaikka onkin Switch edition nimellä, niin FS17 tuo näyttää olevan ilman modeja. Tilattuna jo on, joten innolla odotetaan.

Siinä missä FS sarjassa on vakiona yli 250 konetta 75 valmistajalta, Pure Farming 2018 on tulossa maaliskuussa vain 90 koneen kanssa ja nyt saatu ekoja pelikuvia haastattelun kera:


Mua kiinnostaa kaikki uuden tulokkaat, mutta kyllähän tuo näyttää lähinnä säälittävältä. Kaikki kopioitu Farming Simulatorista, mutta puolivillaisesti. Myöskään mitään ei ole tehty paremmin, varsinkaan peltojen muokkautumista yms.

Se joka tässä kiinnostaa on se, että kartat on usassa, columbiassa, Japanissa, Italiassa ja ennakkotilaajat saavat vielä Saksan. Ei siinä mitään, mutta joka kartalla on omat kylvettävät lajinsa ja koneensa. Se on oikeasti aika siistiä, mitä kaipaisin FS:äänkin.

Olisi nimittäin aika paljon vaihtelua, kun suositaan ”paikallisia” merkkejä ja mitä alueella oikeasti käytetään. Silloin olisi joka maa erilainen. Sit vois vaikka kalliimmalla roudata rapakon takaa jonkun haluamansa koneen.
Vielä kun tulis käytettyjen kauppaa ja vaikkapa kuljetuspalvelua yms.

Mobiili versiossa FS18:sta on ominaisuus, jossa kartta näkymässä klikataan työmies käyttöön ja sitten kartalla paikka, minne tulisi ajaa.
Eli voi itse hoitaa peltotyöt, kun AI ajaa viljat. Käsittämätöntä ettei sitä ole pääpelissä.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

[video=youtube;-ysyY4tXTLQ]https://www.youtube.com/watch?v=-ysyY4tXTLQ[/video]

Farming Simulatorin ja Pure Farmingin rinnalle on tulossa kolmaskin maatalouspeli ja aivan puskista. Real Farm Sim on rentoa peltoajoa ja liiketoimintaa yhdistävä simulaattori, joka julkaistaan PS4:lle XOnelle ja PC:lle niinkin pian kuin 20 lokakuuta. PlayStation.Blog.Europen haastattelun perusteella Real Farm Sim keskittyy hollantilaiskehittäjien taustoihin sopien perinteiseen eurooppalaiseen peltoviljelyyn. Steamin kauppasivulla ei pröystäillä Farming Simulatorin hillittömällä brändivalikoimalla tai rajattomilla taloudensuunnittelumahdollisuuksilla, eikä moninpeliäkään ole luvassa. Tästä huolimatta sekä Pure Farming että Real Farm Sim kiinnostavat enemmän kuin Farming Simulator -sarja, jota en ole koskaan uskaltanut kokeilla. Sen verran olen katsonut FS:stä videoita ja lukenut arvosteluja, että tiedän sen vaativan paljon kärsivällisyyttä: FS-sarjan peleissä on minulle yksinkertaisesti liikaa tekemistä ja liian vähän ohjeita, joten niiden opetteluun saa helposti kulumaan toistasataa tuntia.

Pure Farmingin ja Real Farm Simin yhteinen vahvuus näyttää olevan selkeä uratila, joka keskittyy tärkeimpiin peltotöihin ja opettaa samalla viljelyn salat ilman valikkohelvetissä haahuilua. Koska Real Farm Simin ensimmäiset trailerit julkaistiin vasta viikko sitten ja Pure Farmingin puolesta on kampanjoitu yli vuosi, on minulla jälkimmäisestä selvästi kovemmat odotukset. Katsotaan sitten lokakuussa arvostelujen ilmaannuttua, kannattaako lykätä ensimmäistä simulaattorikokemusta ensi vuoteen.
 
Hyvä että tulee tarjontaa lisää. Tuokin näyttää valitettavasti aivan samalta, kuin Pure Farming (eli täydeltä kopiolta FS:stä, mutta todella karsittuna)

Mut täytyy puuttua tuohon, että FS:ssä on liikaa tekemistä ja liian vähän ohjeita. Mun 5v poika pelaa ilman manuaaleja ja tekee just sen mitä haluaa, eikä enempää.

Siinä on aluksi 1-3 traktoria, yksi puimuri, kyntoaura, äes ja kylvökone. Sekä 1-2 peltoa valmiiksi. Eli ei eläimiä, ei heinäpaaleja, ei puuhommia tms.

Eli käytännössä aloitat niin pienellä tekemisellä, kuin nyt vaan voi maanviljelyn aloittaa.
Tämän lisäksi ne pellot, mitkä ei ole sun omistuksessa, on naapuri farmien. Näihin pääset tekemään koska vain työt saadaksesi rahaa. Saat sinä aina kyseiseen hommaan sopivan työkoneen. Eli ei välttämättä tarvitse tehdä omalla tilalla yhtään mitään, kun voi opetella juuri oikeilla välineillä muiden pelloilla ja saa vieläpä rahaa.

Tämän lisäksi on erillinen tutoriaali, jossa opastetaan jopa liian kädestäpitäen mitä kuuluu tehdä ja missä vaiheessa.

Asetuksista saat myös määriteltyä täytyykö peltoa lannoittaa jatkuvasti vai ei, tai täytyykö se välillä kyntää ylipäätään vai ei. Eli työvaiheita saa lisättyä/poistettua.

Valikkohelvetissä haahuilua? Eipä kyllä FS:ssä tarvitse missään valikoissa käytännössä mennä laisinkaan. Esim Pure Farmingin vastaavat tiedot (kartta, myyntipisteet jne) näytti olevan todella paljon hankalampaa, kuin FS:ssä.

Sensijaan tuo Real Farmin ”liiketoiminta” oli tuo blogin mukaan 1:1 FS:n kanssa. Hinnat vaihtelee riippuen miten paljon mitäkin myyt, ei paikoilla eri hinnat jne. Täysin sama systeemi kuin FS:ssä.

Sit Realissa on uratila ja free roam..
Free roam on täysin sama, kuin FS:n pelitila.
Uratila taas on täysin sama, mutta siitä on poistettu vain alussa sun työkoneet ja pellot. Eli sama, kuin FS:ssä tekisit niitä muiden maajussien töitä pelkästään. Eli ei käytännössä mitään eroa.

Se ero tuleekin siinä, että kun kynät, äestät, kylvät, lannoitat, puit, myyt viljan ja aloitat alusta...teet sitä 50 kertaa, niin kyllästyt. Silloin ostat sen heinäpaali vehkeen ja sille kerääjän. Sait yhden toiminnon lisää, mutta sekin on nopeasti tuttua puuhaa.

Sit ostat ruohonleikkurin ja lampaita, yksi homma lisää.

Sit joka kerta kylvät vähän eri viljaa ja lopulta ostat sikoja. Sit joskus lehmiä.

Tai sitten vain kylvät peltoja ja ostat isompaa kalustoa.

Farming Simussa saat tehdä juuri sitä mitä haluat. Voit vaikka kasvattaa pelkkiä sikoja ja ostat niille valmiin ruoan. Ei tarvi tehdä muuta ku ruokkia ja antaa vettä. Tai sit teet kaikkea.

Tämän tyyppinen peli kyllästyttää nopeasti jos se ei ole monipuolinen. Tämän vuoksi FS:n työkoneiden määrä on todella tärkeä. Sekä modituki ja modituen tuomat uudet kartat, joiden joukossa on esimerkiksi pelkkään metsäteollisuuteen keskittyviä mappeja.

Eli itse en kyllä ihan ymmärrä sitä, että FS olisi jotenkin vaikea aloittelijalle, tai siinä olisi jotain valikkohelvettejä, saati että tähän mennessä tietoon tulleilla tiedoilla kumpikaan kilpailija tekisi yhtään mitään oikeasti paremmin.

Kilpailu on äärimmäisen tervetullutta, koska tarvitaan joku oikeasti realistinen simu tähän genreeseen ja tähän asti on ollut vain suvereeni FS ja sitten umpisurkea Professional Farmer.
Itsekin innolla näitä kumpaakin ostan ja nykytiedoilla näyttävät selvästi paremmalta kuin Professional Farmer, joten uskoisin ostavani kummatkin itse. Kaikki uudet pelimuodot ja ideat ovat myös tervetulleita, mutta toistaiseksi ei ole kerrottu mitään, mitä ei olisi jo nyt tarjolla.

Edit: näköjään Real Farmin julkaisijan fb sivuilla oli useampi miettinyt samaa kuin minä. ”Kaikki maatalouspelit näyttävät samalta, mikä on tämän pelin vahvuus?”
Eka peli aidosti reaaliajassa muokkautuvalla maastolla, maaston muodoilla, ojia peltojen ympäri jne, niin menisi kaikkien ohi omaan kastiin välittömästi. Spintiresistä maatalouspeli ja se olisi siinä.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

En väitä, että FS olisi liian vaikea tai että sen vapaavalintainen työjono olisi sekasotku. Omaan makuuni sopii kuitenkin paremmin sellainen simulaattori, jossa on selkeät tavoitteet. Toki FS:ssäkin lienee jokin tilastolista täppeineen, mutta tuo hiekkalaatikkomaisuus kaikkine mahdollisuuksineen ahdistaa. Mulla on vähän sellainen pakkomielle, että haluan omaksua kaikissa peleissä kaikki ominaisuudet, vaikka niitä ei olisi mikään pakko käyttää. Viime vuonna käytin 180 tuntia Warframeen, jossa on tunnetusti älytön määrä sisältöä. Alkusokin jälkeen jäin siihen todella pahasti koukkuun, mutta sadan tunnin jälkeen avattujen tehtävien vyöry ja tulvivan inventaarion hallinta alkoivat turhauttaa. Tuntui, että mitä enemmän pelasi, sitä enemmän pelissä oli uutta opittavaa. Samalla alkoi yhä enemmän ärsyttää se, etten tiennyt jotakin juttua aikaisemmin. Hiekkalaatikoissa piilee se vaara, että haaskaan mieluummin aikaa oppaiden lukemiseen kuin opetteluun kantapään kautta.

Tässä vaiheessa ei voi väittää, että tuleva uratila olisi kuin FS:n hiekkalaatikko, josta on ainoastaan riisuttu koneita, työvaiheita ja taloudenhoitoa. Uskon, että Pure Farmingin ja Real Farmin uratilat on toteutettu palkitsevasti siten, että kustakin työtehtävästä saa rahapalkintojen lisäksi jotain seuraavaan tehtävään soveltuvaa omaisuutta. Näin ei tarvitse miettiä päätään puhki, mihin rahansa investoi vai investoiko lainkaan. Kun peli käskee hoitaa tehtävät aikataulussa, ei hidastempoinen työsimulaattorikaan tunnu niin paljon ajanhaaskaukselta:D.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Toki jos uratilassa olisi selkeitä tavotteita ja saisi muutakin kuin rahaa, mutta toistaiseksi ei tälläisestä kerrottu. Uratila kyllä olisi erittäin tervetullut, mutta se vaatisi kyllä juuri käytettyjen koneiden kaupan ja sen, että koneiden ylläpito on oikeasti järkevämpää sen maatilan koon mukaan.

Eli tarkoitan sitä, että jos aluksi on yksi pelto, niin sulla ei voi olla varaa isoimpiin puimureihin ja traktoreihin.

Itse esim aloitin toissapäivänä uuden kartan FS:ssä. Myin kaiken pois ja otin maksimi lainan. Rahaa oli sen jälkeen puoli miljoonaa, jolla ostin todella ison puimurin ja yhden ison traktorin.

Mulla oli yksi todella pieni pelto. Ei oikeasti tuollaisiin pitäisi pystyä olemaan varaa ja oikeasti niiden ylläpito olisi niin kallista, ettei yhdellä pellolla sitä ylläpidetä.

Lisäksi pitäisi olla oikeasti isoja eroja polttoaineen kulutuksessa ja tosiaan ylläpitokuluissa. Vähemmän tehoa, vähemmän polttoainetta. Pienempi uusi traktori maksaa vähemmän ylläpitää, kuin iso tai sitten käytetty jne.

FS:ssä näissä on eroa. Ongelma on vain se, että ylläpitokulut maatilan tuottoon nähden on niin olemattomia, että on aivan sama mitä kalustoa ostat, kun niillä ei ole mitään vaikutusta.
Ainuttakaan konetta en ole koskaan joutunut edes tankkaamaan, kun polttoainetta kuluu niin hitaasti.

Eli paperilla eroja on, käytännössä ei niistä joudu murehtimaan ollenkaan. Rahaa tulee jokatapauksessa niin paljon.

Eli uratilaan juuri tälläinen elementti täytyisi saada, jolloin niihin koneisiin tulisi oikeasti tunneside ja joutuisi miettimään hyötyykö uuden ostamisesta mitään.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Tässä sairaslomalla päivät pitkät yksin kotona tylsyyksissä tulee tehtyä virheliikkeitä lähes päivittäin. Nyt olen vastustanut..joten auttakaa mua siinä.

Olen lopen kyllästynyt Farming Simulatoriin. Lähinnä siksi, että 5v poika pelaa haahuillen rahamodin kanssa kaiket päivät, ja mun on oltava vieressä katsomassa. Kaikki pelin puutteet näkyy sivusta katsoen ja en halua sitä enää pelata. Itseasiassa mobiili versio (sama kuin 3DS) tuntuu tietyllä tavalla paremmalta, kuin FS17.

Mutta aivan älytön kuume/polte on pelata maajussipeliä.
Real Farm ja varsinkaan Pure Farming ei auta tähän hätään. Eikä edes kannettava versio Farming Simulatorista (Switch versio).

Joten...mihin olen sortumassa? Professional Farmer 2017 ja Forestry 2017 peleihin.
Onko täällä joku ollut vielä säälittävämpi (vitsi) kuin minä ja ajattelun lisäksi myös ostanut noi? [emoji23]

Yritin katsoa YouTubesta videota ja oli niin älytöntä sontaa, että yritin etsiä eri tubettajilta videoita, että edes jossain näyttäisi pelattavalta, mutta kun ei näytä. Silti meinaan sortua ostamaan ja kun ei noi oo ees halpoja.

Täss käy vielä niin et menen ostamaan jonkun Tour se Francen ja kadun sitäkin. [emoji23][emoji23]
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Tässä sairaslomalla päivät pitkät yksin kotona tylsyyksissä tulee tehtyä virheliikkeitä lähes päivittäin. Nyt olen vastustanut..joten auttakaa mua siinä.

Olen lopen kyllästynyt Farming Simulatoriin. Lähinnä siksi, että 5v poika pelaa haahuillen rahamodin kanssa kaiket päivät, ja mun on oltava vieressä katsomassa. Kaikki pelin puutteet näkyy sivusta katsoen ja en halua sitä enää pelata. Itseasiassa mobiili versio (sama kuin 3DS) tuntuu tietyllä tavalla paremmalta, kuin FS17.

Mutta aivan älytön kuume/polte on pelata maajussipeliä.
Real Farm ja varsinkaan Pure Farming ei auta tähän hätään. Eikä edes kannettava versio Farming Simulatorista (Switch versio).

Joten...mihin olen sortumassa? Professional Farmer 2017 ja Forestry 2017 peleihin.
Onko täällä joku ollut vielä säälittävämpi (vitsi) kuin minä ja ajattelun lisäksi myös ostanut noi? [emoji23]

Yritin katsoa YouTubesta videota ja oli niin älytöntä sontaa, että yritin etsiä eri tubettajilta videoita, että edes jossain näyttäisi pelattavalta, mutta kun ei näytä. Silti meinaan sortua ostamaan ja kun ei noi oo ees halpoja.

Täss käy vielä niin et menen ostamaan jonkun Tour se Francen ja kadun sitäkin. [emoji23][emoji23]
Rupea kalastamaan:D? Pari viikkoa sittenhän PS4:lle julkaistiin ilmainen Fishing planet. Itse en tuota aio kokeilla, kun videoiden perusteella puolet peliajasta kuluu valikoissa säätämiseen ja koko touhusta on muutenkin tehty puhtaasti varusteurheilua.

Tällainenkin kalastuspeli on muuten tulossa konsoleille:
[video=youtube;HifSHY191Yg]https://www.youtube.com/watch?v=HifSHY191Yg[/video]

Rapala Fishing näyttää niin alkeelliselta ja hutaistulta että traileri pisti aivan hymyilyttämään. Silti sen rento arcademainen meininki houkuttelee itseä enemmän kuin tuo mukarealistinen roolipeli Fishing Planet.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Se euro fishing mulla on ja on niin kamala, ettei enää kyllä kalastuskaan nappaa.
Sit vois mennä, kun pääsis Farming simussa ongelle ja verkoille tms muun työn ohessa.
 
Real Farmista gameplaytä:


Hieman olen kyllä pettynyt. FS tekee kaiken hyvin ja on modit. Kilpailijoiden täytyisi keskittyä fysiikoihin ja siihen miten maa muokkautuu jne.

Real Farming ei tee oikein mitään. Tuntuu et kaiken mitä FS, mutta huonommin. Pelloilla ei edes renkaanjälkiä näy ja muutenkin vähän heikko suoritus. Graafisesti muuten ihan jees.

Laski kyllä odotukset aika rankasti.. saas nähdä mitä pure Farming tarjoaa ensi vuonna, saati FS19
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Hyh että näytti pahalta, tosi arcademainen verrattuna farming simiin, tosin onhan tässä vielä julkaisuun aikaa.
 
Real farmin tekijät ilmoitti et peli tulee myyntiin huomenna joka alustalle diginä ja fyysisenä.
Suomessa kaikki ilmoittaa 20.10 ja silti pleikkarin storesta ei peliä löydy.. :S (Edit: vastasivat, että näkyy storessa vasta huomenna..hintakaan ei ole kyllä vielä selvillä, mut esim 40e niin ostan.)

Edit: ei toi edelleen vakuuta, mutta vaihtelun vuoksi haluis ostaa..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sieltähän se pamahti heti klo 00 storeen 39,90e hinnalla ja ostoon lähti. Aamusella kokemuksia.

Edit: toki nykymalli mukaan Deluxe versio löytyy myös, joskin sen ostolle ei ole perusteita, kun sisältö on 10extra hinnalla tämä:
Sisältää pelin Real Farm.
Sisältää 8 avataria pelistä Real Farm.
Sisältää 2 staattista teemaa pelistä Real Farm.
Sisältää ST dynaamista teemaa pelistä Real Farm.
Sisältää alkuperäismusiikit pelistä Real Farm.

Ja tuon ääniraidan saa myös erikseen kympillä jos haluaa:
Kuvaus
Kuuntele Real Farm -pelin musiikkia viralliselta soundtrackilta.
Äänitiedostot löytyvät pelin asennuskansiosta.

Kuuntele PS4[emoji769]:llä ja nauti pelin kauniista kuvista tai tuo kaikki 15 kappaletta MP3-stereomuodossa ja ota ne mukaasi minne tahansa.

Kappaleita: 15
Kokonaiskesto: 29 minuuttia
 
Jahas, peli olikin vain reilu 3gigaa ja sisältää suomenkielen! Missään ei asiasta mainittu. Peli latautui 5minuutissa. Ikinä ole storesta tuota vauhtia tullut. Otan nyt testit ja editoin tähän viestiin, ettei tule niin paljon meikän yksinpuhelua.


Edit: ÄLKÄÄ OSTAKO TÄTÄ KURAA!!!!!

Siis herran jumala miten kaamea tää peli on. Ihan mielipuolisen huono. Laitoin yli 4gigan videon uploadaantumaan youtubeen, joten linkitän sen vielä aamulla. Pelaan siinä uran tutoriaalit läpi.

Plussat ja miinukset:

+ Peli on suomenkielinen, eli nuorempikin väki osaa pelata.
+ En keksi muuta [emoji23]

- Osa tekstistä on silti ruotsiksi, tai muutoin kirjoitettu hassusti. Tai ohjeet saattaa sanoa ihan eri sanamuodoilla saman asian, mitä itse työkoneen käyttövalikko kertoo.
- Storessa hehkutettiin sulavaa 60fps peliä, sitä se ei ole. Kameraa kääntäessä peli välillä nykii rajustikin.
- Grafiikka itsessään on ihan perus, mutta esim äestäessä pellolla näkyi jotain välkkyviä raitoja, jotka rasitti silmiä tosi pahasti. Myöskin maasto popuppaa pahasti.
- Kun pellolla tekee mitä vain, koneet toimii pellon ulkopuolellakin. Eli kyntö, äestys, kylvö jne tekee jäljen ihan missä tahansa, mutta vilja kasvaa vain pellolla. Ihan kamalan näköiseksi jää pellon ympäristöt. (Videolla luovutin samantien ja ajelin tahallaan sikinsokin).
- Traktorin perss kun on työkone ja vaikka se olisi ilmassa, niin ei pysty pakittamaan. Ihan kuin esim äkeen piikit haraisi ilmassa vastaan.
- Kaikki osat jotka traktoriin tulee kiinni, heiluu ihan överisti.
- Kaikkien traktoreiden ikkunat on vihreitä, joten ohjaamosta näyttää kaikki vihreälle.
- Kuvakulmaa ei voi säätää vapaasti, vaan etäisyyksiä on kolme. Esim puimurilla lähin kuvakulma menee puimurin perästä sisälle ja puimuri peittää koko ruudun.
- Työkoneita hallitaan L1:llä ja traktorin toimintoja R1:llä. Niistä avautuu räiskinnöistä tuttu toimintapyörä, jota hallitaan vasemmalla tatilla. Eli et voi periaatteessa ajaa kun niitä käyttää.
- Koktrollit on muutenkin kauheat. Jarrutusmatkat on jotai älyttömän suurta. Esim puimurilla mennään seuraavaan esteeseen asti, kun ei vain pysähdy. Puimurin kääntösäde on myös pellon toiselta laidalta toiselle, hiukan ylikin. Ajaminen on melkein mahdotonta ja typerän tuntuista. Esim puimuriin ei päässyt myöskään sisälle, ennen kuin käveli sen läpi keskelle puimuria.
- Paljon hehkutettu ura. Joku äijä opettaa sulle tutorialin kanssa perus jutut ja maksaa niistä 2 tonnia per työ. Sen jälkeen hän kertoo, että hän jää eläkkeelle..kerää miljoona euroa, niin saat oman maatilan. Tällöin vuokrataan eka oma pikkutraktori ja yhdestä työstä saa noin 5-8miljoonaa. Eli täysin sama idea, kuin Farming Simulatorin peltojen kohdalta tuleva työ. Paitsi että tästä maksetaan huonommin ja on tietty rahamäärä joka täytyisi kuitenkin hankkia. Ja tässä joudut ajamaan maatilan ilmoitustaululle katsomaan sen työn, etkä suoraan pellolta kuten FS:ssä.
- Koneita on säälittävä määrä. Traktoreita 15, puimureita 2, kärryjä 3 jne. Ja kun aitoja merkkejä ei ole, mutta kun kaikki on samalta keksityltä merkiltäkin vielä. Eli vaikka joku kärry. Voi olla kolme erilaista, mutta ne on identtisen näköisiä ja värisiä, koko vain kasvaa. Sama puimureisa jne.
- Viljat ei tuhoudu jos ajaa päältä, renkaiden jälkiä ei jää, kaikki on todella surkeasti toteutettua.

Jäi oikeasti iso iso listaus huonoja juttuja kertomatta, mutta en edes muista niitä enää. Onhan tuo nyt aivan jäätävää kuraa.
Katsokaa itse videosta kun sen saan linkitettyä ja koittakaa ymmärtää miksi en jaksanut peltotöitä tehdä realistisesti..ei vain kyennyt pystymään. Ranteet auki ennemmin. [emoji23][emoji23][emoji23]

Edit: tässä video:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Aivan niin kuin arvelinkin. Olen viimeiset pari viikkoa seurannut Real Farmin Steam-keskustelua, ja koko ajan on epäilyttänyt pelin markkinointi: kehittäjät ovat vakuutelleet jatkavansa aktiivisesti pelin kehittämistä ja kehtaavat jopa väittää, että moninpeli ja modituki SAATTAVAT tulla myöhemmin mukaan. YouTube-pelaajatkaan eivät kuulemma voineet antaa rehellistä mielipidettä ennen julkaisua, koska testiversio ei muka vastaa lopullista – tämä siitäkin huolimatta, että testiversion pelikuvaa näytettiin ensimmäistä kertaa kaksi viikkoa sitten. En kyllä yhtään ihmettele, miksi pelikuvan kanssa viivyteltiin:D.

Ei auta muu kuin odottaa rauhassa Pure Farmingia. Siitähän on julkaistu testaajille jo kokonainen demoversio, jossa on mukana yksi tehtävä kaikista neljästä ympäristöstä. Vaikuttaa todella lupaavalta ottaen huomioon, että julkaisuun on vielä viitisen kuukautta aikaa.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Ja pure Farming on ollut jo ennakkotilauksessa 2kk storessa. Tämä ilmestyi julkaisupäivänä ja pelin kehittäjät ei oo kertonu tästä mitään ennakkoon.

Menen nyt pelailee pojan kanssa, joten katotaan mitä hän tykkää, kun FS jo kyllästyttää.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Tässä vielä 45min esittely Real Farmista ihan puheen kera.


Tuon jälkeen pelailin vielä uraa ja sekin on kyllä aivan kamalaa kuraa.

Menet ilmoitustaululle jonkun maatilan luokse.
A) otat työn vastaan ja omistaja tarjoaa välineet. Työstä saat 2-8 tonnia rahaa (miljoona pitää siis kerätä)
B) otat listasta työn, jossa tarvitaan omat välineet. Voit kyllä traktorilla mennä siihen, mutta et tiedä mitä välineitä tarvitset. Kun näet taululta et okei, pitää kylvää ja mulla on kyntöaura perässä. Ajat siis toiselle puolen kauppaa ostamaan/vuokraamaan sen kylvökoneen ja ajat takaisin sinne maatilalle tekemään työn, jotta saat 2 tonnia extraa..
 
Real farm oli karmeaa kuraa. Professional Farmer käsittääkseni on sitä myös ollut? Mitähän eroa viime viikolla julkaistuun Professional Farmer: American Dreamiin on? Ei näyttänyt olevan lisäosa, vaan oma pelinsä. Onko joku sortunut?
 
Ylös Bottom