Tuli nyt pelattua mafia definitive edition (ykkönen) läpi, tässä on yksi esimerkki lisää mikä on se "oikea" remake ja milloin se on tarpeellinen. Peli näyttää niin hyvältä että aikoinaan kun peli julkastiin 2002 niin sen ajan silmillä peli näytti mitä 2020 malli. Tän näköisenä minä tämän pelin muistin.
Tietenkin kun nyt vertaa nii lähinnä nauraa että näinkö oikeesti pelin jotenkin ylivoimasen kauniilta, mutta hei eihän siihen aikaan tiennyt paremmasta. Peli oli kova juttu koska oli openworld ja samoihin aikoihin sai GTAIII 3D maailman. Mafia veti kuitenkin asian hieman eteenpäin, kuten se että autoista hajos renkaat ku niitä ampui
piti tankata ja autot oli enemmän simulaattoria kun arcadea. Sekä siihen aikaan melko harvinaista eli elokuvamainen kerronta.
Tämä on yksi kauneimmista peleistä mitä olen täs viimeaikoina pelannut vaikka kyseinen remake on tehty vanhalle raudalle, vielä kun joku PS5 päivitys ja ray tracing namit saatais nii huh huh.
Tarina toimii edelleen aivan loistavasti tänäpäivänä, tietenkin ääninäyttelijät ja naamat on vedetty uusiksi joka parantaa peliä entisestään. Mutta sitten tässä näkyy se vanhuus. Kaikki on vedetty uusiks, mutta se openworld on tässä ihan siinä 2002 tasolla. Storyn jälkeen ei ole kirjaimellisesti mitään tekemistä, suuri yksityiskohtainen kaupunki on tyhjä, nolla sivutehtävää, tai mitään muuta aktiviteettia. 2002 varmaa tuli jo tekniikka vastaan että ei kyennyt enempää tarjoo.
Eikä koko mappia storyn aikana hyödynnetty kun ehkä se 50%, eli aivan turhaa ns. hukkatilaa, toki olihan niihi sit ripoteltu niitä kerättäviä pitkin mappia mut en mä niitä niinkään tekemiseks laske, ne keräs vaan platinan vuoksi. Muuten aivan loistava remake, yksi parhaimmista mitä olen tähän asti pelannut.
Nii ja sit se surkeen kuuluisa pakollinen ajokisatehtävä (joka on pakko voittaa), normilla se meni mut classic vaikeustasolla on jotain nii raivostuttavan vaikeeta että kyseinen kisa saa Gran Turismon näyttämään arcade autopeliltä.
Tuli napattua tämä kun Epic Storesta irtosi kympillä. 3 ekaa chapteria/actia/mit lie takana ja hyvälle vaikuttaa. Hiukan kankealta tuntui liikkuminen ja tappelu, mutta fiilis kyllä kohdillaan. Ekaa kertaa pelaan myös peliä missä on manuaaliset vaihteet autoissa
Ekaa kertaa myös tämän ykan mafian kimpussa. Kakkonen oli suosikkipelejäni 360:llä, vaikka nyt kun sen alkuvuonna pelasikin uusiksi läpi, niin ei ollut kestänyt aikaa ihan niin hyvin kuin toivoin. Mutta joo, lupaava alku.
Olenko se vain minä kenen tekee mieli aina
aloittaa tupakointi kun katsoo jotain mafia pelejä/leffoja yms.?
E: Mukavan lyhyitä nuo chapterit. Ei jää kesken vaikkei olisikaan paljoa aikaa pelata.
Et ole ainoa, Tommy Angelo ku sytyttää kessun on itekki mentävä. Toki en tiedä jos en polttais nii aloittaisnko ihan sen takia.