Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Snipalla viuhkamiinat suojana selustassa, vanha kikka ja luulisi toimivan myös tässä.


Toimii ensimmäiseen ukkoon, mutta kun vihu tulee ovelasti yksi ukko kerrallaan sillalle toisen kytätessä kauempaa mitä ekalle tapahtuu. Jos eka polkaisee miinaan, tulee toinen hätiin.

Viuhkamiinat asennutan kyllä heti, kun saan pisteitä kasaan tarpeeksi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Toimii ensimmäiseen ukkoon, mutta kun vihu tulee ovelasti yksi ukko kerrallaan sillalle toisen kytätessä kauempaa mitä ekalle tapahtuu. Jos eka polkaisee miinaan, tulee toinen hätiin.

Viuhkamiinat asennutan kyllä heti, kun saan pisteitä kasaan tarpeeksi.

Sitten ei autakkaan kuin taktiikat. Kukaan ei yritä hyökätä selustaasi jos ei tiedä sinusta. Sitten kun olet listinyt kasan vihuja, ne tietävät mitä etsiä ja mistä etsiä. Tee siis näin.

1. Valitse ampumasektori. Aseta viuhkamiinat. Asetu paikoille.

2.Listi niin paljon rauhassa että mieleesi alkaa hiipiä epäilys kostoretkestä. (Kuvittele itsesi vihollisen rooliin)

3 Jos vihuja ei enää tule spottipaikkasi ohi ammuttavaksi niin vaihda paikkaa. Jos taas rynnistys on yhä kova jatka seuraavaan ohjeeseen numero 4.

4. Ilmoita taistelutovereillesi sijaintaisi ja alue jota valvot tähtäimen läpi. Ilmoita myös siitä, että olet pidätellyt isoa laumaa voitokkaasti, estänyt heidän etenemisen ja pystyt jatkamaan, mutta epäilet kostotoimien pian alkavan. Pyydä täten yhtä tai kahta kvkk, rk tai smg kaveria väijymään selustaasi.

5. Jatka toimiasi niinkauan kuin pystyt pitämään valvomasi sektorin ja valvottavalla sektorillasi on liikettä. Keskity sniputtamaan vaikka takanasi taisteltaisiin, mutta liity taisteluun jos yksikin väijykaveri teilataan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Pelaajalehden tuoreimmassa podcastissä Kenraali Huttunen puhuu suunsa puhtaaksi MAG:stä: Pelaajacast 037: Mass Effect 2, Heavy Rain, MAG, X10… - Pelaajalehti.com

Kohdasta 1:09:35 ->

Vaikuttaa yllättyneen, kuinka asiallista hc-meininkiä tämä peli pystyy aina peliseuraa myöten tarjoamaan. Ryhmien välinen yhteistoiminta, merkityksellinen hierarkia, vilkas kommunikaatio, toimivan johtajuuden olennainen osuus menestyksessä.. Raavas mies innostuu mehustelemaan kokemuksillaan kuin pikkupoika Linnanmäen jälkeen :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Vihdoin alkaa porukan taso nousemaan. Hävitty tänään neljä dominationia putkeen, sekä hyökkäyksessä, että puolustuksessa. Pikku hiljaa peli alkaa etenemään siihen pisteeseen, että ryhmien ja platoonien välinen kommunikointi alkaa olemaan pakollista, eikä vain suositeltavaa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Taisin itsekin olla loppuillasta (22:30->) mukana yhdessä erässä, snipuna (mikä ei ole muuten oikein pelattuna lainkaan "turha" ammatti, niin kuin joku muu täällä väitti).

Mä voin ainakin myöntää että olen puhunut "pahaa" snipuista. Kyllä snipuja tarvitaan ja niillä voi pelata fiksusti auttaen ja ollen hyödyksi joukkueelle. MUTTA, silloin kun niitä snipuja on puoli ryhmää tai puoli joukkuetta (esim. bfbc2:ssa joskus, jonka ketjussa myös käydään tällä hetkellä snipu keskustelua) ei hommassa ole enään päätä eikä häntää. Siinä kohtaa jokainen voisi tämän huomattuaan kattoa peiliin ja miettiä, "olenko minä juuri se super snipu josta on täällä takalinjassa hyötyä vai voisiko minusta olla ehkä enemmän hyötyä etulinjassa auttamassa tehtävien suorittamisessa?"

Sanoo kuka tahansa mitä vaan mutta mun mielestä tuo snipuna aina pelaaminen on helpoin tapa saada omat k/d tilastot näyttämään kauniilta, tästä syystä se niin monia kiehtoo...
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Vihdoin alkaa porukan taso nousemaan.
Komppaan, nyt matseissa joutuu oikeasti taistelemaan eikä vain odottaa vihulaista piipun päähän. Alkaa porukka vihdoin tajuamaan pelin hengen.
Siellä muutaman kerran tullut todistettua sellaisia taktiikoita että meikä poikia on viety kyllä kuin sikaa säkissä.

Tuli myös itse tänään koettua invaasio nousevan auringon maasta. Japanilaiset tosiaan saavat satapäisen klaanin domissa liikenteseen eikä siinä oikein muu auta kuin itkeä. Kohdattiin sellainen klaani kuin VIP joka vei meidän 15 minuutissa maahan. Nuo on kyllä pelottavia, sellaisella järjestelmällisyydellä saa todella pahaa aikaiseksi... Toivottavasti klaani-peleille tulee omat privaservunsa...

EDIT:
Sanoo kuka tahansa mitä vaan mutta mun mielestä tuo snipuna aina pelaaminen on helpoin tapa saada omat k/d tilastot näyttämään kauniilta,
tästä syystä se niin monia kiehtoo...
MAGissa bunkkeri on tie K/D-ration nostamiseen.

EDIT2:
Pelaajalehden tuoreimmassa podcastissä Kenraali Huttunen puhuu suunsa puhtaaksi MAG:stä: Pelaajacast 037: Mass Effect 2, Heavy Rain, MAG, X10… - Pelaajalehti.com
Kyseinen podcast on kyllä sellaista mehustelua että pelin on parasta olla käynnistysvalmis kun tuota klippiä kuuntelee :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

MAGissa bunkkeri on tie K/D-ration nostamiseen.

Tai puolustusvuorossa oikein sijoitettu maastoauton MG. SVERIn Acqussa tullut parhaat tilastot siinä kaikkein oikeanpuolimmaisessa bunkkerissa kun sankarit puskee sieltä sillan alta virittelemään pommia bunkkeriin. Yli 20 tappoa ja nolla kuolemaa taitaa olla pohjat.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tulee muuten noita autoja käytettyä aivan liian harvoin puolustuksessa! Tuollainen parkkeerattuna oikeaan paikkaan bunkkereiden ja burnistornien lähellä on aika vahva ei kenelle tahansa paitti kaikista järjestyneemmille vastustajille.

Tosiaan, ennen jos riitti että domissa otti sivuaskeleita oman bunkkerin kupeessa niin nyt saa hengitellä vuorotellen savua ja myrkkyä, korjailla kaikkea mikä on rikki ja siihen päälle vielä vältellä vihun ajoneuvoja. Asiallista!
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Sanoo kuka tahansa mitä vaan mutta mun mielestä tuo snipuna aina pelaaminen on helpoin tapa saada omat k/d tilastot näyttämään kauniilta, tästä syystä se niin monia kiehtoo...

Varmaan on niitäkin. Minä taas olen tällainen vanha ukko (35 v), jonka mielestä on erittäin hauska maata levynä katolla/puskassa/kepin nokassa ja tärppiä sohlolla kaukana horisontissa pahaa-aavistamattomina tötöileviä vihulaisia :D Olen yhden ainoan kerran käynyt katsomassa k/d-rationi, enkä edes muista mikä se oli. Kyylääminen kiikaritähtäimen läpi yksinkertaisesti sopii luonteelleni.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mä voin ainakin myöntää että olen puhunut "pahaa" snipuista. Kyllä snipuja tarvitaan ja niillä voi pelata fiksusti auttaen ja ollen hyödyksi joukkueelle

Totta, itseäni raivostuttaa erityisesti sellaiset sniput, jotka hyökkäyksissä jäävät 10 metrin päähän spawnista makailemaan ilman mitää hyötyä joukkueelleen. Eräässä sabo hyökkäyksessä Valorin tukikohtaan eräs sniper-expertti jäi makaamaan paikkaan josta ei kunnolla edes nähnyt kohdealueelle. Kävin hepun vieressä sanomassa että perse ylös nyt ja hommiin, mutta ei. Olisi pitänyt suorittaa pikainen sotaoikeudenkäynti siinä paikassa :mad:

Hyökkäyksissä mielestäni snipujen ensisijainen homma on napsia puolustajien snipuja pois pelistä, ja suojata omaa rynnäkköjoukkoa sivustasta tulevilta uhkilta, ei napsutella random-vihuja jostain kohteen ulkopuolelta. Myös bunkkerien/AA asemien valvonta niin hyökkäys kuin puolustustehtävissä ovat nekin hyviä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Olipas taas hupia kerrakseen.
Sellaisella pienellä "erikoiskoulutetulla" ninjapartiolla kannattaa lähteä noissa Dominationin hyökkäyspeleissä heti alussa hiipimään sinne vihollisen taustalle ja räjäyttää kaikilta neljältä rintamalohkolta kaikki tykistöt, tutkat ja ilmatorjunta :D Jos aikaa jää voi vielä kokeilla muutaman bunkkerin tuhoamista.
Siinä on nimittäin vihollinen ihmeissään että mistä hemmetistä nuo tuli.
Muutama medic ja muutama liiketunnistimella ja häiritsijällä varustettu tyyppi romauttaa koko puolustavan armeijan korttitalon nopeasti.
Eikä sitten mitään puhetta siitä "Ramboilusta"

SVERin sabopuolustuksessa snipuna on hemmetin hyvä olla A- ja B-kohteiden väliin jäävällä kivisillalla. Usein siellä on parikin sniperiä.
Saman asian voi hoitaa konepistoolilla. Yhtä pitkä kantama siihen mitä siltä sillalta näkee ja kontaktitilanteessa huomattavasti kätevämpi

Snipuista sen verran että ne on helppoa riistaa, mutta kuuleman mukaan ne viimeiset kivääri on tehokkaita bunkkerien kk-aseita vastaan? Pitänee kokeilla jossain vaiheessa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Rattarilla on todellakin pointtia tuossa! Harkitsin alussa vastaavanlaisen kommandon kyhäämistä, mutta suora toiminta vei voiton valinnassa. Tuollaisessa joukossa olisi joskus kiva olla mukana. Viiden metrin välit, varmistus, hyökkäys, herätetään henkiin ja silut joka aseessa. Hienoa taktisuutta!
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Onnistuuhan tuo tunkeutuminen yksinkin, mutta koska kyseessä on tiimipohjainen peli on suotavaa kertoa oman ryhmän jäsenille mitä on tekemässä ettei suotta ala se äänestyrumba.

Elekrtoniikkaa ja silutettu kp mukaan. Ja sellainen maalaisjärki kannattaa myös pitää mukanan ts. jos näet siellä linjojen takana vihollisen kannattaa pohtia tarkkaa avaatko tulen vai jäätkö piiloon odottamaan että vihollinen/viholliset menevät ohi.

Siinä vaiheessa kun makaat pensaassa ja katselet minimapista kun 4 punaista pistettä häärää siinä muutaman metrin päässä sinusta ja kuulet kaiken mitä ne puhuvat (ei muuten kannata yskiä omaan mikkiin) nousee pulssi helposti hurjiin lukemiin.

Jos yhden "equipmentin" vielä saisi tuohon avattavien tavaroiden joukkoon olisin tyytyväinen. Nimittäin pahvilaatikon :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Viikonloppuna oli juttua peleis et kp:st tuntuu tulevan paljon tarkempi silun kanssa. Nyt must tuntuu et rk:s käy ihan samanlailla. Tuntuu et silu pienentää rekyyliä tässä ja paljon. Silun kanssa tuntuu olevan paaaaljon helpompi takoa sarjaa apinan ruhoon. Onks muut huomanu samaa? Oonko pöllyissä vai allekirjottaako joku muukin havainnon?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Oletko oikeassa elämässä kerrostalokyttääjä?

Heh, no en. Mutta sain aikanani RUK:ssa tetsaamisesta sen verran tarpeekseni, että kiihkeä vyörytys ei kiinnosta edes pleikkarilla. Olen tosin viime päivinä löytänyt sisäisen medicini, ja luulenpa että piakkoin respeccaan itseni taistelukenttien sisar-hento-ryysyiseksi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Sellaisella pienellä "erikoiskoulutetulla" ninjapartiolla kannattaa lähteä noissa Dominationin hyökkäyspeleissä heti alussa hiipimään sinne vihollisen taustalle ja räjäyttää kaikilta neljältä rintamalohkolta kaikki tykistöt, tutkat ja ilmatorjunta :D
Hehe, tällaiseen toimintaa pitäisi perustaa ihan oma jaostonsa; Konsolfin Tactical Strike Force eli KTS. Tämä porukka onkin sitten niin karaistunutta että heistä liikkuu foorumeilla vain legendoja ja ruumiit tuodaan kotikunnille nimettöminä. Klaani keskittyisi tietenkin vain erikois- ja häive operaatioiden suorittamiseen. Erinomaisen jaon saisi aikaiseksi jos neljä tällaista ja neljä KF-kaveria saataisiin samaan ryhmään. KTS voi hyvin soluttautua takalinjoihin ja KF painaa etulinjassa.

Koska touhu vaatisi huomattavasti enemmän taktista lähestymistä voisi vaikka päättää että jaostoon ei pääse ennen levelille 60 pääsyä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Hehe, tällaiseen toimintaa pitäisi perustaa ihan oma jaostonsa; Konsolfin Tactical Strike Force eli KTS.

Moni alkaa varmaan jo kaipaamaan tässä vaiheessa niitä supernohevia ryhmiä joissa eliittimosurit kylvävät häpeää upeilla taktiikoilla. Mutta eihän sitä tarvitse välttämättä klaania perustaa moiselle. Voihan sitä alkaa sopimaan täällä foorumilla pelissä tutuksi tulleiden jamppojen kanssa vaikka peliajoista jolloin lähdetään kentille vähän tiukemmalla kurilla. Sitten vaan ryhmää kasaan näiden sopimus sotilaiden kanssa. Ja eikai siitäkään haittaa olisi jos moisille ryhmille perustaisi oman ketjun jossa sopia ryhmän kokoonpanosta, strategioista ja mukaan lähtevästä varustuksesta.

Mietin tuota ratkaisua siksi, että jos muutaman jampan kanssa lähtee omaan klaaniin, niin sitten ei välttämättä olekkaan sitä peliseuraa ihan jokaillalle. Itse tykkään vielä toistaiseksi rennosta meiningistä, mutta olisi sitä kiva koittaa jossainvälissä ihan tyystin koordinoitua "oscar mike" -meininkiä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Virallisilal MAG foorumeilla oli juttua, että tiimeillä olisi esim. dominationissa primary FRAGO ja sitten secondary FRAGO, joka on aina se minkä ryhmänjohtaja voi asettaa. Eli domipuolustuksen alussa primaryfragoina olisi burnistoweri ja jos ryhmänjohtaja asettaa FRAGON bunkkeriin niin kummankin kohteen suojelusta napsuu FRAGO bonuksia! :eek:
Ja sama esim. sabohöökissä. Jos hypoteettisessä tilanteessa B on jo vallattu ja suusannallisesti ryhmänjohtaja käskee puolta tiimistä häipymään A:lle auttamaan ja asettaa FRAGON A:lle niin silti pitäisi B:llä puolustavilel tulla FRAGO bonusta.

Pystyykö joku varmistamaan asijalaijjan?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eli domipuolustuksen alussa primaryfragoina olisi burnistoweri ja jos ryhmänjohtaja asettaa FRAGON bunkkeriin niin kummankin kohteen suojelusta napsuu FRAGO bonuksia! :eek:

Olen käsittänyt asian sillein, että jokaisen objektiven läheisyydestä saa FRAGO pojoja. Esim. juuri Burn-Off Tower, Cooling tower, saboissa A, B ja C, ja domin kirjain alueet AB, CD, EF, GH. Ja sitten erikseen FRAGO:lla merkityt kohteet kuten bunkkeri, AAA, autot yms.
 
Ylös Bottom