Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Onkos tossa sikalan pyörittämisessä tuottavuuden kannalta mitään merkitystä sillä, että kasvattaako itse ruuat sioille, vai ostaako vaan kaupasta suoraan niitä valmiita paletteja?
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Onkos tossa sikalan pyörittämisessä tuottavuuden kannalta mitään merkitystä sillä, että kasvattaako itse ruuat sioille, vai ostaako vaan kaupasta suoraan niitä valmiita paletteja?

Käsittääkseni ei, mutta aika paljon halvempaa kasvatella itse.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

On toki. Ja siinähän tienaa samalla enemmän, kun myy "ylimääräiset" viljat, maissit, sun muut pois.. Se on vaan vaivattomampaa ostella niitä valmiita paletteja :)

Työmiehet onneksi tekee kaiken. Ja eihän sitä tarvi tehdä kuin aina välillä. Säästää kaiken eikä myy, niin siinä on kolmen pellon sadosta 2-3kk ruoat possuille yhden paletin hinnalla. :)
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Tulipa ostettua tämä (PC:lle), kun oli jopa suht inhimillisen hintainen. heittäkääpä kokeneemmat peltospedet vähän vinkkiä alkumetreille mitä kannattaa alkaa väsäämään ja tekemään. Ei ennen näitä farmisimuja ole tullut pelattua.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Jos nyt et eläimiä heti hanki niin vehnä (wheat)on se helpoin tapa kerätä ensin rahaa. Siitä tulee selkeästi eniten rahaa verrattuna muihin viljoihin.

Sen kanssa ensin keräilee rahaa jonkun aikaa ja sit voi alkaa laajentaa esim lampaisiin. Niille riittä ruoaksi vain ruoho jota voit ympäri karttaa leikata, tai kylvää kokonainen pelto ruokoksi. Niist saa villaa jota myydään.

Possut on myös erittäin yksinkertaisia pitää, mutta vaatii sen, että viljelet vähän kaikkia lajikkeita pelloilla. Se taas vaatii puimuriin toisen leikkuupöydän ja toisen kylvökoneen myös. Possut lisääntyy x ajan välein ja niitä voit myydä.

Sit vaan siitä laajentamaan helppoa pikkurahaa tulee kun ostat moottorisahan ja kaadat puita, pilkot ne max 1m mittaiseksi, jolloin sun äijä jaksaa käsin nostaa ne sen avolavan lavalle ja myyt sahalle.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Puuhommiin suht pienellä investoinnilla pääsee hyvin käsiksi. Moottorisahan saa tonnilla, peräkärry + Dolly vajaa 30k ja sitten traktoriin vaa etupihdit (pari tonnia) puiden siirtämiseen peräkärryyn.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Tänks for teh tips..eilettäin pari kolme tuntia tuli tahkottua ja opeteltua. Näppis+hiiri kombolla pelasin, mutta melkein pitää tuo joystickki viritellä rinnalle, tuli hankittua moottorisaha ja puukärry jossa oma kuormain niin voisi olla vähän mukavampi ohjailla sitä ja saman tyylisiä vehkeitä tikulla kuin hiirellä, sillä hiiren kanssa se tuntui ainakin näin alkuun melko taistelulta saada rungot täyspitkinä kärryyn, kun ei niistä mahtunut edes puolta pituutta siihen :D Kuinka suuri ero sitten lienee jos olis pätkässy rungot kahteen osaan, täyspitkästä sen joku vajaat 600€/kpl näky maksavan.

Muuten peli tuntuu ihan mukavalta ajanvietteeltä, renkinä paiskoin hommia, kun tuntui että sillä tienas kaikista nopeiten massit. Täytynee tänään jatkaa renkinä painamista niin saisi ostettua uuden puimurin, tuo vanha romu ko tekee niin paljon kustannuksia päivää kohti..

edit: btw, mitä se tiimalasi ja sen vieressä oleva aika oikein meinaa? Sille en tarkoitusta vielä keksinyt?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Kuluuko tämän pelin suosiosta osa Maajussit Morsian!-ohjelmalle??
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

edit: btw, mitä se tiimalasi ja sen vieressä oleva aika oikein meinaa? Sille en tarkoitusta vielä keksinyt?

Kun renkinä työskentelet, sulla on x aika saada työ tehtyä. Työstä saat x määrän rahaa, mutta lisäksi tulee aika bonus, joka normi suorittamisella on suunnilleen saman verran kuin itse palkka.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Kun renkinä työskentelet, sulla on x aika saada työ tehtyä. Työstä saat x määrän rahaa, mutta lisäksi tulee aika bonus, joka normi suorittamisella on suunnilleen saman verran kuin itse palkka.

Juu en tarkottanut sitä aikaa, se on selvä kello se kun renkinä työskentelee. Tarkoitin sitä tiimalasia mikä on siinä alaosassa nopeusmittarin vieressä, vai oliko alla, siihän on kanssa jokin aikalukema, mutta selvisikin jo tuolta toisaalta, että se tarkoittaa sitä kuinka kauan on kyseiselle vehkeellä ajellut.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Juu se on tosiaan se. Leasing vehkeet maksaa per työtunti, niin näkee vähän siitä esim kauanko pellon kyntäminen kestää, joten pystyy laskemaan paljonko vaikka uuden kyntöauran tai traktorin maksu olisi per pelto jne.

Lisäksi ikä vaikuttaa käytetyn koneen hintaan.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Kuluuko tämän pelin suosiosta osa Maajussit Morsian!-ohjelmalle??

ihan tervejärkisenäkö tota kysyit? :D

mun mielestä tähän tarvitaan tietty luonne ja ripaus mielenvikaisuutta...


itse kun olen vähän semmonen työmyyrän ja pomon sekoitus jossa on ripaus juutalaisuutta(olen perso rahalla ja osaan tehdä sitä) niin tämmönen peli on kuin luotu mulle.


miten tässä menee vauriomallinnus? entä onko laitteella euro per työtunti kun myy?

ilmeisesti tässä ei voi vieläkään tehdä niin että aloittaa ihan tyhjästä eli ostaa joltain maajussilta jonkun loppuun ajetun massikan ladon nurkalta ja jokun pienen maaplänti? entä onko vaikein vaikeus aste oikeesti vaikea?
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Vauriomallinnusta ei ole. Työtunnit alentaa hintaa käytetyn koneen myynnille, mutta en tiedä missä prosenttisuhteessa menee. Ilmeisesti myös käyttö kulut lisääntyy kun kone ikääntyy.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

mites vaikeusaste?

Käsittääkseni se vaikuttaa vain ja ainoastaan aloitus rahan määrään, viljasta saatavaan rahan määrään ja koneiden kuluihin (viimeisistä en ole varma).

Olen joka vuosi aloittanut helpolla ja rahaa tullut ovista ja ikkunoista. Nyt joko on vedetty uskomattoman paljon tiukemmaksi, tai sitten otin vahingossa normaalin. Olen nimittäin pelannut jo 30h ja en ole saanut laajennettua maatilaa käytännössä yhtään.

Tuhlasin toki toiseen kylvökoneeseen, maissileikkuupöytään, possuihin, toisenlaiseen samantasoiseen viljakärryyn, heinäpaalikoneeseen jne.
Kaksi kolmesta aloitustraktorista vaihdoin pienimpään Valtraan.

Eli olen rahaa käyttänyt paljon, mutta aikaisempina vuosina tällä työmäärällä olisi kaksi puimuria, 3 uutta traktoria, kaikki työkoneet isompina.

Nyt olen kaksi viimeistä satoa myynyt suoraan, enkä säästänyt possuille ja silti niistä olisin saanut rahaa ehkä 35-40 tonnia. Olen nyt tehnyt niitä renkihommia väkisin ja kerännyt yhteensä rahaa noin 110 tonnia.
Uusi Fendt puimuri (modi) maksaa 220k, leikkuupöytä noin 35k. Eli järkevin puimuri hinta/leikkuupöydän leveys (7,6m) suhteeltaan.

Itsehän en tässä pelisarjassa tykkää niitä itse peltotöitä tehdä, kun kaikki on ihan tasaista ja siitä on realistisuus kaukana. Täytyisi pc puolen modeja saada roppakaupalla ja lisäksi ojat pellon viereen, että olisi mielekästä itse ajaa. Haluan palkata työläisen kaikkeen mahdolliseen ja itse pyörittää koko palettia, hoitaa etukuormaajalla pienempiä hommia (heinäpaalit, siemenet, lannoitteen haku jne. kaupalta.)

Eli mulle noi renkihommat on aikalailla vastenmielisiä. Etenkin, kun järkevää summaa rahaa saa vasta 30-2h työstä ja ne työt on niitä tylsimpiä.
Siksi olen aina helpoimmalla pelannut, että mielenkiinto pysyy ja kokoajan pääsee etenemään uralla. Nyt jotenkin homma ei etene mun makuun tarpeeksi nopeasti ja peli alkaa käymään ennätys nopeasti tylsäksi, kun peli kuluu nyt kännykkää räpläten sohvalla, kun työmiehet pui peltoa uskomattoman hitaasti, saati kyntö, äestys ja kylvö, jossa en joudu edes auttamaan.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

ihan tervejärkisenäkö tota kysyit? :D

mun mielestä tähän tarvitaan tietty luonne ja ripaus mielenvikaisuutta...


itse kun olen vähän semmonen työmyyrän ja pomon sekoitus jossa on ripaus juutalaisuutta(olen perso rahalla ja osaan tehdä sitä) niin tämmönen peli on kuin luotu mulle.


miten tässä menee vauriomallinnus? entä onko laitteella euro per työtunti kun myy?

ilmeisesti tässä ei voi vieläkään tehdä niin että aloittaa ihan tyhjästä eli ostaa joltain maajussilta jonkun loppuun ajetun massikan ladon nurkalta ja jokun pienen maaplänti? entä onko vaikein vaikeus aste oikeesti vaikea?

No ainakin Suomessa on historian saatossa ollu tätä maataloutta paljon. :)
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Katselin noiden käytettyjen koneiden käyttökustannuksia:

Case 1455 XL aloitus traktori:
Uutena 260e/päivä
Käytetty 77 päivää ja 46,3h: 980e/päivä

Valtra N Series:
Uutena 170e/päivä
Käytetty 5 päivää ja 18,2h: 429e/päivä

Case 1660 Axial-Flow aloitus puimuri:
Uutena 660e/päivä
Käytetty 83 päivää ja 43,5h: 2393e/päivä...

Nyt vasta tajusin noi summat. Viimeinen pelto puidaan nyt, sit myyn puimurin. Teen renki hommia, kunnes rahat Fendtiin..
 
Ylös Bottom