Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mario Kart Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Irse
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mario Kart Wii

En ymmärrä miksei pystyisi. Pystyyhän Smash Brossissakin. Yksi syy varmasti näissä molemmissa peleissä monille ohjaustavoille on se, että moninpeliin riittää helpommin ohjaimia.

Tyhmä kysymys, hyvä vastaus:o.

Tuo uusi "miniboostin" toteutus kuulostaa hyvältä ajatellen sen vaikutusta sneikkaukseen. Tuo videokin tuli tuossa aamusella löydettyä ja katsottua mutta ei toiminut HD -versio vaan piti tyytyä tuohon SD:hen. Näyttää aina vain mahtavammalta eikä millään malttaisi odottaa enää seitsemää viikkoa perhana vie!
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Vähän vaikea uskoa väitettä, että ratti olisi paras ohjaustapa. Vaikka moten ympärille iskee pikkuruisen ratin, on se silti ilmassa pideltävä, vasteeton ja siinä on joko deadzone tai jos ei niin suoraan on vaikea ajaa. Miten se voi pärjätä tarkkuudessa analogitatille?
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Noniin näin sitä pitää, aluksi vähän epäilin suttuisista kuvista mutta vaikka grafiikka ei mitään kovia kasvon kohotuksia ole saanut (ei se edelleenkään Mario kart 64:stakaan haittaa)
niin jaksojen värikkyys ja kenttädesign näyttää todella hienolta. Puhumattakaan siitä että mitä tulee smashin ja tämän pelin verkko ominaisuuksiin nostaa nintendo todellakin nokkaansa siitä mudasta missä se on verkkopuolella kompuroinut. Leaderboardit ja kaikki näin Nipa näin!

sitten vain odottelemaan jospa ne saisi tuon ulos mahdollisimman nopiaa.

Exite bike oli mielestäni todella toimiva, ja jos tämä pistää vielä paremmaksi ja antaa viellä kunnon nettipeli/moninpeli pippalot niin ehkä kyseessä on tuleva moninpeli kingi.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Vähän vaikea uskoa väitettä, että ratti olisi paras ohjaustapa. Vaikka moten ympärille iskee pikkuruisen ratin, on se silti ilmassa pideltävä, vasteeton ja siinä on joko deadzone tai jos ei niin suoraan on vaikea ajaa. Miten se voi pärjätä tarkkuudessa analogitatille?

Mielestäni Exite Truckissa oli helppo ajaa suoraan, eikä tarkkuudessakaan juuri moittimista ollut, ohjaus vain oli muuten kuin suoraan Double Dashista eli autot luistivat aivan mahdottomasti.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Mielestäni Exite Truckissa oli helppo ajaa suoraan, eikä tarkkuudessakaan juuri moittimista ollut, ohjaus vain oli muuten kuin suoraan Double Dashista eli autot luistivat aivan mahdottomasti.

En epäile etteikö homma toimisi, mutta epäilen paremmuutta tattiohjaukseen verrattuna. Se kun on kuitenkin niin nopeaa ja tarkkaa ja tatilla kääntäessä keskikohta ja äärilaidat ovat täysin tiedossa.

Onneksi pääsee valitsemaan!
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Kuvittelinko vain vai luinko jostain että yksinpelissä on yhteensä 12 kilpailijaa radalla, ja jos pelaa nelinpeliä samalla koneella niin tietokonepelaajia on maksimissaan 4, eli kahdeksan ajokkia radalla?

En löydä tätä infoa enää, mutta muistelin että jostain olisin moista lukenut.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Itse valitsen luonnollisesti ratin sen takia kun se on huomattavasti hauskempi tapa pelata. FPS-peleissä voi suoraan sanoa että Wiillä homma pelittää paremmin, katsoi sitä miten tahansa. Ajopeleissä homma on enemmän fiiliksestä kiinni. Mario Kart jos mikä on fiilikseen ja hauskapitoon pohjautuva peli, eikä suorituksella ole niin väliä.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Hyvä, että tiedät etukäteen.

Mä olen nähnyt 2-3 vuotiaiden innostuvan siitä, että saavat pitää irtonaista rattia käsissään. Minun fiilikseni lähtee itse pelistä ja pelaamisesta. Ohjain ei ole itsetarkoitus, vaan paras on paras.

(mikä se sitten tässä tapauksessa onkin)
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Hyvä, että tiedät etukäteen.

Mä olen nähnyt 2-3 vuotiaiden innostuvan siitä, että saavat pitää irtonaista rattia käsissään. Minun fiilikseni lähtee itse pelistä ja pelaamisesta. Ohjain ei ole itsetarkoitus, vaan paras on paras.

(mikä se sitten tässä tapauksessa onkin)

Heh, no riippuu minkä osa-alueen paremmuutta kukin hakee, esim. MKB on vakaan pöydän ansiosta varmasti tarkempi kuin kädessä vapaasti vellova Wiimote, mutta monille Wiimote + Nuncha on kokonaisuutena silti huomattavasti mieluisampi vaihtoehto FPS-peleihin. Itse ainakin toivon, että Wiimote-ohjaus sopisi Mario Kartiin yhtä hienosti kuin Excite Truckiin, sillä mielestäni se on yksinkertaisesti hauskempi ja moniulotteisempi tapa pelata ajopelejä, koko keho on ihan eri tavalla mukana toiminnassa kun ei ole mitään automaattisesti tasapainottavaa tekijää.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Hyvä, että tiedät etukäteen.

No jos lähtee vertaamaan esim Excite Truckin ohjausta ja Cuben Karttia niin kyllä valitsisin Excite Truckin ohjauksen edelle kevyesti. Onhan se edelleen tietenkin vielä vähän avoinna miten Mario Karttien mekaniikka tuolle ohjaukselle taipuu, mutta ei sen luulisi olevan ongelma.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Kun voisi vielä yhtyä Excite Truckin ohjauksen erinomaisuuteen. Jos reaalimaailmasta hakee vastinetta (mielikuvitusautokin vertautuu oikeaan autoon), ei vastuksettomalla ilmaratilla/kapulalla ole mitään reaalimaailman käyttöä. Joystickilla sen sijaan ajetaan vaikka minkälaisia kulkuneuvoja, autojakin.

Parhaat Mario Kartit ovat olleet ohjaukseltaan loistavia ja nimenomaan pädillä. Homma vaatii todella nopeita ja tarkkoja ohjaus ja korjausliikkeitä. Se ei oikein tunnu kaken heiniltä.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Jos reaalimaailmasta hakee vastinetta (mielikuvitusautokin vertautuu oikeaan autoon), ei vastuksettomalla ilmaratilla/kapulalla ole mitään reaalimaailman käyttöä. Joystickilla sen sijaan ajetaan vaikka minkälaisia kulkuneuvoja, autojakin.

Miksi sitä vastinetta täytyisi hakea reaalimaailmasta? Ei tässä mistään simulaatioista puhuta. Sitä paitsi minä olen kyllä sitä mieltä, että kyllä Excite Truckin ohjaus on paljon lähempänä reaalimaailmaa, kun joku joystickin tai tatin käyttö, vaikka niillä ajettaisiinkin joitain kulkuneuvoja.

Simulaatioita tietenkin ajetaan sitten kunnon ratilla, mutta vaikka wiimote tuosta kauas jääkin niin kyllä se taitaa olla seuraavaksi paras vaihtoehto ainakin ideatasolla, jos se vain saataisiin toimimaan simulaatioissa. Se nyt on lopulta aika yksi ja sama, sillä kyllä niitä simulaatioita kuitenkin paljon mielummin ratilla pelataan. Arcade-peleissä wiimote tuntuu toimivan ja Excite Truckissa se toimiikin minusta melko täydellisesti. Mario Kartissa ohjainkuori lienee vain houkuttelemassa casual-pelaajia, mitään suurempaa merkitystä sillä tuskin on, mutta jos siitä saa paremman otteen kuin ohjaimesta niin saatan sitä käyttää.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Nimenomaan _ideatasolla_ ja sekin tietyissä piireissä.

Ei nimittäin ole näkynyt juuri kommentteja, että Forzaan tai Gran Turismoon, tai edes arcadempaan ajeluun, kuten Burnouttiin pitäisi saada kapula pädin tilalle. Kyse ei ole siitä, että valtaosa pelaisi niitä oikeilla rattiohjaimilla ja viittaisi kintaalla kaikille muille vaihtoehdoille.

Tosin näinhän tässä pari päivää sitten ensimmäisen kommentin, että Motorstormia on paras pelata kallisteluohjauksella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mario Kart Wii

Ei nimittäin ole näkynyt juuri kommentteja, että Forzaan tai Gran Turismoon, tai edes arcadempaan ajeluun, kuten Burnouttiin pitäisi saada kapula pädin tilalle.

Eiköhän se johdu ihan siitä, että ihmisillä on aika vähän kokemusta Excite Truckin ohjauksesta. En tiedä toimiiko kallistelu missään PS3-peleissä kuinka hyvin, kun en ole ikinä koittanut pelejä sellaisella ohjauksella. En edes tiedä missä peleissä sellainen on. Motorstormiakin olen pelannut ihan normiohjauksella.

Ja kyllähän noita arcadempia pelejä perinteisellä ohjaimella pelaa ihan hyvin. Ei se wiimote sinänsä tee siitä pelaamisesta teknisesti mitenkään parempaa. Vain fiilikseltään. Tämä on ainakin oma mielipiteeni. Kyllä minulle kelpaisi tuo ohjaus Burnoutteihin sun muihin. Mutta se täytyy sanoa, ettei ole vielä varmuutta kuinka helposti se saataisiin toimivaan aivan kaikessa. Excite Truck ja Mario Kart on kuitenkin niin eri tyyppisiä pelejä ihan arcadepelienkin keskuudessa.

Itse uskoisin, että ohjauksen saisi toimimaan ihan simulaatiossakin, mutta kysymys kuuluukin kuinka moni sen saisi heti kohdalleen. Siinä saattaisi mennä monta peliä pilalle ohjauksen hakemisessa. Ihan yleisesti Wii-peleistä huomaa, että sen ohjauksen hakeminen on joillekin todella vaikeaa, kun taas jotkut saavat sen heti ekalla kertaa kohdalleen. Ei tunnu pelinkehittäjät keskimäärin olevan kovin uudistuskykyisiä. Tämän takia minulle kelpaa edelleen se ratti näihin peleihin, joka on muutenkin varmasti se parempi vaihtoehto. Jätetään se Wiimote sitten arcadepeleihin, joihin se taas tuntuu sopivan parhaiten. Korostan kuitenkin, että ero padiin on ihan fiilistasolla, mutta sillä tasolla minä kaikki pelit pelaankin. En ole suorittaja.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Joo kyllä minäkin pelaisin simulaatiota edelleen mielummin peruspadilla, jos rattiohjainta ei ole saatavilla. Excite Truck oli varsin hauska pelata juurikin liikeentunnistuksen takia, ja uskon että sama asia pätee myös Mario Karttin. En nyt ihan varmaksi sanoisi, mutta uskon kyseessä olevan ainakin allekirjoittaneelle hauskin tapa pelata peliä.

On kyllä ihan jees että padi on säilytetty vaihtoehtona, mutta itselle siitä tulee mieleen vähän Wii Sports istualteen. Toimii, mutta kaikkea hauskuutta ei saada irti.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Kuvittelinko vain vai luinko jostain että yksinpelissä on yhteensä 12 kilpailijaa radalla, ja jos pelaa nelinpeliä samalla koneella niin tietokonepelaajia on maksimissaan 4, eli kahdeksan ajokkia radalla?

En löydä tätä infoa enää, mutta muistelin että jostain olisin moista lukenut.

Ainakin tämän sivun puolivälin nelinpelikuvien perusteella näyttäisi olevan kaksitoista autoa samaan aikaan. Silti tätä tulee varmaan enemmän pelattua netin yli naapureiden kanssa...
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Ainakin tämän sivun puolivälin nelinpelikuvien perusteella näyttäisi olevan kaksitoista autoa samaan aikaan. Silti tätä tulee varmaan enemmän pelattua netin yli naapureiden kanssa...

Niinpä näyttää. Loistojuttu!

Double Dashin tappoi se että radat olivat ihan autioita nelisteen pelatessa.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Double Dashin tappoi se että radat olivat ihan autioita nelisteen pelatessa.

No ei kai nyt sentään, tänään tuli kolmen kaverin kanssa pelattua 4 tuntia yhteen soittoon ja kyllä oli yhtä banaanien ja kilpien väistelemistä:D.
 
Vastaus: Mario Kart Wii

Kyllä näin oli. Vieläkin Super Monkey Ballin Monkey Race 2 on ainut peli jota Wiillä pelataan Smash Bros Meleen lisäksi.

Uuden Mario Kartin ennakkotunnelmat kyllä kohosi kertaheitolla monta kertaluokkaa nyt.
 
Ylös Bottom