Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mutta nettikoodi on se millä MAG piiskaa muita vastaavia tekeleitä. Jos jokin niin se on DICE joka saisi ottaa Zipperistä mallia. Pitkät beta-testit tuottivat tulosta ja MAG oli jo julkaisussa lähestulkoon lagi vapaa ja on sellaisena pysynyt tähän päivään saakka. Ollakseen ensimmäinen 256-pelaajan konsolipeli tälläinen suoritus on äärimmäisen vakuuttava. Kaiken lisäksi mikit pelittävät kunhan niihin puhutaan ja vaikka ryhmien kasaamisessa on vielä paljon parannettavaa niiden kasassa pysymiseen ei ole mitään pahaa sanottavaa.

Tästä on pakko olla vähän eri mieltä. Dice sais ottaa mallia kyllä jostain, mutta ei magin nettikoodi kovinkaan hyvä ole. Joka matsissa tulee tilanteita, joissa lagin määrä näkyy, kun kuolee vasta suojaan päästyään. Strafettamalla edestakaisin nopeeta tahtia tekee kuolemattomaksi, kun nettikoodi ei annakaan osumia, vaikka oikeasti pysyykin mukana. Servut yleensäkin on vähän epävakaita ja usein matsissa tuleekin lagipiikkejä, joissa peli pysähtyy sekunniksi pariksi.

Tosin, zipper on kai maininnut, että patchissa korjataan tätä lagiongelmaa, että olisikohan nää lagipiikit yms. jotenkin kiinni ihan pelikoodista. Noh, sen näkee sitten. Eihän tässä nyt vielä mitään peliä tappavaa ole, mutta kyllä nuo ylläolevat tilanteet välillä ottaa päähän suuresti.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

GameReactor on nyt arvostellut. Click!

Nyt oon menossa Sverillä lv 59. Kohta tulee siirto Raveniin :D.

Nyt on tullut peliin sitä kunnon taistoo... osittain :(. Välillä on sellasta ettei vihollisia näy missään taikka muuten ovat surkeita. Joskus taas on ihan ylivoimaisia vastuksia. Mutta sitten on niitä tasaväkisiä taisteluita joita mättäessä kuolakin valuu :D. Ei liian vaikea eikä liian helppo. Hyvällä ryhmällä ja hyvällä ryhmätyöllä voitettu peli on sitten niin nannaa.

Pelailin tänään muuten sellaisessa katastrofi ryhmässä Sabotaasia (puolustajan puolella). Muutama (puolet) ryhmästä seikkaili kentän toisella puolella (joku 2 levelinen kavereineen) eivätkä tietenkään saaneet mitään aikaiseksi. No minä siinä puolustelin A-kohdetta muttei siitä yksin mitään tullut kun viholliset hyökkäävät porukalla. Sitten sinne älysi tulla muutama omakin kaveri puolustamaan ja homma sujui kohtalaisesti. Tuli muuten hienoo puukko hippaa yhdessä vaiheessa: Juoksin puolustamaan vallattua A:ta ja siinä sittten veitsi-haulikko taktiikalla (vuorotellen puukotus ja ammmunta. PUTUM, SWEEP, PUTUM, SWEEP) tuli tyhjennettyä koko huone,paitsi se yksi konekivääri-ukko sieltä kulmasta... Se kyykki siellä kulmassa ja jysäytti sellaisen lyijy sateen suoraan päin naamataulua. Peliä vielä 5 min jäljellä niin joku oli ajanut ne ryhmän harhailijat paikalle ja saatiin A takaisin.

En jaksa nyt tähän väliin kirjoitella enempää tai tarkemmin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Täysin samaa mieltä Foemanin kanssa. Ja noi aseen äänet on nimenomaan Zipperiltä tuttua settiä sieltä Socomin ajoista asti. Jokaisella aseella on persoonallinen ääni. Ei ne ole ehkä yhtä räjähtäviä kuin monessa muussa pelissä, mutta siltikin paremmat juurikin persoonan vuoksi. Ekaa kertaa kun trailerissa kuuli sillon n. vuosi sitten sen vanhan tutun M4sd:n äänen, oli pelin hankinta jo selviö.:D

Ei ole olemassa nettipeliä, joka olisi täysin lagiton. Saati se, että pelissä oikeasti juoksentelee 256 pelaajaa samalla kentällä.

Ja mappien vähyys häiritsee noin kaksi sekuntia. Pienellä pelaamisella huomaa, että niitä mappeja on helvetisti enemmän. Eri bunkkeririntamat ja yksittäiset bunkkeritkin on itsessään jo kaikki erillisiä mappeja, joilla pelaaminen on aina erilaista.
Ja jos ajatellaan oikeastaan mitä tahansa moninpeliräiskintää, niin aina siellä muodostuu niitä yksittäisiä mappeja, joita jotkut tai vaikka koko yhteisö jaksaa hakata kaksi vuotta putkeen. Jossain Socom kakkosessa oli Crossroads, jolle oli omistettu kokonaisia servuja, joilla pelasi aina ne samat tyypit. Halossa joku Midship tai Lockout on keränny varmaan miljoonia tunteja peliaikaa eikä niihin kyllästy koskaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ei varmaan pitäisi kommentoida kun en ole peliä vielä päässyt pelaamaan, mutta tuo mappien vähyydestä valittaminen tuntuu silti vähän oudolta. Ensinnäkin jos kartat jaettaisiin COD kokoon olisi niitä - eh - no "helvetisti". Tottakai niissä on sama "teema", mutta pelillisesti ne ovat silti erilaisia ja pitemmän päälle se on ratkaisevaa. Sen lisäksi kuten Cyrus jo sanoi on joka pelissa aina muutamia karttoja joita oikeasti pelataan.

Ilmeisesti MAG on myös myynyt melko hyvin ollakseen PS3 ja multiplayer only peli ja DLC:tä on kaiketi tulossa, mikä on varmasti ollut bisnes päätös. Pelillä tuntuu olevan melko vahva fani yleisö, joka tulee niitä myös ostamaan. Tällä voidaan korvata suht pieniä markkinoita ja serverien pyörityskustannuksia. En sano, että tämä olisi hyvä asia, mutta varmasti selittävä osatekijä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Olen ainakin ollut ymmärtävinäni, että "ESTÄ" tms. samassa valikossa missä voi potkia kaverin pihalle toimii niin. Ensiapuna mutettaa ja sitten ei tulevaisuudessa tarvitse enää samassa ryhmässä toimia..
Hmm, koitin ettiä mutea mutten löytänyt sitä valikosta, meinas hermo mennä tyypin mesoamisee...
Onpas tänää ollu lagiset pelit.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Olipas tänä aamuna taas sitten mielenkiintoinen sekametelisoppasosiaali-kokeilu. Sabo kartaa laettiin vetään ja itte ryhmänjohtajana. Neljä jotain jenkkiklaanin jäsentä ryhmässä (p<). Heti kun kartta alkoi niin tuli vote minulle, tätä jatku koko pelin ajan viimeiselle kahdelle minuutille asti. Aina samat 4 äänesti. Ei peliä kyllä mitenkään taktikoimaan voinu ko kyseiset jenkit kokoajan huusi päälle miten pitäisi mennä tai muuta. Tämmönenkään ei oikein ratkiriemukasta ole kun heti kenkää alkaa laittamaan, että ittelle saattaisi pari leadership pojoa saada siitä hyvästä. Noh, eipä noiden kanssa enää samaan peliin. Paras ko pysyy oman KFS porukan kassa. Siellä ei ole muita ko hyviä pelejeä ja nauruhermoja tähän mennessä saanu venyttää :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eilen joku ameriikkalainen mikkihiiri alkoi valituksen heti pelin alettua. Miten toi mut tappo ja miksen muka osunu whine cry. No, toinen jenkki pari kertaa varoitti, jotta lopettais valituksen. Ei auttanut. No, vote päälle ja teinix ulos ja pelit jatkui mukavemmissa merkeissä. :)

Teini huusi vielä viimeiseksi sanoikaan, että "mä blokkaan teijät kaikki, jos äänestätte pois!". :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kysymys onko kaikki iltaisin MAGIÄ pelaavat vaihtaneet johonkin muuhun joukkueeseen SVERILTÄ? Nykyään severillä on iltaisin klo 22 jälkeen n. 20 heppua vaan rivissä. Tutuista siltä löytyy enää Timppa1978.

MISTÄ TÄMÄ KATO ILTAPELAAJISSA JOHTUU?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kyllä lauantaina ainakin oli väkeä runsain mitoin. Lähemmäs 50. Vai oliko se perjantaina? No eilen ei kyllä ollu ku parikyt.

Ecit: niin mutta piti sanomani että on pientä pudotusta ollu huomattavissa. Liekö Sverin tapauksessa syy siinä, että muutama sangen aktiivinen pelaaja on vaihtanu leiriä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kyllä lauantaina ainakin oli väkeä runsain mitoin. Lähemmäs 50. Vai oliko se perjantaina? No eilen ei kyllä ollu ku parikyt.

Ecit: niin mutta piti sanomani että on pientä pudotusta ollu huomattavissa. Liekö Sverin tapauksessa syy siinä, että muutama sangen aktiivinen pelaaja on vaihtanu leiriä.

Se ollut kaiketi perjantai, ku perjantaina nukkumatti korjas silloin klo 20 tietämillä....tais tuo miestäväkevämpi nousta yllättävästi päähän.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Joo perjantai se tais ollu kun meilläkin oli tiimissä iloista porukkaa. Ja taispa joku väsähtää kesken pelin. Ei siinä mitään mutta sattu olemaan tiimissä se, joka valittee pelimuodot jne... :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tutuista siltä löytyy enää Timppa1978.

MISTÄ TÄMÄ KATO ILTAPELAAJISSA JOHTUU?

Juu, mä olen kanssa huomannut, että ei niitä ole läheskään yhtäpaljon kun sillon julkaisuviikolla oli. Voipi johtua siitä, että ovat menneet ostamaan pelin HYPEn takia ja sitten ovat pettyneetkin peliin. Ja siitä, että ovat vaihtaneet leiriä, tuttuja minunkaan listalla ei ole kuin enää murto-osa siitä hyvästä vanhasta ajasta :eek:
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

MISTÄ TÄMÄ KATO ILTAPELAAJISSA JOHTUU?

Ainakin itsellä on nyt ollut pari viikonloppua putkeen sillä tavalla, etten ole kotosalla ollut. Silloin on hankala pelailla. Mutta nyt taas tällä viikolla olisi tarkoitus ainakin arkipäivinä olla linjoilla soppaa hämmentämässä. (Poislukien tiistai&keskiviikko, silloin on GT5P ja Dirt2 ajelut. Tuolloin MAG:n pariin hyppään vasta lähempänä puoltayötä jos energiaa vielä riittää).
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Joo perjantai se tais ollu kun meilläkin oli tiimissä iloista porukkaa. Ja taispa joku väsähtää kesken pelin. Ei siinä mitään mutta sattu olemaan tiimissä se, joka valittee pelimuodot jne... :D

Kyllä tämä peli muistetaan, selitys oli kova mutta yhtäkkiä loppui kuin seinään.
Kuorssaus puuttui enään. :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Juu, mä olen kanssa huomannut, että ei niitä ole läheskään yhtäpaljon kun sillon julkaisuviikolla oli. Voipi johtua siitä, että ovat menneet ostamaan pelin HYPEn takia ja sitten ovat pettyneetkin peliin. Ja siitä, että ovat vaihtaneet leiriä, tuttuja minunkaan listalla ei ole kuin enää murto-osa siitä hyvästä vanhasta ajasta :eek:

Pitääkö tässä kohta alkaa sopimaan matsit tyyliin "Pe klo 21:00 langoille"-ketjun avauksilla, ja alkaa jo kokoomaan ryhmiä ennen pelitällejä?
Eihän tuossa muuta kuin se et jos porukalla on jo ryhmät koossa ja tälläiset papparaiset kuin minäkin ja yritetään saada ryhmää tehtyä tuossa klo 21:00 jälkeen niin aika vaikeaa on kun suurin osa jo ryhmissä. Aikasemmin kun ei oikein linjoille pääse tuon jälkikasvun takia.

Tuli heikko hetki viikonloppuna odotellessa pelin käynnistymistä niin tuli laskettua tuo klaanissa olevien määrä ja taisi lauantaina olla 192 soturia. Paikalla parhaimmillaan 40.

Saakeli muut ovat löytäneet jotain elämää :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kyllä lauantaina ainakin oli väkeä runsain mitoin. Lähemmäs 50. Vai oliko se perjantaina? No eilen ei kyllä ollu ku parikyt.

Ecit: niin mutta piti sanomani että on pientä pudotusta ollu huomattavissa. Liekö Sverin tapauksessa syy siinä, että muutama sangen aktiivinen pelaaja on vaihtanu leiriä.

Olen huomannut ihan saman. Erityisesti Valorista on alkanut saada kovaa vastusta. Vastavuoroisesti SVERin publasquadien taso on romahtanut. KFS:n tiimit tuntuvat olevan täynnä, eikä oikein iltaisin ehtisi odotella 20 minuuttia että pääsee mukaan. Ite kun yrittää invitoida, niin harva joutilas tulee mukaan.

Mutta eipä valiteta. Luulen, että SVERin alamäki johtuu siitä että samalla kun moni veteraani on vaihtanut leiriä, on tieto SVERin ylivoimaisuudesta (sic!) kiirinyt uusien kokemattomien pelaajien korviin, ja tämä näkyy nyt publasquadeissa. Minäkin teen rynnäkkölämärinä rintamalla kaikkeni kaatuneiden henkiin puhaltamisessa ja ajoneuvojen tuhoamisessa, mutta eipä monikaan ryntää nykyään minua virpomaan eloon, kun nappi nasahtaa. Domipuolustuksessa jättivät minut jumankekka lauantaina vielä minuuttikausiksi ypöyksin bunkkerille kykkimään vaikka vihu järjestäytyi töyrään alla samalla mallikelpoiseen rynnäkköön. Noh, onnistuin sentään hetken pidättelemään yksinäni Viperan kanssa. Mieltä lämmitti erityisesti se, kun onnistuin ennen urheata kuoloani kaatamaan yhdellä sarjalla kaksi peräkanaa kohti rynnäköivää Valorin kommandoa :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kyllä ainakin omalla kohdallani työ verottaa kuten varmaan monella muullakin. Eipä tule arkisin kovin myöhään hakattua. Viikonloput on asia erikseen.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

"Päivät taistellaan leivästä, yöt PMC sopimuksista."
(vai oliko se lihasta?)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Yksi syy jäi mainitsematta, eli Ravenille on mennyt ainakin osa porukasta. Yleensä kun on hetken odotellut, niin on saanut ryhmäkutsua silläkin puolella. Veteran-modea siis vedetään ja seuraavaksi kolutaan Valor. Ei tuossa mennyt kuin vajaat 2 viikkoa ja oma tahti oli keskiarvoisesti noin yksi pelitunti per taitopiste. Viimeistään siis kuukauden päästä tulee varmaankin valittua se porukka, johon lopullisesti asettuu - ellei se tule sitten olemaan Valor, se kun on viimeisenä omassa järjestyksessä. Valorilla en ole mappeja pelannut, mutta uskoin vanhojen Socom-veteraanien eli Piben ja CyrusQ:n puheita beta-aikojen kokemuksesta ja päätin jättää Valorin viimeiseksi.

Tuskinpa MAG kuukaudessa kuolee pois verkkomaailmasta, joten saa taas tutummat pelaajat myöhemmin samaan porukkaan. Ehdotankin, että modet tekisivät tänne pienen ja avoimen pollin, josta voisi valita porukan, mihin lopullisesti asettuu. Helpottaisi kovasti kaveriporukoiden keskittymistä ja tiimien kasaamista. Pollista tulisi siis näkyä nimet, minkä tiimin jokainen on lopuksi valinnut.
 
Ylös Bottom