Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mario Kart Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Irse
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mario Kart Wii

Kysynpä vain että miksi tässä pitäisi olla tuki GC-ohjaimille? MK:DD!! on sitä varten että saa pelata Mario Karttia perinteisesti. ExciteTruck todisti että liikkeentunnistus voi toimia myös ajopeleissä, ainakin tämmöisissä kevyemmissä.

miksi ihmeessä muut ohjaustyylit pitäisi jättää pois? eihän se ole keltään pois jos annetaan vaihtoehtoja. jos kaikille ohjaimille ja tyyleille tehdään tuki niin jokainen löytää varmasti sen itselleen sopivimman. henkilökohtaisesti mun mielestä rattiohjaus/liikkeentunnistus ei välttämättä sovi mariokart tyyliselle pelille läheskään yhtä hyvin kuin excitetruck:lle.
niin ja kuten yllä sanottiin, löytyy ainakin ne neljä ohjainta helpommin.

itse haluaisin kaikki mahdolliset ohjausvaihtoehdot mukaan:
-gamecube
-nunchuk+wiimote yhdistelmä (tatista ohjaus)
-classic
-wiimote liikkeentunnistus/rattina

ja ei-analoginen pelkällä wiimotella ohjauskin voisi olla vielä mukana (ristiohjaimesta ohjaus), toimihan sen alkuperäisessä mariokartissakin :)
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Kyllä minäkin toivon että eri ohjaustavat olisivat mahdollisia. Minun kohdalla excite truck todisti että ohjaus liiketunnistimella on mahdollinen, mutta pelistä ei saanut niin paljoa irti / ei ollut niin hauskaa kun kaveriporukalla pelattiin ja puolet ajasta kaikilla kului tien ulkopuolella. Ei se vaikeaa ole, mutta kyllä sillä pitäisi vähän aikaa ajella että siihen tottuisi ja saisi sen auton tekemään mitä haluaa. Ja huom. tiedän kyllä että excite truckin pointti ei välttämättä ole koko ajan vain ajaa täydellisesti sitä rataa, mutta kyllä se ottaa pannuun kun tietää että miten haluaisi ajaa on eri kuin minne auto menee, johtuen pelkästään ohjaustavasta...
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Ohjausvaihtoehtojen lisääminen peliin olisi kyllä vain hyvä asia, mutta ajattelin että ainakaan itseäni ei kiinnostaisi pelata Mario Karttia analogilla, jos mahdollisuutena on liikkeentunnistus. En siis sanonut että ne pitäisi jättää pois, vaan että ihmettelen vain kuka niitä kaipaa.

Ja kyllä siinä ExciteTruckissa pysyy tiellä kunhan vain totuttelee ohjaukseen. Monet tuntuvat kääntävän ohjainta liikaa (yli 90 astetta), jolloin ohjain ei enään tunnista asentoa.

Näppäinten puutekkaan ei ole mikään ongelma kun esineitä voisi käyttää vaikkapa nykäisemällä kapulaa kevyesti.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

No eikös tuo ohjauksen alkuvaikeus päde ihan mihin tahansa ohjausmenetelmään, joka ei ole pelaajalle aiemmin tuttu.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

No eikös tuo ohjauksen alkuvaikeus päde ihan mihin tahansa ohjausmenetelmään, joka ei ole pelaajalle aiemmin tuttu.

Kyllä, mutta, jos otetaan huomioon Mario Kartin yksi kohderyhmä, eli casual players, niin näillä ei ole välttämättä aikoimustakaan / aikaa opetella uutta ohjausmenetelmää. Tällä hetkellä ainakin kaikki omat tuttavat jotka ovat joskus autopeliä pelanneet, osaavat vallan hyvin ohjata tatilla tai ristiohjaimella, eli voivat pelata mitä tahansa uutta autopeliä ja nauttia siitä ilman sen kummempaa opettelua. Samoin mario kart gamecubella, tyttöystäväkin osasi sitä pelata saman tien ilman mitään sen kummoisempaa opettelua. Mutta nyt jos pitäisikin pelata Mario Karttia wiillä liikkeentunnistuksella, jää peli kaupan hyllyyn kun tiedän että sitä on turha pelata kavereiden tai tyttöystävän kanssa joilla ei ole aikaa eikä halua alkaa opettelemaan uutta ohjausmenetelmää, eikä mukavia kisoja saa aikaiseksi
 
Vastaus: Mario Kart Wii

No, omasta mielestäni ainakin, Excite Truckin ohjaus oli jopa helpompi sisäistää ja oppia kuin esimerkiksi NFS: U2:n analogiohjaus. Mutta, toki pelaajilla on omia tottumuksia joita voi olla vaikea muuttaa. Ja asiaa ajateltuani olisi itsellenikin ihan hyvä jos tähän uuteen Mario Karttiin tulisi tuki muillekin ohjaustavoille.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Kyllä minusta Excite Truckin ohjaus on hyvä, eikä häviä pätkääkään tattiohjaukselle. Tosin, ei se lisäarvoakaan pelille juuri sen enempää tuo, kun että onpahan erilainen ohjaus. Ja on se oikeastaan aika paljon. Ainakin peli tuntui jostain syystä tajuttoman tuoreelta ja sitä pelaa vieläkin mielummin kuin joitan perinteisempiä arcade-kaahauksia. Vakavammassa autopelissä tuollaista ohjausta on vaikea kuvitella, mutta ei sekään välttämättä mikään mahdottomuus olisi.

Haluasin näitä pelejä lisää. Tuollaisen ohjauksen käytössä on vain riskinsä. Uudenlaista ohjaustapaa ei välttämättä saada toimimaan, mutta suurempi riski tuntuu olevan se, joka toteutui Excite Truckin kohdallakin. Jotkut arvostelijat eivät jostain syystä osanneet ohjausta ja pitivät sitä huonona. Tätä on kyllä vaikea käsittää, koska tuo ohjaus on minusta pienen totuttelun jälkeen todella helppo. En tiedä olisiko kysymys ollut sitten enemmänkin joistain periaatteista.

Mario Kartiin otan tämän ohjauksen kuitenkin ihan mielelläni, koska luotan kyllä Nintendoon sen verran, että he saavat sen toimimaan. Ainoa pelko tässäkin on vain se, että jotkut arvostelijat eivät sitä ymmärrä. Muut ohjausvaihtoehdotkaan eivät ole keneltäkään pois, mutta uskon mekaniikan nojaavan tällä kertaa niin vahvasti moteen, että niitä ei nähdä. Voi olla että juuri tästä syystä tällä kertaa sillä ohjauksella on enemmänkin lisäarvoa.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Yks ongelma joka tulee noiden monien ohjausmenetelmien mukana on pelin tasapaino. Jos jollakin noista ohjausmenetelmistä on paljon helpompi ohjata, niin nettipelissä kaikki, jotka haluavat pärjätä joutuvat käyttämään sitä yhtä parasta ohjaustapaa.

Tämän takia toivon, että siellä on vain yksi tapa ohjata, joka on se wiimoten kallistuksen tunnistus, kun se kuitenkin vastaa rattia parhaiten.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Voi olla aika huvittavan näköistä kun neljä isoa miestä istuu samalla sohvalla kisaten toisiaan vastaan ja driftaten rattia ees taas käännellen:D. Eniten kyllä odotan juuri tätä rattiohjausta, mutteivät ne muutkaan mahdollisuudet olisi mitenkään pahasta.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Tällä hetkellä ainakin kaikki omat tuttavat jotka ovat joskus autopeliä pelanneet, osaavat vallan hyvin ohjata tatilla tai ristiohjaimella,

Varmaan näin mutta on se ankaran harjoituksen tulos. Mario Kart nyt menee kohtuu helposti ristiohjaimella mutta aikoinaan kun PS2:n ekaksi pelikseni ostin GT:n (olisiko ollut 3), niin oli ihan yhtä tuskaa. Jäi peli kohtuu pian pölyttymään kun kontrollit ei vaan minulla toimineet. Edelleenkään en ymmärrä tuon pelisarjan saamaa hehkutusta. Happamia sanoi...
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Voi olla aika huvittavan näköistä kun neljä isoa miestä istuu samalla sohvalla kisaten toisiaan vastaan ja driftaten rattia ees taas käännellen:D. Eniten kyllä odotan juuri tätä rattiohjausta, mutteivät ne muutkaan mahdollisuudet olisi mitenkään pahasta.
juuri näin :D menee olkapäätaktiikaksi :P

mielestäni tässä pelissä ei voi olla muutakuin vääntelykääntely-ohjaus... jos ei ole, niin voi jäädä pelaamatta :P
 
Vastaus: Mario Kart Wii

...mutta aikoinaan kun PS2:n ekaksi pelikseni ostin GT:n (olisiko ollut 3), niin oli ihan yhtä tuskaa. Jäi peli kohtuu pian pölyttymään kun kontrollit ei vaan minulla toimineet. Edelleenkään en ymmärrä tuon pelisarjan saamaa hehkutusta. Happamia sanoi...
oh khrist...

menee vähän off-topic mutta eikö kukaan vinkannut sulle että tietenkin hankit sen GT3sen matkaan logitech driving force pro ratin + ajopenkin? :D nehän sai jopa pakettina

voi jestas kun tuota tuli väännettyä aikanaan.. (voiskin ottaa taas joskus gt:n esille.. nyttemmin kun on tullut rassattua vain cilincolinia (btw, RIP) :)

ei näitä ristiohjaus tms systeemejä pitäs käyttää enää missään ajopelissä näin kolmannen konsoli sukupolven aikakaudella. noh, tai edes toisen.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Miksi ihmeessä Mario Kartiin ympätään mopedeja, sehän on vähän sama kuin mäkihyppy-peliin pistettäis joukkoon curlingia. :(

Mutta muutoin vaikuttaa aivan loistavalle, verkkopeli (nam) ja graffatkin on Mariomaisen söötit.
Ja ohjaustapoja on minusta hyvä olla, kaikille meille kun ei tuo liikkeentunnistus sovi
täytyy varmaankin kaivaa SNES taas tv-tasoon ja ajella originaalia vähän.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Miksi ihmeessä Mario Kartiin ympätään mopedeja, sehän on vähän sama kuin mäkihyppy-peliin pistettäis joukkoon curlingia. :(
Lastenvaunut ja kilpikonnat sitten kelpasivat aiemmissa peleissä?


Tosiaan hyvä pointti tuo nettipelin tasapainoisuus yhtenäistämällä kontrollit. Uskokaa pois, tässä pelissä on vain ja ainoastaan liikkeentunnistus -optiona.

Toivottavasti uusivat miniboost -systeemin tällä kertaa ihan kunnolla, jotta sneikkailusta päästään.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Toivottavasti uusivat miniboost -systeemin tällä kertaa ihan kunnolla, jotta sneikkailusta päästään.
Jos Double Dashista puhut niin mun mielestä oli ihan toimiva systeemi. En tiedä oikein muutakaan tapaa toteuttaa semmosta systeemiä noissa Mario Kartin kentissä, jossa taitavasta ajosta saa kunnolla hyötyä.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Jos Double Dashista puhut niin mun mielestä oli ihan toimiva systeemi. En tiedä oikein muutakaan tapaa toteuttaa semmosta systeemiä noissa Mario Kartin kentissä, jossa taitavasta ajosta saa kunnolla hyötyä.
Siitä ja MK DS:stä. Miniboostien välillä pitäisi mielestäni olla reilusti suurempi aikaväli, jotta niiden strateginen käyttö korostuisi. Lisäksi tekotapaa voisi miettiä uudelleen, ehkä hieman vaikeammaksi.

Noh, kyllähän se muuttuu kun peliä ohjataan vain liikkeellä, jolloin vanha menetelmä ei oikein toimi.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Siitä ja MK DS:stä. Miniboostien välillä pitäisi mielestäni olla reilusti suurempi aikaväli, jotta niiden strateginen käyttö korostuisi. Lisäksi tekotapaa voisi miettiä uudelleen, ehkä hieman vaikeammaksi.
En oikein ymmärtänyt tuota kohtaa, viitsitkö tarkentaa? Ja mikä olisi jokin mahdollinen tapa tehdä ne eri lailla tai vaikeuttaa?
 
Vastaus: Mario Kart Wii

En oikein ymmärtänyt tuota kohtaa, viitsitkö tarkentaa? Ja mikä olisi jokin mahdollinen tapa tehdä ne eri lailla tai vaikeuttaa?
No että miniboosteja ei voisi tehdä niin usein. Uuteen Mario Karttiin vaikka semmoinen systeemi että pitäisi olla ohjain tarkasti tietyssä kulmassa ja painaa vaikka jotain näppäintä hetken pohjassa.

Tässä joutui nyt ihan pelikehittäjän saappaisiin. :)
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Ja mikä olisi jokin mahdollinen tapa tehdä ne eri lailla tai vaikeuttaa?

Joku mittari tms. joka täyttyy hitaasti, ja boostin voi tehdä vasta kun se on täynnä? Onhan tällaisia joskus nähtykin. Sneikkailu/boostien muutoin liiallinen käyttö on kyllä pieni ongelma, ja sen vaikeuttaminen entisestään (?) asettaisi pelaajat ehkä turhankin eriarvoiseen asemaan... tai jotain. Muuten, boostin tekeminen liikkeentunnistusohjauksessa voisi ihan hyvin onnistua entiseen tapaan (vasen-oikea-rämpytys), nyt sitä vaan joutuisi vatkaamaan vähän eri tavalla. Se vasta hauskannäköistä olisikin.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Olen samaa mieltä siitä että driftausta pitäisi muuttaa jotenkin jotta sneikkausta saataisiin vähennettyä, sillä ainakin DS:n nettipelistä se vie lähes kaiken hauskuuden. Ei sillä ettenkö sitä itse hallitsisi, mutta se vain tuntuu hieman epäreilulta, kun Mario Karttien hauskuuden ja samalla haastavuuden pitäisi olla esineiden taktinen käyttö, eikä peukalon puuduttava ja ajamisen ilon vievä hampaat irvessä sneikkaaminen.
 
Ylös Bottom