Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua
No niin vastaan vielä itsekkin puukon puolustava osapuolena tähän, koska postauksissa tuli mielenkiintoisia kohtia esiin
Aika vahvasti sanot, kun sanot ettet koskaan kuole itse tuolla tavalla. Eli panet pääsi pantiksi siitä? Heh.
Jos tosiaan siis tarkoitat tilannetta, josta tuolla MAGIN virallisillakin foorumeilla itketään, että äijä juoksee 50m päästä pomppimalla kohti sinua ja sinä tiputat suurin piirtein kolme lippaallista äijään lyijyä, etkä saa sitä hengiltä, ja se tappaa sinut edestä päin kerta laakista puukolla, voin sanoa etten ainakaan muista tilannetta, että olisin koskaan noin kuollut, saati että tämä olisi joku ilmiö MAG:ssa. Toki kuolen esimerkkinä käytettyä bunkkeritilannetta, josta kaveri spawnaa bunkkerista ja tappaa välittömästi minut puukolla.
puheista taas saa vähän sellaisen kuvan, ettet paljon muuta pelaa kuin saboa.
Kyllä, saboa pelaan ylivoimaisesti eniten. Oikeastaan ainut ryhmä, jossa pelaan Domia eniten on SVER, koska siellä konsolifin klaani on aktiivista ja Domia on tämän vuoksi ylivoimaisesti hauskin pelata.
että puukko pilaa pelin kokonaisuuden, koska puukolla tappaminen yleisesti ottaen on vaan liian helppoa.
Tämä on mielestäni sama kun väittäisi, että sniper rifflellä pilaa pelin kokonaisuuden. Itse tykkään kaikista vähiten snipereistä, koska ne voivat olla sellaisissa paikoissa jonne ei pysty edes toinen puoli pääsemään / on aivan tuskaisen vaikea päästä. Tietyissä kentissä heillä kuitenkin on hirvittävät näköalat, ja tehokkaimmilla snipereillä henki lähtee vaikkei päähän osuisikaan. Toinen mitä vihaan on laskuvarjolla hyppäämistä ja kuolemista sniperiin ennen kuin edes kerkeän maan kamarille. Jos joku on helppoa, niin tälläiset snipu tapot, ja kyllä olen sniputttanut mm. Ravenin sabo puolustuksessa C:ltä laskuvarjohyppääjiä, ja ainut milloin piti liikkua, oli alakertaan hakemaan lisää panoksia.
Itse en kuitenkaan halua, että sniperiä lähdetään muuttamaan, koska kaikki mahdolliset pelitavat lisäävät pelaajia, ja tuovat monipuolisuutta peliin. Välillä raivostuttaa toki, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.
Ja sitten vielä yleisesti ottaen tähän helppouteen. Jos pelaat puukolla, ja haluat näitä "helppoja tappoja", sinut pitää väijyä saaliita vähän kuten sniputtajienkin. Jos haluat päästä puukko pääaseena yli 50 tappoihin, pitää sinun todellakin osata pelata, eikä vain juosta motion jammer slotissa. Jos taas tähtäät 10-30 tappoon, niin kyllä puukolla se on kohtuu helppoa, mutta se on pistoolillakin kohtuu helppoa kuten sniperillä ja kaikilla muillakin aseilla. Puukottajat eivät kuitenkaa saa tapostaan kuin sen 5xp kun medik, joka healaa fragolla vetää 20xp herätyksestä ja hirvittävät xp:t healistä. Ja näin sen kuuluu ollakkin. Noob puukottajat eivät koskaan ole MVP listoilla, joten mielestäni on vähän kohtuutonta puhua helppoudesta, kun medik pystyy olemaan helposti MVP tappamatta ketään / turvassa.
Yleisesti ottaen, miksi puukkoon kuoleminen ärsyttää vaikka snipu kuolemaa enemmän ?
Kumpaakaan pelaajaa te ette nää ja kuolema on välitön. Puukottajan silti pystyt tarkkaavaisella pelille huomattavan useasti ehkäisemään, sniputtajaa taas et tietyissä tilanteissa mitenkään.
MAG 5 parasta pelaajaa XP:t valossa.
1. www_neet.net Puukkotappoja = 15.71%
2. Tyokobo77 Puukkotappoja = 15.62%
3. EL_CAPITRUCHO Puukkotappoja = 9,44%
4. sironkishi Puukkotappoja = 7,29%
5. usuta-source Puukkotappoja = 13,74%
Jos se puukko on se god ase, jännä ettei kukaan maailman parhaista käytä sitä ?