Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Ikinä kuullutkaan kyseisestä merkistä. Hyvä, että Platinum-versio jollekin uppoaa niin eivät turhaan sitä tee :) . Ei niissä Platiniumeissa yleensä ole mitään ihmeellistä sisältöä.
Tais olla 36 Claasin konetta paketissa, joten mun mielestä ihan hyvä hinta-laatusuhde platiniumille.

Täälläpäin Claaseja on ollut vähän joka nurkalla aina ja tosiaan lähipellolla varmaan Suomen suurimpia vehkeitä aikanaan. :D
 
Joku Tarvasjoen paikallinen traktori! :D No joo, itsellä ei niin tietotaitoa noista eri merkeistä. Nykyiset pelin monista merkeistä tuttuja ja papalla oli sininen Ford, siinä lähes kaikki tiedot mitä löytyy. Tarvii jatkossa pitää silmät auki pyörälenkillä, jos vaikka bongaisi tuotakin merkkiä.

+ Jotenkin tuntui jännältä, kun tuossa joku ajoi IRL naapuripellolla kiven heiton päässä Comon puimurilla. Oli sellainen fiilis, että siellä sen mun puimurilla ajelee ja traktori kärryineen odotti pellolla, joten ei ole myöskään AI:ta palkannut avuksi :D
 
Onko @Omenanraato sulla antaa hyviä vinkkejä, millä tavalla Farm Together -pelissä saisi timantteja hankittua helpoiten? Vai onko tosiaan ainoa keino "kierrättää" niitä kala/hedelmä/yms. tiskien kautta? Menee ikuisuus saada trophyn vaatimat 50k timanttia haalittua tuota menoa :D (Ja yhtä tuskaisia ne muutkin vastaavat hamstraamistrophyt tuntuu olevan.)
 
Onko @Omenanraato sulla antaa hyviä vinkkejä, millä tavalla Farm Together -pelissä saisi timantteja hankittua helpoiten? Vai onko tosiaan ainoa keino "kierrättää" niitä kala/hedelmä/yms. tiskien kautta? Menee ikuisuus saada trophyn vaatimat 50k timanttia haalittua tuota menoa :D (Ja yhtä tuskaisia ne muutkin vastaavat hamstraamistrophyt tuntuu olevan.)
Eikö rahapuista saanu niitä? muistelen, että mulla oli niitä satoja. Ja kun nostat yksittäisen kasvin leveliä, sen tuotto kasvaa. Eli lopulta niistä puista sai ihan älyttömän paljon niitä. Johonkin niitä rahapuita ainakin keräsin hulluna.
 
Eikö rahapuista saanu niitä? muistelen, että mulla oli niitä satoja. Ja kun nostat yksittäisen kasvin leveliä, sen tuotto kasvaa. Eli lopulta niistä puista sai ihan älyttömän paljon niitä. Johonkin niitä rahapuita ainakin keräsin hulluna.

Totta, eli niitä rahapuita sitten vaan tontit täyteen! :D Kiitos vinkistä :)
 
Eikö rahapuista saanu niitä? muistelen, että mulla oli niitä satoja. Ja kun nostat yksittäisen kasvin leveliä, sen tuotto kasvaa. Eli lopulta niistä puista sai ihan älyttömän paljon niitä. Johonkin niitä rahapuita ainakin keräsin hulluna.
riipuu farmin levelistä tuokin. pelistä löytyy parempiakin vaihtoehtoja kuin rahapuu. kurkuma kasvin viljely on pelin paras ja nopein valinta timantien saantiin mutta se aukeaa vasta farmi 70lv ja on kallista istuttaa kun maksaa 10k kolikoita 1kpl kasvi.
 
riipuu farmin levelistä tuokin. pelistä löytyy parempiakin vaihtoehtoja kuin rahapuu. kurkuma kasvin viljely on pelin paras ja nopein valinta timantien saantiin mutta se aukeaa vasta farmi 70lv ja on kallista istuttaa kun maksaa 10k kolikoita 1kpl kasvi.
Voi mennä hetki ennen kuin noin korkealle levelille päästään, muksun ja mun yhteinen tila kun on vasta lvl23.. mutta täytyy pitää mielessä tuo kurkumakin!
 
riipuu farmin levelistä tuokin. pelistä löytyy parempiakin vaihtoehtoja kuin rahapuu. kurkuma kasvin viljely on pelin paras ja nopein valinta timantien saantiin mutta se aukeaa vasta farmi 70lv ja on kallista istuttaa kun maksaa 10k kolikoita 1kpl kasvi.
Juu, itse totesin tuon silloin kun platinan otin pelist. Kesällä ja talvellako rahapuista sai kerättyä, niin sain lopussa jonkun 8 tonnia per sato.
 
Juu, itse totesin tuon silloin kun platinan otin pelist. Kesällä ja talvellako rahapuista sai kerättyä, niin sain lopussa jonkun 8 tonnia per sato.
Hmm, siis saako rahapuista satoa myös kesäisin vai vaikuttaako tuohonkin farmin level? Itselläni tosiaan farmi lvl23 ja rahapuut tuottaa vain talvella.
 
Hmm, siis saako rahapuista satoa myös kesäisin vai vaikuttaako tuohonkin farmin level? Itselläni tosiaan farmi lvl23 ja rahapuut tuottaa vain talvella.
Voi olla et oli vain talvella. Mä pelasin tuota keväällä joskus, niin muistikuvat alkaa olemaan hataria. Muistelin et kahdesti vuodessa, mutta ei nuo muutu leveleistö, joten muistan väärin. Sadon määrä isonee kasvin/eläimen levelin myötä ainostaan.
 
Voi mennä hetki ennen kuin noin korkealle levelille päästään, muksun ja mun yhteinen tila kun on vasta lvl23.. mutta täytyy pitää mielessä tuo kurkumakin!
no tämä on vain mun mielipide mutta niiden kaikien trophynjen saantia ei olekaan tarkoitettu että saa heti. tarkoitan vain että mitä pidemmälle pelissä etenee farmi leveleissä niin rupeaa saamaan helpommin ja nopeammin niitä kuten juuri tuo 50k timantin saaminen helpotuu ja nopeutuu myöhemin pelissä. itse aloitin xboxilla tämän pelaamisen marraskuun alussa ja on jo farmi 117lv, niin aika nopeasti sitä leveliä saa kyllä mutta riipuu kyllä mitä tekee. itse tein vuokkokala farmin josta saa 100.000k exp joka 30min
itse viljelen kurkumaa 2000kpl ja saan siitä 72k timanteja rahaa siihen menee kyllä 2m. Mutta pelin alku vaiheesa timanteja saa rahapuista ja kojuissa myymisestä. rahapuu tuotaa satoa kerran vuodessa talvisin ja 4 timantia taitaa olla suurin määrä yhdestä rahapuusta joten niitäkin kannattaa ostaa se 1000kpl vähintään mutta osstaa sen mukaan miten rahat riitää tietty. Pelin alku valikosta löytyy semoinen kuin etsi farmeja, niin kannattaa ehdottomasti käydä muiden pelaajien peleissä auttamassa kun saat siitä kaksinkertaisen boonuksen exp, raha ja timanteihin joka kestää tietyn ajan. Tosin tuossa muiden pelaajien peliin liitymisessä on se vaara että voit saada siitäkin nuo trophyt kun ainakin xbokilla sai jos joku muu ne teki.
 
Viimeksi muokattu:
Tajusin justiinsa, että ne on päivityksillä tuoneet lisää, esim just kurkuman ja samalla heikentäneet rahapuuta. Eli siksi mun mielikuvat on ”vääriä”, kun peli on muuttunut aikalailla siitä kun minä pelasin.
 
Mulla taas ei muiden pelaajien löytäminen PS4:lla ole kertaakaan toiminut. Se yrittää hakea ja hakea, mutta koskaan kuitenkaan ketään löytämättä.
 
Mulla taas ei muiden pelaajien löytäminen PS4:lla ole kertaakaan toiminut. Se yrittää hakea ja hakea, mutta koskaan kuitenkaan ketään löytämättä.
Siinä oli joku kikka. Pitikö siinä laittaa joku filtteri ja ottaa pois päältä tms, niin löysi.

Pojan kanssa pelattiin samassa lähiverkossa ja joutu silti kikkailee aina et näki.
 
Aikanaan haukuin FS19 aikalailla lyttyyn. Osittain olen edelleen täysin samaa mieltä. FS17 ja FS19 erot on aivan liian pieniä.
FS19 julkaisu sai mut lopettamaan farmi pelit kokonaan.

Mut ai että! Nyt maistuu, _16h_ pelannu tänään putkeen!

Pc:lle kun sai paino modin, eli 10tonnin kuorma painaa oikeasti 10 tonnia. Lisäksi löysin modin jolla traktori uppoaa peltoon ja siihen kylkeen rautatangon, jolla voi vetää jumittuneet ajoneuvot.

Sen lisäksi follow me modi, jolloin työntekijät seuraa sua. Voi kaupalta tulla kunnon letkana kaikki ajoneuvot kerralla.
Myös automaatti ajo, eli työntekijä ajaa ja tyhjentää kuorman vaikkapa leipomolle tms, tai ajaa kaupalle.
Sit on gps modi, jolla näkee pellolla ajaessa suoraan mistä täytyy ajaa, jotta ei jää aukkoja peltoon. Tässä samassa myös voi gps perusteella hoitaa ohjauksen, jolloin vaikkapa lannoitus, tai heinäpaalien teko on paljon näppärämpää, kun traktori pysyy oikeassa linjassa itsestään.
Ja vakionopeudensäätimeen sai kolme muistipaikkaa.

Sit pieni mutta loistava lisä, eli apukuskimodi. Nyt voi pojan kanssa pelata netissä ja hypätä kyytiin kun se ajaa vaikkapa avolavalla. Tai työntekijän kyytiin puimurin hyttiin. Se myös oikeasti näkyy siellä maailmassa että on toinen kyydissä.

Tähän yhdistettynä vanhoja valmetteja, suomi mappi jne. Peli vei aivan mukanaan.
 
Pitääkin muistaa ladata tuo FS19.

FS17 pelaaminen loppui, kun kyllästyin käyttämäni kartan liian kalteviin ja jyrkkiin peltoihin. Muuten kartta oli kyllä laadukkain ja monipuolisin mitä peliin löytyi. Eikä sitten enää jaksanut 30h jälkeen aloittaa alusta.
 
Vaikka näitä pelejä pelaillut vuosikaudet ja elänyt ikäni maaseudulla, niin myönnän kyllä nyt tietämättömyyteni. Olen tähän asti pelaillut ilman pakollisia lannoituksia, kyntämisiä jne.

Eli nyt aloin pelaamaan season modilla kaikkine kommervenkkeineen ja kysyisinkin, että mikä on oikea järjestys ja mihin aikaan vuodesta. Oikeassa elämässä siis ja onko joku mikä täytyy pelissä tehdä toisin?

Syksyllä kyntö
Keväällä äestys ja kylvö
Syksyllä puinti

Nämä nyt on se mitä olen tähän asti tehnyt. Joten kysymyksen tarkentava osuus liittyykin lähinnä lannoitukseen. Sehän kuuluu tehdä kolmesti, missä vaiheessa kasvua/prosessia ja millä tavaralla?

Eli onko pelin ”Lime” suomeksi kalkkia? Tuskin se limeä ainakaan? :D kuuluuko tämä tehdä syksyllä, vai keväällä. Ja kuuluuko se tehdä ennen/jälkeen kynnön/äestyksen/kylvön?

Entäs kun mulla on lehmiä, joiden kanssa en ole ennen jaksanut touhuta. Lietettä ja lantaa tulee niin pirusti. Näillä lannoitetaan sen tiedän. Mutta käytetäänkö näitä vain jossain tietyssä kohdin ja toista jossain muussa kohdin? Entä riittääkö mulle nämä, vai täytyykö erikseen vetää vielä ihan lannoitetta?


Sit näiden lisäksi kiinnostaa se, että tiedän kyllä sen, että cultivaattorilla äestetään, mutta mitä on disc harrows ja power harrows? Saman asian kai tekee? Mikä näiden ero on oikeassa elämässä ja mikä näiden nimi on suomeksi? Ja mitä näistä Suomessa käytetään?

Sit plow on kyntöaura, mutta mikä on subsoilers suomeksi ja milloin sitä käytetään? Yhdistääkö se jotenkin kyntämisen ja äestyksen?

Ja tosiaan haen näillä nyt sitä, että kun pelaan (suomi mappia), niin haluan tehdä oikeat työvaiheet oikealla kalustolla kuten juurikin Suomessa tehtäisiin. Enkä niinkään oikoa mitä peli kyllä tarjoaa jos niin haluaisi.
 
Ylös Bottom