Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Hohhoijaa, kylläpä tää peli alkaa kyllästyttämään aikaisin. Varmaan siihen vaikuttaa se, että kävin tiimipelin eliittiryhmittymässä, eli ravenissa, kääntymässä veteraanina. Siellä oli huonoja pelaajia, joten pelit oli ylipäänsä aika tylsiä. Nyt vaihdoin takaisin s.v.e.r.ille ja se on vielä huonompi valinta. Tullut jotain idiootteja tonne, jotka tuhlaa kaiken aikansa tappaakseen tiimikavereitaan. Jooh, hyvä peli, kun se friendly fire oli pakko tunkea, että porukka pääsee purkamaan aggressioitaan tiimikavereihin, kun vihuihin ei riitä taidot. Friendly fire on hyvä juttu, mutta konsolimaailmassa se ei vaan toimi idioottien takia.

Toinen kyllästymisen syy taitaa olla se, että koko peli on jo pelkkää lmg:tä muutamilla snipuilla varustettuna. Yleensä puolustan kaikkia aseita, joita sanotaan ylivoimaiseksi, koska niitä voi kuitenkin käyttää ite, jos siltä tuntuu. Mutta muitakin aseita olisi kiva käyttää. Ei vaan viitsisi, kun ne on sitten lähitilanteissa lmg:n rinnalla kuin vesipyssy. Lmg kun on lonkaltakin erittäin tarkka lähelle ja tehokkaampikin kuin useimmat rynkyt. Lisäksi siinä on tän mittakaavan peliin tarvittava iso lipas ja paljon ammuksia.

Itse pelistä tosin tykkään, mutta ne pelaajat pilaa sitä tällä hetkellä aika pahasti. En mä ihan vielä lopettamisen kannalla ole, kun ei oo muitakaan räiskintöjä tällä hetkellä tarjolla. Mutta eipä tuollaista toimintaa loputtomasti jaksa katella.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Vaikka myönnän, että huippuunsa tuunattu Sverin MMG (se kakkos KK, eka on LMG) tekee kauheaa jälkeä niin silti vipera on parempi. Täyteen tuunattuna 700cc vs. 1100cc on aika iso ero + kukaan ei strafeta niin nopeasti kuin SMG mies pelkässä kudoksessaan.
Aikaisemmin suosin MMG + teräsliivi -komboa esim. Valorin sabopuolustuksessa C:n valtaamiseen. Vastassa tietysti pelkästään LMG-miehiä (se Valorin LMG on aivan ässä). Tullu vain huomattua, että hitaasti lyllertävä KK.mies on helppo saalis verrattuna pikajuoksija SMG:hen, jolla on taskuissa frägejä ja kaasua, tai kaasua ja viuhkamiinoja (+ edkitit kummallakin).
Kokeilka Viperaa!

nimim. Vipera-mannekiini

BTW näköjään samoin kuin viuhkamiinoja voi olla vain kaksi kerrallaan asennettuna niin aivan samoin vain kaksi myrkkykaasukranaattia sallitaan kerrallaan savuilemaan. Liekö normi savukranujen kanssa sama homma.
BTW2 lähes poikkeuksetta kun heittää kaksi myrkkysavua ja yhen käsikranaatin samalla kranaattispammaushetkellä domi höökissä, niin se toinen frägi ei irtoa kädestä. Ei sitten niin millään! Bugi vai pelin tapa hidastaa tahtia kun ilma on täynnä paukkuvia pikku possuja?
BTW3 miksi, ainakin KFS-klaanilla pelattaessa, tulee ne samat paikat joka kentässä? Tai ainakin hyvin hyvin harvoin tulee muu kuin B-puolustus sabossa. Samoin domissa ja aqu puolustuksessa ja sabo hyökkäyksissä aina B-kohteena. Domi hyökkäyksissä vaihtelee kyllä. Aqu hyökkäyksissä ei. WTF?!
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Pelaatko sä Snydenthur KFIN-porukan kanssa? Meillä ainakin menee pelit ihan jees, jopa Ravenin Domination puolustuksessa on tullut about 5 voittoa ja 3 tappiota suhteella pelit. Pelkällä yhdellä täysin suomalaisella squadilla puolustuksessa saa niin paljon aikaan yhdellä rintamalla, että bunkkerit pysyy kehissä ja vihuilla on todella vaikeaa. Korjaillaan aina ~ kolmea, välillä jopa neljää bunkkeria ja Antiairia samaan aikaan.
Tietty esim. SVERiä vastaan dom hyökkäyksessä jos ei pääse APC-squadiin, on aika mahdotonta pelata jos APC-squadissa on jotain ihan onnettomia pelaajia. Sitten taas jos pääsee APC-squadiin ja jalkaryhmä on ihan onneton, voi niitä auttaa ja edetä mapissa nopeastikin.

Ja aseista... Huomasin itsekin kuinka ylivoimainen LMG on ja sen takia en ole valikosta kertaakan valinnut sitä. Vihuilta on tullut sen verran nostettua, että tilille on kertynyt yhteensä 50 tappoa sillä. Ihan hyvin on mennyt silti, keskimäärin tällä hetkellä taitaa olla ~38 tappoa per mappi (en ole varma nykyään, pitää tarkistaa). Melkein kaikki muutkin meidän porukoista pelaa SMG:llä, Assaultilla ja snipulla ja ihan hyvin pärjätään sekä tappo- että rintamamielessä. Se tietty kyrsii välillä kun LMG on niin tehokas, että kun vihu osuu sillä päähän, joutuu todella usein spawnaamaan suoraan eikä jää bleed-tilaan.

Kuitenkin, MAG on edelleen mielestäni aivan uskomaton peli ja kantaa todella pitkälle, ei ole tullut vielä sellaisia ******ksen aiheita että lopettaminen kävisi mielessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kuitenkin, MAG on edelleen mielestäni aivan uskomaton peli ja kantaa todella pitkälle, ei ole tullut vielä sellaisia ******ksen aiheita että lopettaminen kävisi mielessä.

Aamen. Paras FPS-peli jota mä oon pelannut tällä konsolilla! Enää tarvii vain servukorjauksia ja sitten ajallaan lisää karttoja ja ehkä pyssyjä, niin johan jaksaa taas pelata, ja kauan :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tämän mittaluokan pelin pelaajilta tarvitaan ehkä hiukan enemmän kärsivällisyyttä siihen asti, että pienet kauneusvirheet saadaan korjattua ja tarvittavat patchit ulos. Peli on ollut ulkona vasta kolmisen viikkoa, ja teknisenä toteutuksena se on mielestäni ylittänyt odotukset. Kaikki on toiminut hienosti ottaen huomioon pelin luonteen ja kunnianhimoisen tavoitteen. Toki silloin tällöin on ongelmia, mutta aika minimissä ne ovat olleet jos vertaa melkeinpä mihin tahansa verkkoräiskintään.

Vasta nyt peli alkaa asettua uomiinsa sillä tavalla, että kehittäjillä on käytössä riittävästi dataa jonka perusteella voi säätää aseiden tehoja, palvelimia, karttoja jne.

EDIT: Eikä pidä koskaan väheksyä oman kelvottoman Internet yhteyden vaikutusta verkkopelikokemukseen. Mokkula-pelaajat saavat syyttää vain itseään. Myös ADSL/reititin purkkien toiminnassa on eroja, ja niiden aiheuttavat ongelmat on helppo panna pelin tai palvelinten syyksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jep ja ei kovin kevytmielisesti kannata lähteä muokkaamaan tasapainoa ainakaan kenttien puolella. Tämä huomattiin mm. Socom 2:ssa, kun monista kentistä valitettiin täydellistä epäbalanssia ja loppujen lopuksi näissä mapeissa vaihteli parempi puolisko vuosien saatossa vaikka kuinka monta kertaa (guidance, ruins, requiem, sandstorm, jne). Ja jo nyt Raven tuntuu osaavan paljon paremmin puolustusta kuin aiemmin, eikä niiden kentät pienen funtsimisen jälkeen tunnu todellakaan epäbalansoiduilta. Sinkoa, repairia ja miinaa ---> voittoon. Kunhan vaan kummallakin rintamalla vähintään yksi, tietysti mielellään enemmänkin squadeja tajuaa tämän...

Aseissa silti mielestäni voitaisiin tehdä jotain muutosta machine gunien kohdalla, koska ne on oikeasti vaan ylikovia ja halpoja equipata. Ja aseiden käsittelytaidoissa ei kyllä tule niin isoa muutosta ajan myötä, että machine gunit muuttuisivat maagisesti vähemmän kannattaviksi. Balanssia voisi muuttaa esim niin, että machine gunit pidetään vaikka nykyisessä tehossaan, mutta nostetaan paljon kalliimmiksi equipata. Esim. niin, että olisi käytännössä mahdotonta saada medical kit mukaan jos haluaa esim. singon tai repair kitin. Mutta en silti ala kitistä muutoksen pakollisuutta, koska ihan hyvin tuntuu nyt pärjäävän muillakin aseilla, vaikka tuntuu että melkeinpä kaikilla vastustajilla on machina ottomachi megagun.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Odottaisin tuohon LMG:hen pientä säätöä. Ei ihan mene yksiin että bunkkerin turretilla osumahajonta on haulikon luokkaa, mutta LMG:llä pystyy napsimaan sarjoja neulantarkasti myös pystyasennosta.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ehdottomasti LMG:eihin viilausta. Lonkalta ja seisaaltaan ammuttuna tarkkuutta selvästi alemmas. Polvelta voisi olla jo hieman tarkempi ja todella tarkka vasta makuulta tukijalustan kera. Ei sitä oikein KK:ta oikeastikaan nosteta tuosta vaan poskelle ja napsita kauas tarkkaa sarjaa -- rynkylläkin aika hankalaa. En sano, että pitäisi mitään yltiörealismia olla, mutta joku roti kuitenkin. Jotenkin tylsää kun ainakin puolilla pelaajista on LMG kun se oikeassa sodassa olisi ennemminkin että yksi KK-mies per ryhmä. :p Lisäksi tosiaan tuota LMG:n ylivoimaa lisää selvästi suurempi lipas kuin rynkyllä. Muuten peli on melko hyvin tasapainossa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Lisäksi tosiaan tuota LMG:n ylivoimaa lisää selvästi suurempi lipas kuin rynkyllä. Muuten peli on melko hyvin tasapainossa.

Aika tarkka LMG tuntuu muiden käsissä olevan, omalta osalta ei oikein kokemusta. Ainakin SVERin rynkkyyn pitäisi saada perinteisen sissi-lipas, eli kaksi lipasta teipattuna yhteen. Näin joka toinen lippaan vaihto olisi nopea, joka toinen hitaampi :) Sopisi hyvin yleiseen ilmeeseenkin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ehdottomasti LMG:eihin viilausta. Lonkalta ja seisaaltaan ammuttuna tarkkuutta selvästi alemmas. Polvelta voisi olla jo hieman tarkempi ja todella tarkka vasta makuulta tukijalustan kera. Ei sitä oikein KK:ta oikeastikaan nosteta tuosta vaan poskelle ja napsita kauas tarkkaa sarjaa -- rynkylläkin aika hankalaa. En sano, että pitäisi mitään yltiörealismia olla, mutta joku roti kuitenkin. Jotenkin tylsää kun ainakin puolilla pelaajista on LMG kun se oikeassa sodassa olisi ennemminkin että yksi KK-mies per ryhmä. :p Lisäksi tosiaan tuota LMG:n ylivoimaa lisää selvästi suurempi lipas kuin rynkyllä. Muuten peli on melko hyvin tasapainossa.

No ei se m249 hirveen painava ole, etteikö sillä pystystä ammuttaisi, on omakohtaista kokemusta ihan oikeesta laitteesta. Vielä kun puhutaan mk 46 mod 0:sta tao spw:stä niin kyllä se pystyssä ampuminen onnistuu tarkastikin. Americän armeijassa on kaksi saw:ia per ryhmä, ja nyt kun kyseessä on isojen rahojen pmc:t niin ei ainakaan olis rahasta kiinni varustaa vaikka joka jamppaa m249:llä. Siis tämä pelkästään valorin lmg:stä, sverin rpk:ta ei kyllä todellisuusdessa hirveesti pystystä käyteltäis, johtuen jo isomman A-tarvikkeen tuomasta rekyylista....

On se m249 niin ihq...terveisin assault-medic/designated marksman-medic
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Vaikka myönnän, että huippuunsa tuunattu Sverin MMG (se kakkos KK, eka on LMG) tekee kauheaa jälkeä niin silti vipera on parempi. Täyteen tuunattuna 700cc vs. 1100cc on aika iso ero + kukaan ei strafeta niin nopeasti kuin SMG mies pelkässä kudoksessaan.

Liputan myös täyteen tuunatun Viperan puolesta. Kokeilin aluksi myös täyteen tuunattua SVERin kk:ta, sitä raskastakin, enkä tykännyt yhtään.

Kun Viperaa opettelee käyttämään, se on todella näppärä ase. Rynnäkkölämärille se on yhtä rakas kun naapurin pisamanaamainen tyttö. Refleksitähtäin ja silenceri ovat ehdottomia hankintoja, mutta näiden jälkeen muuta ei tarvitakaan. Salaisuutena on tähtääminen päähän. Kun oman taistelijan kääntyilynopeutta ei säädä kauhean korkealle, saa Viperalla nopeasti vihun pään tähtäimeen. Lyhyt sarja otsaan ja ukko kuin ukko tipahtaa. Silenceri pudottaa rekyylin liki nollaan, minkä jälkeen viholaisen otsalohkoon voipi harrastaa kasa-ammuntaa.

Eilen pääsin SVERin Absheron Refineryssa ryömimään sivustatuliasemaan siltarakennelman päälle ja lakaisin vaivatta 3-4 laatikkojen takana kykkivää Valoria muutamassa sekunnissa manan majoille vajaalla lippaallisella. Ja etäisyyttä oli todella enemmän kuin mitä lähitaistelun käsite pitää sisällään. Ainoa heikkous Viperassa on, että sivuttaissuunnassa juoksevaa vihollista on vaikea tiputtaa, ainakin pidemmän matkan päästä.

En olisi kovinkaan huolissani pelin pelattavuudesta tulevaisuudessa. On selvää, että valmistaja kerää ensimmäisten viikkojen ja kuukausien ajan pelidataa ja käy lueskelemassa kaikki foorumeille kirjoitetut viestit. Ehkä Suomessakin. Kun tekniset bugit saadaan liiskattua, on uusien karttojen (ehkä faktioidenkin) lisäily vaivatonta. En usko olevani väärässä jos väitän, että niitä suunnitellaan parhaillaan, ellei ole moni jo valmiinakin....
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Nyt joutuu hieman kiukuttelee. Tämä peli on kuin sairaalan sydänkoneen käyrä. Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä.

1. Edelleen spawni kusee silloin tällöin. Parhimillaan 1-3 minsaan joutuu odottamaan syntymistä.
2. Itse olen havainnut useita verkkovirheita. 10:5, 10:10 on tullut lian usein viime aikoina.
3. Pois potkiminen?? Ymmärrän jos on syystä, MUTTA kun peliä on pelattu 30 sec ja teksti ruudussa olet saanut 3/5 ääntä. ( ja tietenkin olin ryhmän johtaja)

Noh.. päivitystä odotellessa jatkaan pelaamista :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ainakin SVERin rynkkyyn pitäisi saada perinteisen sissi-lipas, eli kaksi lipasta teipattuna yhteen. Näin joka toinen lippaan vaihto olisi nopea, joka toinen hitaampi :) Sopisi hyvin yleiseen ilmeeseenkin.
Ihan takuuseen en tästä mene, mutta muistaakseni SVERilla on AKSUssa (eka rynkky) graafisena yksityiskohtana teipattu kaksi lipasta toisiinsa. Käytännön hyötyä tuosta ei kuitenkaan ole. :p

No ei se m249 hirveen painava ole, etteikö sillä pystystä ammuttaisi, on omakohtaista kokemusta ihan oikeesta laitteesta. Vielä kun puhutaan mk 46 mod 0:sta tao spw:stä niin kyllä se pystyssä ampuminen onnistuu tarkastikin. Americän armeijassa on kaksi saw:ia per ryhmä, ja nyt kun kyseessä on isojen rahojen pmc:t niin ei ainakaan olis rahasta kiinni varustaa vaikka joka jamppaa m249:llä. Siis tämä pelkästään valorin lmg:stä, sverin rpk:ta ei kyllä todellisuusdessa hirveesti pystystä käyteltäis, johtuen jo isomman A-tarvikkeen tuomasta rekyylista....
Jooh, voihan se toki olla niinkin, että jotenkin semmosella jenkki-kk:lla pystyy vielä seisaltaan räpyttelemään. :) Pelin kannalta olisi kuitenkin järkevää, että ne olisivat kaikki suunnilleen samalla viivalla, eli siksi tasapainottaisin noita mainitsemallani tavalla.

Ja tosiaan varmasti noissa rikkaammissa armeijoissa kk-miehiä riittää ryhmään useampikin. Ei minua tässä pelissä siis haittaisi vaikka niitä pari ryhmässä olisikin, mutta puolet pelaajista on jo liian suuri luku kun porukka loikkii LMG kourassa keijukaisen lailla ja napsii lonkalta tarkkoja hedareita. Mutta kyllä sillä rynkyllä jo nytkin jotenkin pärjää.

Edit. Bad Company 1:ssä kk:t oli taas liian tehottomia, että melkosta säätöä aina näiden kanssa. :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Vai että öwerpower LMG. Ja taisipa joku mainaista sen erinomaisuudesta lähitaistelussakin.

Omat kokemukset sankojoukkuuen sinkoilijana telamiinat tetsarissa ja lmg plakkarissa on se, ettei tuolla kannata hyökkiä sisätiloihin. Hajonta on sitäluokkaa, että lonkalta ampuessa ei osu lähietäisyydeltä millään. Myöskin tähtäämällä ei jostain syystä saa hyvää kasaa lähietäisyydelle. Ase on kuitenkin tappavin pitkällä etäisyydellä ja uskomattoman tarkka. Pistää oikein ihmettelemään, että kuinka hemmetissä tuossa voi olla suurempi hajonta lähietäisyydelle kuin kauas. Eihän se mikää railguni kuitenkaan ole. Minusta tuo lmg on juuri sellainen kuin sen pitääkin olla. Jos armeijan käyneet vertaa pyssykkää siihen rynkkyyn 300 metrin ammunnoissa, niin MAG alkaa tuntua realistiselta. Ja kyllä, lmg häviää koiratappelussa lähietäisyydellä rynkyille 6-0 (siis tässä pelissä, todellisuudesta en tiedä).

Kahvaa tuohon vain ei kannata ottaa. Se ei auta accuracyyn yhtään. Ei ole mitään hyötyä siitä, että saat pidettyä piipun paikoillaan jos piipusta lentää metrin mehiläisparvi. Mutta jalustalla on sellainen taipumus, että se parantaa accuracya myös lonkalta ampuessa ja olen tästä asiasta melko varma ihan omiin kokemuksiin pohjautuen. Tuo ei sitten olekkaan sitä realismia ja saattaa olla myös LMG-overpower syytösten aiheuttaja. Vähään ontuu tuossa kohtaa kun jalustan pitäisi mielestäni vaikeuttaa lmg:llä ampumista seisaalta eikä toisinpäin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Vai että öwerpower LMG. Ja taisipa joku mainaista sen erinomaisuudesta lähitaistelussakin.

Hajonta on sitäluokkaa, että lonkalta ampuessa ei osu lähietäisyydeltä millään. Myöskin tähtäämällä ei jostain syystä saa hyvää kasaa lähietäisyydelle. Ase on kuitenkin tappavin pitkällä etäisyydellä ja uskomattoman tarkka. Pistää oikein ihmettelemään, että kuinka hemmetissä tuossa voi olla suurempi hajonta lähietäisyydelle kuin kauas. Eihän se mikää railguni kuitenkaan ole. Minusta tuo lmg on juuri sellainen kuin sen pitääkin olla. Jos armeijan käyneet vertaa pyssykkää siihen rynkkyyn 300 metrin ammunnoissa, niin MAG alkaa tuntua realistiselta. Ja kyllä, lmg häviää koiratappelussa lähietäisyydellä rynkyille 6-0 (siis tässä pelissä, todellisuudesta en tiedä).

Nappaapa joku kerta Valorin LMG maasta niin tiedät miksi sitä syytetään ylivoimaiseksi. Aseen tarkkuus on lähinnä suuri vitsi, kun vastassa on yli 100 japanilaista 99%:lla LMG kädessä, niin siinä ei enään mitkään rynkytkään auta lähiksessä, koska nämä veikot ampuvat lonkalta jo 100m päästä päähän ekalla kudilla. Kyllä, olen kokeillut Valorin LMG:tä lähiksessä ja meno on ollut aivan naurettavaa. Ravenin ja SVERn LMG:t ovat paperia Valorin kollegan rinnalla.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Omat kokemukset sankojoukkuuen sinkoilijana telamiinat tetsarissa ja lmg plakkarissa on se, ettei tuolla kannata hyökkiä sisätiloihin.

Itse taas olen sitä mieltä, että machine gun on aivan uskomaton lähitaisteluissa. Joka kerta kun olen nostanut sen, olen saanut lataamatta asetta läheltä sen 5 tappoa. "Pientä" ~5-15 panoksen sarjan naputusta vaan, pari kutia tappaa ja ei tartte ladata asetta uskomattoman pitkiin aikoihin.

Kauas kokemusta ei ole, koska olen nostanut aseen vaan domin kirjaimilla paniikkitilanteissa, eikä aseella ole kokonaisuutenakaan kertynyt kuin ~50 tappoa. Katsotaan nyt jos vaikka Valorilla aloittaisi machine gunilla expaamaan ja keräämään 1000 tapon mitalia. Jos teen näin, kirjoittelen lisää jos mielipide sattuu muuttumaan suuremman kokemuksen myötä. Vaikka enpä usko että tästä aiheesta pääsisin kirjoittamaan niillä tiimoilla...

Sniput on muuten mun mielestä aika loistavasti toteutettu näinkin suureen peliin. Normaalisti hieman pienemmissäkin peleissä käy risomaan kun sniput istuu takana ja tappaa porukkaa, keräten vain itselleen hullua KDR:ää. Tässä vaikka snipalla saa melkeinpä kenet vaan yhdellä laakilla hengiltä ja kaiken lisäksi melkein joka kerta vihu joutuu suoraan spawnimaan, ei ole vieläkään käynyt harmittamaan sniput missään mielessä. Aina ne saa kuitenkin tiputettua kaukaakin, jos ne sattuu huomaamaan, koska oma kavereiden linjasto on niin suuri että snipu ei voi keskittyä kaikkiin kerralla. Muutenkin kentät on koosta huolimatta suunniteltu sen verran ahtaiksi, että mitään 200m täysin suoria linjoja ilman esteitä ei oikeastaan ole. Ja jos sellainen sattuu löytymään, esim. sverin kirjainpuolustuksen sillan alla, paikan voi aina kiertää ja välttää snipun ruuaksi joutumisen. Eli snipuista on tiimille todella iso hyöty taitavissa käsissä, mutta ihme ja kumma, ne ei ole missään määrin overpowered.

En voi käsittää miten näin suuri ja monipuolinen peli on saatu tasapainoon näin loistavasti. Kentät on tasapainossa, samoin aseet, ajoneuvot, ilmaiskut, spawnihäirinnät ja tutkan sokeuttamiset. Ei vaan voi hirveitä määriä kenttiä odottaa DLC:nä nopeasti varsinkaan dominatioon ellei niitä ole jo valmiina, koska näin suurien ja monipuolisten kenttien tekeminen viisaasti ei ole varmastikaan nopeata hommaa. Hienoa työtä Zipperiltä kyllä koko peli...
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

MMG muuten puree APC:täkin vastaan. LMG ei siihen pysty :)

Tuossa pelissä kaikki aseet pistoolista lähtien ampuvat sarjalla(tai ilman) ensimäisen laukauksen tasan sinne minne tähätin osoittaa. Seuraavat menee rekyylin kanssa sitte jonnekkin. Lähtökohtaisesti siis kaikki aseet on yhtä tarkkoja vaikka tuossakin voisi olla kovastikkin variaatiota.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Hmm, koitin ettiä mutea mutten löytänyt sitä valikosta, meinas hermo mennä tyypin mesoamisee...
Onpas tänää ollu lagiset pelit.

Kyseinen toiminto siis aluksi hiljentää kaverin (Mute) eikä sen jälkeen heitä samaan ryhmään tulevissa peleissä. En tiedä mitä englannin kielisessä teksteissä sitten lukee? Aika moni tuntuu suosivan sitä..
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jep ja ei kovin kevytmielisesti kannata lähteä muokkaamaan tasapainoa ainakaan kenttien puolella. Tämä huomattiin mm. Socom 2:ssa, kun monista kentistä valitettiin täydellistä epäbalanssia ja loppujen lopuksi näissä mapeissa vaihteli parempi puolisko vuosien saatossa vaikka kuinka monta kertaa (guidance, ruins, requiem, sandstorm, jne). Ja jo nyt Raven tuntuu osaavan paljon paremmin puolustusta kuin aiemmin, eikä niiden kentät pienen funtsimisen jälkeen tunnu todellakaan epäbalansoiduilta. Sinkoa, repairia ja miinaa ---> voittoon. Kunhan vaan kummallakin rintamalla vähintään yksi, tietysti mielellään enemmänkin squadeja tajuaa tämän...

Aseissa silti mielestäni voitaisiin tehdä jotain muutosta machine gunien kohdalla, koska ne on oikeasti vaan ylikovia ja halpoja equipata. Ja aseiden käsittelytaidoissa ei kyllä tule niin isoa muutosta ajan myötä, että machine gunit muuttuisivat maagisesti vähemmän kannattaviksi. Balanssia voisi muuttaa esim niin, että machine gunit pidetään vaikka nykyisessä tehossaan, mutta nostetaan paljon kalliimmiksi equipata. Esim. niin, että olisi käytännössä mahdotonta saada medical kit mukaan jos haluaa esim. singon tai repair kitin. Mutta en silti ala kitistä muutoksen pakollisuutta, koska ihan hyvin tuntuu nyt pärjäävän muillakin aseilla, vaikka tuntuu että melkeinpä kaikilla vastustajilla on machina ottomachi megagun.

Jooh, mua tosiaan pelottaa se eka patchi, kun zipper on mennyt lupaamaan tasoituksia siihen. Luultavasti siis itkijöiden perusteella s.v.e.r.in mapit tehdään huonommaksi ja aseet tehottomiksi. Toivottavasti zipperillä on nyt sit järkeä päässä, että huomaavat pelin olevan tasainen niitä muutamia bugeja lukuunottamatta.

Konekiväärit tarvitsee pakollisesti jotain muutoksia. Ei mitään radikaalia, mutta tosiaan kalliimmaksi ja hitusen pitää säätää sitä lonkkatarkkuutta, ainakin siihen ekaan konekivääriin. Lisäksi siihen voisi tehdä edes jotain muutoksia liikkumisnopeuteen. Ei se jantteri nyt kovin helposti juokse samaa vauhtia, jos kädessä on lmg verrattuna esim. smg:hen. Ainoa, joka tällä hetkellä vaikuttaa juoksunopeuteen on armor.

Ja lisätään nyt vielä, että kyllä niillä kaikilla aseilla tosiaan saa helposti tappoja, mutta lmg vaan sattuu olemaan se ns. paras valinta. Se on kuitenkin erittäin tarkka lähelle ja kauaskin ihan mainio ja pitää edelleen painottaa sitä lippaan kokoa. Rynkyllä pärjää paremmin kauas, mutta lähellä hävii melkein automaattisesti lmg:lle. Smg:llä ei oo millekään etäisyydelle parempi, vaikka sen pitäisi ollakin se lähitaistelu-ase.
 
Ylös Bottom