Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Vastaus: Farming Simulator 2015

mikä sen kastelukoneen perseeseen käy joka näyttää ihan puimurilta?
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

mikä sen kastelukoneen perseeseen käy joka näyttää ihan puimurilta?
Siis tarkoitatko slurry tankkia jonka perässä on kultivaattori?


Jännä juttu, että peli jossa ei oikeastaan ole tavoitetta ja olen 40 tuntia 12 päivässä pelannut yksinpeliä ja moninpeli päälle. Ehkä se innostus kohta laantuu [emoji12]
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Morjes heinähatut!

Nyt nousi kiinnostus kyllä sen verran että ostoon menee. Jotta pääsisin alkuun hyvin, tarvisinkin nyt apuja/vinkkejä. Mitä kannattaa alussa tehdä, mihin panostaa, mihin käyttää rahat, yms.

Kiitos!
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Aluksi sulla on jo pari peltoa, tarvittavat työkoneet perus viljan viljelyyn. Siitä se on melkein pakko aloittaa ja lähteä vain keräämään siitä rahaa.

Toinen vaihtoehto on myydä kaikki, ottaa lainaa ja alkaa tekemään ruohosta sitä massaa biokaasulaitokselle. Siitä saa hyvät rahat nopeasti, mutta joudut tekemään kaiken itse ja se käy puuduttavaksi. Viljan viljelyssä voit palkata työmiehet tekemään työn.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Tai myy kaiken, ostaa harvesterin menee björnholmin kartalla sinne lumberyardille ja sillä harvesterilla puita siihen lampeen. Istuttaa siihen viereen puita lisää ja kaataa niitä. Toki tämän voi tehdä pelkällä moottorisahalla ja traktorilla. Sitten kun on rahaa siitä saanut voi oikeastaan päättää mitä haluaa tehdä. Itse teen silagea jota myyn aina hinnan ollessa kohdallaan biovoimalaitokselle ja mulla on myös lehmiä.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Tai myy kaiken, ostaa harvesterin menee björnholmin kartalla sinne lumberyardille ja sillä harvesterilla puita siihen lampeen. Istuttaa siihen viereen puita lisää ja kaataa niitä. Toki tämän voi tehdä pelkällä moottorisahalla ja traktorilla. Sitten kun on rahaa siitä saanut voi oikeastaan päättää mitä haluaa tehdä. Itse teen silagea jota myyn aina hinnan ollessa kohdallaan biovoimalaitokselle ja mulla on myös lehmiä.

Kuulostaa varmaan ihan hyvältä :d
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

mitäs tarviin kun rupean tekee lehmillä rahaa?...siel lehmätilalla on jo new holland t8 ja liiberin kurottaja. varmaan ruokaa että ne ei heti kuole pystyy, mikä niille sit kelpaa?

Siis tarkoitatko slurry tankkia jonka perässä on kultivaattori[emoji12]

ei kun semmosta vesikastelukonetta joka näyttää ihan puimurilta...

muuta en siit osaa sanoa, enkä muista nimeä...sivulta katsottuna näyttää ihan koppakuoriaiselta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Farming Simulator 2015

mitäs tarviin kun rupean tekee lehmillä rahaa?...siel lehmätilalla on jo new holland t8 ja liiberin kurottaja. varmaan ruokaa että ne ei heti kuole pystyy, mikä niille sit kelpaa?



ei kun semmosta vesikastelukonetta joka näyttää ihan puimurilta...

muuta en siit osaa sanoa, enkä muista nimeä...sivulta katsottuna näyttää ihan koppakuoriaiselta.
Tarvit lehmille olkea jota tulee kun puit viljaa(wheat, barley). Kun lehmille toimittaa olkea ne tuottaa manurea(paskaa jolla voi lannoittaa peltoja). Liquid manurea(kusta, ne tuottaa ilmankin, sama juttu sillä voi lannoittaa peltoja). Sitten hey(eli heinää), straw bales(olkipaaleja), silage(säilörehu) joista sekoitetaan ruokaa lehmille(feeding technology koneilla tehdään) . Kaikkea ei välttämättä heti tarvitse, mutta mitä enemmän tarjoaa sitä korkeampi on tuotto lehmillä on. Jokseenkin työlästä se on. Itsellä nyt 60 lehmää ja ne tuottaa about 60k päivä 80% tuottavuudella. Siinä mielessä viljan puiminen on parempaa hommaa, että kaikkea ei tarvitse tehdä itse vaan voi palkata tekijän lannoittamaan, kylvämään, puimaan.

Olisiko se kone jota tarkoitat se lannoituskone josta leviää isot levittäjät? Kerralla menee joku 40 jalkaa peltoa.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Tarvit lehmille olkea jota tulee kun puit viljaa(wheat, barley). Kun lehmille toimittaa olkea ne tuottaa manurea(paskaa jolla voi lannoittaa peltoja). Liquid manurea(kusta, ne tuottaa ilmankin, sama juttu sillä voi lannoittaa peltoja). Sitten hey(eli heinää), straw bales(olkipaaleja), silage(säilörehu) joista sekoitetaan ruokaa lehmille(feeding technology koneilla tehdään) . Kaikkea ei välttämättä heti tarvitse, mutta mitä enemmän tarjoaa sitä korkeampi on tuotto lehmillä on. Jokseenkin työlästä se on. Itsellä nyt 60 lehmää ja ne tuottaa about 60k päivä 80% tuottavuudella. Siinä mielessä viljan puiminen on parempaa hommaa, että kaikkea ei tarvitse tehdä itse vaan voi palkata tekijän lannoittamaan, kylvämään, puimaan.

KIIITOS! onko tolla lehmän kusella ja paskalla kovin suuri ero viljaan esimerkiksi veteen verrattuna?...mulla on nyt 4 peltoa ja nyt meinasin sitten lehmillä rupee tekee rahaa.

Olisiko se kone jota tarkoitat se lannoituskone josta leviää isot levittäjät? Kerralla menee joku 40 jalkaa peltoa.

joo just se amacon joku. mutta teinkin niiin että ostin ihan summa mutikassa semmosen amacon felizer kärryn joka sitten siihen kävi....tosin siihen saa 8000l ja tohon "koppakuoriaseen" 4500l joten myin sen helvettiin ja levitän sillä kärryllä vaan,vaikka sillä saakin puolet "koppakuoriasesta" niin ton traktorin ja felizer kärryn pystyy pistää omii menojansa pellolle...
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

KIIITOS! onko tolla lehmän kusella ja paskalla kovin suuri ero viljaan esimerkiksi veteen verrattuna?...mulla on nyt 4 peltoa ja nyt meinasin sitten lehmillä rupee tekee rahaa.

No viljan lannoitus tuplaa sadon. Periaatteessa se fertilizer on "parempi" ainakin se tekee nopeammin koska= Tuota kusta ja paskaa menee paljon pienelle alueelle ja joudut täyttää niitä levittäjiä aika usein, sillä fertilizerilla tekee huomattavasti isomman alueen kerralla. Kaikilla lannoitustavoilla lopputulos on sama.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Toinen vaihtoehto on myydä kaikki, ottaa lainaa ja alkaa tekemään ruohosta sitä massaa biokaasulaitokselle. Siitä saa hyvät rahat nopeasti, mutta joudut tekemään kaiken itse ja se käy puuduttavaksi. Viljan viljelyssä voit palkata työmiehet tekemään työn.

Itse aloitin juuri näin. Myin kaikki vehkeet pois, otin lainaa ja ostin uuden traktorin, etukuormaajan , kauhan, heinänkaatovehkeen ja keräysvaunun. Tienvarsilta ja kaasulaitoksen takaa keräsin eka setin, pistin pressun alle muhimaan ja lappasin ne sinne kaasulaitoksen pömpeliin. Kun rahaa alkoi kertymään, ostin pellon kaasulaitoksen vierestä ja kylvin sen ruoholle. Sitten vaan pikkuhiljaa ostelin isompaa laitetta, peltoja ja puimureita.

Omistin myös 75 lehmää, mutta niille safkan tekeminen oli niin työlästä hommaa ja tuotto huonoa, että myin kaikki pois. Viimesimpänä ostoksena sokerijuurikas vekotin joka maksoi melkein 500 000 :). Nyt ajattelin siirtyä eläkkeelle ja joutessani viljellä vain sokerijuurikasta :D
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

joo no sitten pitäydyn vedessä...mitä järkee rupee lehmillä edes telemään rahaa jos siitä ei saa mitään ja se pienikin on liiijan työn ja tuskan takana...

noh ehkä joku 2-4 lehmää sit...joskus.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

joo no sitten pitäydyn vedessä...mitä järkee rupee lehmillä edes telemään rahaa jos siitä ei saa mitään ja se pienikin on liiijan työn ja tuskan takana...

noh ehkä joku 2-4 lehmää sit...joskus.

eine ala tuottaan vasta kun niitä on se 200 vähintään.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

eine ala tuottaan vasta kun niitä on se 200 vähintään.

nojee...noh oikeestihhan se olisi vielä rankempaa joten...noh täytyy kattoo.


luulisi että pelin luontibudjettiin(ja oliko pelin koko tosiaan 3gigaa?) olisi mahtunut mm edes vähän viisaampi tekoäly ja ehkä jonkunnäkönen vauriomallinnus?, ei nyt mitään gta tyyliin vaan että esimerkiksi renkaat kuluu, moottoriin/vaihdelaatikkoon/perään tulee vikaa ja jos traktoreita ei pese niin esimerkiksi ruostetta.

lainankin olisi voinut valita että haluaako marssia pankkiin maksamaan vai käykö se nykyaikaisesti niin että ne ottaa tililtä.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Tähän on tulossa Mad Catzilta oma ohjain PC- ja MAC-yhteensopivuudella:

Faming-Sim.jpg


Lisätietoja: http://www.saitek.com/farmsim/
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

T300:n kylkeen tollanen joystick systeemi ois kova konsoleillekin. Onko joku muuten koittanut, et saako rattia toimimaan konsolilla?
 
Ylös Bottom