Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Oma suosikki:

Pelitapahtumat pätkivät vähän, paitsi jos pelaajia on paljon.

MAGissa pelaajia on usein paljon, sillä peli mahdollistaa jopa 256 pelaajan taistelut.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ravenilla on vielä paljon hauskempaa pelata kuin SVERillä, kun ei tarvi joka toisessa matsissa pelata tylsää Sabo tai Domination puolustusta tai tylsää Sabo tai Domination hyökkäystä Ravenia vastaan.

Ja mitä enemmän peliä pelaa, sitä koukuttavammaksi se vaan muuttuu. :D Zipper on ykkönen, Socom 3 on anteeksi annettu jne.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ravenilla on vielä paljon hauskempaa pelata kuin SVERillä, kun ei tarvi joka toisessa matsissa pelata tylsää Sabo.

Sverin sabon B:n puolustus.... Ei ikinä koskaan milloinkaan enää! :D Joskus tuli valehtelematta sen 7 kertaa peräkkäin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ravenilla on vielä paljon hauskempaa pelata kuin SVERillä, kun ei tarvi joka toisessa matsissa pelata tylsää Sabo tai Domination puolustusta tai tylsää Sabo tai Domination hyökkäystä Ravenia vastaan.
.

Vielä hauskempaa on rangaista loikkareita, kuten eräät sen kokivat Aquisitionissa tänään ;).
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Peliä tarkemmin seuranneet: oletteko huomanneet pienen bugin missä vihu voi kävellä seinän läpi purkamaan oveen asennettua pommia. Hiukan reilujen kerho kun toinen porukka uhmaa luoti ja kranaattisadetta saadakseen pommin asennettua ja vihu vain kumartuu seinän toisella puolen korjaamaan sen :D

Onkos Zipperin foorumeilla ollut puhetta.mahdollisesta päivityksestä?

Pahoitteluni jos on ollut muualla aiemmin, mutta ei jaksa enää selailla 3G yhteydellä ja n900:n selaimella.... Neljän tunnin sotimisen jälkeen. Hienot oli setit, suurkiitos klaanille.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Peliä tarkemmin seuranneet: oletteko huomanneet pienen bugin missä vihu voi kävellä seinän läpi purkamaan oveen asennettua pommia. Hiukan reilujen kerho kun toinen porukka uhmaa luoti ja kranaattisadetta saadakseen pommin asennettua ja vihu vain kumartuu seinän toisella puolen korjaamaan sen :D
Ollaan kuultu, sivu pari taakkeppäin on asiasta juttua
Onkos Zipperin foorumeilla ollut puhetta.mahdollisesta päivityksestä?
Muistaakseni korjataan päivityksellä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Itse pelailin eilen ensimmäiset ns. kunnon geimit PSR-klaanilaisten kanssa ja täytyy sanoa että hauskaa oli! Kiitos asianosaisille. Oli vähän rampa olo kun ei ole vielä headsettiä, mutta no worries, tilaus on vetämässä!

Ensi tuntumat pelistä olivat kyllä hieman ristiriitaiset... Bad Companya viime viikot PALJON hakanneena tuntuma oli jotenkin pielessä enkä tuntenut oloa kotoisaksi. Kontrollithan nyt ovat suurinpiirtein samat mutta jokin vaan mätti....

Sitten se valkeni: realismi! Rynkyllä ei ole tarkoituskaan osua päähän kilometrin päästä ja rekyylitöntä sarjatuliasetta ei tietääkseni ole olemassakaan. Juokseminen myös tunnetusti aiheuttaa hengästymistä. No joo, ehkei kenttälääkintä oikeasti ole aivan yhtä tehokasta, mutta annettakoon se pelille anteeksi :)

MW2:sta en ole koskaan pelannut, enkä pelaa. "Ammu kaikkea mikä liikkuu" meininki ei vaan sytytä. Yksi suurimpia nissutuksen aiheita kyseisen pelisarjan puolustajilla näyttää olevan se, ettei käsikranaatti lennä yhdellä napinpainalluksella samalla kun ammut rynkyllä sarjaa... Enough said.

Tuo pelisaitti on muuten aika loistava :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eilen tuli taas tilausuus testata tuota kahden KFS-ryhmän heittämistä samaan matsiin ja hyvinhän tuo sujui.
Nyt tuota on testattu jo siinä määrin positiivisilla lopputuloksilla että on syytä heittää ohjeet ryhmien kokoamiseen tänne:

TÄSSÄ OHJEET USEAMMAN KF-RYHMÄN SAAMISEEN SAMAAN MATSIIN:

1. Hae pelejä pääasiallisesti Domination/Hallinta ja Acquisition/Kaappaus-moodeista.

2. Kutsu itsesi lisäksi PSN-chättiin vähintään yksi jäsen toisesta ryhmästä.

3. Sopikaa moodi ja viekää ryhmänne valmiiksi pelinhaku-valikkoon; Group Join Queue - älä paina linkkiä vielä!

4. Sopikaa henkilö joka suorittaa lähtölaskennan chätin kautta tähän tyyliin; "Valmista?" - "3" - "2" - "1 NYT!" Viestit on hyvä heittää rauhallisin väliajoin.

5. "1 NYT!"-viestin ilmestyttyä on varminta odottaa vielä yksi sekuntti että viestien lähettäjä pääsee poistumaan chätistä jonka jälkeen kilksautatte Group Join Queueta.

Tähän astiset testit ovat kaikki onnistuneet. Dominationista/Hallinnasta on hyvä tehdä se huomio että kannattaa aina varmistaa chätin-välityksellä missä kentässä toinen ryhmä on jos toista ryhmää ei näy siinä joukkue-valikossa. Koska matsit tuppaavat olemaan niin suuria että pelihaku voi hyvinkin heittää ryhmät toiselle puolelle kenttää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Joo ja myös sitäkin on känyt, että omat tappaa että voisi ite purkaa pommin... Esim eilen juuri kaveri puukotti selkään, että sai sen +30pistettä.

Olin Hepun kans tosa matsis mis poju puukotti selkään. Eilen sitten oli sama juippi kaverinsa kanssa pelaamassa ja tällä kertaa se kaveri puukotti mua selkään just ku olin Sabossa asentamassa panosta C:lle. Tosi reilu kerho. Sit kaverit viel soitti jotai europoppii putkiradioistaan ja hihitteli kolmasosan matsista. TODELLA ärsyttäviä tapauksia ja tuskin oli edes ikää pelata peliä (jotai 15v jannuja)!
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eilen sitten oli sama juippi kaverinsa kanssa pelaamassa ja tällä kertaa se kaveri puukotti mua selkään just ku olin Sabossa asentamassa panosta C:lle

No eikös olisi kannattanut pistää äänestys käyntiin ;)
Kuinkas monta ääntä muuten pitää olla, että tulee potkut ahteriin?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

No eikös olisi kannattanut pistää äänestys käyntiin

No piru ku ei kerenny ku kaveri sai sen C:n panostettua ja peli loppu sit hetken päästä. Täs pelis pitäis olla joku avoid-systeemi tommosille pelaajille, ettei tartteis enää ikinä pelata niiden kanssa (vai onko tässä jo sellainen, mutta en vain tiedä sitä?).
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

No piru ku ei kerenny ku kaveri sai sen C:n panostettua ja peli loppu sit hetken päästä. Täs pelis pitäis olla joku avoid-systeemi tommosille pelaajille, ettei tartteis enää ikinä pelata niiden kanssa (vai onko tässä jo sellainen, mutta en vain tiedä sitä?).

Olen ainakin ollut ymmärtävinäni, että "ESTÄ" tms. samassa valikossa missä voi potkia kaverin pihalle toimii niin. Ensiapuna mutettaa ja sitten ei tulevaisuudessa tarvitse enää samassa ryhmässä toimia..
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ketuttaa kun nyt tuli koko ajan tulee turpaan noilta muilta puolilta vaikka miten puolustaa ja aina joku paikka vuotaa kuin seula ja sitten jotkut ei onnistu saamaan kohteitaan takaisin yli 10 minuttiin tai edes huomaa kaapattua autoa jonka kyljessä ajelen mutta tykkimiestä kiinnostaa varmaan ne perhoset siinä vastakkaisella puolella ja on ne SVERin mapit edelleen suosiossa puolustaville ja lagi ja pelin bugisuus (puukko ei osu, puukko skillit on muuten turhia) aiheuttaa lisää harmaita hiuksia. Mikä sai tältä illalta lopettamaan pelit oli se että bugasin bunkkerin sisälle jumiin ja en päässyt pois sieltä eikä itsemurhat tai edes bunkkerin posahtaminen auttanut asiaan ollenkaan.
Hieman ihmetytti että tekikö ryhmäläiset mitään mitä tuli sanottua kun en kuullut koko pelin aikana heistä mitään.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Saimpahan tänään kenkää tiimistä. Tuli kesken pelin mukaan dominaatioon ja ihmettelin miksi meidän piti spawnista mennä toiselle puolelle karttaa olevaan kirjainkohteeseen. Sitte kohta tulikin votea. Mitä nyt kerkesin parissa minuutissa ratkasta pari pullonkaulaa tiimille ja herättelin ukkoja. Mutta pitäkööt tunkkinsa. Ilmeisesti oli joku porukka vaikke klaania ollutkaan.

Mutta sen jälkeen olikin todella maukkaita matseja! Kiitokset vain osallistujille :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Olen nyt parina iltapäivänä pelannut peliä yksikseni ja tarkastellut peliä ihan tekniseltä kantilta tuon sosiaalisen kokeilun sijasta.
Pitää kyllä Zipperin eduksi sanoa että MAG on todella vakuuttava esimerkki myös teknisillä meriiteillä.

Graaffisesti peli voi vaikuttaa ensi-silmäyksellä jopa liiankin karulta mutta todellisuudessa esim. tekstuurit ovat äärimmäisen tarkkoja. Tämä kun yhdistetään kenttien suunnattomaan kokoon on melko hämmästyttävää että lähes jokainen objekti on tarkkaan teksturoitu ja mallinnettu. Valoefektit ovat myös näyttäviä ja kaiken lisäksi ne ovat dynaamisia, erityisen näyttäviä ovat aseiden suuliekit. Kaiken kukkuraksi animointi on varsin pätevää. Vierellä juoksevat sotilaat kyyristyvät ja tähtäävät realistisesti. Räsynukke-efektit ovat myös äärimmäisen tyylikkäitä, hieno on se tunne kun pudottaa juoksevan kaverin joka kuollessaankin ottaa pari harha askelta.

Äänimaailma ei yllä Frostbiten tasolle mutta yksityiskohtia on häkellyttävän paljon. Kaverit kiittävät jos parannetaan, huutavat tuskissaan ja komennot puhutaan erikseen. Kun pelistä pääsee holille uskoisin perus-komentojen menevän mikittömillekkin oikeaan osoitteseen. Aseiden äänet on tunnistettavia ja AG-94:n äänen tunnistaisin unissanikin. Räjähdykset ovat vähän ponnettoman kuuloisia mutta niiden jättämät savu-efektit näkyvät kentän toisesta päästä toiseen mikä onkin vakuuttavan näköistä. Yleisesti efektit ovat ehkä pelin grafiikoiden se heikoin osa-alue; efektit näyttävät läheltä katsottuna pikseli sekoitukselta. Mutta maanläheisyydessään ne ajavat asiansa ja ottaen huomioon sen määrän millä teholla noita pusketaan ruudulle pieneen kitsasteluun ei ole aihetta.

Mutta nettikoodi on se millä MAG piiskaa muita vastaavia tekeleitä. Jos jokin niin se on DICE joka saisi ottaa Zipperistä mallia. Pitkät beta-testit tuottivat tulosta ja MAG oli jo julkaisussa lähestulkoon lagi vapaa ja on sellaisena pysynyt tähän päivään saakka. Ollakseen ensimmäinen 256-pelaajan konsolipeli tälläinen suoritus on äärimmäisen vakuuttava. Kaiken lisäksi mikit pelittävät kunhan niihin puhutaan ja vaikka ryhmien kasaamisessa on vielä paljon parannettavaa niiden kasassa pysymiseen ei ole mitään pahaa sanottavaa.

Satunnaiset PSN-errorit ja pienet bugit siellä täällä eivät ole tämän kysymyksen tiellä; Oliskohan tässä kyseessä oikeasti yksi konsolipelien vallankumouksellisimmista moninpeleistä? Rohkea väite jota takaa äärimmäisen hiottu tekninen toteutus ja lähes täydellinen, tiimipeliin keskittyvä toteutus joka oikeastaan ansaitsisi ihan oman saarnaus-tekstinsä :)
 
Ylös Bottom