Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tosin voitosta palkitaan heikommin kuin yksilötason suorituksista. Peli voisi mielestäni kannustaa enemmän kartan voittamiseen

Tämä on se, mikä mielestäni on suurin yksittäinen ongelma pelissä. Koska tällä hetkellä voit pelata vaikkapa Domia 29 minuuttia omaan pussiin ja jos et halua häviötä sarakkeeseen voit vain häipyä pihalle pelistä, ja saat xp:t mukanasi, tosin ribbonit luojan kiitos menetät. Ehdottomasti häipyjille häviö tilille (tiedän, tuo yhteysongelmista johtuvia tappioita, mutta huomattavasti pienempi paha) ja kaikki xp:t / tapot jne kuuluisi menettää, mitä siinä pelissä on ehtinyt ansaita. Lisäksi voitosta vaikkapa 1.5 kertaiset xp:t, joka käytännössä pakottaisi / kannustaisi pelaajia tahtomaan aina voittoa.

Sen lisäksi jo puoli rezzillä pitäisi saada 10xp:tä ja vaikkapa fullrezzillä sitten 15xp:tä, koska jo nyt huomaa medikkien vähentyvän huomattavasti, koska taposta ja herätyksestä saa saman verran pojoja.

Itse olen sen verran jääräpäinen ihminen, että elän tapoista :D, enkä enää jaksa pelata randomien kanssa medik/korjaajaa. Juttu on sitten eri tosiaan kun menee taas joskus Sverille ja pääsee pelaamaan suomalaisten kanssa ja tietää, että jos ite tekee tiimin eteen töitä se myös palkitaan.

Edit:

MAGia pystyisi pelaamaan kohtuullisella menestyksellä ilman, että ampuisi laukaustakaan

Loadouttiin vaan joku halvin ase heilumaan rekvisiitaksi ja sitten medik-kit, rez-kit ja vaikka korjaus jos rahat riittää tai kaikkien rakastama sensor jammer takaamaan rauhallisen työskentelyn. Voin taata, että xp:tä heiluu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ainahan peleissä on varaa parantaa, nyt on vaihteeksi tosi viisaita juttuja täällä. Tuo ajatuspilvi voittobonuksesta, platoon leaderin "isosta frag0sta" ja jos nyt vielä jotain itse lisäisin niin ei enemmän ekspaa mediccinä toimimisesta vaan vähemmän ekspaa tapoista. Jos taposta sais sen 2 ekspaa (+5 frag0lla ja vaikka +10 "isolla fragolla") vois väkeä kiinnostaa medicin toimet, korjaaminen ja muu voittoon tähtäävä toiminta enemmän. Itse painotan enemmän taistelua (vaikka medicciä ja huoltoa pelaan molempia myös) ja koska pisteet on mulle yhdentekeviä ei juurikaan edes pelityyli tuon myötä muuttuisi. Liikkeellä on kuitenkin paljon MVP/X-P metsästäjiä ja näiden kanavointi huoltoon, lääkintään ja frag0ille (joiden ympärillä tapoillakin tekis expaa) toisi johtajille käytännön valtaa ja mahdollisuuksia koordinoida toimintaa tehokkaammin. IMHO koska tappaminen on liki pakollista toimintaa kaikissa rooleissa ei siitä tarttis palkita erikseen. Itse puottaisin expot tapoista nolliin ja jakaisin niistä pelkkää frag0a.

-T
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Porukan kanavoimiseen eri paikkoihin ja reiteille riittäisi monesti jo se, että ryhmyrin asettamasta waypointista saisi jonkin kertaluokkaisen palkkion. Joskus mietin, että waypoint = frago olisi ihan jees, mutta se toisi liikaa hyväksikäyttöpelleilyä, varsinkin jos RJ saisi myös ne expat. Toisaalta jos RJ ei saisi waypointista fragobonuksia, niin ongelmaa ei olisi tai ei olisi ainakaan niin iso.

Tuo joukkueenjohtajan mahdollisuus asettaan joku tietty kohde erityisfragoksi voisi toimia kans erittäinkin hyvin. Toisi myös syvyyttä joukkueenjohtajan peliin, kun olisi konkreettisia mahdollisuuksia vaikuttaa peliin. Tällä hetkellä huhuilu joukkuekanavalla saa aikaan keskimäärin vain vittuilua osakseen tai sitten ei vain haluta kuunnella/totella.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

toimimisesta vaan vähemmän ekspaa tapoista. Jos taposta sais sen 2 ekspaa

Toivottavasti ei tule koskaan toteutumaan. Toimisi Domissa kohtuullisesti, mutta mm. Sabosta voin jo kuvitella millainen pelaajakato siihen iskisi, ja se on silti edelleen se suosituin pelimuoto. Toki osa varmasti menisi pelaamaan muita pelimuotoja, mutta ujo arvaus on, että enemmän (casual) pelaajia katoaisi, kun MAG:lla on varaa enää menettää.

Toisekseen, nyt pelaaja pystyy pitämään itsensä tyytyväisenä yksinäänkin, eikä tarvitse välttämättä muita (kerätäkseen tappoja). Tämä on elin tärkeää pelaajille, jotka eivät pelaa klaanissa, vaan randomeitten kanssa. Koska muuten, jo nyt korkealla oleva lähtemisprosentti peleistä kesken kaiken vaan nousee entisestään, eikä ylipäätään kukaan kokekut pelaaja edes alottaisi peliä noobien kanssa.

Itse ainakin tarvitsen XP:t, enkä ole koskaan pelannut 5 peliä enempää, kun olen päässyt levelille 60 asti. Täydellisellä sotilaalla pelaaminen on kuin lasta löisi, minkä lisäksi ei ole mitään motivaatiota tehä mitään, kun et kuitenkaan siitä mitään konkreettista hyötyä saa. Nyt jos ajatellaan, että pelaaja kuten minä, haluaa kierrellä kaikilla puolilla, veteroitumiseen menee jo nyt se 50h kevyesti. Ei missään nimessä enää ainakaan pitemmäksi projektiksi (vähemmän xp:tä) tätä hommaa.

Toki niille, jotka pelaa 60 levelin hahmolla yhdellä puolelle asia on aivan toinen.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Toivottavasti ei tule koskaan toteutumaan.
Tuskin tulee, ja on taas irrotettu kontekstista tuo oma lauseeni. Idea oli siis jakaa +5/+10 frag0a eli kun objektiiveja on Sabossa vähemmän (2 ja 1 vaiheesta riippuen) tuo joukkueenjohtajan rooli korostuisi. Ekspaa sais siis "isolla frag0lla" enemmän kuin nykyään (12) ja pikkufrag0lla seiskan sen vanhan kympin sijaan. Vielä jos tuohon komppaa tuon Ukkiksen idiksen että waypoint toimisi myös aluefrag0na olisi aika todennäköistä että ekspat niillä joita kiinnostaa ne kirjaimet & käskyt olis suht samoissa kuin nykyään ja vain sellaiset respakämppäävät soolopossuttelijat kuin minä menettäisivät oikeutetusti puolet xp:stä.

Kesken lähteminen on ongelma johon joku täällä jo ehdotti lääkkeeksi "voittobonusta". Sen voisi laajentaa "loppubonukseksi" (tyyliin 75/50/40/20 MajorV/MinorV/MinorD/MajorD) jolloin tulis häviävällekin puolelle yritystä kammeta matsi ainakin minor defeatin puolelle. Kun nyt keskustellaan laajemmin ekspasysteemin uudistamisesta on aika häijyä kommentoida yhtä puolikasta lausetta erikseen.

Vaikka nyt on 60 levelillä oltu melko pitkään on sitä ykköseltä itsekin aloittanut. Ei ne ekspat merkinneet mulle silloinkaan ja olinkin varmaan MAGin historian hitain levelikipuaja. PC -puolella kun ei suurimmassa osassa peleistä tämmöstä turhaa grindausta ollut ennen kuin samalle viivalle päästiin tuntui koko homma kaiken kaikkiaan todella typerältä ja turhauttavalta. Tein kuitenkin genremyönnytyksen ja päätin olla asiasta välittämättä koska MAGissa on mielestäni paljon potentiaalia.

-T
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Huhhuh. Viimeinen kolmesta factionista nyt työn alla eli Raven ja täytyy sanoa että peli-intohan tässä lähtee kun kyseessä on näin huono puolue. lvl 45 ja hitaasti ylöspäin. Valorille takasin tämän jälkeen, jos joskus tässä lvl 60 asti päästään. Ei oikein tee mieli pelata enää tuon Ravenin myötä :mad:

ps. juuri sessiosta ulostullut katkera pelaaja ^^
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Itse painotan enemmän taistelua (vaikka medicciä ja huoltoa pelaan molempia myös)
En nyt ole ihan varma mitä tarkoitat, mutta mun mielestä medicin käyttöön ei vaikuta millään tapaa se, painottaako taisteluun vaiko eikö. Muiden parantaminen on täysin jatkuvaa tiimin auttamista, joka hoituu täysin tappamisen lomassa. Ja medicin mukana kantaminen on tietenkin itsestään selvyys jokaiselle yli 10h pelanneelle jokaisessa pelimuodossa, eli mikään ei jää tästä kiinni.

Sitten taas jos pelaa Domin puolustusta pitkälti ilman repair kitiä, on yhtä älykäs pelaaja kuin se, joka lähtee saboon repair kit kourassa. No ehkä himpun verran kärjistettyä (:D), mutta mun mielestä tappaminen onnistuu melkein samalla tasolla, oli repair mukana tai ei, mutta vaikutus tiimin pärjäämiseen taas on aika radikaali, jos repair unohtuu himaan pöydälle. Tietenkin lopussa kirjaimilla, kun linjastoa ei kannata enää korjata, ei kaikkien kannata kantaa repairia, koska sinkojen (APC:t), naattien, fläsyjen jne roolit kasvaa. Tällöinkin mortar-/porttikorjaajat on "pakollisia", mutta niitä kannattaa olla sen verran vähän, että tarpeeksi halukkaita löytyy lähes aina.

Mielestäni Ravenilla korostuu rankasti tällaisten asioiden painotus, koska täysin jatkuva linjaston korjaaminen täystuhon jälkeen viimeisille minuuteille asti on "rutiini", jolla voitto saavutetaan. Linjat tuhoutuneet --> singoilla helikoperit ---> kahden bunkkerin korjaukset (nämä tiputtaa tulevat helikopterit) --> AAA korjaus ja uutta puolustusta. Tämän lisäksi portit täytyy pitää ehjänä ja läpi pääsevät APC:t tuhota alta aikayksikön, koska muuten linjan ylläpidolla ei saavuta mitään. Eli melkein kaikilla tulee olla sinko ja kaikilla repair kit.

Tietty linjojen täydellisen menettämisen jälkeen tilanne on eri SVERillä ja Valorilla, koska etäisyydet linjastoon on pidemmät ja puolustus kirjaimilla helpompaa. Näillä factioneilla siis riittää lopussa muutamat motor pool / sensor jammer miehet, jotka sniikkaa korjaamaan kaikki bunkkerit milliä vaille ehjiksi samalla kun perus kirjainpuolustus rullaa isona, tämän jälkeen koko bunkkerilinjan saa korjattua kertaheitolla, sitten AAA hoitaminen ja vihua on hidastettu järjettömän paljon parin korjausmiehen muihin toimiin kiinnittämisellä. Kaikki tämäkin tietty hieman puolustettavista kirjaimista riippuvaa, kaikkialla täytyy toimia hieman erilailla. Joillain rintamilla on jopa typerää yrittää bunkkereille linjan totaalisen menettämisen jälkeen.

Oho, homma lähti lapasesta, tarkotus oli vaan kirjottaa pikasesti, että "medicit on täysin pakollisia aina ja repair-miehet on koviksia"
:D

Hijasta kirjottaa PS3:n virtunäbällä.

Encore, mun mielestä taas Raven on MAGin sielun ytimessä. Nimim. Kaikki Factionit läpi ja paluu Ravenille :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

En nyt ole ihan varma mitä tarkoitat, mutta mun mielestä medicin käyttöön ei vaikuta millään tapaa se, painottaako taisteluun vaiko eikö. Muiden parantaminen on täysin jatkuvaa tiimin auttamista, joka hoituu täysin tappamisen lomassa. Ja medicin mukana kantaminen on tietenkin itsestään selvyys jokaiselle yli 10h pelanneelle jokaisessa pelimuodossa, eli mikään ei jää tästä kiinni.

[SNIP]

Oho, homma lähti lapasesta, tarkotus oli vaan kirjottaa pikasesti, että "medicit on täysin pakollisia aina ja repair-miehet on koviksia"
:D

Hijasta kirjottaa PS3:n virtunäbällä.

Encore, mun mielestä taas Raven on MAGin sielun ytimessä. Nimim. Kaikki Factionit läpi ja paluu Ravenille :)

Meinaan siis sitä, että jos tilanne on paha keskityn mielummin suojaamaan ja torjumaan lähestyvää vihollista kuin kuolemaan samaan kasaan kolmen muun hitsaajan kanssa. Jos taas vihua ei näy, muita pistehitsin valioita ei ole lähimailla tai tilanne vaatii kaatumista (portilla kun auto ajaa kohti, AAA kun ekat laskuvarjot on just ilmassa etc.) niin toki hitsaan.

Medikittiä käytän kaikkiin omiin maassamakaaviin (myös muiden ryhmien ukkoihin) kun:
ei tartte kiireessä juosta kilsan päähän
en ole kontaktissa viholliseen (turha nostaa ketään ristituleen)
olosuhteet eivät ole muuten tuhoisat (keskitys, kaasua jne.)

En siis aktiivisesti etsi omia maassamakaavia niitä elvyttääkseni tai istu aakkosella niitä nostamassa koska yleensä tiukan paikan tullen olen kontaktissa ja keskityn torjumaan vihollista että takana saadaan linja kuntoon.

Repair Kit ei mahdu mulla kuin kahteen loadouttiin mutta medikit on neljässä. Singoilla, kranaateilla, miinoilla, myrkyillä ja puukolla yritän yleensä huolehtia siitä ettei sitä repair kittiä tarttis omien käyttää ollenkaan ja medikittiäkin mahdollisimman vähän. Eihän se tietty aina näin mene, mutta joskus sitä tulostakin tehdään.

Allekirjoitan tuon medikit/repair kit -osion kyllä noilta ylläolevilta osin

Ravenin kartat on IMHO vaativia (siis Ravenin vinkkelistä), mutta jos porukka osaa on ne ihan kivoja pelata. Korjaaminen on toki tärkeetä kaikilla factioneilla ja Ravenin väki on nykyään ainutta joka tekee sitä usein tarpeeksi. Olen kuitenkin jaksanut omaa Ravenin tiliäni pelailla tuplasti enemmän kuin Valorin vastaavaa eli jos niistä tarttis valita niin Raven.

-T
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tuskin tulee, ja on taas irrotettu kontekstista tuo oma lauseeni.

Huonosti kirjoitin ja se mitä tarkoitin oli, että itse en haluaisi, että XP:t olisi noin rankasti kiinni yhden miehen mielijohteista, koska harvoin, varsinkaan saboissa, hyvää/viisasta ryhmyriä tulee vastaan. Siinä sitä sitten oltaisiin kun kaveri nakkaisi omaan spawnii frago-alueet ihan vaikka vaan v-mäisyyttään, niin koko Sabo olisi sen jälkeen epämielekästä pelata, kun norm. tapoista ei tulisi kuin vaikkapa se 2xp:tä.

Kolikon kääntöpuolena taas hyvät/osaavat ryhmyrit tosiaan voisi käskyttää joukkuettaan porkkanan houkuttamana paljon tehokkaammin, mutta kuinka usein se sitten tapahtuisi..

Sen voisi laajentaa "loppubonukseksi" (tyyliin 75/50/40/20 MajorV/MinorV/MinorD/MajorD)

Tämä olisi taas kaikin puolin fantastinen lisäys kaikkien kannalta kaikissa olosuhteissa. Ehdota ihmeessä johonkin minne pelaajat voivat omia ehdotuksiaan heittää.

Mitä taas factioneihin tulee, Ravenilla ylivoimaisesti haastavimmat / hauskimmat kentät ja mielestäni F90:n on niin täydellinen ase, että tästä syystäkin Raven on jo kahteen kertaan koluttu. Valori ylivoimaisesti huonoin factioni kaikin puolin, en tykkää yhtää ja Sverillä taas puolestaan maku lähtee hyvin nopeasti kun tilille ei tipu kun voittoja. Siellä ylivoimainen magneetti toki suomalaisrintama.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jep traj, eli ymmärsin vaan väärin mitä meinasit. Medic mukaan ja repair usein myös, mutta korjailut ja parantelut toissijaisempana toimintana.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Huonosti kirjoitin ja se mitä tarkoitin oli, että itse en haluaisi, että XP:t olisi noin rankasti kiinni yhden miehen mielijohteista, koska harvoin, varsinkaan saboissa, hyvää/viisasta ryhmyriä tulee vastaan. Siinä sitä sitten oltaisiin kun kaveri nakkaisi omaan spawnii frago-alueet ihan vaikka vaan v-mäisyyttään, niin koko Sabo olisi sen jälkeen epämielekästä pelata, kun norm. tapoista ei tulisi kuin vaikkapa se 2xp:tä.

Kolikon kääntöpuolena taas hyvät/osaavat ryhmyrit tosiaan voisi käskyttää joukkuettaan porkkanan houkuttamana paljon tehokkaammin, mutta kuinka usein se sitten tapahtuisi..

Tuossa olis taas parannuksen paikka, ryhmyrit, joukkueenjohtajat ja OIC:t pitäis kylmästi painottaa järjestyksessä XP/Veteraanilätkät/Peliaika. Eli se kaveri jolla eniten "oikeeta tietämystä" matsissa puolellaan olis 50/50 OIC, jos ei niin 50/50 ykkösjoukkueen johtoon jne. ja kun paikka löytys niin seuraava kaveri jonossa taas alusta. Itse jäisin varmaan ilman johtopaikkaa jota mielelläni pelaan (enkä aina kai ihan huonostikaan) tuolla meiningillä mutta niin jäisi tuhat tumpeloakin. Se kaveri joka on pelannut sen 500h, miljardi ekspaa ja 10 veteraanilätkää tajuais ainakin sen verran että jos ei osaa/kiinnostaa johtaa voi ottaa sen merkin pois ruudusta. Saman tien lähtis meikän eka veteraanius ja alkas se medichuoraaminen että expokin karttus^^

-T
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Saman tien lähtis meikän eka veteraanius ja alkas se medichuoraaminen että expokin karttus^^
Sama. Niin pitkään kun veteraanihommista ei irtoa kuin tähti nimen viereen, niin en edes harkitse hommaa. Zipper on kai jotain ekstraa suunnitellut veteraaneille, mutta mitään virallista ilmoitusta ei ole tullut. Odotellaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

On veteranin hyötynä sentään se, että pääsee mättään kaikilla factioneilla. Vaikka voihan tuota tietty tehdä sivuproffeillakin... Kyllä nyt silti huomaa kun on ollut ensimmäistä kertaa MAGin historiassa 60lvl pidempään, että paljon "stressivapaampaa" mättää kun ei tarvii miettiä sitä kuinka huono hahmo on. Re speccailee vaan, kokeilee eri pelimuodoissa erilaisia hahmoja ja opettelee ymmärtään peliä lisää. Pitäskin kerää kaikille factioneille lvl 60 ukko:)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jahas. Tänään pelailessani huomasin, että monen ukon mahdollisuus oli tullut MAGiin. Mutta miten se olikaan toteutettu.. Toinen tai kolmas ukko nimittäin ilmeisesti maksaa. En katsonut hintaa, mutta kuitenkin :eek:
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

En tiedä kuuluuko tämä nyt varsinaisesti tähän ketjuun, mutta menkööt nyt tämän kerran.

Elikkä minkä verran pelaajia nykyään on Konsolifin klaaneissa Ravenilla ja Sverillä ? Onko Ravenilla edelleenkin meininki se, että hyvinä iltoina 3-4 ihmisen ryhmiä saa kasaan, mutta sitä enempää tuskin koskaan ? Sverillä ilmeisesti porukkaa on täys ryhmiin asti ihan pitkin viikkoa ?

Tekisi mieli pysyä Ravenilla, mutta mielummin siltikin pelaisi suomalaisten kanssa vaikkakin sitten Sverillä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Elikkä minkä verran pelaajia nykyään on Konsolifin klaaneissa Ravenilla

Ravenilla riittää kyllä tosihyvin pelaajia, päivittäin lähestulkoon aina parhaimmillaan se 4-5 pelaajaa onlinessa. Kahdeksan samanaikaista pelaajaakaan ei ole mikään mahdottomuus.

Joten voisin sanoa että hyvin riittää päivittäin saamaan vähintään sen puolikkaan Squadin kasaan.

Voisi tässä ite samalla kysyä että paljon SVERillä on samanaikaisia pelaajia onlinessa yleensä, onko se luku lähempänä kahtakymmentä vai kymmentä?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

^ Oli niin hyvä myyntipuhe, että pistin kutsupyynnön menemään. Pitää tulla katsastaa jos Ravenilla ois tällä hetkellä aktiivisempaa menoa kun viime kerralla, niin jäis pelaa Ravenilla nyt joksikin aikaa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Voisi tässä ite samalla kysyä että paljon SVERillä on samanaikaisia pelaajia onlinessa yleensä, onko se luku lähempänä kahtakymmentä vai kymmentä?

Itte pelaan myöhään yleensä jolloin pääosa porukkaa on jo pedissä. Harvoin kuitenkaan kahta kookasta grouppia pyöritellään eli kevyesti lähempänä kymmentä. Nyt on muutenkin porukka touraamassa Ravenilla, täytys koittaa houkutella ainakin osa takas^^

-T
 
Ylös Bottom