Vaikka näitä pelejä pelaillut vuosikaudet ja elänyt ikäni maaseudulla, niin myönnän kyllä nyt tietämättömyyteni. Olen tähän asti pelaillut ilman pakollisia lannoituksia, kyntämisiä jne.
Eli nyt aloin pelaamaan season modilla kaikkine kommervenkkeineen ja kysyisinkin, että mikä on oikea järjestys ja mihin aikaan vuodesta. Oikeassa elämässä siis ja onko joku mikä täytyy pelissä tehdä toisin?
Syksyllä kyntö
Keväällä äestys ja kylvö
Syksyllä puinti
Nämä nyt on se mitä olen tähän asti tehnyt. Joten kysymyksen tarkentava osuus liittyykin lähinnä lannoitukseen. Sehän kuuluu tehdä kolmesti, missä vaiheessa kasvua/prosessia ja millä tavaralla?
Eli onko pelin ”Lime” suomeksi kalkkia? Tuskin se limeä ainakaan?
kuuluuko tämä tehdä syksyllä, vai keväällä. Ja kuuluuko se tehdä ennen/jälkeen kynnön/äestyksen/kylvön?
Entäs kun mulla on lehmiä, joiden kanssa en ole ennen jaksanut touhuta. Lietettä ja lantaa tulee niin pirusti. Näillä lannoitetaan sen tiedän. Mutta käytetäänkö näitä vain jossain tietyssä kohdin ja toista jossain muussa kohdin? Entä riittääkö mulle nämä, vai täytyykö erikseen vetää vielä ihan lannoitetta?
Sit näiden lisäksi kiinnostaa se, että tiedän kyllä sen, että cultivaattorilla äestetään, mutta mitä on disc harrows ja power harrows? Saman asian kai tekee? Mikä näiden ero on oikeassa elämässä ja mikä näiden nimi on suomeksi? Ja mitä näistä Suomessa käytetään?
Sit plow on kyntöaura, mutta mikä on subsoilers suomeksi ja milloin sitä käytetään? Yhdistääkö se jotenkin kyntämisen ja äestyksen?
Ja tosiaan haen näillä nyt sitä, että kun pelaan (suomi mappia), niin haluan tehdä oikeat työvaiheet oikealla kalustolla kuten juurikin Suomessa tehtäisiin. Enkä niinkään oikoa mitä peli kyllä tarjoaa jos niin haluaisi.