Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mafia: Definitive Edition

Nappasin kauppareissulla kärryyn PS4-version ja ensipuraisua nyt otettu. Ensivaikutelma on hyvin positiivinen ja tarina on jo imaissut mukaansa. Näyttää ja kuulostaa hyvältä ja on mukava pelata. Aikaisemmat kokemukset Mafia-peleistä on vain Kolmosesta, joka jäi kesken. Tämä vaikuttaa heti alusta lähtien moninverroin paremmalta ja mielenkiintoisemmalta.
 
Näköjään tuo surullisen kuuluisa ajokisa on edelleen vaikea kuin mikä, tai sitten Dansgaming on vaan paska pelaamaan. Peli kyllä näyttää tosi hyvälle, ostoon heti kun hinta tippuu 20€.
 
Näköjään tuo surullisen kuuluisa ajokisa on edelleen vaikea kuin mikä, tai sitten Dansgaming on vaan paska pelaamaan. Peli kyllä näyttää tosi hyvälle, ostoon heti kun hinta tippuu 20€.
Aijaa? Ei tuo ajokisa kyllä mikään kovin vaikea aikoinaan ainakaan itselleni ollut. Ei ehkä mikään paras toteutus kyllä sinänsä, mutta en ainakaan muista siinä kauaa kiroilleeni. Toki sekin on varmaankin mahdollista, että aika kultaa muistot. :D
 
Ei tuo ajokisa mikään vaikee minustakaa ollut mut ei se mikään nautinto kyl ollut. Tarjouksesta kyllä meinaan tämän napata, vaikkei se 40e nyt mikään älyttömän kallis ole, kyse kuitenkin vanhasta pelistä. Olkoot vaan remake.
 
Näköjään tuo surullisen kuuluisa ajokisa on edelleen vaikea kuin mikä, tai sitten Dansgaming on vaan paska pelaamaan. Peli kyllä näyttää tosi hyvälle, ostoon heti kun hinta tippuu 20€.
Tässä uudessa versiossa voitin sen ensimmäisellä yrittämällä ja vieläpä ylivoimaisesti :D Ei ollut vaikea.
 
Tässä uudessa versiossa voitin sen ensimmäisellä yrittämällä ja vieläpä ylivoimaisesti :D Ei ollut vaikea.

Millä vaikeustasolla pelaat, ymmärsin että tuolla classic tasolla se on vain vaikea. Jos pelaat sillä niin ilmeisesti oli vaan kökkö pelaaja jonka näin.
 
Itse en edes katsonut arvosanoja, pari arvostelua luin ja totesin että jätän ylipäätään ostamatta ja pidän legendaarisen pelin muistot muistoina.
Miksi olen heikko..oi miksi. Yksi video kaupungilla ajelusta ykkösessä sai ostamaan koko trilogian hetken mielijohteesta..

Itse olen aikalailla pettynyt moneen asiaan.
Aloitetaan kuitenkin hyvistä jutuista. Grafiikka on paljon parempaa kuin osasin edes unelmoida ja varsinkin autot on läheltä upeita.
Samoin ajomallista tykkään ja onhan se nyt open worldissä harvinaista herkkua ajella manuaalivaihteilla. Ja onhan tässä mafia fiilistä ekojen minuuttien jälkeen enemmän kuin vaikka mafia kolmosessa koskaan.

Mut siihen se vähän jääkin.
Alkuun oli isoja ongelmia ja peli pyöri 20fps kaikilla resoluutioilla ja asetuksilla, kunnes tajusin että vsync on rikki. Sen kanssa peli lukittuu 20fps. Ilman sitä menee itsellä 58-75fps, mutta kun pelaan tv:stä niin olisi melkein pakko vsyncin toimia.

Toisekseen miksi peliä on helpotettu aivan kaikessa. Ei rahaa?? Mitä sakoilla enää tekee edes. Ei punaisia päin ajamisesta poliiseja, poliisit lähtee perästä ihan samantien, kaikki näkyy kartassa ja maailmassa isoin merkein. Ei näin..

Ajomallista tykkään, mutta onhan tuo hahmon ohjaus ainakin pädillä ihan kamalaa. Järkyttävän tönkköä ja epämääräistä, eikä painalluksia esim lähitaistelussa vaan rekisteröidä aina.

Ääninäyttely ei ole mun makuun yhtään. En oikein tiedä miksi, mutta joku siinä tuntuu ihan irralliselta.

En tiedä..odotin vanhaa peliä nykyaikaisella ohjauksella. Sain kädestä pitävän helpotetun ja karsitun vanhan pelin, mutta surkealla kontrollilla. Kaiken lisäksi näppäimiä voi bindata näppikselle, mutta ei ohjaimelle..
Jotenkin on osattu ottaa mafia kolmosen huonot puolet ja niiden avulla karsittu koko mafia ykkösen omalaatuisimpia ja tärkeimpiä yksityiskohtia pois.

Annan nyt vielä mahdollisuuden jos saan huomenna toimimaan kunnolla tuon fps:n, vaikka sitten näyttiksestä rajoitettuna tms, mutta ehkä aavistuksen kaduttaa ostos.
 
Miksi olen heikko..oi miksi. Yksi video kaupungilla ajelusta ykkösessä sai ostamaan koko trilogian hetken mielijohteesta..

Itse olen aikalailla pettynyt moneen asiaan.
Aloitetaan kuitenkin hyvistä jutuista. Grafiikka on paljon parempaa kuin osasin edes unelmoida ja varsinkin autot on läheltä upeita.
Samoin ajomallista tykkään ja onhan se nyt open worldissä harvinaista herkkua ajella manuaalivaihteilla. Ja onhan tässä mafia fiilistä ekojen minuuttien jälkeen enemmän kuin vaikka mafia kolmosessa koskaan.

Mut siihen se vähän jääkin.
Alkuun oli isoja ongelmia ja peli pyöri 20fps kaikilla resoluutioilla ja asetuksilla, kunnes tajusin että vsync on rikki. Sen kanssa peli lukittuu 20fps. Ilman sitä menee itsellä 58-75fps, mutta kun pelaan tv:stä niin olisi melkein pakko vsyncin toimia.

Toisekseen miksi peliä on helpotettu aivan kaikessa. Ei rahaa?? Mitä sakoilla enää tekee edes. Ei punaisia päin ajamisesta poliiseja, poliisit lähtee perästä ihan samantien, kaikki näkyy kartassa ja maailmassa isoin merkein. Ei näin..

Ajomallista tykkään, mutta onhan tuo hahmon ohjaus ainakin pädillä ihan kamalaa. Järkyttävän tönkköä ja epämääräistä, eikä painalluksia esim lähitaistelussa vaan rekisteröidä aina.

Ääninäyttely ei ole mun makuun yhtään. En oikein tiedä miksi, mutta joku siinä tuntuu ihan irralliselta.

En tiedä..odotin vanhaa peliä nykyaikaisella ohjauksella. Sain kädestä pitävän helpotetun ja karsitun vanhan pelin, mutta surkealla kontrollilla. Kaiken lisäksi näppäimiä voi bindata näppikselle, mutta ei ohjaimelle..
Jotenkin on osattu ottaa mafia kolmosen huonot puolet ja niiden avulla karsittu koko mafia ykkösen omalaatuisimpia ja tärkeimpiä yksityiskohtia pois.

Annan nyt vielä mahdollisuuden jos saan huomenna toimimaan kunnolla tuon fps:n, vaikka sitten näyttiksestä rajoitettuna tms, mutta ehkä aavistuksen kaduttaa ostos.

Kiitos viestistäsi. Peli vaikuttaa siis juuri siltä mitä etukäteen pelkäsinkin. Tekijät ottaneet pitkälti Mafia 3:n huonot puolet ja tuoneet tähän peliin. Jääkööt siis odottamaan alelaaria. Sääli, koska odotin peliä kovasti.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi olen heikko..oi miksi. Yksi video kaupungilla ajelusta ykkösessä sai ostamaan koko trilogian hetken mielijohteesta..

Itse olen aikalailla pettynyt moneen asiaan.
Aloitetaan kuitenkin hyvistä jutuista. Grafiikka on paljon parempaa kuin osasin edes unelmoida ja varsinkin autot on läheltä upeita.
Samoin ajomallista tykkään ja onhan se nyt open worldissä harvinaista herkkua ajella manuaalivaihteilla. Ja onhan tässä mafia fiilistä ekojen minuuttien jälkeen enemmän kuin vaikka mafia kolmosessa koskaan.

Mut siihen se vähän jääkin.
Alkuun oli isoja ongelmia ja peli pyöri 20fps kaikilla resoluutioilla ja asetuksilla, kunnes tajusin että vsync on rikki. Sen kanssa peli lukittuu 20fps. Ilman sitä menee itsellä 58-75fps, mutta kun pelaan tv:stä niin olisi melkein pakko vsyncin toimia.

Toisekseen miksi peliä on helpotettu aivan kaikessa. Ei rahaa?? Mitä sakoilla enää tekee edes. Ei punaisia päin ajamisesta poliiseja, poliisit lähtee perästä ihan samantien, kaikki näkyy kartassa ja maailmassa isoin merkein. Ei näin..

Ajomallista tykkään, mutta onhan tuo hahmon ohjaus ainakin pädillä ihan kamalaa. Järkyttävän tönkköä ja epämääräistä, eikä painalluksia esim lähitaistelussa vaan rekisteröidä aina.

Ääninäyttely ei ole mun makuun yhtään. En oikein tiedä miksi, mutta joku siinä tuntuu ihan irralliselta.

En tiedä..odotin vanhaa peliä nykyaikaisella ohjauksella. Sain kädestä pitävän helpotetun ja karsitun vanhan pelin, mutta surkealla kontrollilla. Kaiken lisäksi näppäimiä voi bindata näppikselle, mutta ei ohjaimelle..
Jotenkin on osattu ottaa mafia kolmosen huonot puolet ja niiden avulla karsittu koko mafia ykkösen omalaatuisimpia ja tärkeimpiä yksityiskohtia pois.

Annan nyt vielä mahdollisuuden jos saan huomenna toimimaan kunnolla tuon fps:n, vaikka sitten näyttiksestä rajoitettuna tms, mutta ehkä aavistuksen kaduttaa ostos.
Kiitos tästä, mietin juuri jos laittaisi lataukseen mutta tuon perusteella en tuhlaa aikaani. Miksi kaikki tehdään nykyään niin helpoksi? Onko jonnet tässä oikeasti se kohdeyleisö?
 
Olihan omenalla classic vaikeustaso päällä ?
Oli ja on. Meni yllättävän helposti tuo formula kisakin, viidennellä vissiin.

Yks mikä unohtui mainita, niin tuo tekoälyliikenne on aivan rikki. Ne syöksyy alle kaikkialta. Tosi ärsyttävää.

PS. Mafia kolmoseen ei mukamas täytä edes minimivaatimuksia mun kone. Herjaa siitä. 3600+5700xt+32gb ram. :D

Edit: niin ja ykkösessä et voi ajaa kenenkään yli, ne väistää. Ei hitto :D
Nyt ku nopeasti testasin kolmosta, et onko parempi kuin pleikalla aikanaan missä fps oli surkea, niin totesin että Mafia I tuntuu täysin samalta kuin Mafia III, eikä alkuperäiseltä. Ihan kuin en olisi hypännyt edes eri peliin, maisemat vain vaihtui.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tää Definitive edition myynnissä nyt kahdella tavalla. Joko erikseen ja mukana tuossa trilogy paketissa?. Onko niissä jotain eroa? Lähinnä vaan mietin kun miksi myydä erikseen ja yhdessä 2 ja 3 osan kanssa
 
Onko tää Definitive edition myynnissä nyt kahdella tavalla. Joko erikseen ja mukana tuossa trilogy paketissa?. Onko niissä jotain eroa? Lähinnä vaan mietin kun miksi myydä erikseen ja yhdessä 2 ja 3 osan kanssa
Ei ole eroa. Joko kaikki pelit tai yksittäin.
 
Asia kunnossa. Miten muuten kerättävät ykkösosassa? Onko siinä kerättäviä kun jäi toi keskustelu tuossa ylhäällä epäselväksi.
On siinä niitä lappuja, mutta tähän asti ainakin kaikki olleet siellä minne tehtävät kuljettaa ja tosiaan näkyy suoraan kartassa ja pelimaailmassa kuvake päällä.
 
Ylös Bottom