One-eyed-Jack
New Member
Vastaus: MAG [Hype]
FPS pelejä on tullut pelailtua melkoisen paljon, tosin pääasiassa pc puolella, konsoliräiskintöihinkin tullut tutustuttua jo nintendo 64 golden eyen myötä. PS3 tuli hankittua sen ilmestyttyä ja sittemmin on tuo pc pelaaminen jäänyt vähemmälle. PS3 räiskinnöistä tuttuja ovat cod4, socom, mgs4 ja killzone2, näistä codia pelannut vähiten.
Ensivaikutelma MaGistä oli kuin sekoitus Battlefieldiä, battlezonea ja rainbowsixejä. Ajoneuvot ja muut vempeleet muistuttivat battlefieldistä joskaan en niitä päässyt itse ajamaan tai kokeilemaan. Battlezonesta tuli mieleen strateginen puoli johon en myöskään päässyt tutustumaan muuten kuin squadillemme annettujen komentojen myötä, yksi kaveri meidän squadista jutteli headsettiin että tarvitsee vielä 20exp niin pääsee lvl 50 ja patalijoonan johtajaksi, jolloin pääsee paremmin kiinni strategisiin vaihtoehtoihin. Osa porukasta oli siis mukana jo beta1 vaiheessa ja olivat heti kättelyssä huomattavasti korkeammilla leveleillä. Rainbowsix peleistä tuli mieleen tietynlainen realismi, laaki ja vainaa meininki, mistä itse kyllä tykkäsin. Joskin joillakin perkeillä ja panssareilla saa hahmosta sellaisen panssarivaunun että täytyy olla .50 caliberinen että kaatuu laakista.
Vauhtia pelissä riitti ja hahmot joilla ei ollut lainkaan panssaria pinkoivat kohtuullisen nopeasti, mutta ei se silti estänyt minua poimimasta niitä sniperilla. Hitboxit olivat kohdillaan ja headshotista putosi välittömästi. Senssejä pystyi säätämään tarkasti ja mikä parasta säätäminen oli ripeää myös lennosta. Zoomatessa aseeseen tuli hitaampi senssi, mutta harmittavasti ainakaan beta versiossa tätä senssiä ei päässyt muuttamaan, tästä laitoinkin jo palautetta zipperille. Kontrolleista oli tarjollla muutamia layoutteja joista löytyi nopeasti ainakin itselle sopiva: mgs4 tyylinen jossa l2 ja r2 napit pyörittävät itemeitä ja aseita, kolmiolla vaihdettiin stancea, neliöllä ladattiin, x:llä hypättiin, ympyrä oli action nappi, L1 aim / scope, R1 fire, L3 sprint /move, R3 knife/aim ja ristiohjain oli erinäisiä taktisia komentoja ja teamtalkkia varten.
Teknisesti MaG rullasi loistavasti ja ruudunpäivitys oli ainakin minulle riittävää, kaikin puolin erittäinkin sulavaa jo beta vaiheessa. Ja tosiaan tuntui kun olisin LANissa hakannut kun viivettä ei ollut nimeksikään, mielenkiinnolla odotan että pääsee testaamaan isointa taistelua (256) ja vertaamaan sitä tuohon pieneen 64 pelaajan sabotageen. Käyttöliittymä oli ainakin kevyt ja nopea jota itse arvostan, eli se oli kaikkea muuta kuin esimerkiksi ufc undisputed käyttöliittymä. Latausaika aulasta matsiin oli todella lyhyt verrattuna esim. killzone2:een.
Killzonea (2) on tullut pelailtua viimeaikoina todella paljon ja MaG tuo kyllä tervetullutta vaihtelua tähän. Minkäänlaista Spawn rapea en kohdannut ja komentaja saikin jossain vaiheessa matsia tilattua miehistönkuljetuslentokoneen jostä pääsi laskuvarjoilemaan kahden alkuspawnin lisäksi. Alun oppimiskäyrä on hieman korkea kun lautaselle tulee niin paljon kaikkea ja muut betatestaajat ovat tahkonneet peliä jo kuukausia. Alkuun tulikin rynnittyä killzonemaisesti kohti vihuja mutta tämä peli vaatii kyllä täysin erilaisen lähestymistavan, tiimi tuo turvaa ja maltti on valttia.
Henkilökohtaisesti MaG nousi odotetuimpien pelien listani kärkeen ja vaikka onkin aikaista sanoa, uskon että tulen pelaamaan tätä enemmän kuin MW2 tai Operation Flashpoint 2. Toki pelistä löytyy vielä hiottavaakin mutta julkaisukin menee ensi vuoden puolelle ja betatestaus on melko laajamittaista. Mikäli konsolifinistä löytyy qore:n kautta koodit saaneita tulkaa mukaan pelailemaan taas maanantaina 20.00 alkaen (toivottavasti saatte ne pätsit latailtua :I ), itse pelailen jenkki accollani nickillä "Isandriel" lisäilkää kamuksi ja liittykää sotaan
Mites sulla nuo konsoli-fps:t (tuntumat) yleensä, oletko pelaillut paljon? Minkälainen tämä oli (lähinnä CoD4 vs Killzone 2 tyyppisiin verrattuna)?
Toki saa myös muuten fiiliksiä kertoilla.
FPS pelejä on tullut pelailtua melkoisen paljon, tosin pääasiassa pc puolella, konsoliräiskintöihinkin tullut tutustuttua jo nintendo 64 golden eyen myötä. PS3 tuli hankittua sen ilmestyttyä ja sittemmin on tuo pc pelaaminen jäänyt vähemmälle. PS3 räiskinnöistä tuttuja ovat cod4, socom, mgs4 ja killzone2, näistä codia pelannut vähiten.
Ensivaikutelma MaGistä oli kuin sekoitus Battlefieldiä, battlezonea ja rainbowsixejä. Ajoneuvot ja muut vempeleet muistuttivat battlefieldistä joskaan en niitä päässyt itse ajamaan tai kokeilemaan. Battlezonesta tuli mieleen strateginen puoli johon en myöskään päässyt tutustumaan muuten kuin squadillemme annettujen komentojen myötä, yksi kaveri meidän squadista jutteli headsettiin että tarvitsee vielä 20exp niin pääsee lvl 50 ja patalijoonan johtajaksi, jolloin pääsee paremmin kiinni strategisiin vaihtoehtoihin. Osa porukasta oli siis mukana jo beta1 vaiheessa ja olivat heti kättelyssä huomattavasti korkeammilla leveleillä. Rainbowsix peleistä tuli mieleen tietynlainen realismi, laaki ja vainaa meininki, mistä itse kyllä tykkäsin. Joskin joillakin perkeillä ja panssareilla saa hahmosta sellaisen panssarivaunun että täytyy olla .50 caliberinen että kaatuu laakista.
Vauhtia pelissä riitti ja hahmot joilla ei ollut lainkaan panssaria pinkoivat kohtuullisen nopeasti, mutta ei se silti estänyt minua poimimasta niitä sniperilla. Hitboxit olivat kohdillaan ja headshotista putosi välittömästi. Senssejä pystyi säätämään tarkasti ja mikä parasta säätäminen oli ripeää myös lennosta. Zoomatessa aseeseen tuli hitaampi senssi, mutta harmittavasti ainakaan beta versiossa tätä senssiä ei päässyt muuttamaan, tästä laitoinkin jo palautetta zipperille. Kontrolleista oli tarjollla muutamia layoutteja joista löytyi nopeasti ainakin itselle sopiva: mgs4 tyylinen jossa l2 ja r2 napit pyörittävät itemeitä ja aseita, kolmiolla vaihdettiin stancea, neliöllä ladattiin, x:llä hypättiin, ympyrä oli action nappi, L1 aim / scope, R1 fire, L3 sprint /move, R3 knife/aim ja ristiohjain oli erinäisiä taktisia komentoja ja teamtalkkia varten.
Teknisesti MaG rullasi loistavasti ja ruudunpäivitys oli ainakin minulle riittävää, kaikin puolin erittäinkin sulavaa jo beta vaiheessa. Ja tosiaan tuntui kun olisin LANissa hakannut kun viivettä ei ollut nimeksikään, mielenkiinnolla odotan että pääsee testaamaan isointa taistelua (256) ja vertaamaan sitä tuohon pieneen 64 pelaajan sabotageen. Käyttöliittymä oli ainakin kevyt ja nopea jota itse arvostan, eli se oli kaikkea muuta kuin esimerkiksi ufc undisputed käyttöliittymä. Latausaika aulasta matsiin oli todella lyhyt verrattuna esim. killzone2:een.
Killzonea (2) on tullut pelailtua viimeaikoina todella paljon ja MaG tuo kyllä tervetullutta vaihtelua tähän. Minkäänlaista Spawn rapea en kohdannut ja komentaja saikin jossain vaiheessa matsia tilattua miehistönkuljetuslentokoneen jostä pääsi laskuvarjoilemaan kahden alkuspawnin lisäksi. Alun oppimiskäyrä on hieman korkea kun lautaselle tulee niin paljon kaikkea ja muut betatestaajat ovat tahkonneet peliä jo kuukausia. Alkuun tulikin rynnittyä killzonemaisesti kohti vihuja mutta tämä peli vaatii kyllä täysin erilaisen lähestymistavan, tiimi tuo turvaa ja maltti on valttia.
Henkilökohtaisesti MaG nousi odotetuimpien pelien listani kärkeen ja vaikka onkin aikaista sanoa, uskon että tulen pelaamaan tätä enemmän kuin MW2 tai Operation Flashpoint 2. Toki pelistä löytyy vielä hiottavaakin mutta julkaisukin menee ensi vuoden puolelle ja betatestaus on melko laajamittaista. Mikäli konsolifinistä löytyy qore:n kautta koodit saaneita tulkaa mukaan pelailemaan taas maanantaina 20.00 alkaen (toivottavasti saatte ne pätsit latailtua :I ), itse pelailen jenkki accollani nickillä "Isandriel" lisäilkää kamuksi ja liittykää sotaan