Vastaus: MAG [Hype]
Meikälle taas jäi oikein hyvä maku MAGista.
Samoin. En allekirjoita kommentteja putkijuoksusta ja että pelissä ei olisi kannusteita tiimipelaamiseen.
Pelin tarkoitus on voittaminen, ja se onnistuu vain pelaamalla tiiminä. Ryhmänjohtaja voi esim. asettaa tiettyjä karttapisteitä, joihin ryhmän tulee suunnata. Kyseisessä kohteessa ryhmä saa myös enemmän pisteitä tapoista ja tietysti tehtävän suorittamisesta.
Lääkintämiehet korostavat tiimipelaaminen tärkeyttä, sillä he saavat jokaisesta "pelastetusta" joukkuekaverista enemmän pisteitä kuin taposta ja edesauttavat ratkaisevasti tehtävien suorittamista. Jos esim. Sabotage-pelimuodossa tiimiin kuuluu riittävästi lääkintämiehiä, räjäytyspaikkaa on luonnollisesti huomattavasti helpompi puolustaa kuin ilman lääkintämiehiä. Myös myrkkykaasut ovat loistava lisä pelin taktisuuteen ja tiimipeluuseen, sillä niillä saa savustettua tehokkaasti kämppijät koloistaan. Menestyvässä joukkueessa siis tulee olla eri aloihin erikoistuneita pelaajia, joita ryhmän- ja joukkueenjohtaja ohjaavat kunkin pelitilanteen mukaan. Mitä paremmin yhteispeli sujuu, sitä useammin saavutetaan voittoja ja siten lisää pisteitä uusien taitojen ja välineiden ostoa varten. Eri aloihin erikoistuneet pelaajat ovat siksikin tärkeitä, että yksi pelaaja ei voi erikoistua kaikkeen ja omaan varustelistaan voi valita vain tietyn määrän välineitä.
Mielestäni kartat ovat riittävän suuria ja ne on suunniteltu avoimiksi siten, että tehtäviin on lukuisia eri reittejä ja niitä voi lähestyä kaikista suunnista, myös takaa. Sivuttaisiskut ja selustasta hyökkääminen ovatkin erinomaisia tehokeinoja taktisessa sodankäynnissä.
Mielestäni MAG:n betan pelattavuus ja nettikoodi olivat erittäin sujuvia ja hahmo totteli ohjaimia mallikkaasti. Koodi oli siis ehtaa AAA-luokkaa ja odotukset ovat kovat itse peliä kohtaan.