Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eikö sensor jammer kuitenkin toimi kuten ennenkin, eli piilottaa minimapista myös sprintatessa? (olettaen että sj kyvyt skilsseistä otettu käyttöön)

Näin tuntuu tekevän. Ainakaan kukaan ei ole vielä kääntynyt kun juoksen hiki hatussa perässä että pääsis puukotusetäisyydelle. :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eikö sensor jammer kuitenkin toimi kuten ennenkin, eli piilottaa minimapista myös sprintatessa? (olettaen että sj kyvyt skilsseistä otettu käyttöön)

No täytyy sanoa, että en ole nyt sitten varma asiasta. Luulin, että tämä patchi toi mukanaan sen, mikä oli jo aijemmin magissa, eli sprintatessa äijä ilmestyy minimappii ja jammer peittää parhaalla skillillä vaan norm. juoksuvauhdin. Itse en ainakaan ennen 2.0 nähnnyt motion sensor mukananikaan juuri ketään koskaan minimapissa, mutta nyt 2.0:n jälkeen minimapissa vilkkuu koko ajan jossain päin äijiä.

Mutta tosiaan, pitääpä rueta testaamaan löytääkö vihut minut jos sprintin. Voi veljet, jos se peittää edelleen kaiken liikkumisen ja voinkin sprinttailla niskaan, niin puukkoharvasti alkaa taas entiseen tapaan :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Laskuvarjotapoista kp:t pois niin rauhoittuu se niiden sniputtelu:) Myönnän itsekin syyllistyneeni siihen kerran kun huomasin että Syr Dariassa sabossa kun vastustaja pääsee kohteelle C, niin ei tarvitse edes mennä spawnikontista ulos kun voi mennä makaamaan kontin lattialle, ja tiputella laskuvarjojääkäreitä sieltä käsin ikkunasta ampuen. Ei edes tarvitse tähtäintä liikutella kun äijät ilmestyvät juuri siihen ristikkoon...enpä ottanut kuin muutaman tapo tuolla tyylillä. Alkoi hävettää liiaksi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Laskuvarjotapoista kp:t pois niin rauhoittuu se niiden sniputtelu:) Myönnän itsekin syyllistyneeni siihen kerran kun huomasin että Syr Dariassa sabossa kun vastustaja pääsee kohteelle C, niin ei tarvitse edes mennä spawnikontista ulos kun voi mennä makaamaan kontin lattialle, ja tiputella laskuvarjojääkäreitä sieltä käsin ikkunasta ampuen. Ei edes tarvitse tähtäintä liikutella kun äijät ilmestyvät juuri siihen ristikkoon...enpä ottanut kuin muutaman tapo tuolla tyylillä. Alkoi hävettää liiaksi.

Onhan tuo laskeutujan näkökulmasta perhanan turhauttavaa, kun ei maahan asti elossa pääse ja kyllä se aina aikansa ottaa ennen kuin malttaa spawnia vaihtaa.

Ampujana taas toisaalta leppoisaa pelailua - ajoittain. Eilisen tuloksena saldo näyttää 22 tapettua laskuvarjoilijaa. Vielä 3 niin saa trofeen kuitattua. Sen jälkeen sitten vähän fiiliksen ja pelin mukaan. Sabopuolustuksessa tosiaan aika lyömätön taktiikka jos C:lle vihulainen pääsee - tai päästetään hyökkäämään. Muissa muodoissa harvemmin jaksan noita kyttäillä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kun nyt on peli-iltoja pidetty, haluaisin herätellä keskustelua aiheesta johtaminen. Meinaan nyt sitä, että millainen tyyli on mielestänne hyvä johdattaa joukkoa, ja millainen tapa taas ei oikein "istu". Ja nyt en tarkoita randomia jenkkiporukkaa, vaan ihan näitä kokonaan suomi-pelejä.

Ja jotta ei menisi ikäväksi sormella osoitteluksi: mainitkaa halutessanne hyvän toiminnan kuvauksen jälkeen kyseisen hemmon PSN-nimi. Jos taas on parannettavaa, mainitkaa vain tapahtuma, mutta ei PSN-nimeä.

Omana henkilökohtaisena tavoitteena olisi siis kehittyä siinä johtajan hommassa, koskapa tuo etulinjatappaminen ei ole minun heiniäni tilastojen valossa.

EDIT: Itse olen huomannut miehistössä hyöriessäni, että johtajien säännöllinen puhuminen nostaa fiilistä. Pelin aikan ei useinkaan ehdi näkemään johtajia, joten on hyvä ainakin kuulla, että toiminnan kokonaisuutta valvotaan asianmukaisesti. Näin voi itse kaikessa rauhassa keskittyä katselemaan tähtäimien läpi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kun nyt on peli-iltoja pidetty, haluaisin herätellä keskustelua aiheesta johtaminen.
Samalla linjalla.
Puhetta, puhetta ja vielä lisää puhetta.
Kohteen asettelu on aina plussaa, esimerkiksi tyyliin ryhmä alfa menee xxxxx ja loput menee xxxx. Ryhmätasolla sitten vastaavasti tarpeen mukaan jakaa ryhmää tai kokoaa yhteen.
Itse olen laiskuuttani karttanut noita johtajien hommia, mutta jos ryhmässä olen ja ryhmänjohtajana on tuppisuu niin kickvoten sijaan olen itse alkanut ehdotella taktiikoita ja kysellä mielipiteitä. Aika usein se ryhmänjohtajan ja muunkin ryhmän ääni on alkanut kuulua kun joku uskaltaa ensin suunsa avata.
Plussaa hyvä johtaja saa siitä että kuuntelee myös muita ja uskaltaa vaihtaa taktiikkaa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kun nyt on peli-iltoja pidetty, haluaisin herätellä keskustelua aiheesta johtaminen. Meinaan nyt sitä, että millainen tyyli on mielestänne hyvä johdattaa joukkoa, ja millainen tapa taas ei oikein "istu".

Molemmissa johtotehtävissä yritän pitää yllä jonkinnäköistä yleiskuvaa pelin tapahtumista ryhmälle/joukkueelle. Ryhmänjohtajana pyrin ainakin itse johtamaan "kärjestä", jos jokin kaipaa korjaamista, menen itse korjaamaan tai jos APC täytyy tuhota, niin lähden singon kanssa jahtiin, jne. Joukkueenjohtajana voi ottaa rauhallisemmin ja tarkkailla koko joukkueen tilannetta taempaa, jotta voi ilmoittaa mahdollisista korjaus tarpeista, vihollisen liikkeistä, tulituen käytöstä, ynnä muusta kaikille ryhmille.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Joku testasi tier 3 snipua armoreihin ja teki nätin listan.

Tier 3 tappaa siis 100hp pelaajan Heavyyn saakka, Heavy+ pelastaa. 120hp pelaaja selviää Mediumilla.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

KFS HUOMIO!

Koittakaas kaikki KFS:n riveissä taistelevat saada itsenne illalla kahdeksalta taistelukentille, kokeillaan jos saataisiin useampi ryhmä taas kasaan illaksi, tai vaikka koko joukkue jos siltä näyttää. Jos peli-iltoihin porukkaa riittää, niin miksikäs ei tänään? Kahdeksaksi kaikki paikalle, hephep! Laitan viestiä porukoille myös tuolla KFS-chatissa jos porukkaa näkyy ja niille jotka on nyt pelin kimpussa. Tietenkin aiemmin tai myöhemminkin saa joinia klaaniaulaan.

-TKu10YES
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Toi 2.0 päivitys on kyllä kova uudistus, nyt kun sitä on joitaan iltoja maistellu niin fiilis on todella positiivinen.

Ainoa mikä oikeastaan enää risoo on toi keklu. Ei tämmösessä pelissä jossa lagista ei koskaan voi päästä eroon eikä sitä saa millään kaikille tasapuoliseksi voi olla tommosta kerrasta tappavaa refleksi napin alla olevaa keklua.

Ei voi olla niin että RK:n tai KK:n kanssa kerkee vetää pitkän burstin rintaan ja jätkä tulee silti päin näköä sivaltaen sapelin kanssa kurkun auki. Toi koko huitominen muutenkin on ihan naurettavaa, ei sen moran kanssakaan huitomalla ketään hengiltä heti silllä sekunnilla saa. Parempi kun poistaisivat koko paskan, peli ei ois yhtään köyhempi ilman sitä, päin vastoin.

Silloin ollaan väärillä jäljillä jos mora on tällä lailla ylivoimainen alle viiden metrin myllyssä kuin tässä on, ei kannata edes yrittää ampua toista jollei saa spreijattuu päähän, TYPERÄÄ.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ei voi olla niin että RK:n tai KK:n kanssa kerkee vetää pitkän burstin rintaan

Haha, ei ihmiset oikeesti voi vieläkin itkeä puukosta ? Jos tämän hetken aseilla et voita puukkojamppaa, ei syy ole puukossa, vaan sinun pelitaidoissasi. Tällä hetkellä jopa SMG on niin tehokas, että olen tehnyt yhdellä lippaalla 4-5 hengen tiputuksia jo useita. Ja joka ikinen kerta kun nostan AR:n kuolleelta vihulta, jengi tippuu naurettavan helposti yläkroppa osumilla. Ja kyse ei ole siitä, että tapan pääosumilla, koska vain noin 15% tapoistani on pääosumia.

En sitten tiedä millainen netti sinulla on, ja onko lagisi niin paha, ettei MAG:in serverit kerkeä rekisteröidä ampumisiasi, mutta sanotaan, että perus netillä (2 megaa tai nopeampi) yläkroppa osumilla tipahtaa jokaikinen puukkojamppa, jos kerkeät sarjaa niihin pistää.

Kaiken kukkuraksi puukko ei tapa tällä hetkellä 100% varmuudella edes takaapäin, joten yksikään pelaaja ei pelaa kyllä tällä hetkellä puukon kanssa sen takia, että se on ylivoimainen, vaan sen takia, että se on niin pirun hauska ase käyttää =). Ja edelleen, voit kokeilla itse, osta puukko upgradet ja pelaa pelkästään puukolla 10 saboa ja katso keskiarvoinen K/D tilastosi, tämän jälkeen osta haulikko upgradet, pelaa pelkästään haulikolla 10 saboa ja katso taas keskiarvoinen K/D tilastosi. Arvata saattaa miten käy.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ja edelleen, voit kokeilla itse, osta puukko upgradet ja pelaa pelkästään puukolla 10 saboa ja katso keskiarvoinen K/D tilastosi, tämän jälkeen osta haulikko upgradet, pelaa pelkästään haulikolla 10 saboa ja katso taas keskiarvoinen K/D tilastosi. Arvata saattaa miten käy.

Minulla on parempi ehdotus: a) unohda K/D Ratio, b) pelaa tiimissä yhteisen tavoitteen eteen c) jatkuvasti joukon (ei yksilön) etu ensimmäisenä mielessäsi. Tällä tavalla se K/D Ratiokin nousee siinä sivussa: minulla 0,56 => 0,74.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

FelisLeo tuo K/D ration testaaminen oli tuohon Jampin väittämään puukon ylivoiman testaamiseen, tiimipelaamisella sitä nyt melko hankala väitellä onko joko ase ylivoimainen vai ei.

Loistavassa/hyvässä tiimissä K/D nousee huimasti jo ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että pelit menevät väkisin tasaväkisemmäksi / tiimipelaajien ylivoimaiseen murskajaisiin. Sillon nyt on aivan sama mitä asetta käytät.

Mielestäni on vain hauska lukea ihmisten itkemistä puukon ylivoimasta, kun suurimmalla osalla näistä pelaajista on alle se 1000 tappoa kyseisellä aseella. Mutta jokainen nyt määrittäköön sitten sanan ylivoimainen miten itse haluaa =) (Tälläinen kärjistys tähän väliin ;)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

KFS HUOMIO!

Koittakaas kaikki KFS:n riveissä taistelevat saada itsenne illalla kahdeksalta taistelukentille, kokeillaan jos saataisiin useampi ryhmä taas kasaan illaksi, tai vaikka koko joukkue jos siltä näyttää. Jos peli-iltoihin porukkaa riittää, niin miksikäs ei tänään? Kahdeksaksi kaikki paikalle, hephep! Laitan viestiä porukoille myös tuolla KFS-chatissa jos porukkaa näkyy ja niille jotka on nyt pelin kimpussa. Tietenkin aiemmin tai myöhemminkin saa joinia klaaniaulaan.

-TKu10YES


Nyt minäkin ehdin kunnolla pelaileen KFS porukan kanssa ja mukavaa oli. Pienoiseksi ongelmaksi tosin nousee ylivoimaiset voitot, pelaaminen muuttuu hieman tylsäksi kun vihuista ei ole vastusta :cool:.

Puukon nykyiseen toimintaan olen kyllä tyytyväinen, lähitaistelussa siihen turvaudun enään vain vahingossa vanhojen refleksien takia, haulikko hoitaa vihut manalan majoille huomattavasti tehokkaammin. Ensimmäistäkään skill pointtia en enään ole puukkoon laittanut. Sniperit ja muut jotka pääsen yllättämään selästä saa kyllä vaivattomasti ääneti hengiltä virittämättömällä puukollakin muuhun en sitä tarvitsekkaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Sanoisin joo, että balanssi on nyt aika hyvä. Mutta en sano. Kun tuntuu tuo lagi määräävän suoraan sen saako SMG:n liippaallisella 0,5 vai 5 tappoa. Tai putsaako haleksi huoneen vai tappaa vain yhden.
Puukko on tappava mutta vaatii enemmän tarkkutta ja nyt minusta noiden muiden aseiden teho on paremmin suhteessa keskenään + puukkoa vastaan. Miekkasamuraihyökkäyksiä ei ole tullut samaan tahtiin.

Voi kun saisivat tuon kaatuilun ny kuriin... Tää peli on ihan PARHAUTTA! :D
Teidän kanssa siis. Kiitos ;)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

. Sniperit ja muut jotka pääsen yllättämään selästä saa kyllä vaivattomasti ääneti hengiltä virittämättömällä puukollakin muuhun en sitä tarvitsekkaan.

Heh ei sekään aina onnistu... hiippailin sabossa takamaille jossa lepäili jonossa 3 snipua tiiraillen kavereita. Lievästi hihittäen hiippailin ensimmäisen selän taakse ja tirppasin puukolla. Siitä sitten innoissani seuraavalle, mora selkään. Ja kolmannelle sama juttu. Tällöin selkään lasahti. Se eka snipupa ei tippunutkaan siitä puukosta ja sekoilin ilmeisesti jonkun viestin ruudulla piste viestiksi, enpä tiedä :)

Eli ei puukko yber tehokas ole ainakaan ilman puukko skillei. Max armori ja kestää ainakin pari iskua => ehtii lasottaa sarjaa / ampua hauliparven häiritsijään.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Joo, puukko on nyt hyvin tasapainossa. Ja tämä henkilöltä, joka aloitti valittamisen puukosta ennen kuin siitä tuli ees trendikästä. ;) Toisaalta peli ei kyllä kärsisi mielestäni lainkaan, vaikka puukko otettaisiin kokonaan pois, mutta enää se ei ole sentään sellainen läppä, mitä se ennen nerffausta oli.

Millonkohan muuten Escalation tulee? Onko missään ollut mitään uutisia?


2.0 kokonaisuutena on mahtava päivitys. Ainoa paska juttu on se freeze-ongelma ja mahdollisesti LMG:n aiheuttamat ongelmat tässä kuukauden, parin sisällä, jos tarpeeksi moni sitä tajuaa testata..
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

2.0 kokonaisuutena on mahtava päivitys. Ainoa paska juttu on se freeze-ongelma ja mahdollisesti LMG:n aiheuttamat ongelmat tässä kuukauden, parin sisällä, jos tarpeeksi moni sitä tajuaa testata..
Tier3 snipu kyllä uhkaa nyt vahvasti "pilata" pelin, itseltä on jäänyt puuttumaan snipu ribbon (25 tappoa), joten pitihän tuon aseen tehoa nyt uudelleen kokeilla. ~8-9/10 ukkoa tippuu ekasta osumasta ja ribboni tulikin jo toisessa sabossa jossa puolustettiin koko 20min (copper hills relayn A:lla eli yhtään laskuvarjoilijaakaan ei päässyt tiputtamaan). Itsellä ei siis ollut yhtään ainoaa skilliä marksman haarasta, enkä muuten koe oleva mikään hyvä sniperi, kuinka paljon helpompaa tämä olisi vielä niiden kanssa?

Nyt siis sinulla on pakko olla 120hp ja vähintään medium armor -> karsii mukavasti omaa varustesettiä... Varsinkin uusille pelaajille todella mukavaa. Lisäksi on alkanut näkymään sellaista 2-4 snipua takalinjoilla ihan sabossakin per A/B puoli eli yhteensä niin sanotusti riittävästi koko platoonissa. Mikäs siinä jos pari pääsee ampumaan lähelle vihun spawnia niin hankala sieltä on hyökätä muutakuin vahvan rautapaidan kanssa...

Toinen asia mikä risoo, miksi zipper ei voi julkaista tarkkoja speksejä joka hilavitkuttimesta mitä pelissä on? Nyt porukka joutuu manuaalisesti testailemaan (yllä esim tuo tier3 snipu testi) miten mikäkin vekotin toimii eli ihan turhaa v*****lua zipperiltä... Esim. sensor jammer on hyvä esimerkki, mitä tämä nyt sitten ihan oikeasti cloakkaa? Jos itsellä on perusjuoksunopeus (ei sprint) skilleillä vedetty tappiin ja sensor jammerissa ei yhtään pojoa, oletko tällöin näkymätön vai tarvitsisko tällöin olla myös 3 pojoa jammerissa?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ah joo, totta, unohdin snipun. Itsekin testasin sitä nopeasti ilman mitään upgradeja ja muistaakseni 10 tappoa kymmenellä luodilla vedin heti kärkeen parissa minuutissa eli käytännössä juuri sama tilanne kuin sinulla. Ja olen todella paska sniputtaja, eli ehkä vähän liian helpoksi voipi mennä.. Pyörryttää ajatella, mitä jotkut Socom kakkosen parhaat sniput tekisi tässä pelissä.. Yli sata tappoa jokaisessa matsissa.

Ja tuo speksien "salaaminen" on itseäni rasittanut ihan MAGin alusta asti. Tuo randomia peliin, kun ei tiedä satavarmasti, mitä mikäkin taito ja equipment tekee. Etenkin noi elektroniikat haluaisi tietää täysin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

MAG:n virallisella sivulla oli äskettäin äänestys tehdäänkö domi-kartoista avoimia kaikille osapuolille sabo-karttojen tapaan ts. että mikä tahansa osapuoli voi hyökätä tai puolustaa mitä tahansa domi-karttaa. Äänestyksen tulos oli, että domi-kartoilla jokaisella on oma kotikenttänsä, eikä tätä tulla muuttamaan. Zipperin omien sääntöjen mukaan muutokselle pitää saada 60% kannatus, että sellainen tehdään. Nyt tulos oli 52% vastaan, 48% puolesta.

Lähde: Influence MAG Results: Should Domination Go Faction-Neutral?
 
Ylös Bottom