Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)
Käsittääkseni se vaikuttaa vain ja ainoastaan aloitus rahan määrään, viljasta saatavaan rahan määrään ja koneiden kuluihin (viimeisistä en ole varma).
Olen joka vuosi aloittanut helpolla ja rahaa tullut ovista ja ikkunoista. Nyt joko on vedetty uskomattoman paljon tiukemmaksi, tai sitten otin vahingossa normaalin. Olen nimittäin pelannut jo 30h ja en ole saanut laajennettua maatilaa käytännössä yhtään.
Tuhlasin toki toiseen kylvökoneeseen, maissileikkuupöytään, possuihin, toisenlaiseen samantasoiseen viljakärryyn, heinäpaalikoneeseen jne.
Kaksi kolmesta aloitustraktorista vaihdoin pienimpään Valtraan.
Eli olen rahaa käyttänyt paljon, mutta aikaisempina vuosina tällä työmäärällä olisi kaksi puimuria, 3 uutta traktoria, kaikki työkoneet isompina.
Nyt olen kaksi viimeistä satoa myynyt suoraan, enkä säästänyt possuille ja silti niistä olisin saanut rahaa ehkä 35-40 tonnia. Olen nyt tehnyt niitä renkihommia väkisin ja kerännyt yhteensä rahaa noin 110 tonnia.
Uusi Fendt puimuri (modi) maksaa 220k, leikkuupöytä noin 35k. Eli järkevin puimuri hinta/leikkuupöydän leveys (7,6m) suhteeltaan.
Itsehän en tässä pelisarjassa tykkää niitä itse peltotöitä tehdä, kun kaikki on ihan tasaista ja siitä on realistisuus kaukana. Täytyisi pc puolen modeja saada roppakaupalla ja lisäksi ojat pellon viereen, että olisi mielekästä itse ajaa. Haluan palkata työläisen kaikkeen mahdolliseen ja itse pyörittää koko palettia, hoitaa etukuormaajalla pienempiä hommia (heinäpaalit, siemenet, lannoitteen haku jne. kaupalta.)
Eli mulle noi renkihommat on aikalailla vastenmielisiä. Etenkin, kun järkevää summaa rahaa saa vasta 30-2h työstä ja ne työt on niitä tylsimpiä.
Siksi olen aina helpoimmalla pelannut, että mielenkiinto pysyy ja kokoajan pääsee etenemään uralla. Nyt jotenkin homma ei etene mun makuun tarpeeksi nopeasti ja peli alkaa käymään ennätys nopeasti tylsäksi, kun peli kuluu nyt kännykkää räpläten sohvalla, kun työmiehet pui peltoa uskomattoman hitaasti, saati kyntö, äestys ja kylvö, jossa en joudu edes auttamaan.