Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

No sun hupparis on Absheronin kanttiinin seinällä lasiraameissa. Vaikka lasi onkin likainen ja lamppu palanut voi läheltä yhä nähdä "Pronssisuden" punaisen pinssin emaloidun kiillon.
-T

Hyvä, että huppari on tallessa. Tässä on alkanut kutittaa ajatus, josko sitä palaisi taistelukentille.

Jos tänään kävisi hakemassa hupparin pois, hakisi asevarastolta uuden teippirullan ja kävisi kohdistamassa aseen, huomista operaatiota varten.

Eli tänään saattaisi nähdä Nufanin linjoilla joskus 21:00 aikoihin, kiroamassa kadonnutta tuntumaa, ja kun se sitten löytyy, niin saatta kuulla jopa vapautunutta puheensorinaa ja kiivaan taistelun tuomaa keskittynyttä opastusta nuorille rivimiehille.

Nähdään kentillä!

PS. Sulla on Traject0ry kyllä sana hallussa :D

Tästä olen vahvasti erimieltä, johtuen siitä että pelaan käytännössä pelkästään puukolla.

Onkohan Zipper tarkoittanut puukkoa sellaiseksi, että matsit käydään pelkästään sillä? Todennäköisesti ei, ja kun kerran moinen kuitenkin onnistuu, voidaan puukko todeta ainakin ongelmaksi.

Tähän malliin, pari survaisua vaan lisää per tappo:

YouTube - Killzone 3 brutal melee HD video

Tuo vastaa Gears of War 2:n execution-liikkeitä. Parempi olisi Halon (tai Gears of War 2:n) malli, jossa kiväärinperällä tappaminen onnistuu, mutta se vaatii aina 2-3 huitaisua.

Oli aikanaan kova päätös lähteäkö komissariaatin hommiin vai propagandajaostoon :P

Saatan tosi myöhään käydä sua morottaan Nuffeli mutta yleensä pe/la on mulle offline kun tuo perhe velvoittaa. Joutaapahan lekotteleen rauhassa kun tietää firman olevan hyvissä käsissä^^

-T

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tuo vastaa Gears of War 2:n execution-liikkeitä. Parempi olisi Halon (tai Gears of War 2:n) malli, jossa kiväärinperällä tappaminen onnistuu, mutta se vaatii aina 2-3 huitaisua.

Juu siis ajattelinkin tolla clipillä, että jotain tuon suuntaista brutaalimpaa menoa Miklu ilmeisesti kaipasi. Puukolla oikein survotaan vihollinen kumoon. Tosiaan pelimekaanisena juttunahan tuo KZ:n ratkaisu näyttää todella paskalta multiplayeriä varten, kuten Gearsissakin moottorisahapelleily kuolemattomuuksineen oli.

Kokeilin yhden sabon ajan sensor jammer+motion sensor+puukko komboa. Saldo 34 puukkotappoa+1 pistoolitappo. Joku tuossa puukkobalansissa nyt mättää...?

Hähä, jätkät vaan on niin kovia :D Antakaa meillekkin mahollisuus!

Eli tänään saattaisi nähdä Nufanin linjoilla joskus 21:00 aikoihin, kiroamassa kadonnutta tuntumaa, ja kun se sitten löytyy, niin saatta kuulla jopa vapautunutta puheensorinaa ja kiivaan taistelun tuomaa keskittynyttä opastusta nuorille rivimiehille.

Nähdään kentillä!

Ei pitäis mennä sunnittelee mitään, kun kaikki menee näköjään reisille.
Kävin treenaamassa ja ajoin fillarin takavaihtajan kiveen ja joutu lähes kävelyvauhtia ajelemaan reilu 20km kotiin.

Hyvin meni, mut menköön.

Täytynee kohdistella asetta sitten huomenissa. Tai parempi, ettei lupaile mitään, niin ei tarvii selitellä.

Ensiksi, puukko sellaiseksi, että se otetaan erikseen esiin. Esim. 1. ase -> 2. ase -> puukko. Toisekseen, puukotus kerrasta vain takaa tappituntumalta, ei yhtään kauempaa. Kolmanneksi, edestäpäin vaikka sen seitsemän huitaisua. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin ampua kaveria rintakehään sarjalla ja tämä juoksee vain kahta kauheammin kohti ja puukottaa naamaan. Luulisi sen lyijyparven nyt vähän vauhtia hidastavan.

Eli ei, en pidä puukoista taistelukentällä. En näe niille mitään muuta virkaa kuin sen, että jos oikeasti tavoitat selästä jonkun paikallaan kyttäävän hepun, niin sen voi sitten suolistaa kaikessa rauhassa äänettömästi. Kaikissa muissa tilanteissa pitäisi aseen olla tehokkaampi.

Onkohan Zipper tarkoittanut puukkoa sellaiseksi, että matsit käydään pelkästään sillä? Todennäköisesti ei, ja kun kerran moinen kuitenkin onnistuu, voidaan puukko todeta ainakin ongelmaksi.

Edelleen, voithan käydä pelit pelkällä pistoolillakin ja ownata, vaikka zipper ei sitä ole niin tarkoittanut. En ymmärtänyt oikein tätä viestiä. Jos osaat pelata, ja satut pelaamaan noobiporukkaa vastaan, on aivan sama mitä asetta käytät, niin henki heiltä lähtee, tarkottipa Zipper sitten mitä tahansa aseillaan.

Sitten omiin tämän iltaisiin kokemuksiin. Pelasin saboa tänäiltana normaalisti 3 saboa, eli ampumalla, joista kaikissa olin ryhmänjohtaja. Eka sabo hyökkäys Sverille (tosin Raven puolustamassa) ja oma peli päättyi noin 5min jälkeen ja oma saldo oli 17-3. Pelasin äänenvaimennetulla SMG:llä Valorilla. MVP listassa 2:n.

Toinen sabo hyökkäys Valorille mapissa (Raven taas puolustamassa) ja oma saldoni oli 22-18 ja hävittiin todella selkeästi. Ei siitä sen enempää.

Kolmas sabo perinteinen Sverille hyökkäys, jossa oma ryhmä oli aivan perseestä (eli sniputteli pelkästään vuorelta tai juoksi kuoleman kitaan siitä suoraan). A:n oli toinen ryhmä saanu 10min kohdalla vallattua ja itse sain yksinäni, ja kyllä valtasin B:n täysin yksin. Yksikään oma ei ollut edes siinä vaiheessa päässyt B:lle asti kun A ja B räjähtivät. 5min oli jäljellä kun tämä tapahtui ja sitten C:lle rynnimään. Aika ei kuitenkaan riittänyt ja hävittiin ja pelini päättyi 32-11 lukemiin. MVP listassa jälleen 2.

Yhteenvetona, ampumalla saat huomattavasti varmemmin paremman KDR:n ja pystyt hoitamaan yksinäänkin objecteja. Jos pelaat pelkällä puukolla, kaikissa muissa mapeissa paitsi Ravenin sabossa täytyy todella pelata hyvin, että tappoja kertyy, tai sitten vain sattua samaan peliin huonojen pelaajien kanssa.

Sitten tuohon "ärsyttää kun äijä juoksee päin, eikä kuole minun ammuntaa ja puukottaa minut hengiltä." Ensinnäkin en itse kuole koskaan noin puukkoon, ja täytyy sanoa, että tähtäämisessäsi on jotain pahasti pielessä. Jyvä äijän päähän ja lyhyt sarja ja kaveri on hetkessä kentässä. Jos ei onnistu niin oletko kokeillut shotgunia ? Jos vieläkään et todellakaan pärjää kavereille, jotka pelaa pelkästää puukolla, ei voi kun ihmetellä.

Edelleen sensor jammer - motion sensor yhdistelmä on tappava. Se, että käytätkö tappamiseen puukkoa vai vaimennettua asetta on niille pelaajille, jotka osaa pelata, aivan täysin sama.

Olisi kiva pelata teidän kanssa, jotka väitätte, että puukko on ylivoimainen ase vaikka supressionio niin, että toisella puolella pelaa konsolifin porukka aseilla ja te jotka väitätte että puukko on ylivoimainen, pelaatte pelkästään sillä. Voisitte näyttää sitten kuinka sillä hypitään silmille ja ownaillaan ylivoimaisesti :rolleyes:

Edit. kielivirheitä.

Ensinnäkin en itse kuole koskaan noin puukkoon, ja täytyy sanoa, että tähtäämisessäsi on jotain pahasti pielessä. Jyvä äijän päähän ja lyhyt sarja ja kaveri on hetkessä kentässä. Jos ei onnistu niin oletko kokeillut shotgunia ?

Hienosti irrotit tämän seikan kokonaisuudesta. Kyse oli periaatteista, yleisistä linjauksista ja siitä mitä mieltä itse olen puukosta MAGissa.

Vaikka varmasti tähtäämisessäni onkin parannettavaa, on se silti kuitenkin mielestäni kohtuullisella tasolla (yli neljäsosa kaikista tapoista pääosumilla, kaikkiin tappoihin lukeutuu siis myös miina, rpg, kranaatti jne. tapot). Mutta silti on selvä, että myös tuollaisia kuolemia joskus tulee. Aika vahvasti sanot, kun sanot ettet koskaan kuole itse tuolla tavalla. Eli panet pääsi pantiksi siitä? Heh.

Mutta tosiaan tyypillisin tilanne on vallattaessa vihollisen bunkkeria ja joku respaa sieltä ulos nenän eteen. Nykyään olen itsekin oppinut tekemään reaktiopuukotuksia, mutta en silti pidä siitä pätkääkään. Puukon ei pitäisi olla niin tehokas ja nopea käyttää.

Haulikkoon menee turhia pisteitä mitä voin käyttää muihin hyödyllisiin asioihin loadoutissa, se kun ei ole todellakaan ase jota voi joka tilanteessa käyttää. Täytän loadouttini aina SMG:llä, koska se on "kevyt" ase joka sopii lähes joka tilanteeseen. Täten saan mukaan medikittiä, korjaussarjaa, rpg:tä, panssarimiinaa, mitä joukkue milloinkin tarvitsee. En koe oman tehtäväni kentällä olevan ensisijaisesti vihollisten tappaminen, vaan paljon enemmän vihollisen kaluston tuhoaminen/oman kaluston ylläpitäminen. Teikäläisen puheista taas saa vähän sellaisen kuvan, ettet paljon muuta pelaa kuin saboa.

En itse jaksa alkaa asiasta älyttömästi vääntämään, on tullut menneisyydessä vastaavista asioista väännettyä kyllästymiseen asti. Selvennetään nyt kuitenkin vielä vähän kantaa..

Puukko ei välttämättä ole totaalisen ylitsepääsemätön tai ylivoimainen ase. Pointtini on, että puukko pilaa pelin kokonaisuuden, koska puukolla tappaminen yleisesti ottaen on vaan liian helppoa. Etenkin tällaisessa "clusterfuck"-pelissä, jossa toiminnan määrä on naurettavan suuri. Sensor jammer kehiin ja voi juosta aivan rajattomasti ilman vaaraa paljastumisesta ja saada kasapäin tappoja, joita ei ikinä saisi aseella tehden. Mutta muutenkin, yksi napin painallus sinnepäin sohaisten ei vaan mahdu mun päähän räiskintäpeliin sopivaksi.

Toki puukolla voi pelata taitavastikin, mutta niin voi millä tahansa muullakin peliä pilaavalla aseella. Toinen osaa käyttää paremmin kuin toinen. Nuubituubeillakin toinen saa tuhoavampaa jälkeä aikaan kuin toinen. Tämä ei poista sitä faktaa, että nuubituubilla säätäminen on liian helppoa lähes kaikissa räiskinnöissä ja siksi ne usein bannitaan, jos eivät kehittäjät niitä nerffaa.

MAGissa vielä erikoisuutena se, että usein servulla 256 pelaajaa kolmelta eri mantereelta, jolloin viivettä on mukana reilummin ja yhdellä taikanapilla tapahtuva puukkotappo tuo tämän vuoksi vielä lisää aivan liikaa randomia kehiin jo valmiiksi siihen mielettömään "clusterfuckiin", joka kaiken savun, myrkkusavun, naattien, luotien ja kymmenien pelaajien keskellä on.
Siinä ei paljoa eliminoida jotain yksittäistä keskellä sensor jammerilla ympäriinsä juoksentelevaa puukkottajaa. Tai siis, niitä neljää puukottajaa siellä keskellä, nykyisin kun vähintään puolet pelaajista vaan juoksee sekopäänä hyödyntäen viivettä ja rämpäten puukotusnäppäintä. Jepjep, todellinen "räiskintä"peli.

Aiemmin puukotuksen helppous monessa tilanteessa ei ole päässyt rasittamaan, kun aiemmin sitä ei käytetty. Nyt sen käyttö on kuitenkin niin yleistä, ettei siltä enää voi välttyä oikeastaan missään tilanteessa.

Puukko pilaa pelin. Ei pelata enää räiskintää, pelataan random actionia. Tämä on se, joka puukossa ottaa päähän. En näe sitä räiskintäpeliin näin dominoivasti kuuluvana. Läheltäkin pitäisi joutua ampumaan, eikä sohimaan sinnepäin.

Itse näen asian näin:
Puukon olis hyvä olla sen verran kehno, että ainakin nyyppä ampuu mielummin kuin hosuu sen kanssa. Ihan noin logiikan ja uskottavuuden kannalta.

Jos puukko tappaa laakista olis tosiaan hyvä sitten olla blue-on-blue mukana jolloin nyyppä respatessaan joutuis ainakin sekunnin miettimään ennen sivallusta.

Edelleen en itse näe suurta ongelmaa puukon suhteen MAGissa, takaa tappaa laakista ja edestä parilla kuten pitääkin. Niillä neljällä pointsilla joilla pitkä pikasohaisu netotaan on puukkoa käytellessä jo hävitty pislaoptioiden pisteet (nopsa vaihto/lataus/pikatuli) eli pääase-puukko yhdistelmä maksaa kyllä ihan järkevän hinnan (itse paljon puukkoa enemmän pistoolia pelaavana en tuhlaa noita pisteitä).

Joskus voittamattomat tyynenmeren tyypit (japsit, aussit etc.) vetää puukolla mua kuuppaan vaikka olenkin niihin mätkinyt lippaallisen AK-103:lla ja ruksikin vilkkui. Se on lagia ja toimii kyllä toisinaan toiseenkin suuntaan. Jos sen kanssa ei voi elää voi pelata esimerkiksi tetristä, joka on ihan mainio peli, ja jossa lagi ei juurikaan vaikuta pelaamiseen (paitti ne pitkät piuhat siinä harmaan massan ja nytkivien nakkien välillä).

Toki kaikilla on oikeus olla (ja täällä näköjään ovatkin) omaa mieltään asiasta, en vain näe täällä asiasta valittamisen, vaikka sen lukeminen välillä ihan hauskaa onkin, auttavan mitään. Jos pelin pelaaminen ei ole kivaa, älä pelaa. Jos haluat valittaa niin valita mielummin vaikka pelin virallisilla foorumeilla jolloin on olemassa häviävän pieni mahdollisuus että kuulostat jonkun sellaisen mielestä ihan järkevältä joka asialle jotain mahtaakin.

Linkki virallisille MAG -foorumeille:
MAG -foorumit

Älkää säästelkö kyyneliä :)

-T

Toki kaikilla on oikeus olla (ja täällä näköjään ovatkin) omaa mieltään asiasta, en vain näe täällä asiasta valittamisen, vaikka sen lukeminen välillä ihan hauskaa onkin, auttavan mitään.

Eihän se todellakaan varsinkaan täällä mainiten auta mitään. Sehän ei ole pointtikaan. Ketjun nimi on "MAG: Yleistä keskustelua". Tämähän sisältää silloin kaikkea yleistä juttua MAGista. Foorumien tarkoitus on jakaa mielipiteitä, ehkä jopa vaihtaa niitä. Nyt pitkän MAG-putken keskellä tuli tällaista sanottavaa MAGista tällä kertaa ja aiheesta jopa syntyi keskustelua. Ei tämä alue muutenkaan mielettömän aktiivinen ole..

:)

No niin vastaan vielä itsekkin puukon puolustava osapuolena tähän, koska postauksissa tuli mielenkiintoisia kohtia esiin :)

Aika vahvasti sanot, kun sanot ettet koskaan kuole itse tuolla tavalla. Eli panet pääsi pantiksi siitä? Heh.

Jos tosiaan siis tarkoitat tilannetta, josta tuolla MAGIN virallisillakin foorumeilla itketään, että äijä juoksee 50m päästä pomppimalla kohti sinua ja sinä tiputat suurin piirtein kolme lippaallista äijään lyijyä, etkä saa sitä hengiltä, ja se tappaa sinut edestä päin kerta laakista puukolla, voin sanoa etten ainakaan muista tilannetta, että olisin koskaan noin kuollut, saati että tämä olisi joku ilmiö MAG:ssa. Toki kuolen esimerkkinä käytettyä bunkkeritilannetta, josta kaveri spawnaa bunkkerista ja tappaa välittömästi minut puukolla.

puheista taas saa vähän sellaisen kuvan, ettet paljon muuta pelaa kuin saboa.

Kyllä, saboa pelaan ylivoimaisesti eniten. Oikeastaan ainut ryhmä, jossa pelaan Domia eniten on SVER, koska siellä konsolifin klaani on aktiivista ja Domia on tämän vuoksi ylivoimaisesti hauskin pelata.

että puukko pilaa pelin kokonaisuuden, koska puukolla tappaminen yleisesti ottaen on vaan liian helppoa.

Tämä on mielestäni sama kun väittäisi, että sniper rifflellä pilaa pelin kokonaisuuden. Itse tykkään kaikista vähiten snipereistä, koska ne voivat olla sellaisissa paikoissa jonne ei pysty edes toinen puoli pääsemään / on aivan tuskaisen vaikea päästä. Tietyissä kentissä heillä kuitenkin on hirvittävät näköalat, ja tehokkaimmilla snipereillä henki lähtee vaikkei päähän osuisikaan. Toinen mitä vihaan on laskuvarjolla hyppäämistä ja kuolemista sniperiin ennen kuin edes kerkeän maan kamarille. Jos joku on helppoa, niin tälläiset snipu tapot, ja kyllä olen sniputttanut mm. Ravenin sabo puolustuksessa C:ltä laskuvarjohyppääjiä, ja ainut milloin piti liikkua, oli alakertaan hakemaan lisää panoksia.

Itse en kuitenkaan halua, että sniperiä lähdetään muuttamaan, koska kaikki mahdolliset pelitavat lisäävät pelaajia, ja tuovat monipuolisuutta peliin. Välillä raivostuttaa toki, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.

Ja sitten vielä yleisesti ottaen tähän helppouteen. Jos pelaat puukolla, ja haluat näitä "helppoja tappoja", sinut pitää väijyä saaliita vähän kuten sniputtajienkin. Jos haluat päästä puukko pääaseena yli 50 tappoihin, pitää sinun todellakin osata pelata, eikä vain juosta motion jammer slotissa. Jos taas tähtäät 10-30 tappoon, niin kyllä puukolla se on kohtuu helppoa, mutta se on pistoolillakin kohtuu helppoa kuten sniperillä ja kaikilla muillakin aseilla. Puukottajat eivät kuitenkaa saa tapostaan kuin sen 5xp kun medik, joka healaa fragolla vetää 20xp herätyksestä ja hirvittävät xp:t healistä. Ja näin sen kuuluu ollakkin. Noob puukottajat eivät koskaan ole MVP listoilla, joten mielestäni on vähän kohtuutonta puhua helppoudesta, kun medik pystyy olemaan helposti MVP tappamatta ketään / turvassa.

Yleisesti ottaen, miksi puukkoon kuoleminen ärsyttää vaikka snipu kuolemaa enemmän ?
Kumpaakaan pelaajaa te ette nää ja kuolema on välitön. Puukottajan silti pystyt tarkkaavaisella pelille huomattavan useasti ehkäisemään, sniputtajaa taas et tietyissä tilanteissa mitenkään.

MAG 5 parasta pelaajaa XP:t valossa.
1. www_neet.net Puukkotappoja = 15.71%
2. Tyokobo77 Puukkotappoja = 15.62%
3. EL_CAPITRUCHO Puukkotappoja = 9,44%
4. sironkishi Puukkotappoja = 7,29%
5. usuta-source Puukkotappoja = 13,74%

Jos se puukko on se god ase, jännä ettei kukaan maailman parhaista käytä sitä ?

Ai ei käytä???!!!
Jos näin suuressa ja isoetäisyyksisessä pelissä on yli 15% (!!!) tapoista meleellä, voidaan sanoa, että jokin mättää ja pahasti. Puukko pois ja olen tyytyväinen, saadaan entistäkin enemmän taitoa kehiin. Tai no, kai sitäkin voi sanoa taidoksi, jos osaa painaa taikanappia.

Eihän tämä todellakaan taitoa näillä parhailla ole, silkkaa yhen napin painamista. :rolleyes:

Olen nähnyt nuo videot ja tuossa osa sitä, miksi en pidä puukosta. Puolet noistakin tapoista olisi oikeasti jäänyt saamatta ilman järjetöntä huitomista, koska kaveri olisi joutunut lataamaan ja muutenkin ampumaan isoa röykkiötä huomattavasti enemmän. Nyt se vain rushii tuhannen tyypin keskelle monessa tilanteessa sensor jammereineen. Toki osittain noissa oli heikkojen vastustajienkin syytä, mutta kuitenkin.

Itseäni ei kuitenkaan ottaisi päähän, jos puukon kanssa heiluminen jäisi tuollaisten todella hyvien pelaajien "yksinoikeudeksi", koska silloin sitä ei tulisi koko ajan vastaan. Nyt kuitenkin tulee, koska niin moni on tajunnut sen tehokkuuden.

Miksi minua ei sitten ota päähän snipuun kuoleminen? Noh, ottaahan se, mutta tässä tuleekin se pointti, jonka vuoksi itse en pidä puukosta tässä, enkä oikeastaan missään pelissä: Sniperit kuuluu mielestäni räiskintöihin, järjetön melee ei. Ainoa räiskintä, jossa melee mielestäni kuuluu isona osana peliin, on Halo, koska siinä se on toteutettu hienona mekaniikkana ilman "random-factoria" suojakilpineen jne. Siinä et voi juosta järjettömästi sadan tyypin keskelle ja saada kolmen tai kuuden tapon putkea rämppäämällä nappia, kuten ei IMO missään järkevässä räiskinnässä pitäisi. Eikä myöskään se snipu saa tapettua ilman tähtäämistä ja kaiken lisäksi sniput on todella hyvin tasapainotettu pelissä.

Yksinkertanen fakta on, että nykyisin todella usein objectiven ympärillä pelaaminen on sitä, että monta kymmentä tyyppiä pyrkii objectivelle ja samalla siellä kaaoksen keskellä juoksee neljä viisi puolustajaa ympyrää rämpäten puukotusta ja objectivelta tulee tulta kaikessa muodossa. Ja nämä neljä viisi puukkopelleä IMO rikkoo peliä tai sen nautinnollisuutta. Usein objektiivi saadaan, usein ei, mutta joka kerta se puukonheilutus ottaa päähän ja huonolla tavalla. Snipuun kuoleminen ottaa päähän hyvällä tavalla.

Puolet noistakin tapoista olisi oikeasti jäänyt saamatta ilman järjetöntä huitomista, koska kaveri olisi joutunut lataamaan ja muutenkin ampumaan isoa röykkiötä huomattavasti enemmän.

Vai olisiko sittenkään ? Jos puukkoa ei olisi, tuskin hän ajautuisi tuolla tavalla ihmismassoihin, vaan pelaisi näin. Ei sillä oikeasti ole väliä, ne vaan tappaa yksinään kaikki puukolla tai ilman.

YouTube - MAG - 110 Kills in Sabotage

Tuonkin olen toki nähnyt. Video ei vaan muuta puukkovastaisuuttani suuntaan tai toiseen. Itse asiassa luultavasti tuossakin oli koko ajan samalla menossa hirveä
puukkosota C:llä :D

Ylös Bottom