Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tuo on kieltämättä outoa, että SMG ei ole tässä pelissä lähitaisteluase, vaan ennemminkin joka paikan höylä. Kauas saa jopa helpommin tapposarjoja vihurynnäkköön rätkiessä ison lippaan takia, vaikka yksittäisen jantterin rätkäisy onkin hankalampaa kuin rynkyllä. Lähitaistelussa lonkkatarkkuus on huonompi kuin rynkyllä, samoin teho, joten osaava rynkky vs osaava SMG ---> rynkkymies voittaa taas. Silti tietty lipas on edelleen niin pitkä SMG:ssä, että sillä saa taas helpommin tapposarjoja isoissa lähitilanteissa, kun rynkkymies joutuu pomppimaan ja makoilemaan asettaan ladaten. Toisin sanoen mun mielestä assault on "man versus man"-ase ja SMG "tapan ison röykkiön vastapuolen rutjakkeita"-ase.

Eli vaikka tässä pelissä SMG ei olekaan se perinteinen lähi/miditaisteluase, sille on tehty omat käyttötarkoituksensa. Mun mielestä tällaisten takia aseita ei pidäkään pakosti ajatella niin, että "se on LMG joten sillä tapetaan vain makuulteen ja mid/long rangelta" / "se on SMG joten sillä tapetaan vain close/mid rangelta", vaan ennemminkin miettiä mitä Zipper on tarkoittanut eri asetyyppien heikkouksilla ja vahvuuksilla. SMG hieman epätehokas jokapaikan höylä, Assault 1v1 ase, snipu long / mid range, pisla varatyökalu, haulikko close / mid range objektiivin lähellä käytettävä tykki ja machine gun "the god mode"-ase :D

Eli tämän pelin "Weapon blessed by devil" on machine gun ja minulle "Weapong blessed by god" on SMG :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eli tämän pelin "Weapon blessed by devil" on machine gun ja minulle "Weapong blessed by god" on SMG :)

Tuon alun minäkin myönnän. Loppua en ole vielä itse todennut, mutta pitää tuo smg koittaa seuraavassa respecissä.

On sillä tosiaan syynsä miksi LMG:llä huidon. Se on niin hauskaa olla etulinjan tulitukiyksikkö. Siihen mihinkä sen bipodin tökkää niin siitä ei vihollinen päin juokse vaikkahan olisi millä etäisyydellä. Jos vertaa Modernien sotien LMG-valikoimiin, niin nehän olivat pelkkiä vitsejä. Tässä pelissä oikein sijoitettu KVKK-tyyppi voi pysäyttää kokonaisen ryhmän ja ajaa siinä sivussa vielä toisen pakosalle. Tässämielessä ase on vähän liiankin kovaluu.

Sitä en kyllä allekirjoita, että lähitaistelussa pärjäisin tuolla. En nyt sano, että olen hyvä osumaan. Mutta pystyn kyllä juoksemaan ja pomppimaan ihan miten vain huvittaa ja samalla pystyn myös pitämään tähtäimen tasan keskellä vihollista jos vihu on lonkalta ampumis etäisyydellä. Ja piruvie mitä perässähiihtoa se on kun parhaimmillaan olet juossut puolilipasta tyhjille vihun perässä. Kokeilkaa sitä LMG:tä ihan oikeasti lähietäisyydeltä, ennenkuin menette väittämään asiasta enempää. Samalla voitte myös verrata liikkumisen vaikutusta kyseiseen aseeseen. Jos LMG:llä liikku vähänkin niin se ruiskii kuulat ihan miten sattuu. Paikallaan ollessa tietenkin se on tuo paholaisen mutka. Ne väitteet tyyliin "japskit vaan ampuu lonkalta 100m hedareita", on vähän outoja kun ei tässä pelissä ole killcamia. Itse en erota 100 metrin päähän vihollisen stancia varsinkaan jos olen saanut ekasta kudista ohimolle.

Vinkkinä lmg-tyyppejä vastaan on se, että jos ne kykkii tai makaa paikoillaan niin ne tappaa kaikille etäisyyksille hetkessä. Lähesty siis suojien lomassa. Jos ne ruiskii liikkeessä niin saat juosta vaikka puukottamaan ilman armoria (itse olen monesti kuollut lmg kädessä lipas puolillaan puukotukseen). Ja jos se jamppa tosiaan kykkii tai makaa siellä jossain aukean reunalla niin se joka juoksee aukealla saa syyttää ihan vaan itseään, sillä se lmg jamppa tekee juuri sitä mihin lmg on tarkoitettu.

Siitä valorin tykistä en tiedä muutakuin sen, että tässä pelissä on tarkoituksella tasapainoiset aseet joiden erot ovat factionin kesken nimelliset.

Minusta on mukava, että tuommoinen tykki on pelissä luomassa taktista elementtiä. Mutta saisi se painaa vähäsen enemmän ja vaikka olla hivenen kalliimpi loadoutissa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Minusta on mukava, että tuommoinen tykki on pelissä luomassa taktista elementtiä. Mutta saisi se painaa vähäsen enemmän ja vaikka olla hivenen kalliimpi loadoutissa.
Todellakin konekivääri saa ole aito pelote, sillä sitähän se oikeastikin on, mutta mielestäni siinä on liian vähän huonoja puolia. Tosiaan kenties tuolla hinnan nostolla tms. saisi hieman rajoitettua sitä määrää, joka noissa matseissa on kk-miehiä. Esimerkiksi jalustalla hyvissä asemissa saa ollakin todellinen tappokone, mutta jotain selvempiä heikkouksia pitäisi vastapainona olla.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ne väitteet tyyliin "japskit vaan ampuu lonkalta 100m hedareita", on vähän outoja kun ei tässä pelissä ole killcamia. Itse en erota 100 metrin päähän vihollisen stancia varsinkaan jos olen saanut ekasta kudista ohimolle.

On tässä eräänlainen killcam(näyttää mistä suunnasta yms.), mutta kun tuon kokee itse yli 30 kertaa saman pelin aikana niin siihen on vain uskottava. Oli tuo 100m lonkalta ampuminen vähän liian räikeä esimerkki, mutta siltä se jokatapauksessa tuntuu kun kuolee välillä niin ihmeellisesti yhteen jostain kaukana olevasta puskasta tulleeseen LMG kutiin(tämä siis tapahtuu yli 30 kertaa yhden pelin aikana [PLD], [VIP] yms. vastaan).
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tähän LMG asiaan täytyy kyllä myös minun vähän ottaa kantaa. Mielipiteeni on toki puolueellinen, koska itsekkin sillä pelaan. Olen tässä seuraillut asiaa ja miten on mahdollista, että en mielestäni kuole LMG:hen yhtään sen useammin, kuin muihinkaan aseisiin jos sitä kerran käyttää lähes kaikki vihut? Toki jos yleinen mielipide on se, että LMG on overpower niin sitä tulee muokata, mutta mihin suuntaan? Otetaas muutama esimerkki:

1. Vähemmän tehoa. Tämä tarkottaisi sitä, että myös hinnan on laskettava tai sitten SMG:n hinnan noustava, koska mielestäni SMG on juuri vähän halvempi ja vähän tehottomampi LMG jonka kanssa sitten voi pitää medkittiä ja repairtoolia mukana. :)

2. Tarkkuutta pois. Jos LMG olisi tarkka vain makuulta niin kuka sitä käyttäisi? Missä välissä tässä pelissä kerkiää missään makoilemaan? Makuulta ammuttaessa paikan valinta olisi myös lähes pakostakin sellainen, että snipun luoti olisi otsikossa noin neljässä sekunnissa. Lonkaltahan tuo on jo nyt kaikkialle muualle kun viiden metrin päähän kauhea sohlo jo nyt.

3. Juoksunopeutta pois. Tämä kuulostaa hyvältä.

4. Kalliimpi equippihinta. Tästä ja tuosta kolmannesta vaihtoehdosta lähtisin jotain sorvaamaan. Esimerkkinä vaikka LMG ja MMG olisivat molemmat 200c kalliimpia ja juoksunopeus olisi pykälän hitaampi(eli LMG ballistisella liivillä juoksisi yhtä hitaasti kun assaultrifle teräsliivillä). Jos tuo ei vielä tilannetta tarpeeksi tasoita niin ehkä latausnopeus hiukan hitaammaksi tai lipaskoon säätöä 100-->75 kuten Sverin ekassa.

Edellä olevat vaihtoehdot on täysin omia mielipiteitä ja vasta-argumenteillä varmasti kumottavissa, joka osoittaa vain sen kuinka vaikeaa tälläinen säätö on, mutta jos olisin Zipper niin näillä eväillä lähtisin liikkeelle. :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kyllä LMG:tä pitää tasapainottaa jotenkin ehdottomasti. Se on yksinkertaisesti käytännössä jokaiseen tilanteeseen paras vaihtoehto ja näin ei saa olla. Mielestäni LMG:n rekyyliä voisi nostaa huomattavasti niin, että vaikka siinä on kaikki stabilityt ja kahvat kiinni, niin tähtäin nousisi heti yhtään pidempään ampumanappia pohjaan painaessa. Nyt sillä on ihan liian helppoa vetää nappi pohjassa kaikki kumoon, missä tilanteessa hyvänsä. Ja kaikki puheet tasapainottavasta latauksen hitaudesta ja muista seikoista on puppua. Joo, kestää se puoli sekuntia kauemmin ladata, mutta kun sillä tarvii ladata ekan kerran käytännössä vasta siinä vaiheessa, kun rynkystä on jo melkein kudit loppu, niin tämäkin argumentti menee aika pahasti metsään. Ja wnbasistin ehdottamat 3 ja 4 ovat myös vaihtoehtoja. Mitä tahansa, kunhan se saadaan balansoitua järkeväksi.

Huvittavaa sinänsä, että tässäkin suhteessa Zipper jatkaa perinteitä. Socom kakkosessa M60 oli alussa järkyttävän ylivoimainen tykki, mutta se patchattiin aika pian järkevämmäksi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

LMG:n muutokset (IMO).
- Latausaikaa lisää.
- Liikkuminen aseen kanssa hitaampaa.
- Osumahajontaa suuremmaksi ammuttaessa pystystä.

Se että tulitukiaseesta on tullut suosituin rynnäkköase kertoo jo jotain.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Semmoinen pointti vielä tuohon lmg keskusteluun, että lippaat ovat törkeän isoja. Välistä tuntuu, että menee matseja lähes lataamatta kertaakaan. Ja se lataus aika on aivan liian nopea.

Ja yksi muutos ehdotus:

Hidastettu palautuminen liikkeestä.

Oma tyyli on se, etten edes yritä räimiä liikkeestä. Pysähdyn ja menen kyykkyyn ja pistän tulituksen päälle. Tämä onnistuu liian nopeasti. Tuo hidastettu palautuminen olisi muutenkin mielestäni realistinen. Jos ase on yli 1,5 kertaisesti pidempi ja noin neljäkertaa painavempi, niin kyllä ampuma asennon löytyminen ottaa sitten vähän pidempään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mitä olen videoissa nähnyt on LMG:n lataus tosiaan uskomattoman nopeaa. Mitä nyt vertailukohtana vaikka COD4 jossa LMG:n lataaminen on todellinen urakka.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Sitä en kyllä allekirjoita, että lähitaistelussa pärjäisin tuolla. En nyt sano, että olen hyvä osumaan. Mutta pystyn kyllä juoksemaan ja pomppimaan ihan miten vain huvittaa ja samalla pystyn myös pitämään tähtäimen tasan keskellä vihollista jos vihu on lonkalta ampumis etäisyydellä. Ja piruvie mitä perässähiihtoa se on kun parhaimmillaan olet juossut puolilipasta tyhjille vihun perässä. Kokeilkaa sitä LMG:tä ihan oikeasti lähietäisyydeltä, ennenkuin menette väittämään asiasta enempää. Samalla voitte myös verrata liikkumisen vaikutusta kyseiseen aseeseen. Jos LMG:llä liikku vähänkin niin se ruiskii kuulat ihan miten sattuu. Paikallaan ollessa tietenkin se on tuo paholaisen mutka. Ne väitteet tyyliin "japskit vaan ampuu lonkalta 100m hedareita", on vähän outoja kun ei tässä pelissä ole killcamia. Itse en erota 100 metrin päähän vihollisen stancia varsinkaan jos olen saanut ekasta kudista ohimolle.

Minä ainakin olen kokeillut, paljonkin. Varmaan 75% tapoista lmg:llä. Lähitaistelussa on lippaalla ennätys ~15 tappoa ilman latausta. Ja lonkalta tietenkin. Ja lmg:llä kuuluu juuri liikkua paljon ampuessa, ettei sniput saa helppoa hedaria. Oma tyyli on kauas ampuessakin se, että liikun ja ammun. Mitään penaltya ei tule tarkkuuteen. Muutenkin lmg tuntuu olevan tajuton hedarimagneetti. Välillä oikein ihmetyttää, että miten saa hedarin, kun ampuu ja osuu mahaan. Vaikka tähtäys onkin kunnossa, niin lmg:llä ei tähdätessä tunnu osuvan päähän, mutta muuten kyllä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Oma tyyli on kauas ampuessakin se, että liikun ja ammun. Mitään penaltya ei tule tarkkuuteen. .

Sitä penaltya nyt vaan tulee tarkkuuteen liikkuessa. Ihan kaikissa aseissa sama juttu paitsi pistooleissa. Varsinkin lonkalta ampuessa nohevat voivat panna liikkuessa merkille sen tähtäinristikon laajenemisen suhteen osumasirontaan.

Ja myös muita aseita käyttäessä kannattaa liikkua, eikä pelkästään snipujen takia.:D

Lanseeraisin myös uuden käsitteen: LMG-Säkärihedari.
Muilla aseilla hajontaa ei saa niin suureksi kuin LMG:llä liikkuessa ammuttuna. Tästäsyystä silloin tällöin napsuu niitä säkärihedareita vaikka tähtäin olisi jossain ihan muualla. Itse en ole asiaan kiinnittänyt niin paljon huomiota kun tuo ravenin lmg:n sarjatuli on melko hidasta ja mahdollisuuksia säkärihedareihin on vähän.

Mutta mutta. Kun noita teidän kirjoituksia lueskeli ja sittten vähäsen selvitteli taustoja niin tuli tuommoinen asia yhteys löydettyä.

Light Machine Gun - MAG Wiki - Weapons, Gear, Raven, Valor, S.V.E.R. and more!

LMG tulinopeudet
-Raven 6.8
-SVER 6.5
-Valor 7.1

LMG stability (eli se kuin lujaa se potkii jne)
-Raven 7
-SVER 7
-Valor 6.9

Pieniä eroja, mutta oiskohan tuossa se syy miksi jotku valittelee siitä Valorin ruiskusta. Eli mitä huonompi olet sihtailemaan sitä parempi todennäköisyys on saada säkärihedari.

PS. Nyt alkaa olemaan kaikki kokeiltuna tuosta lmg:stä. Nyt pitää respecata joksikin toiseksi. Epäilen, että se on sitten bye bye k/d ratio, mutta eipä sillä väliä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mielestäni jos mielii osua mihinkään MG niin pitäisi kaikkien olla paikallaan ampuessaan eikä juosten osuisi mitenkään ja SMG tarkkuutta laskea ja tehdä siitä parempi lonkalta ampuessa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Hokasin just että taisin todistaa Valoria vastaan domihyökkäyksessä glitchaajaa täydessä työn touhussa. Siinä taistelun tiimellyksessä niin ajatellu, että miks hemmetissä vihu menee johonki seinässä olevana pieneen koloon kyykkyyn ja aivan kuin hitsipilli siellä polttelis! Ku siis toisessa kerroksessa ny mittään korjattavaa oo! Sen sijaan siinä kohdalla alemmassa kerroksessa kyllä on ovi. Onneks sai kuokkaansa se kaveri.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Onneks sai kuokkaansa se kaveri.
Ja mä jouduin puukottamaan oman ukkelin siinä Hallinnan puolustuksessa... vihu plänttäsi ovelle, oisko G:llä, niin sankari sitten purki pommin sisältä. Ihme ettei alkanut kiroamaan sitä kun puukotin sen :rolleyes:
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ehkä oli saannu jo aikasemmin puukosta... Syytä ainaki olis!
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jos ase on yli 1,5 kertaisesti pidempi ja noin neljäkertaa painavempi, niin kyllä ampuma asennon löytyminen ottaa sitten vähän pidempään.

Riippuu vähän mihin vertaa...Kaikille tutun RK62:n statsit: pituus 914, paino 4.3 kg, Valorin mk46mod0 statsit: pituus 908, paino n.8 kg (täydellä kannulla)...

Eli kompakti tulivoimanen laite. Myönnän toki että kyllä sitä voi vähän fiksailla, tai mennä AA linjalle että ryhmässä voi olla vain 2xlmg, 1xsniper ja 1xdesignated marksman...
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

AA:ssa osattiin jo kymmenen vuotta sitten tehdä suht realistinen liikkuminen aseen kanssa, ilman että se meni överiksi. Sprintin jälkeen pelaaja oli hengästynyt, joka vaikutti tähtäimen huojuntaan. Myös stansseilla oli suuri ero miten aseilla osui.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Nyt täytyy kyllä kehua edellistä peliä. Oli sen verta asiansa osaavaa porukkaa että huh huh! Toivoa sekosakillakin pelaamiseen liene siis!

Tänään oli kyllä vähiten ikinä kfiniläisiä. KFP:llä on näköjäään oma klaani, että se varmaan syönyt osan Sveriläisistä?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

En yhtään ihmettele että Raven ja Valor ottaa Sveriltä turpiin, jos se on samanlaista perseilyä tuolla Ravenillä mitä toi Valorin homma on.
Menin vaihtamaan veteraanilla Valoriin ja nyt suoraan sanottuna vituttaa :mad:
-Ei mitään tiimipelaamista
-Mikkeihin korkeintaan lauletaan tai soitetaan hiphoppia
-Ryhmänjohtajia pidetään jonkinlaisina bonuspisteen jakajina, annoin määräyksen laittaa IT:n kuntoon niin alkoi tulla votea koska tyypit puolusti pumppua ja jäivät ilman lisäpisteitä.
-Medicit? Pioneerit? Ei pahemmin näy. Sakki istuu LMG:t kädessä jossain nurkassa ja kämppii frägejä.

Mitähän hemmettiä tuo 1.02 patch kusaisi. Sen jälkeen lagin määrä on noussut kattoon. Nyt tulee koko ajan niitä yhden kuulan kuolemia.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Nyt täytyy kyllä kehua edellistä peliä. Oli sen verta asiansa osaavaa porukkaa että huh huh! Toivoa sekosakillakin pelaamiseen liene siis!

Tänään oli kyllä vähiten ikinä kfiniläisiä. KFP:llä on näköjäään oma klaani, että se varmaan syönyt osan Sveriläisistä?

Eikö KFP:läiset ole myös SVER:läisiä? :D Vai joko ne meni takkia kääntämään.
Tietääkseni niitä ei montaa ole siinä klaanissa. Kyllä se vain on se Hypen hiipuminen jos ei porukkaa ole ja se et PS3 puolella tuo mikin käyttö ei vielä ole sillä tasolla mitä se on vaikka Boksi puolella.
 
Ylös Bottom