Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Painiskelen tässä nykyään sellaisenkin ongelman kanssa, että en saa kuulokkeita kiinni vahvistimeen, niin joudun pelaamaan kaiuttimilla ja ilman mikkiä tämän takia :/ Ei pitäisi vissiin ostaa parin tuhannen euron av-prosessoreita :O
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Sun hupparis kerää pölyä asehuoneen aulassa. Uudet auktoriteettiongelmaiset ja osaamattomat tulokkaat S.V.E.R.illä eivät osaa sitä arvostaa, mutta arpisen veteraanin kulkiessa ohi hymynkare tai nyökkäys kielii kunnioituksesta. Ei kovin montaa asiaa joista S.V.E.R.iläinen olisi kateellinen Ravenin väelle, mitä nyt vessapaperi ja pari poikkeuksellisen hyvää miestä rivissä. Jos lateksiallergia puhkeaa olet aina tervetullut kokoonpanoihimme.

-T

Sana hallussa. :D

Uusin Zipline cast on julkaistu ja jonkun verran lisää infoa MAGin tulevaisuudesta:

Tiivistelmä infosta

Mahtavaa tukea kyllä Zipperiltä, ovat edelleenkin kauaskantoisesti kehittämässä peliä eteenpäin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kerrassaan mainio lista pointteja Socomia ja MAGia silmällä pitäen. Onkin mielenkiintoista nähdä, elääkö MAG pitempäänkin näiden tulevien päivitysten myötä. Pitkää ikää luvassa, ellei sitten esim. Socom 4 vie pelaajaliikennettä muualle. Kipeimmin tarvittaisiin uusia mappeja MAGiin ja tietty mahdollisuutta pelata jokaista mappia niin hyökkäys- kuin puolustusvuorossakin, kaikilla factioneilla.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kyl vähän sääliiksi käy kyllä kun katseli eilenkin illalla tota uutta pelimuotoa. Oli juuri yhteen peliin verran miehiä pelaamassa tuota :/ Tässä yritän nyt nopeasti päästä Ravenillä tasolle 60 (nyt 43), että pääsen loikkaamaan takaisin sverille, missä suomalaiset ilmeisesti majailevat. Expiä tulee kyllä ihan kreisisti kun pelaa directivesejä :eek:
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Joo vähän heikostihan tonne interiin on pelaajia, mut on sinne nyt onneks directivesin tupla-xp:n jälkee saanu pelejä aikaan. Ite pidän tosta muodosta ainaki todella paljon, tulee nimittäin eeppisimpiä mättöjä, mitä MAGissa nyt yleensäkään tulee. Varsinkin se Ravenin kartta on mahtava, mutta myös kaksi muuta on hienosti suunniteltuja. Täytyy sanoa, että muutenkin MAG on tällä hetkellä parempi kuin koskaan, kun alkaa isolla osalla pelaajia olemaan jo sen verran paljon kokemusta, että randomienkin kanssa saa täysin järkevää peliä aikaan yhä useammin. Ja peli sen kuin paremmaksi muuttuu, kun Zipper viilailee ja pelaajat kehittyy. Toivottavasti vaan ei pelaajakato käy yhtäkkiä. En kyllä usko, että kävisi, sen verran uskollista seuraajajoukkoa tällanen peli kyllä varmaan kerää.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mun hupparilla on varmaan pyyhitty takapuolta, vessapaperin puutteessa.

No sun hupparis on Absheronin kanttiinin seinällä lasiraameissa. Vaikka lasi onkin likainen ja lamppu palanut voi läheltä yhä nähdä "Pronssisuden" punaisen pinssin emaloidun kiillon. Päiväsaikaan kun nykykokoonpanojen tissiposket koukkaavat sumppia ja murkinaa tiskiltä kököttää lasikko seinällä kirkasta keinovaloa heijastaen, mutta illalla kun konkarit kiskovat kaljaa nuorison jo mentyä nukkumaan erottuu paita hihanauhoineen himmeässä iltavalaistuksessa. Tikit paikkojen reunoilla kertovat menneiden kahakoiden ja liki kadonneen kunnian tarinoita taistelukentän kielellä niille, jotka ovat siellä olleet ja oppineet näitä vinoja rivejä lukemaan. Yhä edelleen kerran kierroksessa vuoron kiertäessä pöydässä kohotetaan tuopit tuolle karkealle paljon nähneelle vaatekappaleelle ja siemaistaan sen miehen kunniaksi joka se yllään on ollut esimerkkinä meille kaikille.

-T
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Parin kuukauden tauon jälkeen palaillut takaisin MAGin pariin ja tässä mietteitä parin illan jälkeen. ->

Asioita joihin kaipailisin korjauksia edelleen:

-Kranaatit liian ylivoimaisia, saisivat tiputtaa kannettavan määrän yhteen kappaleeseen ja samalla poistaa mahdollisuuden hankkia lisää ammuslaatikolta.

-KK edelleen ylikäytetyin ase kokopelissä, toivoisin rekyyliä ja lippaankoon pienentämistä aseeseen.

-Korjauksen ja lääkitsemisen välille tasapainoa enemmän.

-Missä se oikea klaanituki viipyy?


Ylläolevat asiat kun saisivat kuntoon niin kyseessä olisi ps3:n paras FPS peli ellei se sitä ole jo nyt. Harmi vaan että klaani toiminta näyttää olevan jo aika kuollut, KFV:n aktiivisuus on tällä hetkellä täysi nolla.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

-Korjauksen ja lääkitsemisen välille tasapainoa enemmän.

-Missä se oikea klaanituki viipyy?

Minusta hienoa on nimenomaan se, että pystyy olemaan yhtä aikaa sekä lääkintämies että mekaanikkopioneeri. Muissa peleissä täytyy yleensä aina valita toinen.

Millainen se klaanituki sitten olisi? Privaservu vertaisverkkohostilla 64 hengelle (32+32)?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

-Kranaatit liian ylivoimaisia, saisivat tiputtaa kannettavan määrän yhteen kappaleeseen ja samalla poistaa mahdollisuuden hankkia lisää ammuslaatikolta.

Olen vahvasti erimieltä. Jos otetaan esimerkiksi Sabotagessa hyökkääminen, on kranaatit monesti ainut keino "pehmittää" valtavaa pelaajamassaa, mikä muuten teurastaa kaikki portaista tulevat säälittä. Kranaatit tappaa nyt kohtuu helposti ne pelaajat, jolla ei ole resistancea niihin, ja aiheuttavat hämmennystä niillekkin, joilla se on.

Mielestäni taas tankkauspisteet kuuluu taktisiin kohteisiin pelissä, ja jos kaikki äijät nöpöttävät A:lla, sietääkin heidän saada kranaattisadetta niskaan.

Pitää myös huomioida se, että laitteita/välineitä/kranaatteja ei saa kun 3 slotin verran varikolla valita, eikä kukaan enää valitsisi kranaatteja, jos niitä olisi vain yksi käytössä. Tämä tarkottaisi taas puolestaan sitä, että pelaajat pelaisivat koko ajan yhä enenemissä määrin samanlaisilla loadouteilla, mikä ei ole tämän pelin tarkoitus. Jos Sensor Jammer - Motion sensor yhdistelmä on tappava, niin pitää olla kranaateilla muodostettu loadouttikin.


-KK edelleen ylikäytetyin ase kokopelissä, toivoisin rekyyliä ja lippaankoon pienentämistä aseeseen.

Tästä olen osittain samaa mieltä. Lipaskoko voisi hyvin pienentyä vaikka 75:een. 100:n lipaskoko antaa tietyissä tilanteissa vapauden pitää huoletta joko ampumisnäppäintä pohjassa tai puolestaa tolkuttoman pitkiä tappoputkia ilman latausta välillä. Tehon ja rekyylin suhteen ollaan kyllä mielestäni jo hyvin lähellä täydellistä. Itse ainakin kuolen todella paljon vähemmän LMG:hen kuin ennen ja ne jotka ownaavat LMG:llä, ownaavat halutessaan myös AR:lla. Taas noobien spraykillit ovat enää todella satunnaisesti tappavia, ja suon heille sen ilon, jos joskus tuuri tapon saavatkin aikaan :)

-Korjauksen ja lääkitsemisen välille tasapainoa enemmän.

Jos tarkoitat XP:tä silmällä pitäen, niin täysin samaa mieltä.

-Missä se oikea klaanituki viipyy?

Eikös tämä tule siinä 1.07 patchissä mikä julkaistaan muutaman viikkojen - kuukauden sisällä ?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

-Kranaatit liian ylivoimaisia, saisivat tiputtaa kannettavan määrän yhteen kappaleeseen ja samalla poistaa mahdollisuuden hankkia lisää ammuslaatikolta.
Pikemminkin päinvastoin. Suurimmalla osalla pelaajista on nykyään Explosives Resistance varustettuna 120hp:lla. Naden pitäisi tappaa kertalaakista, mutta useimmiten pitää esim. sabossa nakata kohteelle koko tuliannos, että mitään saa aikaan. Yleensä sittenkin vilkkuu vain punainen ruksi ruudussa.

-KK edelleen ylikäytetyin ase kokopelissä, toivoisin rekyyliä ja lippaankoon pienentämistä aseeseen.
Riippuu kuka pelaa. Valorilla noita on edelleen monta ja paljon. SVER:llä kevyt-kk on sen verran kehno teholtaan, tarkkuudeltaan ja lippaan pituudeltaan, että sitä ei käytetä kovinkaan paljoa. Ravenilla mennään jossain välimaastossa. Mutta keskimäärin ne ovat vähentyneet huomattavasti varsinkin v.1.06:n myötä.

-Korjauksen ja lääkitsemisen välille tasapainoa enemmän.
Mitä tarkoitat tällä? Jos meinaat, että molemmat pitäisi olla mahdottomia samaan loadouttiin, niin ne vähätkin korjaajat katoavat koko pelistä. Jos taas tasapainottamista pitäisi tehdä esim. expan kautta, niin olen samaa mieltä. Korjaamisesta saa ihan liian vähän expaa verrattuna yhtään mihinkään muuhun puuhaan. Jos korjaamisesta tuleva expa kaksin- tai jopa kolminkertaistettaisiin, niin tilanne paranisi heti.

-Missä se oikea klaanituki viipyy?
Tulee kun tulee. Veikkaisin sitä huhuttua joulun alle tulevaa päivitystä. Puolittain luvattu jo, mutta Zipper luultavasti julkaisee sen vasta valmiina. Tämän kokoluokan pelissä, jossa pelaajia on kummallakin puolella vähintään kymmeniä, ei tuon toteuttaminen hyvin ole varmasti helppoa. Onhan noita erilaisia ongelmia jo pienemmissäkin peleissä. Hyvänä esimerkkina COD4 ja sen avuton nettikoodi.

EDIT:
Eikös tämä tule siinä 1.07 patchissä mikä julkaistaan muutaman viikkojen - kuukauden sisällä ?
Tuosta en ole kuullutkaan. Pari päivää sitten tuli PlaystationEU:n blogissa jotain tiedotusta v.1.07:stä, mutta se ei maininnut tuota klaanihommaa ollenkaan. Odotellaan Zipperin tiedonantoa tuosta päivityksestä. Mutta edelleenkin minun käsittääkseni toi klaanihomma päivittyy vasta joskus myöhemmin syksyllä. Ainakin jos pitää arvailla tihkuneiden tietojen perusteella.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eikös tämä tule siinä 1.07 patchissä mikä julkaistaan muutaman viikkojen - kuukauden sisällä ?

Eipä taida tulla.
Lähde: Playstation blog

"is the clan matches comes with 1.07? also what about the new guns? will it be on 1.07

Jeremy Dunham | July 27th, 2010 at 2:13 pm
Clan Deploy and additional guns are not scheduled for 1.07 — that’s later down the road."
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Isoin ongelma pelissä alkaa olemaan puukko. Sillä tappaminen on naurettavan helppoa ja tuntuu sille, että nykyään puolet pelaajista vain juoksee motion sensorit käytössä ympäri kenttää ja huitoo puukolla. Sanoin tämän CoDista ja sanon sen myös MAGista, tällanen ei ole enää räiskintäpelaamista, vaan jotain random actionia. Ei tollanen paska vaan kuulu tähän genreen. Halo taitaa edelleen olla ainoa peli, jossa melee toteutettu hyvin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Isoin ongelma pelissä alkaa olemaan puukko. Sillä tappaminen on naurettavan helppoa ja tuntuu sille, että nykyään puolet pelaajista vain juoksee motion sensorit käytössä ympäri kenttää ja huitoo puukolla.

Lagin aiheuttama etulyöntiasema näkyy parhaiten juuri puukossa. Japsiservulle eksyessään saa varautua siihen, että a) ampuu Japanin poikaa selkään sarjatulella, b) noin 5-10 laukauksen jälkeen Aasian ihme kääntyy ympäri, c) ihmettelee hetken aikaa sinua koiranpennun lailla pää vinossa samalla, kun olet itse ehtinyt ampua jo 15-20 laukausta ja d) sushin purija huitaisee 10-15 metrin päästä puukolla KERRAN ja kuittaa siitä tapon itselleen.

Minun puolestani puukon voisi korvata kiväärinperällä lyömisellä siten, että 2-3 lyöntiä tappaa. Se puukkopelleily on aivan taatusti CoDin peruja, josta se on hiljaa lipunut niin MAGiin kuin Battlefieldiinkin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Lagin aiheuttama etulyöntiasema näkyy parhaiten juuri puukossa.

Nimenomaan!

Japsiservulle eksyessään saa varautua siihen, että a) ampuu Japanin poikaa selkään sarjatulella, b) noin 5-10 laukauksen jälkeen Aasian ihme kääntyy ympäri, c) ihmettelee hetken aikaa sinua koiranpennun lailla pää vinossa samalla, kun olet itse ehtinyt ampua jo 15-20 laukausta ja d) sushin purija huitaisee 10-15 metrin päästä puukolla KERRAN ja kuittaa siitä tapon itselleen.

KUIN SUORAAN omasta suustani ja ajatuksistani nuo sanat joka päivä MAGin servulla, tosin itsellä vielä kirosanoja joka toisen sanan jälkeen. :P


Minun puolestani puukon voisi korvata kiväärinperällä lyömisellä siten, että 2-3 lyöntiä tappaa.

Näin.

Se puukkopelleily on aivan taatusti CoDin peruja, josta se on hiljaa lipunut niin MAGiin kuin Battlefieldiinkin.

Jep.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Isoin ongelma pelissä alkaa olemaan puukko.

Tästä olen vahvasti erimieltä, johtuen siitä että pelaan käytännössä pelkästään puukolla. Itselläni on nyt vähän reilu 14 000 tappoa joista reilu 4,500 on puukolla, ja viim. kuukauden ajalta 40% tapoistani on puukolla. Käytännössä siis en ammu, ellei minua kohti ammuta, tai joku äijä on välttämätön tiputtaa, että pääsen selustaan puukottamaan.

On eri asia tilanteet, missä pelaaja heilauttaa puukkoa toisen selkään, se ei kuole ja kääntyy ja puukottaa sinut kerta laakista. Tämä on valitettavaa, mutta ei läheskään niin ennalta ehkäisevää kun foorumeilta lukee. Itselleni käy näin todella harvoin ja silloinkin kun käy, olen joku ampunut hänet tai puukottanut jo toiseen kertaa. Joka ikinen kerta kun puukotat, täytyy olla valmis, ettei kohde kuole. Jos haluat olla varma taposta, ammu ensin muutama laukaus ja puukota sitten. Tämä toisaalta on mahdotonta, jos haluat pysyä stealthinä eikä sinulla ole äänenvaimenninta.

Sitten helppouteen. Stealth pelaaja maksaa "äänettömyydestään" 8 leveliä puukkoa, 11 äänenvaimennettuun smg:hen ja muistaakseni 13 AR:leen ja 12 leveliä motion sensoriin ja sensor jammeriin ja nämä vievät kaiken lisäksi kaikki slotti paikat.

Väitän, että on omaa huonouttaan - silmät ummessa juoksemista, jos joku saa sinut koko ajan puukolla tapettua. Todennäköisesti tämä sama pelaaja ownasi sinut paljon pahemmin jos se ampuisi sillä äänenvaimennetulla AR:lla. Tästä todistuksena voi mennä katsomaan Moejoen 110 tappoa sabossa nim.omaan AR:lla, jossa hän ei saa edes puukko ribbonia.

Puukotus on vain pelitapa mutta ei todellakaa mikään ylivoimainen sellainen, jos pelaajat ovat hereillä ja pelaavat tiimissä. Turpaan nimittäin tulee, voin kertoa :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

No jaa, ei toi "stealth" maksa todellakaan niin paljon. Itselläkin nyt täydet stealthit ja silti on kaikki tarvittava dominationiin. Ja kyllä, se on helppoa. Itsekin aina silloin tällöin sorrun tuohon pelleilyyn, kun tarpeeksi pahasti hermot menee ja kyllä puukolla saa jatkuvasti helppoja monen tapon sarjoja noissa pahimmissa paikoissa, joissa SMG:llä tai AR:llä olisit tappanut ehkä yhden tai et sitäkään.

Ja se ei ole "joku" joka koko ajan tappaa puukolla, vaan "jotkut" tai "monet", koska kuten sanoin, noita puukkopellejä on nykyisin puolet kentillä juoksevista. Ja väitän, että nämä eivät todellakaan ounaisi vielä pahemmin AR:llä, vaan tippuisivat vielä enemmän rivisoltuiksi, nyt saavat ehkä sen 20-30 tappoa sabossa puukolla ja parilla rynkkytapolla.

Toki todellinen stealth-pelaaminen vaatii myös taitoa, siis "korkean luokan stealth", mutta "stealthia" voi harrastaa myös huomattavasti heikommalla taitotasolla ja saada helppoja puukkotappoja solkenaan.

Yhdistelmä "halpa equipata elektroniikka" + ei friendly fireä puukossa + lagi + liian pitkä expanded reach + tehokas puukonisku tekee nykyään monesta matsista todella rasittavia.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Puukotus on pielessä kaikissa näissä räiskinöissä. Puukotuksen pitäisi olla pitempi ja brutalimpi prosessi eikä suinkaan siisti sivallus.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

^ herättipäs tää nyt taas keskustelua, vähän tarkempaa perustelua sitten nyt:

- Ylivoimaisella KK:lla tarkoitin SVERin viimeiseksi avattaa konekivääriä, jossa on lippaassa satakutia ja rekyyliä juuri ollenkaan, SVERillä kun vielä pelasin tuli tuolla kyseisellä setillä poimitutta yli 2000tappoa, jotenkin voisin ymmärtää tuon KK:n tehokkuuden jos siihen ei saisi mukaan painavinta panssaria ja medikin vehkeitä.

- Aikaisemmin mainittu puukko ärsyttää myös itseäni, tervetullut päivitys olisi juuri puukon tehon laskeminen ja puukon esille ottaminen erikseen.

- Kyllä ne naatit suht ärsyttävässä roolissa on Domissa kun porukka kämppii ammuslaatikon luona ja viskelee naatteja loputtomia määriä hyökkääjien päälle, sitten tohon jonkun mainitsemaan asiaan ettei kranaattia kukaan käyttäisi jos niitä saisi vaan yhden mukaan, mielestäni toimiva ratkaisu voisi olla se että kranaatti löytyy jokatapauksessa taskusta ettei sitä tarvitse erikseen ottaa classiin mukaan.

- Medikin ja korjaajan välisillä päivityksillä tarkoitin juuri tasavertaisempaa XP:n jakoa.
 
Ylös Bottom