Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG [Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Traddash
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: MAG [Hype]

Mites sulla nuo konsoli-fps:t (tuntumat) yleensä, oletko pelaillut paljon? Minkälainen tämä oli (lähinnä CoD4 vs Killzone 2 tyyppisiin verrattuna)?

Toki saa myös muuten fiiliksiä kertoilla.

FPS pelejä on tullut pelailtua melkoisen paljon, tosin pääasiassa pc puolella, konsoliräiskintöihinkin tullut tutustuttua jo nintendo 64 golden eyen myötä. PS3 tuli hankittua sen ilmestyttyä ja sittemmin on tuo pc pelaaminen jäänyt vähemmälle. PS3 räiskinnöistä tuttuja ovat cod4, socom, mgs4 ja killzone2, näistä codia pelannut vähiten.

Ensivaikutelma MaGistä oli kuin sekoitus Battlefieldiä, battlezonea ja rainbowsixejä. Ajoneuvot ja muut vempeleet muistuttivat battlefieldistä joskaan en niitä päässyt itse ajamaan tai kokeilemaan. Battlezonesta tuli mieleen strateginen puoli johon en myöskään päässyt tutustumaan muuten kuin squadillemme annettujen komentojen myötä, yksi kaveri meidän squadista jutteli headsettiin että tarvitsee vielä 20exp niin pääsee lvl 50 ja patalijoonan johtajaksi, jolloin pääsee paremmin kiinni strategisiin vaihtoehtoihin. Osa porukasta oli siis mukana jo beta1 vaiheessa ja olivat heti kättelyssä huomattavasti korkeammilla leveleillä. Rainbowsix peleistä tuli mieleen tietynlainen realismi, laaki ja vainaa meininki, mistä itse kyllä tykkäsin. Joskin joillakin perkeillä ja panssareilla saa hahmosta sellaisen panssarivaunun että täytyy olla .50 caliberinen että kaatuu laakista.

Vauhtia pelissä riitti ja hahmot joilla ei ollut lainkaan panssaria pinkoivat kohtuullisen nopeasti, mutta ei se silti estänyt minua poimimasta niitä sniperilla. Hitboxit olivat kohdillaan ja headshotista putosi välittömästi. Senssejä pystyi säätämään tarkasti ja mikä parasta säätäminen oli ripeää myös lennosta. Zoomatessa aseeseen tuli hitaampi senssi, mutta harmittavasti ainakaan beta versiossa tätä senssiä ei päässyt muuttamaan, tästä laitoinkin jo palautetta zipperille. Kontrolleista oli tarjollla muutamia layoutteja joista löytyi nopeasti ainakin itselle sopiva: mgs4 tyylinen jossa l2 ja r2 napit pyörittävät itemeitä ja aseita, kolmiolla vaihdettiin stancea, neliöllä ladattiin, x:llä hypättiin, ympyrä oli action nappi, L1 aim / scope, R1 fire, L3 sprint /move, R3 knife/aim ja ristiohjain oli erinäisiä taktisia komentoja ja teamtalkkia varten.

Teknisesti MaG rullasi loistavasti ja ruudunpäivitys oli ainakin minulle riittävää, kaikin puolin erittäinkin sulavaa jo beta vaiheessa. Ja tosiaan tuntui kun olisin LANissa hakannut kun viivettä ei ollut nimeksikään, mielenkiinnolla odotan että pääsee testaamaan isointa taistelua (256) ja vertaamaan sitä tuohon pieneen 64 pelaajan sabotageen. Käyttöliittymä oli ainakin kevyt ja nopea jota itse arvostan, eli se oli kaikkea muuta kuin esimerkiksi ufc undisputed käyttöliittymä. Latausaika aulasta matsiin oli todella lyhyt verrattuna esim. killzone2:een.

Killzonea (2) on tullut pelailtua viimeaikoina todella paljon ja MaG tuo kyllä tervetullutta vaihtelua tähän. Minkäänlaista Spawn rapea en kohdannut ja komentaja saikin jossain vaiheessa matsia tilattua miehistönkuljetuslentokoneen jostä pääsi laskuvarjoilemaan kahden alkuspawnin lisäksi. Alun oppimiskäyrä on hieman korkea kun lautaselle tulee niin paljon kaikkea ja muut betatestaajat ovat tahkonneet peliä jo kuukausia. Alkuun tulikin rynnittyä killzonemaisesti kohti vihuja mutta tämä peli vaatii kyllä täysin erilaisen lähestymistavan, tiimi tuo turvaa ja maltti on valttia.

Henkilökohtaisesti MaG nousi odotetuimpien pelien listani kärkeen ja vaikka onkin aikaista sanoa, uskon että tulen pelaamaan tätä enemmän kuin MW2 tai Operation Flashpoint 2. Toki pelistä löytyy vielä hiottavaakin mutta julkaisukin menee ensi vuoden puolelle ja betatestaus on melko laajamittaista. Mikäli konsolifinistä löytyy qore:n kautta koodit saaneita tulkaa mukaan pelailemaan taas maanantaina 20.00 alkaen (toivottavasti saatte ne pätsit latailtua :I ), itse pelailen jenkki accollani nickillä "Isandriel" lisäilkää kamuksi ja liittykää sotaan :)
 
Vastaus: MAG [Hype]

Niin ja tuota päivitystä lataileville: tosiaan maltti on valttia, tuolla scea:n mag beta foorumeillakin ovat hajoilleet ihan urakalla kun on jumittunut 99%:ssa. Ja kun saatte päivitykset laitettua niin pelit alkavat ma-pe 20.00 suomen aikaa (us beta aka qore beta)

Siis pelasit Qoresta saatua betaa. Kumma juttu, itse en päässyt pelaamaan ollenkaan eilen. Valitti, että palvelimeen ei saada yhteyttä. Kokeilin klo 20-23 sekä 03-06 :P
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG [Hype]

...

Ensivaikutelma MaGistä oli kuin sekoitus Battlefieldiä, battlezonea ja rainbowsixejä. Ajoneuvot ja muut vempeleet muistuttivat battlefieldistä joskaan en niitä päässyt itse ajamaan tai kokeilemaan. Battlezonesta tuli mieleen strateginen puoli johon en myöskään päässyt tutustumaan muuten kuin squadillemme annettujen komentojen myötä, yksi kaveri meidän squadista jutteli headsettiin että tarvitsee vielä 20exp niin pääsee lvl 50 ja patalijoonan johtajaksi, jolloin pääsee paremmin kiinni strategisiin vaihtoehtoihin. Osa porukasta oli siis mukana jo beta1 vaiheessa ja olivat heti kättelyssä huomattavasti korkeammilla leveleillä. Rainbowsix peleistä tuli mieleen tietynlainen realismi, laaki ja vainaa meininki, mistä itse kyllä tykkäsin. Joskin joillakin perkeillä ja panssareilla saa hahmosta sellaisen panssarivaunun että täytyy olla .50 caliberinen että kaatuu laakista.

Vauhtia pelissä riitti ja hahmot joilla ei ollut lainkaan panssaria pinkoivat kohtuullisen nopeasti, mutta ei se silti estänyt minua poimimasta niitä sniperilla. Hitboxit olivat kohdillaan ja headshotista putosi välittömästi. Senssejä pystyi säätämään tarkasti ja mikä parasta säätäminen oli ripeää myös lennosta. Zoomatessa aseeseen tuli hitaampi senssi, mutta harmittavasti ainakaan beta versiossa tätä senssiä ei päässyt muuttamaan, tästä laitoinkin jo palautetta zipperille. Kontrolleista oli tarjollla muutamia layoutteja joista löytyi nopeasti ainakin itselle sopiva: mgs4 tyylinen jossa l2 ja r2 napit pyörittävät itemeitä ja aseita, kolmiolla vaihdettiin stancea, neliöllä ladattiin, x:llä hypättiin, ympyrä oli action nappi, L1 aim / scope, R1 fire, L3 sprint /move, R3 knife/aim ja ristiohjain oli erinäisiä taktisia komentoja ja teamtalkkia varten.

Teknisesti MaG rullasi loistavasti ja ruudunpäivitys oli ainakin minulle riittävää, kaikin puolin erittäinkin sulavaa jo beta vaiheessa. Ja tosiaan tuntui kun olisin LANissa hakannut kun viivettä ei ollut nimeksikään, mielenkiinnolla odotan että pääsee testaamaan isointa taistelua (256) ja vertaamaan sitä tuohon pieneen 64 pelaajan sabotageen. Käyttöliittymä oli ainakin kevyt ja nopea jota itse arvostan, eli se oli kaikkea muuta kuin esimerkiksi ufc undisputed käyttöliittymä. Latausaika aulasta matsiin oli todella lyhyt verrattuna esim. killzone2:een.

Killzonea (2) on tullut pelailtua viimeaikoina todella paljon ja MaG tuo kyllä tervetullutta vaihtelua tähän. Minkäänlaista Spawn rapea en kohdannut ja komentaja saikin jossain vaiheessa matsia tilattua miehistönkuljetuslentokoneen jostä pääsi laskuvarjoilemaan kahden alkuspawnin lisäksi. Alun oppimiskäyrä on hieman korkea kun lautaselle tulee niin paljon kaikkea ja muut betatestaajat ovat tahkonneet peliä jo kuukausia. Alkuun tulikin rynnittyä killzonemaisesti kohti vihuja mutta tämä peli vaatii kyllä täysin erilaisen lähestymistavan, tiimi tuo turvaa ja maltti on valttia.

...

Mukavaa infoa (tummensin tärkeimmät). Kiitos. :)

Kaikista paras juttu tuossa tekstissäsi oli, että realismia löytyy ja vihut kuolee parista laakista(!) Counter-Strike: Sourcen tyyliin. :P
 
Vastaus: MAG [Hype]

Mites vanhat socomistit niin onko magissa havaittavissa minkäänlaista yhteyttä kyseiseen pelisarjaan?
 
Vastaus: MAG [Hype]

Mites vanhat socomistit niin onko magissa havaittavissa minkäänlaista yhteyttä kyseiseen pelisarjaan?

Socomia tullut pelailtua hieman vähemmän mutta tuota uusinta tekelettä (confrontation) tuli testattua ja uskoisin että socom fanit ihastuvat myös MaGiin. Ainakin itse löysin peleistä yhtäläisyyksiä ja pidin socomeissa mm. siitä että peleissä ei ole ns. autoaimia tai aim assistia, tämä on samoin myös MaGin betassa. Tänään taas 20.00 betan kimppuun!
 
Vastaus: MAG [Hype]

Tänään pitäis tulla koodeja maileihin. Silmät tarkkana, tässä on tovi jo sormet syyhyten kytätty :D
 
Vastaus: MAG [Hype]

Tänään taas 20.00 betan kimppuun!

Kahdeksalta, ja loppuu yhdeltätoista? Täytyypä testata jos toimisi tällä kertaa. Vielä ei ole päässyt kokeilemaan. Oliko Sonyn Suomen sivuilla sitten vahingossa väärää tietoa..

Betaversio on avoinna kuusi tuntia päivässä maanantaista perjantaihin. Nämä ajat ovat klo 19.00 - 22.00 ja klo 02.00 - 05.00 Suomen aikaa

ja vastaavasti UK-sivulla

The beta will be open for six hours a day, Monday to Friday. These times are 5pm to 8pm and midnight to 3am, GMT
 
Vastaus: MAG [Hype]

Tänään pitäis tulla koodeja maileihin. Silmät tarkkana, tässä on tovi jo sormet syyhyten kytätty :D

Jostain syystä odotan tämän pelin betaa enemmän kuin mitään aikaisempia betoja (okei LittleBigPlanetia ei oteta laskuun). Vaihtaisin mielellään vaikkapa Uncharted 2:n betan MAGin betaan. Mut jooh, toivon koko sydämeni pohjasta, että betakoodi tippuu mailiin... ;0 Ainakaan vielä ei oo betakoodia tänne tullut.

Ilmottakaahan tänne heti kun saatte oman betakoodinne, niin tietää itekkin mennä tarkistamaan sähköposti. :)
 
Vastaus: MAG [Hype]

Koodeja ilmeisesti pistetty jo menemään, eli jos nyt ei seuraavan.. Puolen tunnin (?) sisään tule koodia mailiin, pitänee odottaa ens viikkoon.
Ärsyttävinä klimppeinä lähetetään noi koodit :|
Eipä oo tänne nimittäin vielä tullut.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Betakoodit jo varmaan lähetetty sähköposteihin. Yks tyyppi kaverilistalta pelaamassa sitä. Lähettääköhän Sony kaikki 16 000 koodia tänään ja uusi kilpailu ensi viikolla vai miten?
 
Vastaus: MAG [Hype]

Betakoodit jo varmaan lähetetty sähköposteihin. Yks tyyppi kaverilistalta pelaamassa sitä. Lähettääköhän Sony kaikki 16 000 koodia tänään ja uusi kilpailu ensi viikolla vai miten?

Osa tuosta 16k:sta tänään, loput tulevina päivinä/viikkoina.
Peukut pystyyn että viel ehtis tulemaan mailiin =P
 
Vastaus: MAG [Hype]

Toivottavasti tulis nyt kuluvan viikon aikana tai edes vaikka sillon viimesenä mahollisena päivänä. Byääh, haluuuuun. :((
 
Vastaus: MAG [Hype]

Tooivottavasti tulis juu. Ei sinänsä mitään hypeä ole tätä kohtaan ainakaan tällä hetkellä, tekis mieli vaa päässä testailee miltä peli vaikuttaa ja tehdä päätöksiä mahdollisesti sen mukaan.
 
Vastaus: MAG [Hype]

tääläkin odotellaan innoisaan. just kattoin hotmailiin ja siellä oli 1 posti. sit kun avasin niin siinä luki "mr ahmed yourself" :o
 
Vastaus: MAG [Hype]

Kiitokset One-eyed-Jackille loistavasta infoturauksesta josta Execta siinä sitten sopivasti lihavoi niitä ehkä tärkeimpiä pointteja.

Nii ja FFFFFFUUUUUUUuuuu ei ole tullut beta koodia minullekaan :(
 
Vastaus: MAG [Hype]

Betakoodit jo varmaan lähetetty sähköposteihin. Yks tyyppi kaverilistalta pelaamassa sitä. Lähettääköhän Sony kaikki 16 000 koodia tänään ja uusi kilpailu ensi viikolla vai miten?

Siellä kaverilistalla pelaavat ovat voineet olla mukana jo pidempään, nämä kun eivät tarvitse uutta koodia jatkaakseen nyt. Jokatapauksessa, eilen on lähtenyt ensimmäinen 5000 koodin nippu testaamisesta kiinnostuneiden sähköposteihin Euroopassa. Seuraavista toimituksista ei tietoa. Koodin saatuaan kannattaa varautua useiden gigatavujen asennuspaketin imurointiin.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Kahdeksalta, ja loppuu yhdeltätoista? Täytyypä testata jos toimisi tällä kertaa. Vielä ei ole päässyt kokeilemaan. Oliko Sonyn Suomen sivuilla sitten vahingossa väärää tietoa..



ja vastaavasti UK-sivulla


Noihin sivuilla ilmoitettuihin aikoihin voi tulla muutoksia ilman että siellä siitä mitään ihmeellisempää ilmoitusta on . Eilen klo 18-> tuonne klo 02:00 ainakin oli servut pystyssä , tosin kävin välillä pelaamaassa klo 22 klaanimatsin ja sen jälkeen takaisin klo 23:20 ja homma oli täydessä vauhdissa .

Kuten joku jo tuossa aiemmin mainitsi niin, kyllä tämä MAG uppoaa suurimpaan osaa "vanhoja socomisteja" . Zipperin käden jälki näkyy kohtuullisen selvästi ja kaikkein positiivisin asia on tuo jouhevuus ja lagitomuus joka yllätti allekirjoittaneen täysin .

Aseista sen verran mitä huomasin ja laitoin merkille niin, huomattavasti vähemmän tarvitsee vihuaa ammuskella kun se jo tippuu jos vertaa esim Conffoa tai CoD:in normia .

Grafiikka on mielestäni hienoa vaikka ei ihan ylläkkään CoD:in sarjakuvamaiseen näkymään mutta minulle se toimii kuitenkin todella hyvin .

Pelimuotoja kahdenlaisia , sabotaasi ja kaappaus . Näitä olisi kiva päästä vetelemään suomalaisen porukan kanssa kun tuntuvat nuo englanninkieliset kaverit tuppaamaan olemaan vähäsanaisia noiden komentojensa kanssa tai sitten eivät vaan osaa ( Tai minä en ymmärrä :) ).

Kaiken kaikkiaan miellyttävä uudenlainen kokemus ja propsit ohjaimen näpyttimien kaaviosta sikäli että tuntui heti kotoisalta .l

Nyt keräämään suomalaista tiimiä joka hoitaa hommat kotio .
 
Vastaus: MAG [Hype]

Siellä kaverilistalla pelaavat ovat voineet olla mukana jo pidempään, nämä kun eivät tarvitse uutta koodia jatkaakseen nyt. Jokatapauksessa, eilen on lähtenyt ensimmäinen 5000 koodin nippu testaamisesta kiinnostuneiden sähköposteihin Euroopassa. Seuraavista toimituksista ei tietoa. Koodin saatuaan kannattaa varautua useiden gigatavujen asennuspaketin imurointiin.


Tarkoittaako tämä Nisu sitä että , Qoren betalla pystyy pelaamaan Eu betassa , vai miten se meni ja kukako sen vei ?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom