Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tänään oli kyllä vähiten ikinä kfiniläisiä. KFP:llä on näköjäään oma klaani, että se varmaan syönyt osan Sveriläisistä?
Ei tuosta KFP:n jäsenten "syömisestä" ole ongelmaa. Onkohan meitä klaanissa viisi tai kuusi, joista kolme on aktiivisia.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

En yhtään ihmettele että Raven ja Valor ottaa Sveriltä turpiin, jos se on samanlaista perseilyä tuolla Ravenillä mitä toi Valorin homma on.

Kyllä sieltä valorilta (välillä) saa hyviäkin pelejä...mutta tuli eilen itsekin pelattua yks erä jossa kukaan ei oikeestaan puhunut mitään...
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

En yhtään ihmettele että Raven ja Valor ottaa Sveriltä turpiin, jos se on samanlaista perseilyä tuolla Ravenillä mitä toi Valorin homma on.

Meillä on ainakin Ravenilla kevyesti enemmän voittoja kuin tappioita. Alkuun tuli turpaan niin että tukka tutisi, mutta nyt kun ollaan opittu pelaamaan Ravenin kenttiä oikein, voittoja tulee todella hyvään tahtiin, jopa Ravenin dom puolustuksessa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Menin vaihtamaan veteraanilla Valoriin ja nyt suoraan sanottuna vituttaa :mad:
Tällaista kommenttia olenkin hieman odotellu...

Olen nimittäin lueskellut tässä viikon ajan päivittäin tuota neogafin vastavaa MAG-ketjua ja siellä Valorin haukkuminen on kyllä saannut melko eeppiset mittakaavat. Tiimipeliä tuolla ei kuulemma näy ollenkaan ja mikeistä tosiaan soitetaan aivan muuta kuin puhetta. Tämä on sinänsä aika yllättävää sillä enemmän tässä viikon aikana on Valorilta tullut pataa kuin Ravenilta...

Ravenhan haukuttiin silloin alkuaikoina maanrakoon ja sieltä takaisin mutta nyt tuntuukin että se on Valor jota bashataan.
SVER nyt saa edelleen tyytyä siihen kohtaloon mikä sillä on alusta saakka ollut... Eiköhän sekin päivä vielä tule kun meikäläisiä kivitetään.

PS: Neogafin suurin klaani; RavenGAF koostuu VAIN +100 jäsenestä(!?). Oh GAF, if you would only know, if you would only know... :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kysymys onko kaikki iltaisin MAGIÄ pelaavat vaihtaneet johonkin muuhun joukkueeseen SVERILTÄ? Nykyään severillä on iltaisin klo 22 jälkeen n. 20 heppua vaan rivissä. Tutuista siltä löytyy enää Timppa1978.

MISTÄ TÄMÄ KATO ILTAPELAAJISSA JOHTUU?

Pappana vastaan että olympia kisat ja perhesyyt !:D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Olen nimittäin lueskellut tässä viikon ajan päivittäin tuota neogafin vastavaa MAG-ketjua ja siellä Valorin haukkuminen on kyllä saannut melko eeppiset mittakaavat. Tiimipeliä tuolla ei kuulemma näy ollenkaan ja mikeistä tosiaan soitetaan aivan muuta kuin puhetta. Tämä on sinänsä aika yllättävää sillä enemmän tässä viikon aikana on Valorilta tullut pataa kuin Ravenilta...

Itseasiassa mä oon sitä mieltä, että raven on edelleen se huonoin ryhmittymä. Oon tainnut täällä joskus kirjoitellakin siitä, kun yhdessä matsissa joukkueenjohtaja ei sanonut mitään tiimille, mutta kinasteli vaan ilmeisesti isoveljensä kanssa jostain ja sanoi kertovansa äidille. Oli vielä samassa squadissa mun kanssa ja siitä oli meneillään varmaan yhteensä 10 vote-to-kickia ennenkuin se oikeesti saatiin pihalle. Muutenkaan squad leaderit eivät laittaneet fragoja kovinkaan paljon, ei edes itselleen, kun jäivät turrettiin istumaan. Viimeisissä raven-matseissa taas oli squad leadereita, jotka juoksivat yksin jossain takana ja laittoi fragot vain itselleen, kun muut yritti vielä tuhota bunkkereita ja porttia. Ei siinä mitään vikaa ole sinänsä, mutta se, että odotellaan vain vihuja korjaamaan niitä ja räjäytetään taas uusiksi fragon kera on sama kuin yksi pelaaja tiimistä lähtisi kokonaan pois. Frago on kuitenkin se, joka auttaa squadin jäseniä yrittämään. Jos se on jossain turhassa paikassa tai ei ole ollenkaan, niin kaikki juoksee yleensä ihan omillaan.

Oudoin tapaus taas oli se, kun joku klaani heti ensi sekunnilla pistivät voten squad leaderille, joka laittoi osaavasti heti alussa myös fragon bunkkeriin. Noh, niitä oli se tarvittava 5 siinä squadissa, joten vote onnistui. Sen jälkeen ei enää fragoa näkynyt ja kyseinen klaani lopetti vielä ennen loppua, kun "sver on niin ylivoimainen, vaihdetaan siihen ryhmittymään". Jooh, enhän mä bunkkeria tuhonnut yksin kuin 4 kertaa sillä välillä, kun nää sankarit keskittyi puhumaan sverin ylivoimaisuudesta ja juoksivat aina suorinta reittiä turretin tuleen.

Pitäis vaan olla tosiaan joku systeemi, että voisi arvostella pelin "johtajat", niin voisi noilla surkimuksilla olla vaikeuksia päästä enää johtotehtäviin. Se on vaan kumma, että sverillä noita hyviä johtajia on enemmän, vaikka kyllä sielläkin niitä surkeita riittää.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Oudoin tapaus taas oli se, kun joku klaani heti ensi sekunnilla pistivät voten squad leaderille, joka laittoi osaavasti heti alussa myös fragon bunkkeriin. Noh, niitä oli se tarvittava 5 siinä squadissa, joten vote onnistui. Sen jälkeen ei enää fragoa näkynyt ja kyseinen klaani lopetti vielä ennen loppua, kun "sver on niin ylivoimainen, vaihdetaan siihen ryhmittymään".

Todella raivostuttavia tapauksia! Ja ilmeisesti jotkut porukat menevät pelaamaan dominationia ja taistelevat siellä jonkin yhden kohteen ympärillä varsinaisesti auttamatta yhtään. Suunsa ku avaa niin rupeaa votea tulemaan... Pari kertaa päätynyt tuollaiseen porukkaan.
Toinen syy voteille on se, että porukkaan ylipäätään tulee joku natsoilla varustettu. siis q nehän niinq häiritsee koko ajan!

Pitäis vaan olla tosiaan joku systeemi, että voisi arvostella pelin "johtajat", niin voisi noilla surkimuksilla olla vaikeuksia päästä enää johtotehtäviin. Se on vaan kumma, että sverillä noita hyviä johtajia on enemmän, vaikka kyllä sielläkin niitä surkeita riittää.

Joku systeemi pitäisi ehdottomasti olla. Ehkä joku win/losses ratio + lopussa "annetaanko johtajalle johtajuuspiste?" -kysely tai jotain.

Näissä nettipeleissä, kuten valitettavasti elämässä yleensäkin, on niitä jotka haluavat voittaa hinnalla millä hyvänsä tai sitten saavat isointa nautintoa siitä kun tekee toisille kiusaa. Ellei jopa ole niin etteivät ymmärrä itsekkään mitä tekevät.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tämä on sinänsä aika yllättävää sillä enemmän tässä viikon aikana on Valorilta tullut pataa kuin Ravenilta...

Tosin melkein joka kerta (niin kuin eilenkin useaan otteeseen), kun otettiin Valorilta pataan, niin vastapuolen mikeistä on kuulunut nousevan auringon maan kieltä. Ja sen huomaa kyllä pelaamisestakin aivan ensi minuuteilla, joka jätkällä on medikit, lmg ja mikit. Yksittäiset melkein respalla vastassakin olevat pelaajat kommunikoivat vihollisten liikkeistä. Ei ollut ihan yksi tai kaksi kertaa, että kun sellaisen pudotti, niin samantien tuli noin viidenkymmenen metrin päästä toinen kaveri joka tiesi tarkkaan missä olin ja ampui minut. Ja tämän jälkeen tietysti herätti ylös sen jonka aiemmin olin ampunut. Pakko myöntää, mutta kyllä japskit osaa tuon tiimipelaamisen. On vielä KF-porukoillakin opittavaa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Itseasiassa mä oon sitä mieltä, että raven on edelleen se huonoin ryhmittymä. Oon tainnut täällä joskus kirjoitellakin siitä, kun yhdessä matsissa joukkueenjohtaja ei sanonut mitään tiimille, mutta kinasteli vaan ilmeisesti isoveljensä kanssa jostain ja sanoi kertovansa äidille. Oli vielä samassa squadissa mun kanssa ja siitä oli meneillään varmaan yhteensä 10 vote-to-kickia ennenkuin se oikeesti saatiin pihalle. Muutenkaan squad leaderit eivät laittaneet fragoja kovinkaan paljon, ei edes itselleen, kun jäivät turrettiin istumaan. Viimeisissä raven-matseissa taas oli squad leadereita, jotka juoksivat yksin jossain takana ja laittoi fragot vain itselleen, kun muut yritti vielä tuhota bunkkereita ja porttia.

Ravenin vika, selkeästi :D

Toi on kyllä sääli jos squad leader sooloilee, mutta jos kaverilla on vaikka kunnon lonely-wolf putki takana kun soltut ei tottele ni ymmärrettäväähän se on.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Isoin ongelma pelissä on tällä hetkellä helposti toi "SVER is unbalanced" paska, jonka vuoksi aina SVERiä vastaan hyökätessä puolet quittaa ja toinen puoli jää baseen snipaamaan.

Se on tosiasia, että SVERin mappeja on helpompi puolustaa noin yleisellä tasolla. Kuitenkaan SVERin mapit eivät ole mielestäni mitenkään ylivoimaisia, niitä pitää vaan lähestyä eri tavalla.
Etenkin Ravenin Domination mappi vaatii puolustuksessa huomattavasti enemmän sitä, että jokainen ryhmä osaa hommansa ja pystyy tarvittaessa auttamaan naapuriryhmää ja tästä tulee helposti sitä epäbalanssin leimaa.

Sanotaanko näin, että SVERin mapeissa puolustajien on helpompi vähän hölmöillä, eikä hyökkääjä silti saa välttämättä mitään aikaan, jos ei tiedä mitä on tekemässä. Ravenin mapeissa taas hölmöily kostautuu, vaikkei hyökkäjä välttämättä olisikaan aivan perillä siitä, mitä on tekemässä.
Ravenin mapeissa siis korttitalo kaatuu helpommin ja on tärkeämpää tietää juuri tietyt tavat, jolla puolustetaan, mutta jos molemmat puolet (siis sekä hyökkääjä että puolustaja) osaavat hommansa, tuntuvat kaikki mapit mielestäni suht hyvin tasapainotetuilta. Ainakaan ongelma ei ole LÄHELLEKÄÄN sitä luokkaa, mitä kaikki foorumit ovat täynnä. Ja juuri tämä ottaa päähän. Suurin osa porukkaa luovuttaa siinä vaiheessa, kun näkee, että SVERiä vastaan hyökkäys.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

joku vois tehdä opetusvideon minkälainen ero on kun anti aircraft battery on käytössä / tuhottuna

sekin vois vähän jeesaa strategioita :D vieläkin meinaan tulee paljon vastaan porukkaa joka ei osaa leadaa ja matsi hävitään jotain ala-arvoista SVER ryhmää vastaan tasan sen takia et avainpaikat on menetetty for good
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tosin melkein joka kerta (niin kuin eilenkin useaan otteeseen), kun otettiin Valorilta pataan, niin vastapuolen mikeistä on kuulunut nousevan auringon maan kieltä. Ja sen huomaa kyllä pelaamisestakin aivan ensi minuuteilla...

Allekirjoitan tän ihan täysin. Itte hieron Valorilla ja ainoat pelit hyökkäyksessä jotka ovat menneet järkevästi järjestyksessä kohteita nippuun laittaen on ne pelit joissa on päässyt japsien squadia täydentää.

Puolustuksessa saattaa saada sen random hero rintaman pitämään mutta hyökkäyksessä siitä ei tule mitään jos kaikki neljä ryhmää on random ryhmiä.

Tuntuu ettei 70-80% pelaajista isompien klaanien ulkopuolelta ymmärrä alkuunkaan Valorilla mitä siellä kentällä pitäisi tehdä muuta kuin ampua apinoita.

Onneks enään pari leveliä jäljellä niin pääsee kattoo jos se ruoho ois vihreempää Ravenin puolel.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Se on tosiasia, että SVERin mappeja on helpompi puolustaa noin yleisellä tasolla. Kuitenkaan SVERin mapit eivät ole mielestäni mitenkään ylivoimaisia, niitä pitää vaan lähestyä eri tavalla.
Etenkin Ravenin Domination mappi vaatii puolustuksessa huomattavasti enemmän sitä, että jokainen ryhmä osaa hommansa ja pystyy tarvittaessa auttamaan naapuriryhmää ja tästä tulee helposti sitä epäbalanssin leimaa.

Itse en allekirjoita tuota. Mun mielestä sverillä on aika huonot mapit. Sabossa b vuotaa kuin seula ja jos sen menettää, on aika pirun vaikee saada takaisin. A on helpohko puolustaa, mutta sinnekin pääsee, jos tiimi tajuu vaan kiertää sen sijaan, että juoksee suoraan luoteihin. C:lle vihut taas pääsee tosi helposti. Valorilla taas sniput pystyy ampumaan kotibasestaan kaikki B:tä ja A:ta yrittävät, jos ei kellään oo savuja käytössä.

Kaappauksessa sverin mappi vaikuttaa tosi helpolta puolustaa, mutta ensinnäkin bunkkereiden ohi pääsee todella helposti. Toisekseen, reunalla olevat bunkkerit on tosi hemmetin helppoja tuhota ja niiden jälkeen ei muista bunkkereista olekaan juuri mitään vastusta. Tiesulutkin on aika pirun tyhmästi sumpussa, että niitä ei helposti korjatakaan, vaikka planttaaminen onkin helpohko estää. Ravenin mappi on huomattavasti parempi.

Dominationista en sano mitään, kun ei sitä oo tullut montaa peliä pelattua heikon ruudunpäivityksen takia.

En kyllä ymmärrä minkä takia nämä overpowered-jutut on lähteneet liikkeelle. Kai sverillä sit aluksi oli vaan paremmat pelaajat. Tällä hetkellä alkaa olemaan semmosta sekasumppua. Välillä on hyviä, välillä taas ihan yhtä surkeita kuin ravenilla.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Nyt täytyy kyllä kehua edellistä peliä. Oli sen verta asiansa osaavaa porukkaa että huh huh! Toivoa sekosakillakin pelaamiseen liene siis!

Tänään oli kyllä vähiten ikinä kfiniläisiä. KFP:llä on näköjäään oma klaani, että se varmaan syönyt osan Sveriläisistä?

Oli ihan hyvä mittelö sen bunkkerin kanssa, onneksi muut voitti sillä välin sen matsin. Kaippa tuo meikäläisten yritys harhautuksesta kävi. Ryhmänjohtajalla ainakin oli selvät sävelet mistä lähdetään liikkeelle, kaverikin kehaisi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Nyt perkule lähtee järki ku oon arponu rässä pari päivää että ostanko Bad Company 2 vai MAG:n. MAG houkuttelis kyllä mutta ku en tiiä että riittääkö siinä pelaajia enää ollenkaan. Bad Company 2 ainki olis semmone melko ''varma'' että siinä luulis ainaki pelaajia riittävän, mutta hiukan tuo MAG kuitenkin enemmän houkuttelis ku BC 2 jos siinä MAG:ssa vaan pelaajia riittää. Eli kertokaapas onko pelaajia yhä paljon vai onko ne jo vähenemään päin?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Pelaajia on vielä vaikka kuinka. Tietysti jengi vaihtelee factioneita, että jos haluaa pysyä aktiivisimman porukan pelisessioissa mukana, pitää itsekin pelata aika paljon että ennättää samoihin factioneihin mukaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

pitää itsekin pelata aika paljon että ennättää samoihin factioneihin mukaan.

No sanoppas Pipe, että miten eukko antaisi pelata yhtä, että saisin nopeammin vaihdettua faktionia, nyt oon muistaakseni tasolla 46... Ja olen pelannut julkkariviikon lauantaista niin paljon, kuin vain voin pelata. Joten, en mä ainaka keksi mitään, että pystyisin useammin pelata, että pystyisin pelaamaan muiden aktiivisten kanssa. Tuskin kovin moni isukki pystyy edes aktiivisesti pelaamaan. Ja sitten kun pääsevät illalla pelaamaan, niin eipä siellä ole kovinkaan paljon peliseuraa... vrt. julkkariviikon moneen kymmeneen pelaajaan, jolloin papatkin saivat peliseuraa hetkessä :o
Vai etkö tarkoittanutkaan meitä pappoja :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Siksi sanoinkin, että jos haluaa pysyä aktiivisimman porukan mukana, pitää pelata paljon ;)
Kyllä muillekin peliseuraa löytyy, kunhan valitsee factionin etukäteen varmasti oikein. Tällä hetkellä KFIN-possea taitaa olla vähiten Valorilla?

Sitten taas toisaalta, ei tässä mene kuin ~4 päivää ja osa Raveneista alkaa siirtyä Valorin leipiin, eli kohta porukkaa alkaa olla sekä SVERillä, Ravenilla että Valorilla.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Siksi sanoinkin, että jos haluaa pysyä aktiivisimman porukan mukana, pitää pelata paljon ;)

Siksi sanoinkin, notta kerroppas, että mitä sanon eukolle, että voisin olla paljon aktiivisempi, kerta sen mielestä pitäisi olla lasten kanssa ja mielelläni pelaisin sen 12 tuntia päivässä :p :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Nyt perkule lähtee järki ku oon arponu rässä pari päivää että ostanko Bad Company 2 vai MAG:n.

Yhteisöllinen pointti huomioitu paremmin MAG:ssä, jos ymmärtää tämän päälle on valinta silloin selvä. Muutoin Bad Company tarjoaa kuitenkin helpommin lähestyttävän ja paremmin yksilösuorittajalle sopivan pelikentän.
 
Ylös Bottom